En ota kantaa oliko tuo nyt laillista vai ei, koska sitä ei nyt oikeusistuimessa puitu niin sitä ei ikinä tulla selvittämään.
Toisille puhe oli persu retoriikkaa ja toisille rohkeaa puhetta, se miten asian näkee tuntuu liittyvän omiin poliittisiin mieltymyksiin.
Vaikka pidän sosiaaliperäistä maahanmuuttoa hyvin haitallisena, en silti itse käyttäisi eduskunnassa sanamuotoa "vieraslajien torjunta", koska sillä antaa avaimet vastustajien käteen. Ja niitä avaimia toden totta käytettiin...
Tässä maassa pitäisi keskittyä oikeisiin asioihin ja jättää tällaisilla asioilla politisointi pois, jopa ihan valtakunnansyyttäjän tasolla.
Se on itsessään politiikkaa, että julkisuudessa pyöritetään viikoista toiseen näitä Suomen mittakaavassa täydellisen mitättömiä juttuja, ja sitten piilossa tehdään isot negatiiviset päätökset.
Voisiko syynä olla että enemmistö näkee että EUsta on enemmän hyötyä kuin haittaa? Luulen että myös "paska maistuu pahalta" on myös enemmistön mielipide eduskunnassa, vaikka varmasti muutama vastarannankiiski löytyy joiden mielestä syy tähän mielipiteeseen on Soros, Bill Gates ja juutalaisten salaliitto.
Se kertoo siitä ettei ne halua äänestäjien tietävän mitä mieltä ne oikeasti ovat, nyt voi pelata molempiin pusseihin.
Tämä "enemmistön mielipide" onkin ihan mielenkiintoinen keskustelunaihe.
Kuten olen aiemminkin täällä maininnut, niin demokratian toteutuminen vaatii sitä, että media kertoo asioista ihmisille tasapuolisesti. Mutta tämähän ei toteudu täällä Suomessa sellaisissa aihealueissa kuten EU, euro, maahanmuutto, työttömyys/työllisyys.
Esimerkiksi lukuisat ekonomistit Björn Wahlroossista lähtien ovat puhuneet Euron haitallisuudesta Suomelle. Mutta tätä aihetta ei nosteta oikeastaan koskaan esiin sellaisissa medioissa, joita niin kutsuttu "enemmistö" (aka tuulipukukansa) seuraa. Eli YLE:n uutiset, MTV Kymppiuutiset, Iltalehti jne. Ja jos jotakin käsittelyä onkin, niin se on sellaisella tasolla, ettei tavallinen ihminen oikein käsitä vaikutusta hänen omaan elämäänsä.
Kun sitten asioita seuraamaton enemmistö muodostaa kantansa EU:sta, niin se on neutraali tai positiivinen, koska EU:hin liittyviä negatiivisia asioita tuskin koskaan nostetaan esiin.