- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 930
Puhuin puutaheinää muuten
Tämä on huomattu, toistuvasti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Puhuin puutaheinää muuten
Audilla ja Gasumilla seuraavanlainen tarjous näköjään:
"Gasum ja Audi tarjoavat vuoden biokaasutankkaukset kaikille uusien A4 g-tron ja A3 g-tron ostajille. Kampanja koskee 1.8.2017-31.12.2017 välillä tehtyjä tilauksia. Kampanja kattaa tankkaukset Gasumin tankkausasemilla ja edellyttää GasCard-kortin hankinnan, kysy lisää lähimmältä Audi-jälleenmyyjältä."
Reilummin jos ajaa, niin ihan hyvä tarjous. Gasum yrittää tosissaan saada kaasuautot yleistymään.
Harmi että alle "puoli suomea" pääsee tästä nauttimaan, kun pohjoisessa ei asemia ole Kaasutankkausasemat Suomessa | Gasum
Tehokkain tapa edistää autoilua olisi varmaan laajentaa tuota verkostoa?
Tuskinpa pitää paikkaansa, ellei asiaa päättele jotenkin torsposti tyyliin "koska kaasulla pääsee 300km, ja 300km säteellä on kaasuasema OLET KAASUASEMAVERKOSTON ALUEELLA ONNEA ASDFDHJKL.No ei vaan pidä paikkansa kun asemaverkoston alueella on jo yli puolet Suomen kansalaisista.
Ei vaan valitettavasti pidä paikkansa.
Tuskinpa pitää paikkaansa, ellei asiaa päättele jotenkin torsposti tyyliin "koska kaasulla pääsee 300km, ja 300km säteellä on kaasuasema OLET KAASUASEMAVERKOSTON ALUEELLA ONNEA ASDFDHJKL.
Järkevämmin asiaa pohtiessa tajuaa, että on asemaverkoston alueella mikäli sellainen asema sattuu olemaan niin hyvin reitillä, että normaalisti kulkiessa pääsee riittävän tiheästi tankkaamaan kaasulla ilman ylimääräisiä mutkia - eli käytännössä että se normaalisti käytetty asema (tai vastaavalla sijainnilla) tarjoaa kaasutankkausta.
Ja taas huomattiin, valitettavasti. Ehkä se kaasuautoilua eniten hidastava tekijä onkin se, että niiden kovin advokaatti on niin kova puhumaan mitä sattuu?
Vähän ikäänkuin vie pohjan koko asialta, jos ajat bensalla. Millään tehdasvalmisteisella autolla ei pääse KAASULLA 900km. Sillä autolla on tarkoitus ajaa MAHDOLLISIMMAN paljon kaasulla, koska se nyt vaan on edullisempi käyttövoima. Jos ajelet noin, että ajat aina kaasun tyhjäksi ja bensalla x määrän kilometrejä, ei siinä ole silloin mitään järkeä.
Jos tehtävänä on vain ajella kahden kaasuaseman väliä niin tämähän toimii. Ilmeisesti sulla näin on?Itsehän postasit kaasuasemien tankkausverkoston, siinähän sulla on todisteet että yli puolet on kaasuntankkausverkoston saatavilla ihmisistä. Kaasuautoilla pääsee parhaimmillaan 900km.
Ei kukaan huomannut mitään. En ole advokaatti, en puhu mitä sattuu.
Jos tehtävänä on vain ajella kahden kaasuaseman väliä niin tämähän toimii. Ilmeisesti sulla näin on?
Näin normaalina ihmisenä vaihtoehtoinen polttoaine ei ole oikeasti vaihtoehto, jos sitä ei normaalien reittien varrella ole tarjolla. Esimerkiksi Oulussa on etanoliasema, mutta harva kaveri esim. Haukiputaalta 20km päästä jaksaa etanolilla ajella, kun se tarkoittaisi 40km "turhaa" reissua vain tankin täyttämiseksi. Ellei sitten satu käymään töissä tai muuten vaan säännöllisesti Oulussa. Logiikallasi etanoli on kuitenkin aito vaihtoehto satojen kilometrien säteellä Oulusta, koska Oulustahan sitä saa (=asut verkoston alueella). Ja miksi et ajaisi tankille kun etanolia tarvit, nih? Eihän sillä tankkaukseen käytetyllä ajalla tai matkalla liene väliä, pääasia että menovettä saa?
Aivan päivänselvää asiaa, mutta ilmeisesti kaasulasien läpi täysin mahdotonta ymmärtää?
Kaikki huomasi. Ja hienosti näytelty btw, noin ei-advokaatiksi
Älä oikeasti jaksa. Sinä sanoit kaasuautolla pääsee 900km. Kyllä varmaan joillakin voi päästä, JOS ajat kaasun ja bensan tyhjäksi. Kaasulla se ajo pitää suorittaa, jotta siinä on mitään järkeä. Mk2 volvolla pääsee maantieajossa kaasulla 300km. Puhun kokemuksesta.
Anteeksi nyt, mutta mistä ihmeestä sinä puhut oikein? Kaasuntankkausverkostosta ainakaan et puhu, ja etanoli ei oikein tänne taida kuulua? Joka tapauksessa viestilläsi ei ollut mitään todellisuuspohjaa Suomen metaanintankkausverkoston kanssa.
Missä se sinun sisältö on tuollaisilla kaasuautolla pääsee 900km heitoilla? Näytä kaasuato jolla pääsee 900km KAASULLA?
Lue uudelleen, vedä henkeä välissä. Jos ei aukea, niin pyydä että äiti tai isi selittää mistä setä siinä kirjoittaa
Ei ollut. Liittyi suoraan aikaisempaan keskusteluun. Pyydä että joku avaa asiaa, jos et itse sitä ymmärrä.No se oli joka tapauksessa täysin metaanin tankkausverkostoon liittymätön kirjoitus
ja totuushan on että et sinä setä ole koska olet saanut lukuisia varoituksia lapsellisesta kielenkäytöstäsi ja itsesi nöyryyttämisestä täällä moderaattoreilta, mitkä on olleet ihan aiheellisia. Vain aika näyttää milloin moderaattorit kyllästyvät kokonaan.
Ei ollut. Liittyi suoraan aikaisempaan keskusteluun. Pyydä että joku avaa asiaa, jos et itse sitä ymmärrä.
Lisää off-topiccia ja perätöntä huttua. Lisätään loputtomaan listaan saavutuksistasi...
No sinun postaamasi tankkausasemaverkosto on jo todiste juttujasi vastaan
Et sinä omille postauksillesi mitään voi. Ei minulla ole mitään listaa, eikä "saavutuksiakaan" Sinähän tässä nöyryytät jatkuvasti itseäsi tuolla ihmisvihalla mikä ei ole tervettä.
No voi elämän kevät. Etkö oikeasti ymmärrä sitä pointtia? Selvensin esimerkin kautta, että vaikka jokin käyttövoima teoriassa on tarjolla, ei se ole silti vaihtoehto, jos sitä ei erikseen kymmeniä kilometrejä ajamatta voi tankata. Se, onko kyseessä etanoli, kaasu vai vaikka vety ei ole esimerkin tapauksessa mitään merkitystä. Ihmisille se on vain polttoaine, ja sen takia ei turhia matkoja tehdä. Ei sen niin vaikeaa pitäisi olla ymmärtää.
...? Ihmisvihaa? Vaikka en sinua tunne kuin näiden tekstien perusteella, niin en kyllä ihmettele että koet itsesi vihatuksi.
Tämä on huomattu, toistuvasti.
Ja takas sitten asiaan. Mites tuollainen kaasuvehje käyttäytyy 120(+) km/h ajossa kulutuksen suhteen? 1-tietä kun tulee kaahattua, niin aikamoista säästöä tuossa sais aikaiseksi kaasuvehkeellä, jos se kulutus ei täysin repeä käsistä kovassa vauhdissa. Kiisseliä menee nykyajossa n. 6 l/100km kesällä, kiltisti talvella ajaen pääsee noin 5 litralla.
Gasum laajentaa tankkauspisteitä Ikean pihoille, joten eiköhän tuollaisen avauksen myötä saada tankkausasemia pohjoiseenkin.
Onko se puhtaasti tankkien koko mikä määrää sen, että kaasua tulee kyytiin onnettoman vähän vai onko syynä joku turvallisuusrajoituskin? Gasumin sivuilta kun vilkaisin, niin aika monessa näytti olevan sama määrä kaasutilavuutta. Voi tietty johtua jostain vakiopullokoostakin. Joka tapauksessa kyllä perseestä, käytännössä joutuis käymään tankilla joka päivä, kun vetäisee 1-tien pätkän. Nykyisellä kiisselillä riittää kerran viikkoon, 1200 km pääsee tankillisella.
Haukut väärää puuta valitettavasti. Perustin sanomiseni alunperin Trafin huonoihin ja ajastaan jäljessä oleviin tilastoihin, joista on sanottu jo monta kertaa että niitä ei kannata quotettaa, eikä _edes etanoliautojen suhteen näköjään myöskään_.
Tuskin ketään kiinnostaa MIKSI puhut puutaheinää, kun se joka tapauksessa tarkoittaa että sanomaasi ei voi ottaa todesta.
Ei vain valitettavasti pidä paikkansa
Ihan miten vaan. Ilmiö tunnetaan nimellä lähdekritiikki. Kun huttutehtaalta tulee riittävästi hutia, kaikki huttutehtaan suoltama informaatio opitaan ignoroimaan ja käyttämään saatavilla olevia luotettavia lähteitä.
Mitä väliä jälkikäteen faktojen korjailulla on KESKUSTELUSSA, jos joka asiassa hyökätään ensin päälle tuhannen lekan voimalla niillä virheellisillä tiedoilla, ja sitten kaikessa hiljaisuudessa editoidaan valheita piiloon jälkikäteen? Ei mitään - korkeintaan sillä voi itseään sumuttaa. Keskustelu on jo pilalla. Toimintatapa muistuttaa putinin trolliarmeijan hommia - liekö sattumaa että tämä kaasu tulee sieltä samalta suunnalta?
@Asmola eikö tämä paskanjauhanta nyt joo riitä?
Hyvin olisi asian voinut jättää, vaan siihen näköjään piti palata uudelleen. Ja jos viestejäni siteerataan, vastaan toki asiaan - vaikka se tässä tapauksessa typerää onkin.
Olisithan sä voinu asiallisestikkin vastata, etkä typerästi kuten itsekkin asian ilmaisit.
Aivan asiallisesti vastasin. Äläkä pistä sanoja suuhuni. En vastannut typerästi, tein typerästi kun vastasin trollille. Taas misinformaatiota puskee, alleviivaa vain pointtiani. Anna tulla lisää vaan
Viimeksi esittämäsi pointti oli tankkausverkostosta valittamista, mutta se ei koskenut nykyistä metaanin tankkausverkostoa mitenkään oikeastaan.
Joudut silti tappamaan auton hankintahinnan (ja eron polttonestetoimiseen) tolla erotuksella, etenkin kun huomioidaan alempi jäännösarvo eksoottisemmilla polttoaineilla on taloudellinen järkevyys hyvin tapauskohtaista.Dieseliin nähden tulee siis noilla kilsoilla jo 400-500 euroa säästöä (V70 on aika dieselsyöppö) ja tarjouksella sitten reilusti enempi...
Onko se puhtaasti tankkien koko mikä määrää sen, että kaasua tulee kyytiin onnettoman vähän vai onko syynä joku turvallisuusrajoituskin? Gasumin sivuilta kun vilkaisin, niin aika monessa näytti olevan sama määrä kaasutilavuutta. Voi tietty johtua jostain vakiopullokoostakin. Joka tapauksessa kyllä perseestä, käytännössä joutuis käymään tankilla joka päivä, kun vetäisee 1-tien pätkän. Nykyisellä kiisselillä riittää kerran viikkoon, 1200 km pääsee tankillisella.
Tehdaskaasuautolistat on ollu täällä jo monen monta kertaa. Etanolille konvertointi on vaikeampaa koska suoraruiskuja ja dieseleitä ei voi edes konvertoida ja imusarjasuihkutteisten uusien autojen löytäminen alkaa olla jo vaikeaa - tuossakin vertasit siis vain keskimääräisen vanhaa bensa-auton konvertointia mutta se on isommassa kuvassa kaukana totuudesta ja kaikista autoista
Etanoli konvertointi on huomattavasti halvempi, n. 300€ kun kaasu maksaa n. 2500-3000€. Etanolille kannattaa muuttaa vanhempikin auto, kaasua ei kannata laittaa vanhaan halpaan autoon. Suorasuihkuun ei voi myöskään kaasukonvertointia tehdä. Dieseliä ei kannata laittaa kaasulle, joudutaan joka tapauksessa sytyttämään dieselillä, jää säästöt heikoksi. Etanoli asemaketjussakin on aukkoja, mutta sitä pystyy kuljettamaan jerryillä.
Jep, ei mitään järkeä alkaa purkkavirittämään vähänkään halvempaa autoa. Toi etanoliboxin edullisuus on selkeä etu.
Etanoli konvertointi on huomattavasti halvempi, n. 300€ kun kaasu maksaa n. 2500-3000€. Etanolille kannattaa muuttaa vanhempikin auto, kaasua ei kannata laittaa vanhaan halpaan autoon. Suorasuihkuun ei voi myöskään kaasukonvertointia tehdä. Dieseliä ei kannata laittaa kaasulle, joudutaan joka tapauksessa sytyttämään dieselillä, jää säästöt heikoksi. Etanoli asemaketjussakin on aukkoja, mutta sitä pystyy kuljettamaan jerryillä.
Minä en puhunu säästöistä, vaan yleisesti moottoreista. Alunperinhän se oli vain ympäripyöreää lätinää ilman yksityiskohtia joten siinä sitten pysyttäydyin. Kaasukonversiot tulee saamaan tukea hallitusohjelmassa joten tilanne tulee muuttumaan ainakin osalle houkuttelevaksi. Wanhat suurikulutuksiset autot kannattaa konvertoida metaanille niin takaisinmaksuajat on lyhyet.
Kyllä suomessa on suoraruiskuautohin konvertointeja jo tehty kaasulle joten tuo tieto on jotain vanhentunutta. Metaanillahan nyt voisi kulkea kaikki jos haluttaisiin.
Myös niinikään päästöjen kannalta olisi hyvä idea konvertoida vanhat autot kaasulle, konvertointiahan valtio haluaa niin tuo olisi melkeinpä paras tapa edetä.
En minä ole keksiny mitään - itse olet keksiny
Ongelmana on myös tuo jatkuva keskustelun pakotettu jatkaminen aiheesta ja jankutus missä nyt ei hirveämmin uutta sisältöä ole kuitenkaan aiheeseen tuotu.
En katsonut Transporterin Ecofuelin kaasusäiliöitä - että miten on ihan uusissa asian laita. Sinäkö jo katsoit senkin? Muutenkin totuus on vähän toinen kuin sinun mielipide ja tarpeet pakulle