Eikö keskustelun kannalta olisi järkevämpää sun lainata sitä kohtaa jota kommentoit? Mä nimenomaan lainasin sen oman tekstini uudelleen että näki mitä sä olit lainannut ja kommentoinut sanoilla "Ei pidä paikkansa..."
No tuo nyt on ihan hölynpölyä, kyllä se sisällöntuotanto ja uusien olennaisten pointtien tuominen on edelleenkin tärkeintä.
Trafi valvoo, mutta trafi ei päätä. Hallitus nuo veron määrät on säätänyt.
Ei pidä paikkansa, veronmaksajat on Suomen politiikot valinneet joka taas perustuu lainsäädöntöönn. Se että edes ehdotat etten tietäisi tuota asiaa että eduskunta säätää lait, on aika vihamielistä suhtautumista muihin ihmisiin.
Mistä sä vedät päätelmiä että mä olen "alanmiehiä", tai ajoneuvoverot tai vuosikatsastukset olisivat vaikeita asioita? Käyttövoimavero on ainoa jota olen mitenkään kommentonut, ja sitäkin siltä kannalta että se on selkeä (ei välttämättä tasapuolinen, mutta ei kuulu tähän). Sitä mä en nyt keksi kenen stetsonista sä tuon vuosikatsastuksen tempaisit.
Onhan se selkeä, käyttövoimavero tukee bensalla ajoa, ei tuossakaan yksinkertaisen taulukon tulkitsemissa ole mitään epäselvyyttä, ei tämä ole edes biologiaa vielä tai muuta missä tarvittaisi oikeita hoksottimia. Kommentoit asiaa virheellisesti kun mainitsit että tuo tukisi sähköautoja, mikä ei siis luonnollisestikkaan pitänyt paikkansa.
Mä alunperin hämmästelin sitä että miksei kaasuautoja ole enempää liikenteessä, kun otetaan huomioon se että niitä on tarjolla (kuten säkin sanoit) huomattavasti laajemmassa skaalassa kuin sähköautoja. Samoin niitä on vähän käytettynä huomattavasti vähemmän, indikoi mielestäni aika hyvin sitä paljonko niitä myydään uutena.
No tuo indikaatiosi nyt on kyllä sarjassa melkonen kehäpäteelmä, mutta tekemällä tälläsiä arvaavia kehäpäätelmiä on paikka Suomen päättävissä autoalan elimissä varmistettu, tai jonkin automaahantuojan koulutusvastaavana.
No eihän niitä ainakaan täyssähköisenä ole.
Silti kun katsoo kokonaismäärää paljonko on yhteensä myynnissä kaasu ja sähköautoja, niin sähköautoja on huomattavasti enemmän. Miksi? Kaiken järjen mukaan tilanne pitäisi olla päinvastoin, koska sähköautovaihtohetoja on niin vähän.
Ei se sähkömopojen määrällinen suuremmuus ole relevanttia, kun oikeat autot puuttuvat. Esim. D-segmentin farmari; sähköautoja nolla myynnissä, metaanimalleina useita. Sähköautohypen ja kaikenjärjen mukaan niitä pitäisi olla enemmän kuin nolla?
Muutenkaan nettiauton numeromäärä ei todista mitään suuntaan tai toiseen, vai pidätkö Suomea jonain relevanttina tilastomaana, varsinkin kun olet jo sisäistänyt sanomani asiat että metaaniautoja ei markkinoida SUomessa mitenkään, myyjiä ei kouluteta asiaan mitenäkän eikä maahantuojat juurikaan tuo Suomessa metaaniautoja valikoiminaan, sen lisäksi autovalmistajat eivät tee Suomea varten automalleihinsa minkäänlaisia muutoksia, tämän lisäksi Trafi on sössinyt tilastointinsa eikä niitä kiinnosta asiaa korjata, sinä olet nähnyt, lukenut ja sisäistänyt tämän asian - nämä kaikki asiat sinulla on tiedossa, osittain myös tämän ketjun ansiota, silti pakitat takaisin jankuttamaan nettiauton numerosta ja siitä kuinka "metaaniautoja ei myydä SUomessa".
Tämän lisäksi sinähän halusit tuliteriä autoja ja "vanhat lintat" jätetään pois, kuitenkin sellaat nettiautoa mikä on tunnettu Suomen suurimpana käytettyjen autojen myyntipaikkana?
No olen unohtanut että on olemassa jotain vain kaasulla kulkevia autoja, olen ajatellut että kaikissa on bensa varavaihtoehtona. No, eipä tuo vaikuta asian ytimeen, nettiautossa on sähköautohaulla mukana myös pluginhybrideitä jotka toimivat myös bensalla, kuten on myös kaasuautohaussa mukana autoja jotka toimivat myös bensalla.
Sitten meidän kuule pitäisi varmaan aloittaa ihan alusta, jos katsot kotipaikkasi suunnasta merille, huomaat siellä menevän autolauttoja, ne käyttävät voimanaan metaania ja dieseliä. Selvästikkään meidän ei kannata itse raaka-asiaa tässä käydä läpi vaan peruuttaa takaisin asian otsikko ja esittelytasolle, koska nekin on vielä snulle käymättä läpi.
Transit ei ole edelleeänkään tonniluokan paku.
No jos se on Connect niin sitten tämä oli vain sinun egoboostia eikä sinua edes kiinnosta asianlaita tai mitkään tonnipaku. Kesällä selviää että Transit Connect tonniluokan paku on valikoimissa, sanot varmaan Fordin myyntiedustajalle samaa jos erehtyy kerrankin sanomaan että Transit ei ole edelleenkään tonnniluokan paku? Tällöinhän sinä voitit ja tiedät näistä asioista kaikkein eniten.
Trp ei ole mitenkään kärkisijoilla mun pakuhankinnassa, joten en ole käynyt automyyjää aiheesta jututtamassa, mutta etsin autosta tietoa volkkarin sivuilta, joka tietysti käytännössä tarkoittaa vw maahantuojan ylläpitämää sivustoa, siellä ei tunnusteta CNG portteria. Myöskään esim tuo gasumin lista suomesta saatavista kaasuautoista ei mainitse transporteria, hyötyajoneuvoissa on vain kaksi pikkupakua ja kaksi isoa pakua.
Google haku "transporter CNG" rajattuna suomeen tarjoaa yhden 10 vuotta vanhan lintan ja jonkun vuoden vanhan myynti-ilmon jälkiasennetusta. Myöskään volkswagen.com sivustolla ei tunnusteta tuollaisen kikottimen olemassaoloa.
Ei sinun nettisurffailutuokiolla ole mitään merkitystä totuuteen. Transporterin CNG malli on ollut olemassa jo kauan. Sinulle tämäkin asia sanottiin, siitäkin huolimatta etsit CNG Transporteria nyt Suomesta vaikka justiin sanoin että turha etsiä Suomesta.
Sinähän totesit jo itsekkin olevan pettynyt Suomen maahantuojan politiikkaan ja vaikenemiesen Transporterin CNG-mallin suhteen, nyt sinulla kuitenkin oli tarve mennä pettymään välittömästi uudelleen etsien Volkkarin maahantuojan sivustolta CNG Transporteria vaikka tiedät että sellaista siellä ei ole ja tulet pettymään 2. kerran. Sinulla oli siis olemassa asian täydelliset perusteet jo valmiina ja tiedät nämä asiat.
Onko tälle toiminnalle jokin erityinen syy tai jokin suurempiki opetuksellinen merkitys? Minun on ainakaan tälläiselle toiminnalle vaikea nähdä mitään perusteita. Vai haluaisitko kenties että minä otan maahantuojaan yhteyttä ja pyydän lisätä pakun valikoimiin? Oliko kenties tämä tarkoituksesi löytää jokin yhteystieto?
Pakistanissakin on kuulemma paljon kaasukäyttöisiä hyötyajoneuvoja, mutta ei sekään liikuta mua.
Onko vielä jotain muuta miten voisit korostaa itseäsi? Pakistani on kuitenkin esimerkkinä olemassa että kaikki ratkaisut on olemassa jo puhtaan liikenteen osaltaja välittömästi käyttöönotettavissa ilman haaveiluita vähin verovaroin. Suomen toiminta tässä asiassa:
- Panostetaan ja uskotaan sähköautoihin mitkä on teknologisesti kalleinta ja perustuu uskoon ja olemattomiin autoihin mitä ei ole haluttaessa saatavilla missään päin maailmaa.
Liikenne ja viestintäministeriö lataa kaiken tietonsa ja uskonsa Tesla Model 3:seen, vaikka he kyllä siellä tietävät että se on pieni Corolla-luokan auto joka maksaa 40 000e. Heillä on siis nämä päivänselvät faktat olemassa, mutta siitäkin huolimatta he kieltäytyvät asiaa omaksumasta ja ymmärtämästä, että eihän tuosta nyt myyntihittiä tule eikä sähköautokanta lähde rakettimaiseen nousuun millään tasolla tai että heidän utopistiset 250 000 sähköautoa tulisi täytettyä tavotteena. Niin, tätäkään autoa ei vielä itseasiassa ole millään tasolla olemassa tai mahdollista ostaa, mutta tälläiset pikkujutut eivät heitä häiritse.