Keskustelua hybridiautoista

Eli 2000€ valtiolta ja 4000€ hondailta? Ei sillä ihan mielenkiintoinen hinta. Tohon ei taida saada koukkua... Akku myös vähän pieni. Jos wltp on jotain 311–412 km niin talvella sä ajat tolla sen 200km?
Aika moni on pärjännyt Leaf 40kWh:lla ja ioniqin pitäisi kyllä olla selkeästi parempi rangen puolesta, jos nyt saa tuota 38kWh mallin?

Ioniq on kuitenkin kait selkeästi energiatehokkaampi? Rapidgateakaan ei pitäisi olla riesana jne, joten tuolla pitäisi päästä pitkääkin matkaa paremmin - mitä nyt tietty ne kaikki tagi / appsi-valitukset, jotka pätevät kaikkiin muihin paitsi Superchargereihin.
 
Eli 2000€ valtiolta ja 4000€ hondailta? Ei sillä ihan mielenkiintoinen hinta. Tohon ei taida saada koukkua... Akku myös vähän pieni. Jos wltp on jotain 311–412 km niin talvella sä ajat tolla sen 200km?
Ei saa koukkua. Jep 4000 Huyndailta ja 2000 valtiolta.
"IONIQ Electric 38 kWh 136 hv Style 41 990 € – 6 000 € = 35 990 €
Hinta sis. toimituskulut. Etu voimassa erään autoja 1.4.-31.5.2020."

Mii:ssä 260 km ja tuolla pääsee vähän pitemmästi.
  • "Toimintamatka 311 km (WLTP-mittaustapa), 412 km (kaupunki)"
40 kWh Nissanissa taitaa olla 270tkm toimintamatka.
 
Aika moni on pärjännyt Leaf 40kWh:lla ja ioniqin pitäisi kyllä olla selkeästi parempi rangen puolesta, jos nyt saa tuota 38kWh mallin?

Ioniq on kuitenkin kait selkeästi energiatehokkaampi? Rapidgateakaan ei pitäisi olla riesana jne, joten tuolla pitäisi päästä pitkääkin matkaa paremmin - mitä nyt tietty ne kaikki tagi / appsi-valitukset, jotka pätevät kaikkiin muihin paitsi Superchargereihin.

Energiatehokkuusero ilmenee varmaan aika hyvin noista ilmoitetuista toimintamatkoista, kun molemmissa on ilppi...ei ihan valtava ero, mutta voi toki olla merkittävä jos toisella pääsee jonkun usein ajetun välin ilman latausta. Pikalataus molemmissa yhtälailla huono, paitsi Leafissa toki rapidgate lisänä. Jos yli 50kW laturit yleistyvät niin 28kWh Ioniqin etu 38kWh malliin kasvaa aika merkittäväksi pitkillä matkoilla.
 
Tuossa ihan hauska testi eri sähköautojen todellisesta rangesta samalla reitillä.

Videon lopussa 25:40 alkaen esitellään Testin mailit ja prosenttiosuus luvatusta rangesta. Tuon testin pohjalta voisi olettaa, että myös Huyndain ranget pitää verraten hyvin verrokkeihinsa.

Tesla 270mi, 78%
Kia 255mi, 90%
Jaquar 223mi, 76%
Nissan 208mi, 87%
Audi 206mi 81%
Mersu 194mi, 75%

 
Hyundai mainostaa IONIQ Electric malliin 6000 euron "hankintatukea". Melkein jo järkevän hintainen sähköauto joka ei ole ihan pienintä kokoluokkaa.
6000 € alkaa varmasti olemaan jo sellainen hinta, jolla ihmiset kääntyisivät helpommin sinne sähkövaihtoehdon ääreen. Tuo valtion 2000 € tuntuu lähinnä vittuilulta.
 
Vai mahtaako olla merkki siitä, että tuli tehtyä susi malli, joka ei mene kaupaksi kuin 4000 euron lisäalella (jos edes silläkään) :think:
 
Kyllähän toi siitä kertoo, että kilpailu on koventunut ja kuluttajien vaatimustaso on noussut. 38kWh akku ja 40ke hintaa ei yksinkertaisesti ole enää ok, joten pakko pudottaa hintaa vaikka malli on ihan uusi.
 
Kyllähän toi siitä kertoo, että kilpailu on koventunut ja kuluttajien vaatimustaso on noussut. 38kWh akku ja 40ke hintaa ei yksinkertaisesti ole enää ok, joten pakko pudottaa hintaa vaikka malli on ihan uusi.

Alle kymppi lisää niin saa alle teslan joka on kaikilta ominaisuuksiltaan (jos nyt unohdetaan ne laatuongelmat) niin ihan toistaluokkaa.
Vaikka Teslan laatuongelmat vähän mietityttääkin niin kyllä mä sillä mieluummin ajaisin ku hyundailla.
 
Ioniq on vanha auto/malli, se on ensimmäisiä todellisia tämän sähköautobuumin aloittaneita yhdessä Leaffin ja Zoen kanssa. Nykyinen on vaan facelift.
 
Alle kymppi lisää niin saa alle teslan joka on kaikilta ominaisuuksiltaan (jos nyt unohdetaan ne laatuongelmat) niin ihan toistaluokkaa.
Vaikka Teslan laatuongelmat vähän mietityttääkin niin kyllä mä sillä mieluummin ajaisin ku hyundailla.
Akku ei ole paljoa isompi, about sen 48kwh. Toki tesla on hyvä ajaa mutta ei kannata siihen laittaa rahojaan kiinni.
 
Alle kymppi lisää niin saa alle teslan joka on kaikilta ominaisuuksiltaan (jos nyt unohdetaan ne laatuongelmat) niin ihan toistaluokkaa.
Vaikka Teslan laatuongelmat vähän mietityttääkin niin kyllä mä sillä mieluummin ajaisin ku hyundailla.

Miksi ne laatuongelmat pitäis unohtaa. Itse tullut tässä viimepäivinä siihen lopputulokseen, että isot automerkit tulee jyrään Teslan yli ellei ne paranna laatua huomattavasti. Hitto Daciat on paremmin kasattuja kun nuo ja onko se joku häpeä omistaa Hyundai?
 
Miksi ne laatuongelmat pitäis unohtaa. Itse tullut tässä viimepäivinä siihen lopputulokseen, että isot automerkit tulee jyrään Teslan yli ellei ne paranna laatua huomattavasti. Hitto Daciat on paremmin kasattuja kun nuo ja onko se joku häpeä omistaa Hyundai?

Ei häpeä mutta onhan kieltämättä merkin imago aivan eri, suuri massa on täysin tietämätön teslan ongelmista ja se on heille aivan helvetin premium merkki. (tyyliin ajattelevat sen olevan laadukkaampi ku vaikka mersu)
Tekniikaltaan, onhan se hyvä.

Uskon samaa tuosta isojen merkkien jyräämisestä, etenkin saksalaisten koska autoteollisuus on niin iso tekijä siellä niin valtiolta tarvittaessa tulee tukea kyllä niin paljon kun ikinä vain tarvitaan.
BMW i4 luulen kääntävän tämän teho/range/laatu jutun
 
Tämän imagon ja odotusarvon kyllä huomasi erittäin hyvin kun käytiin hakemassa tämä nykyinen liisuri. Eli otettiin siis Volvo V60 T8 kolmeksi vuodeksi. Minähän ensin meinasin että S60 T8 ois oikein kiva kun ei väkisin farmarin kuljetustilaa tarvita. No se olisi ollut kuussa 70€ kalliimpi kuin farmari vaikka on myyntihinnaltaan vissiin uutena vissiin 5000€ halvempi. Eli ne uskoo kovasti että kolmen vuoden päästä tämä V60 menee isolla rahalla kaupaksi. Eikä ne varmaan väärässä ole, tuo kun on sisätiloiltaan V70 ja kontti vähän pienempi.

Itse en kyllä ostaisi mitään tuollaista/tällaista hybridia omalla rahalla. Liikaa liikkuvia osia kun molemmat tekniikat autossa. Katsellaan sitten kolmen vuoden päästä josko jo täyssähköä.

Ja tämä ei ollut mikään dissaus V60 lle. Paras auto mitä oon ikinä ajanut :)
 
Tesla ei ehkä ole paras valinta, jos kärsii obsessiivis-kompulsiivisista piirteistä. Kokoonpano ja laatutarkkailu on amerikkalaista: voi tulla virheetön yksilö, muutama kosmeettinen vika tai pahimmassa tapauksessa enemmänkin.

Etenkään Model 3 ei ole myöskään voittamassa Kotilieden palkintoja kauneimmista nahkajakkaroista ja koristeellisimmista paneeleista. Jos nämä ovat tärkeimpiä ehtoja, kannattaa katsoa muualle.

Tesloissa ja varsinkin kolmosessa on enemmänkin amerikkalaisen muskeliauton henki, johon yhdistyy teknologinen johtajuus. Pioneerityössä linjat ovat isoja ja toleranssit suuria.

On totta, että eurooppalaisilla valmistajilla on kokoonpanon laatu parempi, mutta samalla on hyvä muistaa, että teknologisen kehityksen suhteen ne eivät saaneet mitään aikaan viimeisen vuosikymmenen aikana (jos päästötesteissä huijaamista ei lasketa). Nyt entiset jättiläiset taapertavat housut kintuissa ja peukalo suussa miettien, miten pelastaa imperiuminsa.

Aasialaiset merkit ovat vielä pahempia. Kehitys oli tyssännyt jo ennen sähköautoja, mutta joku Toyota on kääntynyt entisestä ilmastoedelläkävijästä ilmastopahikseksi, joka pyrkii huijaamaan tuulipukuja trumpmaisilla mainoskäännöillä.
 
Aasialaiset merkit ovat vielä pahempia. Kehitys oli tyssännyt jo ennen sähköautoja, mutta joku Toyota on kääntynyt entisestä ilmastoedelläkävijästä ilmastopahikseksi, joka pyrkii huijaamaan tuulipukuja trumpmaisilla mainoskäännöillä.
Ilmastopahis sikäli liioittelua, että ainakin Euroopan osalta Toyotalla on varmaankin pienimmät keskipäästöt ja ladattavien autojen pieni osuus käytännössä tekee sen että todelliset päästöt ovat lähempänä laskennallista arvoa kuin enemmän plugareihin panostaneilla merkeillä.
Itselataava -termi toki on hivenen ongelmallinen ja sähköajon osuuden mainostaminen lähinnä huuhaata, vaikka sillä äänettömällä kaupunkiajolla tietty mukavuusarvo onkin.
 
Imho toi itselataava termi on pahinta syöpää mitä sähkö autoille on voinut tehdä. Toki se uppoaa varmaan kuin veitsi kuumaan voihin niihin ihmisiin jotka eivät tiedä tekniikasta mitään, mutta haluavat kuitenkin trendikästä sähköä konepellin alle.

Siitä olen samaa mieletä, että arvonlasku on nyt niin hurjaa 30-60k autossa, että liisari voi olla hyvinkin potenttiaalinen vaihtoehto jos kilometrimäärä on keskimääräisen autoilijan luokassa (tais olla n.13tkm). Tekniikka ja erityisesti akut halventuvat ja hinnat tulevat alas ja täten kalliilla ostettut autot menettää reilusti arvoaan kun markkinoille tulee kehittyneempiä ja halvempia autoja. Lisäksi ton hintaluokan peltilehmästä eroon pääseminen on aina työn ja tuskan takana.
 
Imho toi itselataava termi on pahinta syöpää mitä sähkö autoille on voinut tehdä. Toki se uppoaa varmaan kuin veitsi kuumaan voihin niihin ihmisiin jotka eivät tiedä tekniikasta mitään, mutta haluavat kuitenkin trendikästä sähköä konepellin alle.
Olisiko joku tarpeeksi aktiivinen tehdäkseen Kilpailu- ja kuluttajaviranomaiselle valituksen "itselataava" termin käytöstä? Muistelen lukeneeni (tästä ketjusta?) että se olisi kielletty Norjassa. Pitäisi varmaankin ainakin yksilöidä mainokset joissa sitä käytetään ja kertoa miksi sillä johdetaan kuluttajia harhaan.
 
Eilen tuli Facebookissa mainos Toyotan uudesta citymaasturi Yariksesta, ja sen kommenteissa oli joku tuosta itselatauksesta kommentoinut. Jokseenkin erikoinen tuo Toyotan vastaus.
SieppaaToyota.JPG
 
Itselataava -termi toki on ongelmallinen ja sähköajon osuuden mainostaminen lähinnä huuhaata, vaikka sillä äänettömällä kaupunkiajolla tietty mukavuusarvo onkin.

Samaa mieltä tuosta ekasta mutta mielestäni autojen moottorit ovat olleet niin hyvin eristettyjä jo pitkään että eipä paljon äänet kuulu ulos eikä sisälle, varsinkin kaupunkinopeuksissa. Enemmän tulee ääntä renkaista.
 
Mikä termissä itselataava on väärin tai harhaanjohtavaa? Auto lataa akun itse muuttamalla bensiinin energian sähköenergiaksi. Ei tarvita mitään ulkopuolista hoitamaan latausta. Aivan niin kuin itselataava ase lykkää itse patruunan lippaasta patruunapesään ilman käyttäjän toimenpiteitä. Molemmissa tapauksissa käyttäjä joutuu täyttämään joko bensatankin tai lippaan, että järjestelmä voi toimia.
 
Tai paremminkin moottorijarrutuksessa liike-energian virraksi, toki se bensakone käynnissäkin lataa.
Omasta mielestä tärkein seikka, että taajama-ajossa hybriditekniikka tasoittelee polttomoottorin vajavaisuuksia ja säästää täten polttoainetta.
 
"Toyotan täyshybridillä ajat jopa puolet ajostasi sähköllä – hiljaisesti, päästöttömästi ja taloudellisesti. "
Tuo mainonta, kun sanovat että ajat jopa puolet ajoistasi sähköisesti särähtää omaan korvaan ehkä eniten noissa. Miksi ostaa ladattavaa hybridiä, kun niillä pääsee sen 30-50km sähköllä, kun Toyotan itselataavalla pääsee puolet ajoista sähköllä.

"Itselataava täyshybridi lataa ajoneuvon akun jarrutusenergian talteenoton sekä polttomoottorienergian avulla ajon aikana. Itselataavaa hybridiä ei siis tarvitse erikseen ladata pistokkeesta. Monet kuljettajat arvostavat juuri tätä itselataavan hybridin tarjoamaa vaivattomuutta. "
Ja siihen sitten päälle tämä, että ei tarvitse edes laittaa lataukseen. Ei mitään järkeä ostaa ladattavaa hybridiä.
 
Mikä termissä itselataava on väärin tai harhaanjohtavaa? Auto lataa akun itse muuttamalla bensiinin energian sähköenergiaksi.

Suomessa itselataava termiä käytetään ilmeisesti hybrideistä joita ei voi ladata pistokkeesta? Hyvin käännetty puuttuva ominaisuus (johdosta lataus) ominaisuudeksi, markkinointia.

Eikö itselataavat yleensä lataa akkua jarrutuksessa eikä suoraan käyttämällä moottoria laturina? Eli siinä on kaksi muunnosta joissa hukkuu energiaa.

Itsellä plugin jossa charge tila mutta en näe sille mitään järkevää käyttöä.
 
Mikä termissä itselataava on väärin tai harhaanjohtavaa?
Annetaan ymmärtää, että auto käyttäisi liikkumiseen energiana sähköä ja sen vielä saisi itsestään. Näinhän ei ole vaan kaikki energia tulee polttonesteestä. Se että energiaa häviöllisesti välillä säilötään sähkönä merkitsee vain pienempää polttoaineenkulutusta, eikä sähköautoilua.

Latausmahdollisuuden puuttumisen markkinointi etuna on johtanut harhaan mm. omia vanhempia sukulaisiani.
 
Pitääkös nämä vagin tripletit jotain ääntä liikkuessaan? Eikös tästä vuodesta lähtien jokaisen sähköauton pitänyt pitää jotain ääntä varoittaakseen jalankulkijoita?
 
Pitääkös nämä vagin tripletit jotain ääntä liikkuessaan? Eikös tästä vuodesta lähtien jokaisen sähköauton pitänyt pitää jotain ääntä varoittaakseen jalankulkijoita?
Ei niistä kuulu mitään ääntä. Seuraavissa malleissa voisi joku ääni ehkä jo olla.
 
Alle kymppi lisää niin saa alle teslan joka on kaikilta ominaisuuksiltaan (jos nyt unohdetaan ne laatuongelmat) niin ihan toistaluokkaa.
Vaikka Teslan laatuongelmat vähän mietityttääkin niin kyllä mä sillä mieluummin ajaisin ku hyundailla.
Ioniq - hankintatuen ja alennuksen kanssa, 35 990 €
Model 3 - 50 570 € (Tosin en tiedä saako tuosta vielä sen 2000 € hankintatuen, koska 600e on jotain asiakirjamaksua).

Ioniqiin saanee myös paremman hyvityksen polttomoottoriautosta vaihdossa.

Minusta hintaero on ihan merkittävä ja sitä on vaikea saada "alle kympiksi", vaikka miten olisi teslalasit päässä - Ei sillä, en ole ostamassa ioniqiä.
 
Eikö itselataavat yleensä lataa akkua jarrutuksessa eikä suoraan käyttämällä moottoria laturina? Eli siinä on kaksi muunnosta joissa hukkuu energiaa.

Jarrutuksesta lataaminen on ihan minimaalista verrattuna polttomoottorilla lataamiseen. Joo, oletaan siitä jopa kymmeniä wattitunteja talteen, mutta polttomoottorilta tulee kilowattitunti tyhjästä täyteen.
 
Eikö itselataavat yleensä lataa akkua jarrutuksessa eikä suoraan käyttämällä moottoria laturina? Eli siinä on kaksi muunnosta joissa hukkuu energiaa.

Itsellä plugin jossa charge tila mutta en näe sille mitään järkevää käyttöä.

Toyotan itselataavat käyttävät erittäin paljon moottoria laturina. Hieman kärjistäen uuden Corollan hetkellinen kulutus on joko 7.5l/100km tai 0.0l/100km eli moottorin käydessä n. kolmannes tehosta menee akun lataukseen. Jarrutusenergia ei riitä alkuunkaan, jos esim. kaupunkiajossa mennään puolet ajosta sähköllä. Muilla merkeillä tämä käsittääkseni nostaisi kulutusta (eli konversiohäviöt ovat suuremmat kuin hyöty, jota saadaan kun polttomoottoria käytetään suuremmalla kuormituksella) tai kenties akkuja ei ole suunniteltu tuollaisen toiminnan suurelle lataus/purkusyklien määrälle.

Hyvin käännetty puuttuva ominaisuus (johdosta lataus) ominaisuudeksi, markkinointia.

Totta, mutta ihan normaalia kaikilla aloilla. Varsin usein esim. kevyiksi mainostetut tavarat voisi nähdä helposti rikkoutuvana, mutta onhan se keveys myös etu. Enemmän näkisin, että plugarien valmistajat ovat epäonnistuneet omassa markkinoinnissaan, jos Toyota onnistuu hämäämään kuluttajia.
 
Oha se nyt vähän meh, että tekniikka foorumilla puolustellaan selkeästi virheellistä markkinointia. Ensin ihmetellään mitä tyhmää siinä muka on ja sitten sen jälkeen kun se kerrottu todetaan, että no ne on vaan tyhmiä ihmisiä jotka sen ostaa.

Ehkä menin sarkasmiansaan tai sitten perinteistä besserwisseröintiä tai omataan lämminhenkinen suhde tojotaan ja poikittainen sana siitä satuttaa.
 
Annetaan ymmärtää, että auto käyttäisi liikkumiseen energiana sähköä ja sen vielä saisi itsestään. Näinhän ei ole vaan kaikki energia tulee polttonesteestä. Se että energiaa häviöllisesti välillä säilötään sähkönä merkitsee vain pienempää polttoaineenkulutusta, eikä sähköautoilua.

Latausmahdollisuuden puuttumisen markkinointi etuna on johtanut harhaan mm. omia vanhempia sukulaisiani.

Jarruenergiasta tulee sähköä aika lailla tyhjästä ja jarrutkin säästyvät.

Edit:

Jaahas . Tätä käsiteltiin jo täällä.
 
Oha se nyt vähän meh, että tekniikka foorumilla puolustellaan selkeästi virheellistä markkinointia. Ensin ihmetellään mitä tyhmää siinä muka on ja sitten sen jälkeen kun se kerrottu todetaan, että no ne on vaan tyhmiä ihmisiä jotka sen ostaa.

Ehkä menin sarkasmiansaan tai sitten perinteistä besserwisseröintiä tai omataan lämminhenkinen suhde tojotaan ja poikittainen sana siitä satuttaa.
Hakemalla haetaan vaan väärinymmärtämistä. Plugin-hybridit lataavat seinästä ja itselataavat hybridit muilla tavoin. Mikä tuossa on nyt epäselvää? Ei tuota kuitenkaan itselataavana sähköautona mainosteta. Vai sekö nyppii kun kaupungissa autolla voi päästä oikeasti puolet ajasta sähköllä? Kunhan kulutus on pienempi kuin ilman hybridijärjestelmää niin niille on kysyntänsä ja markkinansa.
 
Jos Reiska on tyytyväinen autoonsa, joka kuluttaa kauppareissulla niukalti niin "mitä sitte?"

Niissä on kuitenkin varusteet ja turvallisuus ihan eri kuin mun lapsuuden/nuoruuden Corolloissa eikä enää näe (kuule) niitä kaupan parkkipaikalla episodeja 'kierrokset rajoittajaan ja kytkin luistaa' paappoja/mammoja joiden suoritus saattoi päättyä *tömps* toisen ajoneuvon kanssa kun kytkin lipsahti, kiitos automaattivaihteiston, peruutustutkan ja jopa kameran.
30v autotekniikan kehityksessä on tehnyt ihmeitä.

 
Jollain lisätermillä se hybridi pitää nykyisin pluginista erottaa, kun 10v sitten hybridi oli vielä niiden itselataavien etuoikeus.

Mazdalta ihan mielenkiintoinen itselataava hybridikonsepti. Kysymys kuuluu nähdäänkö sitä kuitenkaan koskaan tuotannossa?

Polttomoottori edessä, 25 kw sähkömoottori samalle akselilinjalle ajamaan takarenkaita 48V akulta. Etupyörien yhteyteen sitten pienikokoiset sähkömoottorit, joita syötetään ja jarrutuksessa puretaan 120V superkondensaattoreihin. Varausta siirretään tarpeen mukaan 120V ja 48V systeemien välillä molempiin suuntiin.

Patentissa ei kyllä mainita, mutta luulisi polttomoottorin yhteydessä olevan vielä pieni IGS generaattori. Mazdan tapaan hehkutuksessa toki rotary, ehkä kuitenkin varmempi käyttökohde tuolle skyactiv-x sarjan polttomoottori.

3,5 kwh akkupaketti kuitenkin yli tuplat kapasiteetissa verrattuna vaikka Ioniq hybridiin. Muissa 48V mildhybrid systeemeissä noin 0,5 kwh.

Skyactiv-x käsittääkseni jollain tavalla floppasi, kun tarjosivat automaattina manuaalia enemmän kuluttavaa vanhanaikaista automaattia. Moottori on teoriassa hieno, mutta samaan huipputehoon pienemmillä päästöarvoilla ja parempaan käytännön kulutukseen päästään keskimäärin helpommin vaikka Toyotan 2l hybridillä.

 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Onhan noi toitsun hybridit ihan hyviä ja varmaan se Reijo saa just sellasen auton ku oli odottanutkin?
Eipä tässä ongelmaa olisikaan, jos tojota avoimesti kertoisi että akut ladataan polttomoottorilla, että sähkömoottori on käytössä silloin kuin sitä on eniten hyötyä. Tässäkin ketjussa jo oletetaan että sähkö tulee ilmaiseksi jarrutuksista, kuten vanhoilla hybrideillä.
 
Ihan samalla tavalla sähköautona mainostetaan autoja joissa on myös polttomoottori tekemässä sähköä eikö tämä ole sitten ongelma?

BMW i3 REX, Opel Ampera jne

Ampera ja i3 REX nyt menee ihan sähköautosta. Oikeastaan kaikki muut, töpselillä tai ei, ovat vaan sähköavusteisia polttomoottoriautoja.
 
Ihan samalla tavalla sähköautona mainostetaan autoja joissa on myös polttomoottori tekemässä sähköä eikö tämä ole sitten ongelma?

BMW i3 REX, Opel Ampera jne
Mainostavatko nekin liikkuvansa sähköllä kilometrejä jotka saadaan bensasta? Luulenpa ennemmin että siellä ollaan avoimesti kerrottu mistä ajon energia tulee.
 
Nyt en ymmärrä tätä Toyota raivoa täällä? Siis onko joku väittänyt että Toyota on sähköauto? Itsellä tämmöinen Corolla löytyy pihalta ja semmoiseen päädyttiin koska ei voi ladata kotona, eikä voi ladata töissä, eikä voi ladata mökillä. Meille riitti pieni bensan kulutus, vetokoukku ja farmari. Se on BENSA hybridi. Ei sähköauto, ei ladattava hybridi. Tankilla käydään ja ei, en ihmettele miksi pitää tankata bensa-autoa, ei sähköautoa.

Autoa ostaessa kyllä hybridi järjestelmä selitettiin hyvin, missään vaiheessa myyjä ei sanonut sitä sähköautoksi.

Norjassa oli vissiin vääntöä siitä, että Toyota väitti että autolla jopa 60% voi ajaa sähköllä ja ne ei testaamalla päässeet siihen tulokseen. 40% on realistinen mutta silloinkin bensan kulutus on 3-5l/100km. Koska ilmaista sähköä ei ole, maksaa se myös sieltä pistorasiastakin.
 
Samat tyypit jotka itkee Toyotasta varmaan kuolaa Teslan perään, joka on myynyt Full Self Drivingia ~4 vuotta :rofl: Mielestäni tuossa itsestään lataavassa hybridissä ei ole mitään ihmeellistä ja on ihan normaali markkinointihöpinää.
 
Samat tyypit jotka itkee Toyotasta varmaan kuolaa Teslan perään, joka on myynyt Full Self Drivingia ~4 vuotta :rofl: Mielestäni tuossa itsestään lataavassa hybridissä ei ole mitään ihmeellistä ja on ihan normaali markkinointihöpinää.

Mulla on nyt Model S, mutta jostain syystä Toyota Camry kiinnostaa. Vaikka en minä kyllä usko hevillä polttiksiin enää siirtyväni. Mutta täyssähkö-Toyota kyllä kelpais.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 229
Viestejä
4 501 368
Jäsenet
74 373
Uusin jäsen
elspa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom