Keskustelua sähkö- ja hybridiautoista

Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
43
Onkohan Miissä kuin hyvä äänentoisto? Varsinkin 6 kaiuttimella? Joku jolla auto jo on niin vois vähän kertoa. Kun itselle on kanssa se plussa malli tulossa.
Saakohan noihin mitenkään vaikkapa takakonttiin bassoa viriteltyä jos sellaista alkais joskus tekeen mieli.. :hmm::lol:
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 090
Miksipä tuohon ei saisi taakse bassoa viriteltyä? En koeajolla stereoita huudattanut kun keskityin ennemmin siihen kuinka hiljainen tuo mii oli, mutta kannattaa muistaa että vaikka plussassa muutama lisäkaiutin onkin niin ei parinkympin autossa kuitenkaan kovin kummoista audiojärjestelmää voi olla.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 614
Onkohan Miissä kuin hyvä äänentoisto? Varsinkin 6 kaiuttimella? Joku jolla auto jo on niin vois vähän kertoa. Kun itselle on kanssa se plussa malli tulossa.
Saakohan noihin mitenkään vaikkapa takakonttiin bassoa viriteltyä jos sellaista alkais joskus tekeen mieli.. :hmm::lol:
Tämä on toki vähän subjektiivinen asia, mutta Miissä on Plussan myötä kokoiseen ja hintaisekseen hyvä äänentoisto mitä tulee pikkuautoihin. Millekään oikealle äänentoistolle ei kyllä pärjää mitenkään ja esim. harmi ettei näihin saanut jo Up! ja polttis-Mii versioissa (ainakin ulkomailla) olevaa pientä bassotuubaa. Auton hiljaisuus kyllä pelastaa sen surkean äänentoiston suosta, joten tämä kuuden kaiuttimen Mii kuulostaa hyvälle. Ei sillä ehkä niitä teiniritsoja kyytiin saa, mutta radion ja musiikin kuuntelu onnistuu ilman päänsärkyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
135
Onkohan Miissä kuin hyvä äänentoisto? Varsinkin 6 kaiuttimella? Joku jolla auto jo on niin vois vähän kertoa. Kun itselle on kanssa se plussa malli tulossa.
Saakohan noihin mitenkään vaikkapa takakonttiin bassoa viriteltyä jos sellaista alkais joskus tekeen mieli.. :hmm::lol:
Kyllä se basson vaatii jos on kultakorva :) Itse en ole ja selvisin kun sääti vaan bassoa ja mid-aluetta hieman koholle. Sointi on puhdas mutta hieman ponneton oletuksilla. Takakontissa on vararengaskolossa ne paikkakamat, ne pois heittämälllä sinne saattaisi hyvinkin mahtua lisäbasso.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 793
Kyllä se musa paremmalta kuulostaa hiljaisessa autossa. Mutta kukin tyylillään :)
Teslalla kun ajaa, ei oo kuulon alenemisella rajaa :( En oikeasti ymmärrä miten sitä musiikka voi luukuttaa pienessä kopissa niin kovaa, että melu peittyy. Sinällään on kyllä pirun hyvä uutinen, jos järjestäen akuston takia pohjan kautta tuleva meteli vihdoin saadaan vaimenemaan myös Suomessa. Nykyautot ovat järjestäen aika tuskallisen meluisia, kun joutuu viettämään 40-50 tkm vuodessa ratissa motarilla.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
884
Teslalla kun ajaa, ei oo kuulon alenemisella rajaa :( En oikeasti ymmärrä miten sitä musiikka voi luukuttaa pienessä kopissa niin kovaa, että melu peittyy. Sinällään on kyllä pirun hyvä uutinen, jos järjestäen akuston takia pohjan kautta tuleva meteli vihdoin saadaan vaimenemaan myös Suomessa. Nykyautot ovat järjestäen aika tuskallisen meluisia, kun joutuu viettämään 40-50 tkm vuodessa ratissa motarilla.
Sivistyneessä maailmassa ei tämä meluasia nouse niin esille. Suomessa leivotaan asvaltti pelkäävien nastarengasnostalgikkojen vuoksi sekä äärimmäisen meluisaksi että huonosti säitä kestäväksi. Ei tällaisia itseaiheutettuja periferian ongelmia huomioida autojen suunnittelussa /OT
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
303
Onko muut huomanneet, mutta ainakin minun e-up! radion ääni on ihan kauhea muistutus menneisyydestä? Kuulostaa kuin soisi peltipurkista? Spotifystä on ihan ok äänet.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
8
Tässä on aika pätevä video siitä kuinka vähällä kulutuksella voi sähköautolla päästä kaupunkiajossa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 614
Tässä on aika pätevä video siitä kuinka vähällä kulutuksella voi sähköautolla päästä kaupunkiajossa.
Tuossa on aika hyvin tiivistettynä myös omat Mii -kokemukset kaupunkiajosta kun keli on plussalla. Pakkasella kun ajelee, niin siellä hohkaa se lämmitysvastus syöden 2-4kW jatkuvasti lisää, joten nousee kulutuskin samalla melko korkeaksi. Mutta joo, tuossa kun oli lähemmäs kymmenen astetta plussaa niin 10kW per sata kilsaa regeneraatio B:llä on ihan arkirealismia ilman mitään kikkailuja.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
62
Onko muut huomanneet, mutta ainakin minun e-up! radion ääni on ihan kauhea muistutus menneisyydestä? Kuulostaa kuin soisi peltipurkista? Spotifystä on ihan ok äänet.
Ihan hyvin radio soi mielestäni, kunhan ruuvasi sen antennintyngän kiinni evään. Olivat luovutuksessa unohtaneet.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 614
Tuo asento B lienee se hieman voimakkaampi hidastuvuus?
Jooh, se on regeneraatio 4. Tuon avulla ei käytännössä juuri tarvitse koskaan jarrunkaan koskea normiajossa. Näillä +5 - +10 keleillä on tullut aktuaalista rangea sen 240+ km helposti.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
116
On kyllä mukava range ja varmasti muutenkin mukava auto!

Kannattaa muistaa, että kaikkein parhaan rangen saa käyttämällä mahdollisimman vähän regeniä. Jarruja ei kannata käyttää juuri lainkaan, mikäli mahdollista. Risteyksiin tullessa ensin täysin vapaalla tai ilman regeniä ja sitten vasta regeniä päälle, mikäli välttämätön.

Mikään regen/energian talteenotto ei ole 100% tehokkuudeltaan. Eli olemassa olevaan liike-energiaan nähden regen hukkaa aina jonkun kymmenen prosenttia liike-energiasta.

Joskus kun tulee oikein pihisteltyä, niin laitan mieluummin vapaalle kuin nostan jalan ”kaasupolkimelta” pientä hidastuvuutta haettaessa. Näin voin maksimoida energiataloudellisuuden. Tosin näin ei tule kyllä ajeltua kauhean usein :)
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
263
On kyllä mukava range ja varmasti muutenkin mukava auto!

Kannattaa muistaa, että kaikkein parhaan rangen saa käyttämällä mahdollisimman vähän regeniä. Jarruja ei kannata käyttää juuri lainkaan, mikäli mahdollista. Risteyksiin tullessa ensin täysin vapaalla tai ilman regeniä ja sitten vasta regeniä päälle, mikäli välttämätön.

Mikään regen/energian talteenotto ei ole 100% tehokkuudeltaan. Eli olemassa olevaan liike-energiaan nähden regen hukkaa aina jonkun kymmenen prosenttia liike-energiasta.

Joskus kun tulee oikein pihisteltyä, niin laitan mieluummin vapaalle kuin nostan jalan ”kaasupolkimelta” pientä hidastuvuutta haettaessa. Näin voin maksimoida energiataloudellisuuden. Tosin näin ei tule kyllä ajeltua kauhean usein :)
Juuri näin. Autotoimittajista vähintään puolet on autuaan pihalla tästä asiasta ja väittävät että kaupungissa pääsee maantietä pidemmälle regenin ansiosta, vaikka kyse on lähinnä siitä että hitaassa vauhdissa ilmanvastus on pienempi ja sähköauton moottorin hyötysuhde ei romahda kaupungissa kuten polttomoottorilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Juuri näin. Autotoimittajista vähintään puolet on autuaan pihalla tästä asiasta ja väittävät että kaupungissa pääsee maantietä pidemmälle regenin ansiosta, vaikka kyse on lähinnä siitä että hitaassa vauhdissa ilmanvastus on pienempi ja sähköauton moottorin hyötysuhde ei romahda kaupungissa kuten polttomoottorilla.
Ne ei vieläkään ole oppineet että kyseessä on täyssähköauto eikä bensa-sähköhybridi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 778
Ainakin Mii:ssä regen toimii myös jarrupolkimesta. Eli voi myös rullailla ja lopuksi hidastaa vähän enemmän "jarrulla". Cruisella myös kerää energiaa alamäessä, tai toimiihan sama myös ilman cruiseakin.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
263
Ne ei vieläkään ole oppineet että kyseessä on täyssähköauto eikä bensa-sähköhybridi.
Hybridin pienessä kaupunkikulutuksessakin on erittäin olennaista että polttomoottorin käyttö huonon hyötysuhteen alueella vältetään. Regenistä sitten saadaan vielä vähän apua.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
54
On kyllä mukava range ja varmasti muutenkin mukava auto!

Kannattaa muistaa, että kaikkein parhaan rangen saa käyttämällä mahdollisimman vähän regeniä. Jarruja ei kannata käyttää juuri lainkaan, mikäli mahdollista. Risteyksiin tullessa ensin täysin vapaalla tai ilman regeniä ja sitten vasta regeniä päälle, mikäli välttämätön.

Mikään regen/energian talteenotto ei ole 100% tehokkuudeltaan. Eli olemassa olevaan liike-energiaan nähden regen hukkaa aina jonkun kymmenen prosenttia liike-energiasta.

Joskus kun tulee oikein pihisteltyä, niin laitan mieluummin vapaalle kuin nostan jalan ”kaasupolkimelta” pientä hidastuvuutta haettaessa. Näin voin maksimoida energiataloudellisuuden. Tosin näin ei tule kyllä ajeltua kauhean usein :)
Hybridillä otan yleensä punaisia lähestyessä ensin regenillä suuremmat vauhdit pois, toki muun liikenteen rajoissa. Tärkeintä on pitää liikettä yllä ja antaa niille valoille aikaa vaihtua, jotta pääsee pysähtymättä jouhevasti etenemään. Sitten tilanteen mukaan kiihdytys polttomoottorilla tai varovainen kiihdytys sähkömoottorilla riippuen vähän onko esimerkiksi seuraavat valot jo lähellä.

Samoiten hybridillä ajaessa on hyvä välttää lyhyitä (5 sekunttia nyt vaikka minimi) polttomoottorisyklejä, koska se paloprosessi ei heti toimi optimaalisesti. Eli välillä on hyvä myös "vedättää" kiihdyttäessä ja antaa samalla sen polttomoottorin ladata varausta akkuun tulevia täyssähköajoja varten.
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 614
Juuri näin. Autotoimittajista vähintään puolet on autuaan pihalla tästä asiasta ja väittävät että kaupungissa pääsee maantietä pidemmälle regenin ansiosta, vaikka kyse on lähinnä siitä että hitaassa vauhdissa ilmanvastus on pienempi ja sähköauton moottorin hyötysuhde ei romahda kaupungissa kuten polttomoottorilla.
Juurikin näin. Kun ajellaan sitä maks. 50km/h niin tottakai se kuluttaa vähemmän energiaa kuin 120km/h lenkki. Mutta eiköhän tuossa 2025 tienoolla nämä autoalan ammattilaiset opi mikä on ero hybridillä ja täyssähköllä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
433
Muutamassa aiemmassa viestissä on taidettu puhua itselataavista hybrideistä. Kyllähän tuo regeneroinnin välttäminen ja rullaamisen suosiminen pätee plugareihinkin.
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
203
joo, C-mersussa ainakin on se eco-moodi jolla rullaa vapaasti kun kaasupolkimen nostaa ja jarrulla regeneroi. Hybridi-moodilla regeneroi kun kaasulta jalan nostaa ja antaa rullata
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
475
joo, C-mersussa ainakin on se eco-moodi jolla rullaa vapaasti kun kaasupolkimen nostaa ja jarrulla regeneroi. Hybridi-moodilla regeneroi kun kaasulta jalan nostaa ja antaa rullata
Bemarissa myös: Eco Pro -tilassa rullaa, comfortilla ja sporteilla regeneroi.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
263
Melkoista töpseliautojen juhlaa. Top 10:ssä varmaan jokaisen mallin kohdalla suurin osa ladattavia. Toyotan hybridien lisäksi Ocu ainoa latauskyvytön malli listoilla. 208:sta en tosin tiedä, onko sähkömalleja jo toimitettu. Suomessa ei taida olla vielä esittelyautojakaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 122
Kuinkahan vaikuttaa korona ja lama näihin sähköauto hommiin? Autojen myynti käytännössä loppunut kokonaan ja jos kovin syvä lama tulee niin ei taida olla ihmisillä juuri rahaa autoja enää ostella vuosikausiin?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 426
Kuinkahan vaikuttaa korona ja lama näihin sähköauto hommiin? Autojen myynti käytännössä loppunut kokonaan ja jos kovin syvä lama tulee niin ei taida olla ihmisillä juuri rahaa autoja enää ostella vuosikausiin?
Polttoaine on ainakin naurettavan halpaa. Se on aina huonompi juttu sähkiksille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 778
Kuinkahan vaikuttaa korona ja lama näihin sähköauto hommiin? Autojen myynti käytännössä loppunut kokonaan ja jos kovin syvä lama tulee niin ei taida olla ihmisillä juuri rahaa autoja enää ostella vuosikausiin?
Itsellä oli Mii ja Mii Plus, mutta sattumalta myin ne vähän ennen koronan ilmaantumista. Tai Plussan myynti meni koronan kanssa vähän päällekkäin.

Seat Mii:ssä on niin pitkä tilausjono ja lisäksi ei saa sitä 2000€ alennusta, jonka sai vielä viime vuonna. Ei nyt houkuttele enää kolmatta ostamaan, kun vanha polttiskin on vain pölyttynyt katoksessa. Skodan voisi saada vähän nopeammin, kun siinä ei ole ollut tuota ylimääräistä maahantuojan alennusta.

Epävarmuutta siis ja kun sitä uutta autoakin pitäisi odottaa tosi kauan. Ja kun polttoaine on halventunut. Nyt saisi lämmitysöljyäkin halvemmalla ja viimeksi tilasinkin vain 1000 litraa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
4 273
Polttoaine on ainakin naurettavan halpaa. Se on aina huonompi juttu sähkiksille.
En usko, että öljyn hinta pysyy kovin kauaa matalalla. Kunhan öljyntuottajamaat pääsevät yhteisymmärrykseen tuotantoleikkauksista, öljyn hinta nousee taas. Tosin ei välttämättä kovin korkealle niin kauan kuin lamakausi kestää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 948
Ulkoisestihan nuo ovat hyvin saman näköisiä kuin ne ruotsalaiset postin jakeluautot jotka toimivat polttomoottorilla. En nyt muista minkä merkkisiä/nimisiä ne olivat, tässä hetki sitten jossain harrasteautoautolehdessä esiteltiin sellaista.

E: Postivaunu länsinaapurista – Kalmar Tjorven | Vanhat Koneet
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
475
Kuinkahan vaikuttaa korona ja lama näihin sähköauto hommiin? Autojen myynti käytännössä loppunut kokonaan ja jos kovin syvä lama tulee niin ei taida olla ihmisillä juuri rahaa autoja enää ostella vuosikausiin?
Jos (ja varmaan kun) tämä corona syöksee koko EU:n talouden kuolemanspiraaliin, voisikohan kuvitella EU:n tekevän jotain liikkuja tämän 95gr co2 keskimääräisen pääsövaatimuksen suhteen? Lykkäystä sanktioiden tulemiselle tms? Autoalahan työllistää EU:ssa aika paljon, ja jos ala muun talouden mukana sakkaa pahasti, voisi nuo sakot pahentaa tilannetta vielä huisisti enemmän? Mitä luulette, tuleeko jotain helpotuksia tai lykkäyksiä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
842
Jos (ja varmaan kun) tämä corona syöksee koko EU:n talouden kuolemanspiraaliin, voisikohan kuvitella EU:n tekevän jotain liikkuja tämän 95gr co2 keskimääräisen pääsövaatimuksen suhteen? Lykkäystä sanktioiden tulemiselle tms? Autoalahan työllistää EU:ssa aika paljon, ja jos ala muun talouden mukana sakkaa pahasti, voisi nuo sakot pahentaa tilannetta vielä huisisti enemmän? Mitä luulette, tuleeko jotain helpotuksia tai lykkäyksiä?
Tästä päästävaatimushässäkästä olin näkevinäni jutun aika vasta, jossa autoala oli käytännössä jakautunut kahtia, joista osa oli sitä mieltä, että pitäisi lykätä ja osa oli, että mennään näillä. Lykkäämisen puolesta taisi olla esim. FCA ja vastaan mm. VW ja Daimler. Mutta mielikuva jäi, että ne jotka olisivat muutenkin panostaneet päästörajoihin pääsemiseen olisivat myötämielisiä ja ne, jotka olisivat ottamassa pahiten kuokkaan olisivat lykkäämisen kannalla.

Mutta saatan puhua aivan puuta heinää, koska en nyt onnistunut pikaisella googletuksella tuota juttua löytämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
475
Tästä päästävaatimushässäkästä olin näkevinäni jutun aika vasta, jossa autoala oli käytännössä jakautunut kahtia, joista osa oli sitä mieltä, että pitäisi lykätä ja osa oli, että mennään näillä. Lykkäämisen puolesta taisi olla esim. FCA ja vastaan mm. VW ja Daimler. Mutta mielikuva jäi, että ne jotka olisivat muutenkin panostaneet päästörajoihin pääsemiseen olisivat myötämielisiä ja ne, jotka olisivat ottamassa pahiten kuokkaan olisivat lykkäämisen kannalla.
Eikö FCA (Fiat-Chrysler) ole ostanut päästöjä Teslalta tms., eli ne olisi tuolla tapaa pääsemässä vaatimukseen? Vois olla huono diili heille, jos ovatkin maksaneet turhista päästöistä? :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 948
Tästä päästävaatimushässäkästä olin näkevinäni jutun aika vasta, jossa autoala oli käytännössä jakautunut kahtia, joista osa oli sitä mieltä, että pitäisi lykätä ja osa oli, että mennään näillä. Lykkäämisen puolesta taisi olla esim. FCA ja vastaan mm. VW ja Daimler. Mutta mielikuva jäi, että ne jotka olisivat muutenkin panostaneet päästörajoihin pääsemiseen olisivat myötämielisiä ja ne, jotka olisivat ottamassa pahiten kuokkaan olisivat lykkäämisen kannalla.
Eikö tuo olisi aika luonnollinen kanta?
Fiatilla on myös jokseenkin kaikkein heikoin tilanne.. Niiden "0-päästö" mallisto on luokkaa olematon, ja samalla niiltä edellytetään kaikkein pienimpiä keskimääräisiä päästöjä.

Se keskimäärin 95g tavoitehan on määritelty valmistajakohtaisesti, Daimlerilla raja taitaa olla yli 10g korkeampi kuin Fiiatilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 778
Eikö tuo olisi aika luonnollinen kanta?
Fiatilla on myös jokseenkin kaikkein heikoin tilanne.. Niiden "0-päästö" mallisto on luokkaa olematon, ja samalla niiltä edellytetään kaikkein pienimpiä keskimääräisiä päästöjä.

Se keskimäärin 95g tavoitehan on määritelty valmistajakohtaisesti, Daimlerilla raja taitaa olla yli 10g korkeampi kuin Fiiatilla.
Fiat ym. ja PSA fuusioituivat, että on nyt samaa firmaa.

Tuossa oli tosiaan, että 95 g/km on vain suuntaa-antava.

"Päästörajaan vaikuttaa valmistajien tuottamien autojen koko. Päästöraja ei siis ole kaikille valmistajille 95 g/km, vaan se voi poiketa siitä alas- tai ylöspäin autonvalmistajan markkinoille saattamien autojen kokoluokan mukaan."

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 948
Siis pieniä ja vähäpäästöisiä autoja valmistaneet valmistajat on asetettu pienempään tavoitteeseen kuin isoja ja enemmän päästäviä autoja valmistavat... Samalla kun ne isot autot ovat kalliimpia, niihin voi helpommin rakentaa jonkun hybridijärjestelmän jolla saadaan kova päästöjen pudotus aikaan, joten tuon päästötavoitteen saavuttaminen on helpompaa.
 

Painkiller

Panomies
Make ATK Great Again
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
473
Miillä tullut nyt noin 150 km ajeltua ja kyllä olen tyytyväinen ostokseen. Listataan nyt niitä miinukasia, kun kaikki muu on ollut yhtä hymyä :D Ei se niin hiljainen ole kuin mainostetaan, mutta pikkukipoksi ok. Suurin ongelma on kivien ropina lokareissa, rengasmelu ei niinkään tule läpi. Seat Connect ei tosiaan vielä toiminnassa, joten ei sähköwebaa vielä. Toki ei sitä juuri nyt tarvitse. Kaistavahti on sellainen vitsi, että sen olisi voinut suosiolla jättää pois (työmatkalla kun on pari liikenteenjakajaa keskellä tietä "hidasteina", niin se on pyrkinyt ohjaamaan niitä kohden), ehkä tuo ihan hyvä on jos pitkää matkaa esim. motarilla vetää. Positiivisenä yllätyksenä oli lämmitysvastuksilla varustettu tuulilasi tai sitten en vain muista, että se oli varustelistassa. Ajolleen Mii on pikkuautoksi vakaa, joskus tosin huomaa, että on melko kapea rengasväli ja saattaa vedellä urissa (tosin todella minimaalista ja melkoharvinaistakin).
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
62
Itselläni ne ensiasennusrenkaat (made in thailand) oli melkoiset ropisijat, poimivat joka kiven isoihin uriin. Kitkat tuli ja ongelma ratkesi niiden osalta kunnes tiet on lakaistu
 

Willema

Tukijäsen
Team AMD
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
420
Miksi se akku pitäisi vaihtaa?
Aivan, Nissan on testannut akkujen kestoksi jopa 22 vuotta sähköautoissaan ja 700 000 km ei ole ylipääsemätön matkakaan. Urbaanilegendaa, ehkä öljy-yhtiöiden lobbareiden disinformaatiota näköjään heitetään muka akkujen kestosta ja käyttöiästä. Ellei akkuja jossain kolaroinnissa vioita, vaikuttaa tuo käyttöaika pidemmältä kuin auton muut rakenteet. Akun elementtejä voidaan vaihtaa myös kennoittain, jos joku valmistevika yllättää takuuajan jälkeen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
89 796
Viestejä
1 837 194
Jäsenet
39 059
Uusin jäsen
thefan

Hinta.fi

Ylös Bottom