Keskustelua hybridiautoista

No sitten nuo ympärivuotiset ajelut pelkästään saa laittaa tänne, jotta on rehellistä viestintää. Joku varmaan näyttää sitten pärjäävän esim 5,2, tai 5,4 lukemilla kun on ajeltu 100 000 km. Yksi heräteostoksen sortunut Morris Mini kuski nyt ei enää kannabtätä hybridi vastaisuutta pidemmälle, niin voisi olla paikallaan säätää sääntöjä uudelleen sitten. Sähköautoonhan tässä itsekin tulee nykyään tähdättyä, mutta ei ole omaan mieleen vielä kaikki kohdallaan.
 
RAV4 toimii loistavasti sähkölläkin ajellessa. AWD on aina päällä ja tehoa riittää mukavasti pelkällä sähkölläkin. Oliskohan joku 120 kW, kun kiihdytys onnistuu n 10 s 0-100. Ja plugarissa on sitten aina se yli 300 hp tehoa tarvittaessa riippumatta siitä lataatko vai et. Eron kyllä huomaa tavalliseen hybridiin verrattuna suht selvästi. Pelkän sähköllä ajon voi siis lukita päälle ja pääsee 135 kmh/h asti silläkin. Omalla kohdalla on nyt jo toinen plugari RAV4 menossa ja kattelen mitä tuo keväällä tuleva uudistettu versio tuo tullessaan. Peruin kuitenkin BZ ennakkotilauksen, kun ei tullutkaan LFP akkua siihen ja täytyy tutkia tuo RAV4 uudistettu versio vielä.
RAV4 hybridi versio kulutti muuten omissa ajoissa n 27 000 km aikana 5,3 L/100 km, joten melkoisen pihi auto oli ajella. Ensimmäisellä plugarilla kulutusta kertyi reilun 3 v aikana 1,0 L/100 km. Uudemmalla profiili muuttui ja nyt on kertynyt 2,0 L/100 km.
Sähköajon maksimointi ei ollut mielessä, vaan se, että onko plugarin hankkiminen ja käyttäminen vakituisesti lataamatta järkevää. Jos tässä skenaariossa pääsee 4-6l/100km kulutuksiin poislukien pahimmat pakkaset niin se on aivan riittävä taso.
 
Sähköajon maksimointi ei ollut mielessä, vaan se, että onko plugarin hankkiminen ja käyttäminen vakituisesti lataamatta järkevää. Jos tässä skenaariossa pääsee 4-6l/100km kulutuksiin poislukien pahimmat pakkaset niin se on aivan riittävä taso.
Kyllä se tuossa skenaariossa on pysynyt ainakin omilla ajamisillani. Ei tosin ole hybrideillä Toyotan kohdalla vasta kun sellaiset alta 400 000 km takana, jos Lexukset lasketaan mukaan. Sellainen havainto on kuitenkin varmistettu, että jos tavallinen hybridi on omilla ajamisilla kuluttanut tuolla 2019 Gen mallilla 5,3 L, niin plugari syö jo törkeät 5,8 L/100 km kumulatiivisena kulutuksena, jos lataamatta ajelee. Siitä ei pääse mihinkään, että plugari tulee syömään enemmän kuin perus hybridi, jos ajelee lataamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Ford Tourneo Custom PHEV 2025, otettu käyttöön maaliskuussa ja kilsoja nyt 19000. ABC-Mobiilin keskikulutus näyttää 4,2 litraa sataselle, tosin tuohan nyt ei koko totuutta kerro kun sähköajo "laimentaa" kulutusta. Noista kilsoista 8500 ajettu sähköavusteisesti ja loput on polttomoottorilla. Minusta ihan kohtuullinen lukema, varsinkin jos miettii auton kokoa, tuo kun Transitin kokoinen pakettiauto. Auto latingissa aina öisin ja kylmillä keleillä polkaisen kaasua auton ollessa P-vaihteella ennen kuin lähden pihasta, saan polttomoottorin heti käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Ford Tourneo Custom PHEV 2025, otettu käyttöön maaliskuussa ja kilsoja nyt 19000. ABC-Mobiilin keskikulutus näyttää 4,2 litraa sataselle, tosin tuohan nyt ei koko totuutta kerro kun sähköajo "laimentaa" kulutusta. Noista kilsoista 8500 ajettu sähköavusteisesti ja loput on polttomoottorilla. Minusta ihan kohtuullinen lukema, varsinkin jos miettii auton kokoa, tuo kun Transitin kokoinen pakettiauto. Auto latingissa aina öisin ja kylmillä keleillä polkaisen kaasua auton ollessa P-vaihteella ennen kuin lähden pihasta, saan polttomoottorin heti käyttöön.
Kai tuon polttiksen saa käymään myös niin, että kytkee luistoneston kokonaan pois?
 
Kai tuon polttiksen saa käymään myös niin, että kytkee luistoneston kokonaan pois?
En ole kokeillut, paikallaan polkaisemalla sen saa helpoiten ja ajon aikana polkaisemalla kickdowniin asti nopeasti, ei ehdi rynnätä ja polttis lähtee päälle.
 
Pitäisi toinen auto saada perheeseen ja Kia optima Phev vähän kutkuttelisi, hyvät tilat ja pääsisi nurkka-ajoa tuolla akulla mitä kaupungissa kuitenkin väkisin tulee. Nettiautosta kun hintoja katseli niin noiden hinnat lähtevät yllättävänkin alhaalta, 10t€ jostain 2018-2019 malleista joka lonkalta tuntuu aika matalalta. Onko kukaan muu näiden hintakehitystä pidemmältä ajalta seurannut että onko hinnat tippuneet viimeaikoina rajusti kun näitä hybridejä niin mustamaalataan?

Osin varmaan syystäkin, itse ajattelin että ostaisin kylkeen ainakin sen liikkeen 2v takuun että jos kyse olisi maanantaikappale niin sen puitteissa sitten korjailisi, johon liittyykin toinen kysymys että onko kokemuksia esim kamux/saka/ym noista lisäturvista että tarvitseeko kuinka paljon nyrkkiä hybridien korjausten kanssa lyödä pöytään vai meneekö ihan mukisematta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 904
Viestejä
5 014 918
Jäsenet
80 355
Uusin jäsen
gusber

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom