Keskustelua hybridiautoista

Ioniq - hankintatuen ja alennuksen kanssa, 35 990 €
Model 3 - 50 570 € (Tosin en tiedä saako tuosta vielä sen 2000 € hankintatuen, koska 600e on jotain asiakirjamaksua).

Ioniqiin saanee myös paremman hyvityksen polttomoottoriautosta vaihdossa.

Minusta hintaero on ihan merkittävä ja sitä on vaikea saada "alle kympiksi", vaikka miten olisi teslalasit päässä - Ei sillä, en ole ostamassa ioniqiä.
Niitä asiakirjamaksuja ei tuohon lasketa eli auton hinta jää alle 50k, niin saat tuen. Tosin koukkua ei saa jos sille on tarve.
 
Mulla on nyt Model S, mutta jostain syystä Toyota Camry kiinnostaa. Vaikka en minä kyllä usko hevillä polttiksiin enää siirtyväni. Mutta täyssähkö-Toyota kyllä kelpais.
Miksi vaihtaisit +80ke autosta ~40ke autoon? Etkö rakasta Teslaasi enään?
 
Nyt en ymmärrä tätä Toyota raivoa täällä? Siis onko joku väittänyt että Toyota on sähköauto? Itsellä tämmöinen Corolla löytyy pihalta ja semmoiseen päädyttiin koska ei voi ladata kotona, eikä voi ladata töissä, eikä voi ladata mökillä. Meille riitti pieni bensan kulutus, vetokoukku ja farmari. Se on BENSA hybridi. Ei sähköauto, ei ladattava hybridi. Tankilla käydään ja ei, en ihmettele miksi pitää tankata bensa-autoa, ei sähköautoa.

Autoa ostaessa kyllä hybridi järjestelmä selitettiin hyvin, missään vaiheessa myyjä ei sanonut sitä sähköautoksi.

Norjassa oli vissiin vääntöä siitä, että Toyota väitti että autolla jopa 60% voi ajaa sähköllä ja ne ei testaamalla päässeet siihen tulokseen. 40% on realistinen mutta silloinkin bensan kulutus on 3-5l/100km. Koska ilmaista sähköä ei ole, maksaa se myös sieltä pistorasiastakin.
Tuskin täällä mitään raivoa on. Vitutus lähinnä kohdistuu tuohon mainontaan :) Ihmiset luulee että nyt mennään ilmaiseksi jne. Jostain se liike-energia kuitenkin tulee ja Toyotan tapauksessa bensasta.
 
Tällä hetkellä on kyllä aika suuri myyntivaltti, jos auto on jonkin sortin hybridi, on sitten millainen hybridi tahansa. On kuluttajan itsensä vastuulla ottaa asioista tarkemmin selvää. Minusta kyllä ilman töpseliä olevien autojen vertailu on sinänsä helppoa, kun katsoo vain WLTP-normin mukaan mitattuja CO2-päästöjä. Niissä Toyota on varsin vahvoilla.
 
Kaveri osti tuommoisen Mii n. Olihan se hauska, tosin luulin että kiihtyy kovempaa. Näköjään tuo lussu Volvo lähtee sähköllä melkein yhtä nopeasti. Hirveän äänekäs
 
Tällä hetkellä on kyllä aika suuri myyntivaltti, jos auto on jonkin sortin hybridi, on sitten millainen hybridi tahansa. On kuluttajan itsensä vastuulla ottaa asioista tarkemmin selvää. Minusta kyllä ilman töpseliä olevien autojen vertailu on sinänsä helppoa, kun katsoo vain WLTP-normin mukaan mitattuja CO2-päästöjä. Niissä Toyota on varsin vahvoilla.
Nimenomaan näin. On myös syytä muistaa että Toyota aloitti hybridien markkinoinnin (ilman erillistä latausta) jo ennenkuin sähköavusteisten ja täyssähköautojen buumi alkoi.
Ensimmäinen Prius tuli vuonna -96. Lienee näin neljännes vuosisata myöhemmin vähän myöhäistä syyttää, että heidän hybridi termi olisi harhaanjohtava, kun Toyota sen nykymuotoonsa loi.

Edit: lisätään vielä, että ensimmäinen plug-in Prius tuli 15-vuotta myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin täällä mitään raivoa on. Vitutus lähinnä kohdistuu tuohon mainontaan :) Ihmiset luulee että nyt mennään ilmaiseksi jne. Jostain se liike-energia kuitenkin tulee ja Toyotan tapauksessa bensasta.
Väittäisin, että moisen luulon kanssa olevia ihmisiä on kuitenkin aika vähän ja tästä syystä tälläkin forumilla kummastellaan tuota "raivoa".
 
Väittäisin, että moisen luulon kanssa olevia ihmisiä on kuitenkin aika vähän ja tästä syystä tälläkin forumilla kummastellaan tuota "raivoa".

Voi kuule kyllä näitää löytyy. Juur yks nainen hehkutti mulle, kuinka hänen sähköautoaan ei tarvitse ladata. :cigarbeye:
 
Väittäisin, että moisen luulon kanssa olevia ihmisiä on kuitenkin aika vähän ja tästä syystä tälläkin forumilla kummastellaan tuota "raivoa".
Väittäisin että niitä jotka luulee Toyotan kulkevan ilmaiseksi jarrutus energioilla puolet matkasta on aika paljon, kun niitä jo täällä tekniikkafoorumillakin on. Auto on varmasti hyvä, mutta se ei aja metriäkään sähköstä saadulla energialla ja ne mainokset johtaa harhaan. Toyota-raivoajiksi ja Tesla-fanittajiksi leimaamiset taas ovat olkiukkoilua ja keskustelun sotkemista.
 
Aiheeseen liittyen, pisti silmään tuo Toyotan seuraava ITSELATAAVAHYBRIDI Yaris Cross.

Kompaktin luokan crossover nelivedolla, joka on hivenen harvinaisempi tässä kokoluokassa.

Moottori: Toyota Yaris Cross

Toyota Cross.jpg
 
Toyotan hybridit ovat kyllä hienoja tekniikaltaan, pieni kulutus ja ajamisen helppous. Vaikka kritisoin Toyotan tapaa mainostaa hybridejään, niin voin varauksetta niitä silti suositella, jos tulee puheeksi esim. kavereiden tai sukulaisten kesken.

Ja kuten tässä nyt pari viestiä on väitelty, niin kyllä noita ihmisiä on, jotka eivät ymmärrä miksi hommata ladattava hybridi, kun on itselataaviakin. Vaihdoin itse Toyotan hybridistä toisen merkin plugariin, niin kyllä sitä on muutamia ihmettelyitä tullut, "eikös tää oo samanlainen ku se sun edellinenkin" tai "nyt joutuu sit töpselin kanssa leikkimään".

Kaupungissa tuo Toyotan tekniikka on parhaimmillaan, mutta siellä samassa ympäristössä se plugarikin saattaisi olla parhaimmillaan, kulkien oikeasti pelkällä sähköllä.
 
Aiheeseen liittyen, pisti silmään tuo Toyotan seuraava ITSELATAAVAHYBRIDI Yaris Cross.

Kompaktin luokan crossover nelivedolla, joka on hivenen harvinaisempi tässä kokoluokassa.

Moottori: Toyota Yaris Cross

Toyota Cross.jpg

Tuossa lähinnä kosmeettinen vertailu hatchbackin ja SUV:n välillä.

Mittaristo on Yariksessa uniikki budjettidesign?, crossissa näyttää olevan kuten nykyisissä Hybrid Corolassa. Samoin sähköinen takaluukku mainittu. Nouseekohan myös hinta lopulta tässä Corolan tasolle tai jopa yli?

En kyllä ymmärrä 18 tuumaisia vanteita tämän kokoluokan autossa erityisesti kun myös pieni kulutus on tavoitteena. Toivottavasti perusmallia saa myös 16 tuumaisena.

 
Viimeksi muokattu:
Jos jarruenergian talteenotto on itselatausta, niin mitä aurinkopaneelilla lataaminen on?
 
"Toyotan täyshybridillä ajat jopa puolet ajostasi sähköllä – hiljaisesti, päästöttömästi ja taloudellisesti. "
Tuo mainonta, kun sanovat että ajat jopa puolet ajoistasi sähköisesti särähtää omaan korvaan ehkä eniten noissa. Miksi ostaa ladattavaa hybridiä, kun niillä pääsee sen 30-50km sähköllä, kun Toyotan itselataavalla pääsee puolet ajoista sähköllä.

"Itselataava täyshybridi lataa ajoneuvon akun jarrutusenergian talteenoton sekä polttomoottorienergian avulla ajon aikana. Itselataavaa hybridiä ei siis tarvitse erikseen ladata pistokkeesta. Monet kuljettajat arvostavat juuri tätä itselataavan hybridin tarjoamaa vaivattomuutta. "
Ja siihen sitten päälle tämä, että ei tarvitse edes laittaa lataukseen. Ei mitään järkeä ostaa ladattavaa hybridiä.
Jos Reiska on tyytyväinen autoonsa, joka kuluttaa kauppareissulla niukalti niin "mitä sitte?"

Niissä on kuitenkin varusteet ja turvallisuus ihan eri kuin mun lapsuuden/nuoruuden Corolloissa eikä enää näe (kuule) niitä kaupan parkkipaikalla episodeja 'kierrokset rajoittajaan ja kytkin luistaa' paappoja/mammoja joiden suoritus saattoi päättyä *tömps* toisen ajoneuvon kanssa kun kytkin lipsahti, kiitos automaattivaihteiston, peruutustutkan ja jopa kameran.
30v autotekniikan kehityksessä on tehnyt ihmeitä.


Voi kuule kyllä näitää löytyy. Juur yks nainen hehkutti mulle, kuinka hänen sähköautoaan ei tarvitse ladata. :cigarbeye:

Joo kyllä kans vähän tuntuu siltä että ketä tämmösen Toyota hybridin on ostanut, Corolla tms niin luulevat että ei tarvitse ladata ja auto liikkuu pelkällä sähköllä. Eräskin heitti vissiin vitsillä mulle että mihin tommosta johtoa tarvitaan kun on itselataava. Sitten kun vähän juteltiin niin sanoin että eihän tolla itselataavalla pääse pelkällä sähköllä ja vastasi että pääsee pääsee. Tarvii vielä ottaa joskus keskustelu uusiksi :D Kuulemma silti moottoritiellä menee pienellä bensakulutuksella :facepalm: Plugarilla taas pääsee oikeasti pelkällä sähköllä, ILMAN bensaa/dieseliä.
Jotenkin toi pelkkä hybridi on vähän turha, toisaalta jos haluaa vaan hakea pieni kulutteista polttomoottori autoa niin kai tuo on siihen se parhain vaihtoehto mutta mitään tekemistä sillä ei ole sähköauton/plugarin kanssa :):thumbsup:

Jotain Toyota on kyllä tehnyt oikein, elettiin sitten aikaa jolloin 80 luvun Corolla oli ihan paras tai 2019/20 luvulla jolloin mallin perään lisättiin Hybridi :D:D
 
En kyllä ymmärrä 18 tuumaisia vanteita tämän kokoluokan autossa erityisesti kun myös pieni kulutus on tavoitteena. Toivottavasti perusmallia saa myös 16 tuumaisena.
Tuo 18 tuumaa lienee ns. autonäyttelykoko, eli luultavasti peruskoko on juurikin 16 tuumaa. Vähän kuten nykyisen perus-Yariksen rengaskoko on 15 tuumaa ja GR-Sport-varustelutason koko on 17 tuumaa.
 
Joo kyllä kans vähän tuntuu siltä että ketä tämmösen Toyota hybridin on ostanut, Corolla tms niin luulevat että ei tarvitse ladata ja auto liikkuu pelkällä sähköllä. Eräskin heitti vissiin vitsillä mulle että mihin tommosta johtoa tarvitaan kun on itselataava. Sitten kun vähän juteltiin niin sanoin että eihän tolla itselataavalla pääse pelkällä sähköllä ja vastasi että pääsee pääsee. Tarvii vielä ottaa joskus keskustelu uusiksi :D Kuulemma silti moottoritiellä menee pienellä bensakulutuksella :facepalm: Plugarilla taas pääsee oikeasti pelkällä sähköllä, ILMAN bensaa/dieseliä.
Jotenkin toi pelkkä hybridi on vähän turha, toisaalta jos haluaa vaan hakea pieni kulutteista polttomoottori autoa niin kai tuo on siihen se parhain vaihtoehto mutta mitään tekemistä sillä ei ole sähköauton/plugarin kanssa :):thumbsup:

Jotain Toyota on kyllä tehnyt oikein, elettiin sitten aikaa jolloin 80 luvun Corolla oli ihan paras tai 2019/20 luvulla jolloin mallin perään lisättiin Hybridi :D:D

Ainakin osalla tämän foorumin käyttäjistä olen havainnut pientä pettymystä omistamiinsa plugareihin ja niistä siirrytään siirtymäajan jälkeen täyssähköautoilun puolelle. Jotta mainostettuihin kulutuksiin päästään on ajoprofiili oltava oikeanlainen eli pääosin alle akun kapasiteetin, autoa on ajettava hyvin rauhallisesti ja piuhan päässä oltava päivittäin. Hintaeroa hybridin ja plugarin välillä on kuitenkin jonkin verran, jolloin harrastusmielellä tuo "sähköautoilu" pitää ottaa, että kulut ovat samoin varusteltua hybridiä pienemmät.

Ehkä niitä naapurin tätejä ja setiä kiinnostaa oikeasti se sähköistetyn automaattivoimalinjan helppous ja pieniruokaisuus verrattuna vastaavaan bensa-automaattiin. Myöskään asunto-osakkeen ahtaassa yhden auton tallissa ei tarvitse alkaa latauskaapelin kanssa vanhalla selällä säätämään, vaikka latausmahdollisuus olisikin. Kaupunkiajossa Reiska pääsee myös ajoittain "sähköautoilu" fiilikseen, joista näitä väärinymmärryksiä voi itse kullekkin sitten parkkipaikkakeskusteluissa syntyä.
 
Noniinno,



Mikä tuossa nyt jää epäselväksi?

Osa luulee että hybridin akulla voi ajella pelkällä sähköllä ja siihen ei tarvita latauskaapelia kuten plugareissa.

Kuinka iso akku näissä uusissa Toyotissa ylipäätään on ja montako metriä ne liikkuu akun voimalla maantie nopeuksissa??
 
Ei sitten yhtään ihmetytä auton polttoaineen kulutuslukemat esitteissä?
Niimpä. Ehkä se on heille halvempi "plugari" eli jollakin tavalla ajattelevat että kuluttaahan se bensaakin mutta sähkölläkin voi ajaa. Todellisuudessahan se polttis sitä sähköä tekee ja kuluttaa polttoainetta ja niin edelleen.... ei ummarra.

Kyllä itse olen Volvooni tyytyväinen, ainoastaan kantama voisi olla vieläkin pidempi ja tuo polttoainekäyttöinen webasto on turha, olisipa ilppi :thumbsup: :) Siltinkin menty tällä hetkellä +1400km ja vähän yli 2kk "tankillisella". Volvo appi kertoo että 3.4L/100km ja keskinopeus 40kmh :thumbsup:

Haaveena Volvo V60 P8 AWD :lol:
 
Kyllä itse olen Volvooni tyytyväinen, ainoastaan kantama voisi olla vieläkin pidempi ja tuo polttoainekäyttöinen webasto on turha, olisipa ilppi :thumbsup: :) Siltinkin menty tällä hetkellä +1400km ja vähän yli 2kk "tankillisella". Volvo appi kertoo että 3.4L/100km ja keskinopeus 40kmh :thumbsup:

Haaveena Volvo V60 P8 AWD :lol:

Paljonkos V60 akullisella pääsee kilometrejä, noin keskimäärin?

XC90 pykälän suuremmalla akulla menee käytännössä 35km, minun puolesta akun koon voisi vaikka tuplata kuten Mercedes GLE:ssä on tehnyt. Taitaa uudessa X5:ssakin olla yli 20kwh.

Yhtäläiset haaveet heti kun oma kuljetustarve vähenee parin vuoden päästä. ;)
 
Jos sokeasti luottaa minkä tahansa valmistajan tai myyjän markkinointiin, on ehkä aika mennä pohtimaan elämän suuria kysymyksiä peilin eteen. Puolitotuuksia ja harhaanjohtavaa muotoilua syydetään jokaikisestä tuutista, päästötön bensahybridi ei ole edes pahimmasta päästä.

Jos Toyotan markkinointi aiheuttaa erityisen suurta hiekkamäärää alaraajojen väliin, merkkaa sarakkeeseen miinuspisteet ja jatka eteenpäin.
 
En kyllä usko että löytyy ihmisiä jotka eivät ymmärrä hybridin ja ladattavan hybridin eroa. Pas*apuhetta sanon minä.
 
En kyllä usko että löytyy ihmisiä jotka eivät ymmärrä hybridin ja ladattavan hybridin eroa. Pas*apuhetta sanon minä.

Löytyy, ja paljon.

Ja vielä useammin törmää käsityksiin, että esimerkiksi kaikki ladattavat hybridit toimisivat vain töpselisähköllä eivätkä olisi "itselataavia" kuten hybridit.

En tiedä valmistetaanko ei regeneroivia plugareita, mutta harvassa ne ainakin ovat.
 
Mä luulen että löytyy hyvin paljon ihmisiä, jotka eivät edes tiedä, mikä on hybridi. :D
Löytyy paljon ihmisiä, jotka eivät ymmärrä eroa
- BEV
- e-Rev
- PHEV
- HEV

viimeksi viime viikolla minulta kysyttiin viestillä mielipidettä Lexus IS300h autosta, kun käytetty sähköauto arvelutti ja mulla on niistä kerran kokemuksia. Valitettavasti jouduin toteamaan kysyjälle, että olen ajanut nin monta vuotta sähköautoilla (BEV), etten osaa kommentoida latauskelvotonta bensiiniautoa hybriditekniikalla.

No tällä viestillä ei sinänsä ollut muuta arvoa, kuin että ainakin minun kokemus on, että yllättävän monet ei ymmärrä näitä, koska ei kiinnosta. Mäkään en enää ymmärrä ICE tai HEV -autoja koska ei kiinnosta. Ja se on mielestäni ymmärrettävää.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka iso akku näissä uusissa Toyotissa ylipäätään on ja montako metriä ne liikkuu akun voimalla maantie nopeuksissa??

Brutto kaiketi hieman yli 1kWh ja netto alle puolet siitä. Periaatteessa voisi mennä pari kilometriä, mutta yleensä akun varaustila elää 8-pykäläisen asteikon välillä 3-5 eli sähköajojaksot ovat varsin lyhyitä.
 
Löytyy, ja paljon.

Ja vielä useammin törmää käsityksiin, että esimerkiksi kaikki ladattavat hybridit toimisivat vain töpselisähköllä eivätkä olisi "itselataavia" kuten hybridit.

En tiedä valmistetaanko ei regeneroivia plugareita, mutta harvassa ne ainakin ovat.

Varmaankin kaikissa on regen ja myös tarvittaessa lataavat bensalla, jotta sähköstä saa lisäpotkua ja neliveto toimii, mikäli se on toteutettu sähkömoottorilla.
Eivät kuitenkaan ole "itselataavia" ihan samassa mielessä kuin Toyotan hybridit ja sanoisin että Toyotan akun kautta menee energiaa moninkertainen määrä verrattuna normiplugariin sen jälkeen kun töpselisähkö on loppunut. Toki bensan sisältämän energian konvertointi sähköksi ei ole mikään itseisarvo eli järjestelmän hyvyys mitataan polttoainepumpulla ja tietysti sillä millainen voimalinja on käyttöominaisuuksiltaan.
 
En kyllä usko että löytyy ihmisiä jotka eivät ymmärrä hybridin ja ladattavan hybridin eroa. Pas*apuhetta sanon minä.

Löytyy vaikka kuinkapaljon porukkaa jotka luulevat että plugarin akun kun ajaa tyhjäksi niin se on sen jälkeen tavallinen bensa-auto, ja että mainostetut isot tehot riittävät sen muutamankymmenen kilsaa minkä jälkeen se on mopo.
Kun heille kertoo että akun loputtua siitä tulee tavallinen hybridi ja että täydet tehot löytyy aina vaikka ei koskaan lataisi eivät usko.
 
Löytyy, ja paljon.
Ja vielä useammin törmää käsityksiin, että esimerkiksi kaikki ladattavat hybridit toimisivat vain töpselisähköllä eivätkä olisi "itselataavia" kuten hybridit.

Kyllä, allekirjoitan. Montakohan kertaa multakin on tän kohta 4v aikana kysytty että mitä sitten tapahtuu kun se sähkö loppuu? Pystyykö sillä ajamaan? Osaako se itsestään käynnistää bensamoottorin? Tällaisia tavallisia ihmisiä, ei mitään teknologiatyyppejä nämä kyselijät on olleet. Ja näihin nimenomaan uppoaa se "itselatautuminen" - hei sehän on paljon parempi kun sitä ei tarvi ladata!

Löytyy vaikka kuinkapaljon porukkaa jotka luulevat että plugarin akun kun ajaa tyhjäksi niin se on sen jälkeen tavallinen bensa-auto, ja että mainostetut isot tehot riittävät sen muutamankymmenen kilsaa minkä jälkeen se on mopo.
Kun heille kertoo että akun loputtua siitä tulee tavallinen hybridi ja että täydet tehot löytyy aina vaikka ei koskaan lataisi eivät usko.

Näin.
 
Tyhmyydestä ja tietämättömyydestä sakotetaan. On ihan oikein tulla huijatuksi jos ei viitsi ottaa asioista sen vertaa selvää. Nuokin asiat käy ilmi ajoneuvon esitteestä. Jos tilaussopimuksen tekee esitteitä lukematta niin voi mennä katsomaan itseään peiliin.

Niin, kyllähän nuo asiat varmasti kaikille suomalaisille silloin selviää kun tilaavat sen oman itselataavan hybridin, ja lukevat sen matskut. On siis täysin oikein mainostaa tuotetta harhaanjohtavasti, koska eihän se nyt mainostajan vika ole jos ihmiset uskoo niitä mainoksia. Sehän on vain mainos, ei sen tarvi olla totta. Terve.
 
Niin, kyllähän nuo asiat varmasti kaikille suomalaisille silloin selviää kun tilaavat sen oman itselataavan hybridin, ja lukevat sen matskut. On siis täysin oikein mainostaa tuotetta harhaanjohtavasti, koska eihän se nyt mainostajan vika ole jos ihmiset uskoo niitä mainoksia. Sehän on vain mainos, ei sen tarvi olla totta. Terve.

Toisaalta tavallisia bensa-autoja mainostetaan pienikulutuksisina, vaikka oikeasti kuluttavat paljon dieseliin tai hybridiin verrattuna. Sähköautoihin verrattuna sitten energiankulutus jo helposti kolminkertainen. Onko ok vai pitäisikö kieltää tällainen markkinointi?
 
Toisaalta tavallisia bensa-autoja mainostetaan pienikulutuksisina, vaikka oikeasti kuluttavat paljon dieseliin tai hybridiin verrattuna. Sähköautoihin verrattuna sitten energiankulutus jo helposti kolminkertainen. Onko ok vai pitäisikö kieltää tällainen markkinointi?

Onhan ne pienikulutuksisia, jos vertaa vaikka Suomen autokantaan, keskimääräiseen edustajaan? Mitä se nyt onkaan se keskimääräinen suomalainen auto, päälle 10v eniveis?
 
Onhan ne pienikulutuksisia, jos vertaa vaikka Suomen autokantaan, keskimääräiseen edustajaan? Mitä se nyt onkaan se keskimääräinen suomalainen auto, päälle 10v eniveis?

Voihan sen noinkin ajatella. Ehkä voisi myös esim. myydä valmiiksi ruostunutta, jos ruostetta on kuitenkin vähemmän kuin keskimääräisessä 10-vuotiaassa autossa?
 
Voihan sen noinkin ajatella. Ehkä voisi myös esim. myydä valmiiksi ruostunutta, jos ruostetta on kuitenkin vähemmän kuin keskimääräisessä 10-vuotiaassa autossa?

Kunhan et mainosta sitä ruosteettomana. Siitähän tässä oli kyse.
 
Kunhan et mainosta sitä ruosteettomana. Siitähän tässä oli kyse.
Fair enough. Olisiko tuossa kulutusasiassa sitten kuitenkin syytä mainita, että se on pieni verrattuna 10 vuotta vanhaan tekniikkaan? Joku muutaman vuoden ikäisellä Toyotan hybridillä ajava voisi tulla harhaanjohdetuksi, jos menisi vaihtamaan uuteen bensa-autoon.
 
Itse ainakin haluaisin nähdä liikenteen sähköistystä isommassa mittakaavassa ja halvempia sähköautoja. Tuota ei tapahdu ellei ole kysyntää. Ja kysynnän luomisestä markkinointi ja mielikvat on iso osa. Sen takia on sääli, että alun pioneeri veti 180 astetta koko touhun kanssa. Valmistajan kannalta varmaan strategia on lottovoitto kun kansa ostaa silti, mutta ei niiden osalta jotka odottaa mahdollisimman monelta valmistajalta kohtuuhintaisia sähköautoja. Tojota ei edistä tällähetkellä tuota lainkaan. Siksi ihmettelen ks. linjan puolustamista.

Samalla tavalla kun kaikki vetäis niin eipä meillä olisi vieläkään sähköautoja...
 
Puhkiruostumattomuustakuu ei korvaa reikää joka on syntynyt koriin ulkoapäin. Minulle ainakin jää käsitys sanamuodosta "puhkiruostumattomustakuu" vähän muuta, mutta hienoa ettei se sinusta ole harhaanjohtavaa mutta itselataava hybridi on. :x3:

Tää on aika vahvasti off-topiccia, mutta kyllä mulla bemarin puhkiruostumattomuustakuu korvasi ulkoapäin alkaneen ruosteen. Ei pellissä reikää ollut, mutta selkeä ruostekupla peräkontin kannessa. Mitään [kiveniskemä tms.] jälkeä siinä ei ollut. Auto oli e39 ja vuosi jotain 2005.
 
Kieltämättä Toyotan mainos kuulostaa siltä, että dissataan töpselin päässä makaavia autoja ja kerrotaan kuluttajalle ilosanomaa, että on "parempikin vaihtoehto" jossa ei tarvitse akkua ladata, vaan auto lataa sen itse. Missään ei väitetä sitä ikiliikkujaksi, mutta kaiketi tuolla on niitä vajaakkeja jotka kuvittelevat että sähkö syntyy sinne akkuun tyhjästä. Saman vatipäät varmaan ostaa niitä telkkarissa mainostettavia dödöjä ja olettavat että naiset juoksee perässä.
Normaalia mainontaa. Paljon pahempiakin huijauksia on lukemattomia.

Hyviä autojahan nuo kaikki "itselataavat" hybridit ovat. Pienellä akulla ei ole tarkoituskaan oikeasti tehdä matkaa, vaan se avittaa ja pitää erityisesti kaupunkikilutuksen uskomattoman pienenä. Kertokaa jokin perinteinen bensa-automaatti joka kaupungissa vie 3-4 l/100km ja kiihtyy 10s 0-100. Toki vain siirtymävaihe 100% sähköautoiluun.
 
Ottamatta kantaa varsinaiseen mainontaan ja termin käyttöön siellä niin itselataavahan kuvaa varsin hyvin mitä auto tekee. Se lataa itseään kun tilanne on sille otollinen ja pääsee näin matalempaan kulutukseen.
 
Kieltämättä Toyotan mainos kuulostaa siltä, että dissataan töpselin päässä makaavia autoja ja kerrotaan kuluttajalle ilosanomaa, että on "parempikin vaihtoehto" jossa ei tarvitse akkua ladata, vaan auto lataa sen itse. Missään ei väitetä sitä ikiliikkujaksi, mutta kaiketi tuolla on niitä vajaakkeja jotka kuvittelevat että sähkö syntyy sinne akkuun tyhjästä. Saman vatipäät varmaan ostaa niitä telkkarissa mainostettavia dödöjä ja olettavat että naiset juoksee perässä.
Normaalia mainontaa. Paljon pahempiakin huijauksia on lukemattomia.

Hyviä autojahan nuo kaikki "itselataavat" hybridit ovat. Pienellä akulla ei ole tarkoituskaan oikeasti tehdä matkaa, vaan se avittaa ja pitää erityisesti kaupunkikilutuksen uskomattoman pienenä. Kertokaa jokin perinteinen bensa-automaatti joka kaupungissa vie 3-4 l/100km ja kiihtyy 10s 0-100. Toki vain siirtymävaihe 100% sähköautoiluun.

Toyotallahan on ollut videomainoksia, joissa hypriidillä ohitellaan ensin vanhoja polttisautoja ja loppupuolella vedetään iloisesti ohi turhautuneesta PHEV-äijästä, joka latailee autoaan tien laidassa. Amerikan Toyotan tj on myös jatkuvasti väittänyt, ettei sähköautoille ole kysyntää, joten niitä ei ole tarvis tehdäkään.

Tokihan valistunut kuluttaja ymmärtää, että kysymys on ajan ostamisesta, kun vetystrategia meni perseelleen ja omaa sähkistuotantoa ei ole. On silti jotenkin surullista, että tuollainen pioneeri vaihtaa täysin regressiiviseen kusetuslinjaan.
 
Ottamatta kantaa varsinaiseen mainontaan ja termin käyttöön siellä niin itselataavahan kuvaa varsin hyvin mitä auto tekee. Se lataa itseään kun tilanne on sille otollinen ja pääsee näin matalempaan kulutukseen.
Mun Passat GTE:kin on itsestäänlataava, vaikka plugari onkin. Menusta kun valitsee "Charge", niin johan alkaa lataamaan, vaikkei sähköverkkoa olisi mailla halmeilla. Bensankulutus tosin kolminkertaistuu, mutta väliäkös tuolla. Taas päästään sähköllä vaikka kuinka pitkälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 743
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom