Keskustelua hybridiautoista

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Onko Toyota Yaris BMW
Tämähän se. En pidä muutenkaan tässä Teslan osalta tarvetta millekään termille 'killeri', jos kiihtyvyys on se ainoa määre ja ympärille on kasattu ddr-tasoinen kyhäelmä tavaraa kuskin suojaksi, niin ei sen ylittäminen ole mikään tarve killerille. Sähköinen Mii/UP/Citygo on omalla tavallaan Tesla -killeri, laatu tuskin niin alas valuu, että tulisi yhtäläisyyksiä? Jos myyntimääriä pidetään mittarina, sen killer -tittelin ottaa joku pienehkö ja hyvälaatuinen sähkis jota myydään moninkertaisesti Teslan kamppeisiin nähden.
Onko Toyota Yaris BMW killer?

Kuka tahansa ymmärtää, että termillä tarkoitetaan teknologista ja jossain määrin taloudellista voittoa kilpailijasta. Itse olen odottavalla kannalla Lucidin kaltaisten pienempien firmojen suhteen. Olisi kiva nähdä, että tuote tulee ulos ja haastaa esim. Teslan, mutta alan taloudelliset realiteetit ovat melko julmat.

Perinnefirmoilla on enemmän rahaa ja infraa, mutta niilläkin tuotekehitysaika on pitkä. Reagointi olisi pitänyt aloittaa Model S:n julkaisun aikaan eikä seitsemän vuotta myöhemmin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
Hyundaihan meinas tänä vuonna tehä 80k sähkö autoo euroopas, taitaa olla ainut tällä hetkellä joka pystyy suuremmin tuottamaan autoja?

Hyundai to deliver Kona Electric in Europe sooner - electrive.com

"For actually availability dates, Hyundai mentions only one figure with very vague statements about the Kona: In 2020, the Korean manufacturer plans to deliver “over 80,000 zero-emission vehicles” to European customers. These include the Kona Electric, the Ioniq Electric and the Nexo fuel-cell model."
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Hyundaihan meinas tänä vuonna tehä 80k sähkö autoo euroopas, taitaa olla ainut tällä hetkellä joka pystyy suuremmin tuottamaan autoja?
Eikös Volkkarin ID.3:sta pitäisi tulla aika suuret määrät, tosin en tiedä että kuinka moni niistä myydään Euroopassa.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Hyundaihan meinas tänä vuonna tehä 80k sähkö autoo euroopas, taitaa olla ainut tällä hetkellä joka pystyy suuremmin tuottamaan autoja?
Ainakin ainoa Teslan lisäksi, josta voi sanoa että löytyy ihan sähköautomallisto. Zoen myyntiluvut saattavat nousta samalle hehtaarille, kun viime vuonna meni 45000kpl. Kai VAG myös nousee kohtalaisiin lukemiin ja käytännössä koko tuotanto varmaan myydään Eurooppaan. ID.3 1st Edition on 30000kpl ja Miitä+sisarmalleja tehdään aika paljon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
"Teslan tappaja" on todella typerä termi, mutta onhan esim. norjassa e-tron jo "tappanut" Model X:n ja Model S:n, jotka ovat saman koko- ja hintaluokan autoja.

 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Nyt on alkanut ilmestyä nettiin ensimmäisiä uuden Toyota Yaris Hybridin testejä. Niissä on mainittu kulutuslukemakin, 86 g/km CO2 (WLTP), joka kulutuksena tarkoittaa 3,7 litraa bensaa sadalla kilometrillä. Ihan järjettömän pieni lukema. Vanhan mallin lukema oli alimmillaan 108 g/km. Uusi Corolla pääsee parhaimmillaan lukemaan 100 g/km, mikään muu valmistaja ei pääse ei-plugin-hybridillä alle sadan.
Vähän sellainen fiilis, että noita tullaan myymään Suomessa aika hurjasti, kun verotus suosii pienipäästöisiä autoja, ja vanhakin malli on ollut viiden eniten myydyn automallin joukossa. Myyntiin auto tulee ilmeisesti vasta syksyllä.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
942
Nyt on alkanut ilmestyä nettiin ensimmäisiä uuden Toyota Yaris Hybridin testejä. Niissä on mainittu kulutuslukemakin, 86 g/km CO2 (WLTP), joka kulutuksena tarkoittaa 3,7 litraa bensaa sadalla kilometrillä. Ihan järjettömän pieni lukema. Vanhan mallin lukema oli alimmillaan 108 g/km. Uusi Corolla pääsee parhaimmillaan lukemaan 100 g/km, mikään muu valmistaja ei pääse ei-plugin-hybridillä alle sadan.
Vähän sellainen fiilis, että noita tullaan myymään Suomessa aika hurjasti, kun verotus suosii pienipäästöisiä autoja, ja vanhakin malli on ollut viiden eniten myydyn automallin joukossa. Myyntiin auto tulee ilmeisesti vasta syksyllä.
Mutta miksi ostaa tuo Hybrid jos samaan hintaan saa Mii/Up/Citigo electricin samaan rahaan :sthinking:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Tuli käytyä ajamassa tuota Volkswagen e-Uppia. On kyllä hauska ja hyvä peli ajaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Nyt on alkanut ilmestyä nettiin ensimmäisiä uuden Toyota Yaris Hybridin testejä. Niissä on mainittu kulutuslukemakin, 86 g/km CO2 (WLTP), joka kulutuksena tarkoittaa 3,7 litraa bensaa sadalla kilometrillä. Ihan järjettömän pieni lukema. Vanhan mallin lukema oli alimmillaan 108 g/km. Uusi Corolla pääsee parhaimmillaan lukemaan 100 g/km, mikään muu valmistaja ei pääse ei-plugin-hybridillä alle sadan.
Vähän sellainen fiilis, että noita tullaan myymään Suomessa aika hurjasti, kun verotus suosii pienipäästöisiä autoja, ja vanhakin malli on ollut viiden eniten myydyn automallin joukossa. Myyntiin auto tulee ilmeisesti vasta syksyllä.
Kävin vähän tutulta myyjältä kyselemässä ja vielä ei saa tilattua, meinasin työntää ton rellun vaihdossa ja hommata Yariksen kun tarvetta ei ole isolle autolle. Mä tykkään tuosta uudesta ja onhan toi nyt ihan eri planeetalta kuin se vanha.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Nyt on alkanut ilmestyä nettiin ensimmäisiä uuden Toyota Yaris Hybridin testejä. Niissä on mainittu kulutuslukemakin, 86 g/km CO2 (WLTP), joka kulutuksena tarkoittaa 3,7 litraa bensaa sadalla kilometrillä. Ihan järjettömän pieni lukema. Vanhan mallin lukema oli alimmillaan 108 g/km. Uusi Corolla pääsee parhaimmillaan lukemaan 100 g/km, mikään muu valmistaja ei pääse ei-plugin-hybridillä alle sadan.
Vähän sellainen fiilis, että noita tullaan myymään Suomessa aika hurjasti, kun verotus suosii pienipäästöisiä autoja, ja vanhakin malli on ollut viiden eniten myydyn automallin joukossa. Myyntiin auto tulee ilmeisesti vasta syksyllä.
On kyllä pieni kulutus uudessa Yariksessa. Uutena mallina ja Toyotana myy varmasti hyvin, jos hintakin on kohdallaan.


Seat Mii:n luovutus lupailtu ensi viikolle. 5.11. tilattu.
 
Liittynyt
08.10.2019
Viestejä
24
Seat Mii olisi hinnan ja rangen puolesta ihan pätevä vekotin omiin ajoihin, mutta kun tuohon ei näytä saavan edes pakollisia varusteita ruksittamalla. Ruksailin Seatin sivulla kaiken mitä tuohon sai ja hintaa tuli 21k, mutta ihan hirveästi varusteita tuo ei sisältänyt edes täysin ladattuna. ACC olisi ainakin pakollinen. Muutakin kivaa varmaan kaipailisi..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Sinulle pakollisia. Kyllähän tuon varustelu on vähintäänkin kilpailukykyinen viime vuoden alehintaan ja vastaaviin bensakoppeihin verrattuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Ja muutenkin "ei oo ees pakollisia" "Muutakin kivaa varmaan kaipailisi...". Eli en ees tiedä mitä haluan mutta ei sitä tuskin varmaan ehkä saakaan. Uli vali. :)
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Miin ja kumppaneiden fb-ryhmässä on muuten ollut tarjolla pari tarjous-Miitä nopealla toimituksella kun ostajan mieli on muuttunut. Kannattaa seurailla jos kyseinen laitos kiinnostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Seat Mii olisi hinnan ja rangen puolesta ihan pätevä vekotin omiin ajoihin, mutta kun tuohon ei näytä saavan edes pakollisia varusteita ruksittamalla. Ruksailin Seatin sivulla kaiken mitä tuohon sai ja hintaa tuli 21k, mutta ihan hirveästi varusteita tuo ei sisältänyt edes täysin ladattuna. ACC olisi ainakin pakollinen. Muutakin kivaa varmaan kaipailisi..
Onneksi saa tuosta vielä 2000€ pois sähköauton hankintatukea. Lisäksi joulukuussa sai vielä 2000€ lisää Seat alennusta. ACC on puuttunut muistakin omista autoista, että ei sitä varustetta niin kaipaa. Olisi kyllä kieltämättä ihan hyvä varuste, mutta en tiedä paljonko siitä haluaisi maksaa. Nyt tuli hinnaksi 19 180€ (Mii+ ja varusteet). Skoda, VW tai Seat on aika samoissa hinnoissa.

Itselle tulee vielä se ei Plus malli. Ei nyt kovin paljon eroa, mutta ainakin ne 16" renkaat on paljon hienommat. Skoda Citigo ev täytyy ottaa näköjään Style varustelulla, että saisi lämmitettävän tuulilasin. Skoda 19 280€ ja on lyhyemmällä takuulla. Ihan kiva siis tuo loppuvuoden 2000 lisäalennus.

Miin ja kumppaneiden fb-ryhmässä on muuten ollut tarjolla pari tarjous-Miitä nopealla toimituksella kun ostajan mieli on muuttunut. Kannattaa seurailla jos kyseinen laitos kiinnostaa.
Yhden henkilön muistan sieltä, että olisi ostanut kaksi Mii:tä vain huvikseen ja koittaa myydä ne sitten nyt tai hyvin pian pois. Saa nähdä että onko hankala myydä.

Skodaa löytyy nopeastikin. 21 343 € -2000€.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Mutta miksi ostaa tuo Hybrid jos samaan hintaan saa Mii/Up/Citigo electricin samaan rahaan :sthinking:
Itse näkisin, että Mii/Up/Citigo electricit ovat ihan kivoja kippoja talouden kakkosautoksi, mutta pääasialliseen käyttöön pykälää isompi hybridi on vielä toistaiseksi useimmille järkevämpi. Aika moni ihminen on tällä hetkellä epävarma siitä, että millainen auto kannattaa ostaa, ettei sen arvo romahtaisi muutamassa vuodessa, tai ettei tulisi käyttöominaisuuksiltaan huonoa autoa. Tässä vertailussa tuollainen pikkuhybridi on mielestäni varsin turvallinen valinta. Ehtii sähköautojen latausverkostokin kehittyä. Samoin esim. jos asuu taloyhtiössä eikä halua kuluttaa energiaa taloyhtiön kanssa vääntämiseen latausmahdollisuuksista, niin hybridillä sen saa kätevästi vältettyä. Jää sitten se vääntäminen jonkun muun murheeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Mutta miksi ostaa tuo Hybrid jos samaan hintaan saa Mii/Up/Citigo electricin samaan rahaan :sthinking:
Suurimpana erona varmaan se, että Yaris on 5 paikkainen. Se tuleva uusi Yaris tietysti houkuttelee sillä uutuudellaan, mutta muista syistä voisi silti kääntyä sähköauton puolelle. Skoda saattaa tuntua tehokkaammalta? Ei ole kumminkaan päässyt vielä ajamaan.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Life 19 500€
Skoda Citigo iV Style 18 950€ (mukana hankintatuki)


Tuo vielä myynnissä oleva vanha Yaris ei herättänyt ostohaluja, kun Fiesta, Polo ja Ibiza on myös hyviä autoja (2018). Nyt toki kannattaa ostaa uusi Yaris, koska se on muita uudempi, jos siis haluaa ostaa polttiksen. Muutenhan tuo pieni sähköauto olisi vähän Yarista halvempi, kun saa 2000€ tukea. Sähkiksen käyttökulut olisi silti vähän pienemmät. Jos vaan lataus onnistuu helposti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Kyllähän ne sähkiksen kulut ovat järkyttävästi pienemmät kuin bensakipossa, jos matkat menee hybridin akun yli. Omalla käyttöprofiililla laskin, että Mii maksaa itsensä pelkissä käyttökuluissa takaisin akkutakuun aikana. Toki lähtökohtana ei ole pieni bensakippo eli bensat voi laskea melkein 10 l/100 km mukaan.

e: Puhumattakaan siitä miten paljon täyssähkö tuo "älyä" mukanaan autoon. Emäntä mm. ilahtui kovasti esijäähdytyksestä/lämmityksestä/tuulilasilämppäristä, jotka kauppakassin hintaluokassa normiautoissa lienee aika hankala saada. Ainakaan edullisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
e: Puhumattakaan siitä miten paljon täyssähkö tuo "älyä" mukanaan autoon. Emäntä mm. ilahtui kovasti esijäähdytyksestä/lämmityksestä/tuulilasilämppäristä, jotka kauppakassin hintaluokassa normiautoissa lienee aika hankala saada. Ainakaan edullisesti.
Pitäisi vaan tuon Seat Connectin aluksi olla Suomessa toiminnassa. Vähän heikolta näyttää yhä, kun appiakaan ei saa ladattua kaupasta ja nettisaitilla ei rekisteröintia kummempi asia onnistu. :btooth:

Muoks: tulipa vakava, kun unohhin hymiön tuosta perästä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
546
Jos asuu taloyhtiössä eikä halua kuluttaa energiaa taloyhtiön kanssa vääntämiseen latausmahdollisuuksista, niin hybridillä sen saa kätevästi vältettyä. Jää sitten se vääntäminen jonkun muun murheeksi.
Toisaalta juuri se että jaksaa vääntää taloyhtiön jonkun latari.fi kaltaisen kevyen latausratkaisun, on todennäköisesti vaikuttavampi teko kuin vaihtaa vain oma auto sähköiseksi. Ainakaan jos ei itse aja paljon kilometrejä vuodessa. Näkynee asunnon arvossakin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Vaikka Tesla ilmeisesti kehittää autoja ns. jatkuvasti niin automaailmassa ihmiset on tottuneet siihen uusi-facelift-uusi-facelift -sykliin.
On ihan mahdollista että tuo voi tulla Teslalle etuna.
Tämä vuosimallijuttuhan tuli aikanaan kun autonvalmistajat tajusivat että jengi ostaa uutta autoa siksi että naapuri tietää sen olevan uusi, mutta maailma on hieman niistä ajoista muuttunut, eikä auto ole enää läheskään kaikille niin vahva status symboli, jolloin tuo sisäinen päivittyminen voi kääntyä eduksi erityisesti arvon säilymisen kannalta.

Seat Mii olisi hinnan ja rangen puolesta ihan pätevä vekotin omiin ajoihin, mutta kun tuohon ei näytä saavan edes pakollisia varusteita ruksittamalla. Ruksailin Seatin sivulla kaiken mitä tuohon sai ja hintaa tuli 21k, mutta ihan hirveästi varusteita tuo ei sisältänyt edes täysin ladattuna. ACC olisi ainakin pakollinen. Muutakin kivaa varmaan kaipailisi..
ACC on muuten sellainen varuste jota ei pidä hankkia kuin parempaan autoon. Jos siihen on jossain premiumautossa tottunut, niin kyllähän se äkkiseltään on hieno varuste, mutta edullisempien autojen edullisesti toteutettu ACC on käytännössä FCC (fucked climate control). Jossain toyotassa sitä saakelin automatiikkaa saa säätää enemmän kuin volvon manuaalisäätöistä lämppäriä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
ACC on muuten sellainen varuste jota ei pidä hankkia kuin parempaan autoon. Jos siihen on jossain premiumautossa tottunut, niin kyllähän se äkkiseltään on hieno varuste, mutta edullisempien autojen edullisesti toteutettu ACC on käytännössä FCC (fucked climate control). Jossain toyotassa sitä saakelin automatiikkaa saa säätää enemmän kuin volvon manuaalisäätöistä lämppäriä.
Nyt taidettiin tarkottaa ACC:llä adaptiivistä vakkaria.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Nyt taidettiin tarkottaa ACC:llä adaptiivistä vakkaria.
hmm.. joo ihan samaa lyhennettä käytetään näköjään kummastakin.. Tosin sama ongelma niissä on kyllä jossain määrin, jos verrataan permium auton tai halpiksen toteutusta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
821
Kallis se on tuo Tojotakin, eikä merkkiuskollisuuspisteitäkään tullut RAV4 HEV -> PHEV -tarjousta kysellessä. 1v/30k == 15k€ arvonalenemaa, uuden hinnan juuri ja juuri alle 70 k€:n myyjä puristeli. Sisälämppärille tuskin tarvetta on, mutta niin se vaan tarjouksessa möllöttää. Talvirenkaat 18" 2199 €.

 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Itse näkisin, että Mii/Up/Citigo electricit ovat ihan kivoja kippoja talouden kakkosautoksi, mutta pääasialliseen käyttöön pykälää isompi hybridi on vielä toistaiseksi useimmille järkevämpi. Aika moni ihminen on tällä hetkellä epävarma siitä, että millainen auto kannattaa ostaa, ettei sen arvo romahtaisi muutamassa vuodessa, tai ettei tulisi käyttöominaisuuksiltaan huonoa autoa. Tässä vertailussa tuollainen pikkuhybridi on mielestäni varsin turvallinen valinta. Ehtii sähköautojen latausverkostokin kehittyä. Samoin esim. jos asuu taloyhtiössä eikä halua kuluttaa energiaa taloyhtiön kanssa vääntämiseen latausmahdollisuuksista, niin hybridillä sen saa kätevästi vältettyä. Jää sitten se vääntäminen jonkun muun murheeksi.
Talouden kakkos tai ykkösautoksi. Kyllä sillä työmatkat taittaa yksin ihan hyvin. Ykkösautolla voidaan ajaa vähemmän, mutta tilantarvetta toisaalta enemmän.

Noiden hybridien ongelma on tällä hetkellä se, että tekniikka menee hurjaa vauhtia eteenpäin. On mahdollista, ettei kukaan enää 5-10 vuoden päästä halua "välivaiheen" hybridiä. Viimekädessä verotus ohjailee erittäin paljon jälkimarkkinoita ja se on täysi arvoitus.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Hiukan alkaa olemaan usko lujilla jos Toyotasta pyydetään silmääkään räpäyttämättä samoja rahoja kuin X3/XC 60, Q5... :hmm:
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Hiukan alkaa olemaan usko lujilla jos Toyotasta pyydetään silmääkään räpäyttämättä samoja rahoja kuin X3/XC 60, Q5... :hmm:
Toisaalta Rav noista sähköautona oletettavasti ihan omaa luokkaansa, mutta onhan se kallis ja jos haluaa hyvät sähköominaisuudet niin samalla rahalla saa aika hyviä täyssähköjä.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Ei se sen erityisempi sähköauto ole, plugari kuten muutkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Range 1.5-kertainen ja pelkällä sähköllä 0-100 9 sekkaa kun muilla varmaan luokkaa 14. Ja kaiketi neliveto pelkällä sähkölläkin.
Aattelin että ei tää nyt voi mitenkään pitää paikkansa kun tuo oma Passattikin menee n. 10 sekuntiin 0-100 pelkällä sähköllä ja silloinkin ongelmana on lähinnä etuvedon olematon pito. Mutta siis XC60 T8 pure modessa 0-100 24 sekuntia :eek:.




Onko tuo Volvo tosiaan noin tuhnu pelkän sähkömoottorin voimin? :confused:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Kallis se on tuo Tojotakin, eikä merkkiuskollisuuspisteitäkään tullut RAV4 HEV -> PHEV -tarjousta kysellessä. 1v/30k == 15k€ arvonalenemaa, uuden hinnan juuri ja juuri alle 70 k€:n myyjä puristeli. Sisälämppärille tuskin tarvetta on, mutta niin se vaan tarjouksessa möllöttää. Talvirenkaat 18" 2199 €.

Onpas kallis, onneksi ei tullut jäätyä odottamaan vaan tuli tuo CR-V Hybrid ostettua.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
115
Aattelin että ei tää nyt voi mitenkään pitää paikkansa kun tuo oma Passattikin menee n. 10 sekuntiin 0-100 pelkällä sähköllä ja silloinkin ongelmana on lähinnä etuvedon olematon pito. Mutta siis XC60 T8 pure modessa 0-100 24 sekuntia :eek:.




Onko tuo Volvo tosiaan noin tuhnu pelkän sähkömoottorin voimin? :confused:
On. Pari hybridiä ollut taloudessa (panamera s ja tämä volvo) ja molemmat ovat tuhnuja pelkällä sähköllä. Volvo lisäksi kuluttaa sähköä motarilla paljon, koska SUV:n ilmanvastuskerroin ei ole ihanteellinen suuriin nopeuksiin. Parhaimmillaan hybridit ovat kaupungeissa ja taajamissa. Motarilla voi suosiolla ottaa käyttöön myös polttomoottorin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Volvo XC40 Recharge tuntuu aika onnistuneelta, jos tuo vähän pienempi koko ei haittaa. 408 hv.

 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Niinpä. Onnek
Eikös tuota CR-V:tä pitäisi verrata tuohon ei-plugari RAV4:ään? Eroaa kuitenkin aika suuresti tuo Honda tuosta uudesta plugari Toyotasta.
Niinpä. Omenat päärynöitä jne.

Tuo 70 tonnin Toyota lienee Premium-varustein eli kaikki mahdollinen. Saattaa siihen Mersuun tai Volvoonkin jokusen ruksin joutua laittamaan sen kutosella alkavan lähtöhinnan päälle, että pääsee samaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Eikös tuota CR-V:tä pitäisi verrata tuohon ei-plugari RAV4:ään? Eroaa kuitenkin aika suuresti tuo Honda tuosta uudesta plugari Toyotasta.
Juu, se toinen vaihtoehto olikin. Kolmas vaihtoehto oli odottaa tuota rav4 plugaria. Sitä tarkoitin että onneksi ei tullut sitä jäätyä odottaamaan kun toi hinta noin iso kerran on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Voitko pistää koeajoraporttia sitten kun saat ajoneuvon haltuusi.

Tässä yksi kotimainen:

Voin laittaa jotain koeajosta. Nykyiseen -05 puntoon verrattuna varmasti ihan eri luokkaa. Suht hyvä oli bensa citigo:kin, paitsi käytetyssä oli muutama pikkuvika, varmaankin renkaat epätasapainossa ja kytkimessä ylimääräistä ääntä. Ei ole nyt muita autoja tullut lähiaikoina testattua.

Facebookista Skoda Citigo iV:
"toimitusaika on tällä hetkellä noin 9kk kun taas Miillä taitavat myydä jo 2021 kesän autoja"
Skodallakin on pitkä toimitusaika. Luultavasti e-up:ia saa myös odotella.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
27
Juu, se toinen vaihtoehto olikin. Kolmas vaihtoehto oli odottaa tuota rav4 plugaria. Sitä tarkoitin että onneksi ei tullut sitä jäätyä odottaamaan kun toi hinta noin iso kerran on.
"Hinnat alkaen" -malli tuosta ladattavasti Ravista maksaa veroineen 55 389,91 €. Tuossa ei sitten ole tietysti edes talvirenkaita...
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Volvo XC40 Recharge tuntuu aika onnistuneelta, jos tuo vähän pienempi koko ei haittaa. 408 hv.

Jos hinta olisi n45-50t€ niin ehkä sitten tuota kokoluokkaa voisi harkita. Sama pätee kyllä kilpailijoihinkin.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
326
Talouden kakkos tai ykkösautoksi. Kyllä sillä työmatkat taittaa yksin ihan hyvin. Ykkösautolla voidaan ajaa vähemmän, mutta tilantarvetta toisaalta enemmän.

Noiden hybridien ongelma on tällä hetkellä se, että tekniikka menee hurjaa vauhtia eteenpäin. On mahdollista, ettei kukaan enää 5-10 vuoden päästä halua "välivaiheen" hybridiä. Viimekädessä verotus ohjailee erittäin paljon jälkimarkkinoita ja se on täysi arvoitus.
Eikö sama päde oikeastaan kaikkiin sähköa- tai hybridiutoihin, todella vaikea sanoa miten 5-10v päästä tekniikka, jälkimarkkinat tai verotus kehittynyt. Kun tutkinut nykyhybridien hintakehitystä, niin aika samalla tavalla arvon-alenema tuntunut toimivan kuin tavallisten keskiluokkaa kalliimpien autojen kanssa, uutena saa maksaa silti kunnon preemiota ja lopussa seisoo = käyttöarvo. Oletuksena tietenkin, että verotus tästä vain kiristyy bensan/dieselin/käyttövoimaveron muodossa ja uudet ekoautot tulevat saamaan näitä pieniä alennuksia/tukia, että porukka siirtyisi jotenkin uudempaan. Muuhun tukeen ei taida olla valtiollakaan varaa. Liian suurta keppiä fossiilisille, niin oikeasti voisi alkaa näkymään protesteissa, puolueiden kannatuksessakin, tuskinpa kuitenkaan keltaliivejä kaduilla, ainakaan Suomessa.

Itselläni vakavassa harkinnassa yhä vanhempi hybridi, akunvaihdoilla kaikki tuntuvat vielä pelottelevan ja sen yhden tuonti-Volvon akunvaihto maksoi 13k, jep, jep, mutta kyllä noilla Japseilla näyttää helposti pääsevän 10-15v ja 300k ja en ole vielä yhtään yksilöä löytänyt missä maininta vaihdetuista/korjatuista akuista, joten en tiedä kuinka yleisiä noiden hybridiakkujen vaihdot/korjaukset oikeasti olevat? Ehkä tosiaan kestävät minkä kestävät ja korjaus/vaihto ei ole enää 5k kiesissä kannattavaa, ainakaan vielä. Jenkeissä vielä onnistuisi merkkihuoltojen ulkopuolella yksittäisten (hybridi) akkukennojen korjaus tai vaihto ~$2k, mutta tuskinpa Suomessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 334
Viestejä
4 157 520
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom