Samaa mullekin kerrottiin, ensimmäinen Suomen erä Leaf: ia on jo myyty, Suomeen saadaan elokuun tuotannosta autoja seuraavaksi.
On tuo ihan hyvä ominaisuus, mutta virran mittaus (asunnon/ talon syttökaapelista) olisi paljon tarkempi (kalliimpi ja vaikeampi vaan toteuttaa).
Ainakin 3- vaiheiset: liesi/ uuni, kiuas, LV- varaaja ja lämmitys. Tasaisestihan nuo kulutukset pitäisi olla jaettuna.
Itsellä hyvin samanlainen tilanne, paitsi että sähköauto on vasta suunnitteilla, tuo Accelevin laite vois olla kyllä juuri passeli.
______________________________________________________________________________________________________________
Tänään on käyty 1. kerta sähköautolla Leaf Acentalla 30 min koeajolla n. 26km. Pääosin 80km/ h tietä. Akun varaus ja toimintamatka aleni noin 10%/ 10km (eco- tila oli päällä), lämmitys oli päällä vasta loppumatkasta (lämpeni nopeasti). Suurin ero nykyiseen autoon (myös automaatti) oli ettei auto rullaa kun kaasupolkimesta nostaa jalan (e-pedal oli käytössä) vaan hidastuu aivan kuin painaisi jarrua selvästi (lataa).
Auto tuntui jämäkältä ja oli sopivan hiljainen (ei häiritsevää rengasmelua). Nykyiseen Hondaan (Civic vm. 2015, 1.8L) verrattuna oli ohjauksen keskialue tunnottomampi, mutta suuntavaakaa. Hyvä ajoasentokin löytyi, näin keskimittaiselle. Positiivinen fiilis jäi, olisi ollut hauska ajaa pidempäänkin.