Tuo on kyllä totta ja olen samaa mieltä, että sähköauton paras puoli on vaihteiston puuttuminen. Huomaa juuri tuollaisessa tilanteessa, jossa pitää saada lisää tehoa nopeasti. Automaatti alkaa arpoa pienempää ja manuaalilla saa ruveta itse hakemaan pienempää kun ei kiihtyvyys riitä. Toki auto sport-tilassa saa voimaa nopeasti ulos, mutta se taas näkyy kulutuksessa.Tarkoitin juuri tuota vauhdista kiihdyttämistä, vaikka 80-120. Siinä laatikko vaihtaa tietysti pienempää vaihdetta, kun painaa kaasun pohjaan. Mielestäni yksi sähköauton isoimmista plussista tulee tuossa esiin. Toki manuaalilla voi ennakoida ja vaihtaa vaihdetta, tai automaatilla tiputtaa vaihteita sopivasti pienemmälle.
Sähköautossa yhdistyy siis normaalin ajomoodin ja sport-moodin parhaat puolet. Välitön teho, mutta pieni kulutus.