Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
196
Eniveis. Hyvä veto ottaa Suomi auto. Noista uitetuista ei aina pysy kärryillä, että mikä on todellinen varustetaso vs meidän mallit. Ja noista talvirenkaista vielä sen verta, että 235/60-18 on mittarinäyttämä sen 5 km/h pielessä, eli samaa kokoa, kuin ne 235/55-19 kesärenkailla. 225/60-18 näyttää 8 km/h sitten enemmän, kuin todellinen nopeus, joka on mun mielestä jo kohtuu paljon pielessä. Mä laitoin talvirenkaisiin Blizzakin 235/55-19 DM V3:t, jotka on muutoin erinomaiset, mutta vierinvastusta on vähän reippaammin ja kuluttaa selvästi Edellisen Nokia R3:sia enemmän. Vetopitoa on kuitenkin hyvin talvisiin lumikaaoksiin ollut ja meillä on 3:ssa autossa nyt noita DM V sarjan Blizzakkeja.
Tuossa tuli mukana yhden talven ajetut Continental Viking Contact 7 kitkat. Arvosteluista päätellen vaikuttavat ihan laaturenkailta.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
798
CVC 7 varmaan ihan parhaasta päästä kyllä talvirenkaiksi, mutta mikä on koko? Tuo virhe laittaa 225/60-18 toistuu ihan jatkuvasti näissä ja 8 km/h mittarivirhe on kohtuu törkeä jo. 235/60-18 olisi siis oikea koko, kun vanne vaihtuu 19” ja sarja on 235/55-19. Tuollakin jää vielä se virhe 5 km/h lukemaan. Edellinen tavan hybridi oli vain 2 km/h liian vähän vakiorenkailla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
196
CVC 7 varmaan ihan parhaasta päästä kyllä talvirenkaiksi, mutta mikä on koko? Tuo virhe laittaa 225/60-18 toistuu ihan jatkuvasti näissä ja 8 km/h mittarivirhe on kohtuu törkeä jo. 235/60-18 olisi siis oikea koko, kun vanne vaihtuu 19” ja rengas 235/55-19. Tuollakin jää vielä se virhe 5 km/h lukemaan. Edellinen tavan hybridi oli vain 2 km/h liian vähän vakiorenkailla.
Molemmat sarjat näyttäisivät juu olevan tuolla väärällä 225/60/18 koolla, mutta niin hyvässä kunnossa olevat että täytyy vaan oppia elämään sen kanssa ennen uusintoja.

Miten muuten tuo SmartConnect+ karttapäivitys hoituu? Nykyinen karttaversio on 12-23-05 (2022-09-5), joka on aika vanha. Laitoin auton WiFi -verkkoon, mutta kun yritän hakea päivitystä navigaattorissa niin antaa vain herjan tyyliin "Virhe karttapäivityksen hakemisessa, ota yhteys jälleenmyyjään". Ei sillä että tuo olisi mitenkään välttämättömyys, mutta CarPlay: n kautta tuo ennakoivan taloudellisen ajon -ominaisuus ei toimi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
798
Ei tuo päivitys ole mulla mennyt koskaan läpi tällä uudella versiolla, joten kannattaa mainita viasta tiskille. Saattavat sitten joskus myöntää viallisen järjestelmän ja korjaavat, jos osaavat.
Eikö sulla tullut Intense versio 235/55-19 kesärenkailla ja niillä original vanteilla? Ainakin ennen tuli Intense ja premium 19” vanteilla vakiona. Olikohan se nyt 678 €, kun halusin vaihtaa nuo ilmaiseen talvipakettiin kuuluneet 225/60-18 sarjan noihin samoihin original 19” ja 235/55-19 sarjaan. 3:ssa vuodessa ei niihin ollut infaatiokaan purrut yhtään, vaan nykyisiin veloittivat saman erotuksen.
No seuraavan kerran tiedät renkaita vaihtaessa sitten ottaa 235/60-18, jos kerran molemmat sarjat on laitettu 18” vanteilla sulle. 2,8 bar on mulla molemmissa sarjoissa painetta ja hyvin toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
196
Ei tuo päivitys ole mulla mennyt koskaan läpi tällä uudella versiolla, joten kannattaa mainita viasta tiskille. Saattavat sitten joskus myöntää viallisen järjestelmän ja korjaavat, jos osaavat.
Eikö sulla tullut Intense versio 235/55-19 kesärenkailla ja niillä original vanteilla? Ainakin ennen tuli Intense ja premium 19” vanteilla vakiona. Olikohan se nyt 678 €, kun halusin vaihtaa nuo ilmaiseen talvipakettiin kuuluneet 225/60-18 sarjan noihin samoihin original 19” ja 235/55-19 sarjaan. 3:ssa vuodessa ei niihin ollut infaatiokaan purrut yhtään, vaan nykyisiin veloittivat saman erotuksen.
No seuraavan kerran tiedät renkaita vaihtaessa sitten ottaa 235/60-18, jos kerran molemmat sarjat on laitettu 18” vanteilla sulle. 2,8 bar on mulla molemmissa sarjoissa painetta ja hyvin toimii.
Ei tullut, molemmissa oli 18” Toyotan vanteet. En tiedä sitten onko liike vaihtanut ne alle esittelykäytöstä poiston yhteydessä säästösyistä. Molemmat sarjat on viimevuoden paistoleimoilla joten ihan uudet ne ovat kuitenkin.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
798
Tuo onkin näköjään muuttunut ja teknisissä tiedoissa GR ja Premium on maavara 190 mm ja Intense ja aktive 180 mm, joten jotain on muuttunut matkan varrella. 18” on myös vanteet vakiona Active ja Intense. Nyt ei tarttis muuta kuin kalibroida vielä nopeusnäyttämä kohdalleen, josko eivät ole sitä vielä tehneet.
Taitaa mennä jo ulos hybridi teemasta, niin jätetään tähän enempi hörheltäminen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 796
Yhtä toyotan 2016 vuoden hybridiä katsellut, mutta huoltokirja on tämän näköinen, pieniä ylityksiä kilometrien puolesta ja yksi huoltoväli mikä venähtänyt 23kk mittaiseksi, onko akkutakuukaan/relax voimassakaan enää näitten takia? eli unohtaakko koko auto ja kattoa toista tilalle?
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 796
Soitin tuonne merkkihuoltoon ja relax turva on voimassa autossa, akkutakuusta ei osannut suoraan sanoa, mutta sen kuitenkin kertoi että ei olis niin huolissaan siitä toyotan kohdalla, akkuja kun ei juurikaan näihin tarvitse vaihtaa.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 656
Soitin tuonne merkkihuoltoon ja relax turva on voimassa autossa, akkutakuusta ei osannut suoraan sanoa, mutta sen kuitenkin kertoi että ei olis niin huolissaan siitä toyotan kohdalla, akkuja kun ei juurikaan näihin tarvitse vaihtaa.
Kannattaa toi eka ainakin pyytää kirjallisena ja toisen kommentin voi unohtaa se ei auta mitään.

Ei ole Toyotan palvelut enää sitä mitä olivat 20 vuotta sitten. Ilmeisesti nykyään varaa olla epäystävällisiä kun autot myyvät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
844
Kannattaa toi eka ainakin pyytää kirjallisena ja toisen kommentin voi unohtaa se ei auta mitään.

Ei ole Toyotan palvelut enää sitä mitä olivat 20 vuotta sitten. Ilmeisesti nykyään varaa olla epäystävällisiä kun autot myyvät.
Jep, se on se 2.0 hybridien lämmönvaihtimen ruostuminen aika hyvä esimerkki kun laittoivat artistin maksamaan, tai rav4 akun johtoliittimen hapertumisella sama homma. Ei ole Toyota entisellään vaan on ottanut liikaa mallia saksalaisten jälkimarkkinoinnista=perävalotakuu..
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
395
Jep, se on se 2.0 hybridien lämmönvaihtimen ruostuminen aika hyvä esimerkki kun laittoivat artistin maksamaan, tai rav4 akun johtoliittimen hapertumisella sama homma. Ei ole Toyota entisellään vaan on ottanut liikaa mallia saksalaisten jälkimarkkinoinnista=perävalotakuu..
En sanoisi että kyseessä on kokonaan itse Toyota, vaan enemmänkin maahantuojan munattomuus asiassa, he kun pystyvät myös vaikuttamaan asiaan. Muissa maissa noita lämmönvaihtimia on nimittäin korjattu ihan takuuna, toki jokainen tulosta tekevä yritys koittaa mennä siitä missä aitaa ei ole ja maksattaa tälläiset asiat käyttäjällä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 835
En sanoisi että kyseessä on kokonaan itse Toyota, vaan enemmänkin maahantuojan munattomuus asiassa, ...
Mikäs se maahantuoja olikaan ? :)

Siis olen ymmärttänyt että Toyota tuonut jo pitkään itse autonsa maahan, maahantuonti yhtiösiis samaa konsernia euroopan Tyotan kanssa jne.

Kilpailutilanne sallii huonomman jälkimarkkinoiden hoidon vs joku toinen markkina.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
395
Mikäs se maahantuoja olikaan ? :)

Siis olen ymmärttänyt että Toyota tuonut jo pitkään itse autonsa maahan, maahantuonti yhtiösiis samaa konsernia euroopan Tyotan kanssa jne.
Kyllä, tarkoitin sillä sitä että kerta näissä on maakohtaisia eroja niin jotain suomessa tehdään erilailla (kokeillaan ensin maksattaa asiakkaalla) koska täällä ei mene mukamas takuuseen.

Suomalaiset tunnetaan ihmisinä jotka vain jupisee ja maksaa kiltisti, kun jossain jenkeissä on joukkokanne heti pystyssä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 662
Kyllä, tarkoitin sillä sitä että kerta näissä on maakohtaisia eroja niin jotain suomessa tehdään erilailla (kokeillaan ensin maksattaa asiakkaalla) koska täällä ei mene mukamas takuuseen.

Suomalaiset tunnetaan ihmisinä jotka vain jupisee ja maksaa kiltisti, kun jossain jenkeissä on joukkokanne heti pystyssä.
Mikä pakottava tarve sinulla on puolustaa Toyotaa henkeen ja vereen täällä? Ekaksi Relax kattoi kaiken ja yhtäkkiä se mitä ei kattanut, ei ollutkaan ongelma. Nyt nämä ongelmat mistä mainittu ja jotka on aika mehukkaan hintaisia on "aika harvinaisia" ja tasoa "ei tartte välittää". Eikö olisi helpompaa todeta, että Toyota tekee just niin vähän kuin suinkin pystyy. Toyota on itse maahantuoja ja silti sinäkin sanot, ettei ole Toyotan vika vaan maahantuojan vika? Melkoista.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 835
Mikä pakottava tarve sinulla on puolustaa Toyotaa henkeen ja vereen täällä? Ekaksi Relax kattoi kaiken ja yhtäkkiä se mitä ei kattanut, ei ollutkaan ongelma. Nyt nämä ongelmat mistä mainittu ja jotka on aika mehukkaan hintaisia on "aika harvinaisia" ja tasoa "ei tartte välittää". Eikö olisi helpompaa todeta, että Toyota tekee just niin vähän kuin suinkin pystyy. Toyota on itse maahantuoja ja silti sinäkin sanot, ettei ole Toyotan vika vaan maahantuojan vika? Melkoista.
Oliko lainaus oikein ?
Siis minä ymmärsin viestin niin että nimenomaan Suomessa Toyota kyykyttää asiakasta, asikas maksaa kalliit, tai ainakin yrittävät maksattaa.

Kanssasi olen toki samaa mieltä, että jos autovalmistaja ei uskalla ottaa vastuuta harvinaisista kalliista vioista, niin silloin hälytyskellot soi lujaa, selvä merkki siitä että niitä on liian paljon
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
395
Mikä pakottava tarve sinulla on puolustaa Toyotaa henkeen ja vereen täällä? Ekaksi Relax kattoi kaiken ja yhtäkkiä se mitä ei kattanut, ei ollutkaan ongelma. Nyt nämä ongelmat mistä mainittu ja jotka on aika mehukkaan hintaisia on "aika harvinaisia" ja tasoa "ei tartte välittää". Eikö olisi helpompaa todeta, että Toyota tekee just niin vähän kuin suinkin pystyy. Toyota on itse maahantuoja ja silti sinäkin sanot, ettei ole Toyotan vika vaan maahantuojan vika? Melkoista.
Missä mä olen mitään henkeen ja vereen puolustanut? :facepalm: Mikä pakottava tarve sinulla on haukkua Toyotaa henkeen ja vereen täällä?

Relaxista en ole koskaan kuullut pahaa sanottavaa kuin nämä kaksi (lauhdin ja johtosarja) tapausta ja Toyota on jokaista saksalaista valovuoden edellä mitä tulee takuu asioihin ja asiakaspalveluun.

Lukemisen ymmärtäminen tuntuu olevan melko vaikea laji täällä?
 
Viimeksi muokattu:

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 858
Soitin tuonne merkkihuoltoon ja relax turva on voimassa autossa, akkutakuusta ei osannut suoraan sanoa, mutta sen kuitenkin kertoi että ei olis niin huolissaan siitä toyotan kohdalla, akkuja kun ei juurikaan näihin tarvitse vaihtaa.
Niin juurikaan, eli myönsi vaihdettu kuitenkin myös on. Entä jos ko. auto kuulukin tähän ryhmään, josta akku porsii. Suattaapi olla että takuu korvaa, suattaapi olla korvaamattakkii. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan, kun kerta vaihtoehtojakin on.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 230
Niin juurikaan, eli myönsi vaihdettu kuitenkin myös on. Entä jos ko. auto kuulukin tähän ryhmään, josta akku porsii. Suattaapi olla että takuu korvaa, suattaapi olla korvaamattakkii. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan, kun kerta vaihtoehtojakin on.
Turhaa öyhötystä. Hybridiakkuturvan (kuten myös relaxin) saa uudelleen voimaan, vaikka huoltohistoriassa olisi aukkoja: Hybridiakkuturva - Toyota hybridiakun kuntotarkastus.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
395
Niin juurikaan, eli myönsi vaihdettu kuitenkin myös on. Entä jos ko. auto kuulukin tähän ryhmään, josta akku porsii. Suattaapi olla että takuu korvaa, suattaapi olla korvaamattakkii. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan, kun kerta vaihtoehtojakin on.
2016 auriksen akku taitaa maksaa 1000-2000€, eli hieman eri luokkaa kuin jonkun täyssähköisen auton.

Hybridin akku on kokoluokka 0,9Kwh ja sen vaihtaa vaikka itsekin.

Mutta kuten sanottu, vaihtoehtoja on.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 048
2016 auriksen akku taitaa maksaa 1000-2000€, eli hieman eri luokkaa kuin jonkun täyssähköisen auton.

Hybridin akku on kokoluokka 0,9Kwh ja sen vaihtaa vaikka itsekin.

Mutta kuten sanottu, vaihtoehtoja on.
Juurikin noin. Itselataavan akuissa tuskin monellakaan tulee ongelmaa, vaikka joutuisi itse maksamaan. Tuohan on kustannuksena luokkaa jokohihnan vaihto. Eriasia on sitten kun plugarista tai siitä täyssähköstä akku porsii
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 230
Jos kerta asia on noin selvä, niin miksi merkkihuollossa eivät pystyneet ottaa kantaa?
Ei kai tuossa sen kummempaa kun ei vaan tiennyt ja ei viitsinyt ottaa selvää. Jos Toyotan (akku)takuuasiat kiinnostelevat niin Toyotan Pekka Karvinen kertoilee Sähköautomiesten bz4x-jaksossa.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 858
Ei kai tuossa sen kummempaa kun ei vaan tiennyt ja ei viitsinyt ottaa selvää. Jos Toyotan (akku)takuuasiat kiinnostelevat niin Toyotan Pekka Karvinen kertoilee Sähköautomiesten bz4x-jaksossa.
Right. Merkkihuollossa eivät tiedä miten Relax toimii ja mitä se kattaa. Kuuleman mukaan Toyotan asiakaspalvelu on valovuoden edellä...
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
395
Right. Merkkihuollossa eivät tiedä miten Relax toimii ja mitä se kattaa. Kuuleman mukaan Toyotan asiakaspalvelu on valovuoden edellä...
Niin, asiakaspalvelija ei tiennyt miten asia on, joten rehellisesti sanoi ettei hän ota kantaa siihen, mutta asia varmasti selviää jos oikeasti haluaa.

Ahdistaako Toyota oikeasti näin paljon ihmisiä että siitä jaksetaan vängätä ja keksiä olkiukkoja!?
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 858
Niin, asiakaspalvelija ei tiennyt miten asia on, joten rehellisesti sanoi ettei hän ota kantaa siihen, mutta asia varmasti selviää jos oikeasti haluaa.

Ahdistaako Toyota oikeasti näin paljon ihmisiä että siitä jaksetaan vängätä ja keksiä olkiukkoja!?
Ei, ahdistaa vain se, että myös Toyota fanboynkin pitäisi pystyä toteamaan rehellisesti, että pysy erossa tästä autosta, ihan vaan sen perusteella, että tuossa on liikaa kysymysmerkkejä. Merkkihuollon vastaus ei varsinaisesti helpottanut mitenkään joten, olisiko kuitenkin kohtuullista myöntää, että kun ottaa huomioon kaikki seikat asiassa, niin neuvoa auton ostajaa ostamaan jokin muu yksilö kuin tämä. Kuten yleistä tietoa on KAIKKI merkit yrittää kiemurrella aina irti noista jos vain mahdollista. Ja kuten tuossa edellä myös jo mainittiin, vaihtoehtoja varmasti löytyy. Tuskin tämä ainoa käytetty Toyotan hybridi on käytettyjen markkinoilla.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 230
Ei, ahdistaa vain se, että myös Toyota fanboynkin pitäisi pystyä toteamaan rehellisesti, että pysy erossa tästä autosta, ihan vaan sen perusteella, että tuossa on liikaa kysymysmerkkejä. Merkkihuollon vastaus ei varsinaisesti helpottanut mitenkään joten, olisiko kuitenkin kohtuullista myöntää, että kun ottaa huomioon kaikki seikat asiassa, niin neuvoa auton ostajaa ostamaan jokin muu yksilö kuin tämä. Kuten yleistä tietoa on KAIKKI merkit yrittää kiemurrella aina irti noista jos vain mahdollista. Ja kuten tuossa edellä myös jo mainittiin, vaihtoehtoja varmasti löytyy. Tuskin tämä ainoa käytetty Toyotan hybridi on käytettyjen markkinoilla.
Ei tuossa kyllä lukutaitoiselle kovin suuria kysymysmerkkejä pitäisi olla ja joka tapauksessa ne relax ja akkutakuu loppuvat melko pian iän puolesta.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
395
Ei, ahdistaa vain se, että myös Toyota fanboynkin pitäisi pystyä toteamaan rehellisesti, että pysy erossa tästä autosta, ihan vaan sen perusteella, että tuossa on liikaa kysymysmerkkejä. Merkkihuollon vastaus ei varsinaisesti helpottanut mitenkään joten, olisiko kuitenkin kohtuullista myöntää, että kun ottaa huomioon kaikki seikat asiassa, niin neuvoa auton ostajaa ostamaan jokin muu yksilö kuin tämä. Kuten yleistä tietoa on KAIKKI merkit yrittää kiemurrella aina irti noista jos vain mahdollista. Ja kuten tuossa edellä myös jo mainittiin, vaihtoehtoja varmasti löytyy. Tuskin tämä ainoa käytetty Toyotan hybridi on käytettyjen markkinoilla.
Tämä fanboy "kulttuuri" pätee ihan jokaiseen merkkiin ja monella ihmisellä on paha tapa tarttua siihen ensimmäiseen vaihtoehtoon.

Jos perus Toyotan hybridissä oikeasti osuu paska tuulettimeen akun suhteen, on se kohtuullisen edullinen korjaus kaikesta huolimatta.

Jännästi tämäkin asia meni taas mahdollisesta autosta itse merkin mollaamiseen niin laadullisesti kuin asiakaspalvelun osalta, vaikka jokainen pystyy myöntämään että Toyotalla on asiat paremmin kuin monella muulla merkillä.

Toyota sentään oikeasti pyrkii korjaamaan asioita kuten se lauhdutin vika ei koske kuin tiettyjä autoja ja uusissa sitä ei enää ole, sama koskee myös rav 4 johtoa, sitäkin on muutettu ettei ongelmia pitäisi olla.

Harva merkki silti pystyy laadullisesti samaan kuin Toyota vaikka silläkin on parannettavaa.

Ja ei, en aja Toyotalla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
844
Kyllä, tarkoitin sillä sitä että kerta näissä on maakohtaisia eroja niin jotain suomessa tehdään erilailla (kokeillaan ensin maksattaa asiakkaalla) koska täällä ei mene mukamas takuuseen.

Suomalaiset tunnetaan ihmisinä jotka vain jupisee ja maksaa kiltisti, kun jossain jenkeissä on joukkokanne heti pystyssä.
Niinpä, kansainvälisessä Mini FB-ryhmässä osasivat kertoa jenkeissä olevan takaisinkutsu alkupään countryman phev:lle, jotka on varustettu 3G-moduulilla ja valmistaja vaihtaa sen maksutta 4G-moduuliin, jotta etäpalvelut autossa toimivat.

2017 tuli auto markkinoille ja 2018 euroopassa todettiin, että tuki loppui 3G:lle, mitäs ostit…
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 835
Turhaa öyhötystä. Hybridiakkuturvan (kuten myös relaxin) saa uudelleen voimaan, vaikka huoltohistoriassa olisi aukkoja: Hybridiakkuturva - Toyota hybridiakun kuntotarkastus.
Toytota sanoi:
Mikäli auto ei ole käynyt huollossa määräaikaisohjelman mukaisesti, akkuturva ei ole voimassa.
Oliko se seuraavankappaleen aktivointi varmasti tuohon liittyvä ?

Toyota Hybridiakkuturvan saa aktivoitua uudestaan seuraavan määräaikaishuollon ja akuntarkistuksen yhteydessä, mikäli kaikki on kunnossa. Toyota Hybridiakkuturva siirtyy turvan alaisena auton seuraavalle omistajalle ilman lisäkustannuksia tai erillistä ilmoitusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 796
Tässä nyt käytännössä koko päivän käynyt hybridi Auriksia läpi ja että löytäisi täsmällisesti huolletun yksilön, tuntuu olevan aika toivotonta, valtaosassa huoltovälit ovat ylittyneet enemmän tai vähemmän ja yllättävintä oli että tämä https://www.nettiauto.com/toyota/auris/14214192 on toyota approved vaihtoauto vaikka huoltohistoriassa on 3 vuoden ja 60tkm aukko. :woot:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
516
Tässä nyt käytännössä koko päivän käynyt hybridi Auriksia läpi ja että löytäisi täsmällisesti huolletun yksilön, tuntuu olevan aika toivotonta, valtaosassa huoltovälit ovat ylittyneet enemmän tai vähemmän ja yllättävintä oli että tämä https://www.nettiauto.com/toyota/auris/14214192 on toyota approved vaihtoauto vaikka huoltohistoriassa on 3 vuoden ja 60tkm aukko. :woot:
Täydellinen huoltokirja :hmm: Tuossahan on myös toinen pätkä missä mennyt reilusti huolto ohi.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
798
Jostain syystä omalla kohdalla on käynyt niin, että RAV4 plugarilla on alkanut tuo Range-ennustus kipuamaan hankinnasta vasta vuoden kuluttua tuohon samaan, mitä se teki jo ensimmäisen autonkin kohdalla. Vanhan ennusteet vain päättyi molemmat lukemat tuohon 95 km lukemaan, jota näillä luvuilla olisi vanhempi näyttänyt. Ehkä tämä vielä päätyy siihen 100 km lukemaan, jota ei kyllä pääse, mutta ikäänkuin akku olisi vain matkan varrella vain parantunut omalla käyttöprofiililla näillä autoilla näin aluksi.
En siis pumppaa ajoja mitenkään, että laittaisi HV napista hybridiajon päälle, jos sattuu tulemaan kovemman sähkönkulutuksen pätkä, vaan ajelen ihan puhtaalla EV tilalla aina. Polttoaineen kulutus on pysynyt nyt luokkaa 1/2-vuotta tuossa 1,0L/100 km lukemassa, joten ihan riittävästi ja ylikin pyörii myös bensakone. Näyttää vähän herkältä alueelta keskustelu, mutta laitetaan nyt kuitenkin. Postasinkin ensin väärään topikkiin. Ei ainakaan ole uudemman päivityksen mukana mitään huononnuksia vanhaan MY20 versioon ja lupaukset rangesta senku lisääntyy.
IMG_3877.png
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
196
Jostain syystä omalla kohdalla on käynyt niin, että RAV4 plugarilla on alkanut tuo Range-ennustus kipuamaan hankinnasta vasta vuoden kuluttua tuohon samaan, mitä se teki jo ensimmäisen autonkin kohdalla. Vanhan ennusteet vain päättyi molemmat lukemat tuohon 95 km lukemaan, jota näillä luvuilla olisi vanhempi näyttänyt. Ehkä tämä vielä päätyy siihen 100 km lukemaan, jota ei kyllä pääse, mutta ikäänkuin akku olisi vain matkan varrella vain parantunut omalla käyttöprofiililla näillä autoilla näin aluksi.
En siis pumppaa ajoja mitenkään, että laittaisi HV napista hybridiajon päälle, jos sattuu tulemaan kovemman sähkönkulutuksen pätkä, vaan ajelen ihan puhtaalla EV tilalla aina. Polttoaineen kulutus on pysynyt nyt luokkaa 1/2-vuotta tuossa 1,0L/100 km lukemassa, joten ihan riittävästi ja ylikin pyörii myös bensakone. Näyttää vähän herkältä alueelta keskustelu, mutta laitetaan nyt kuitenkin. Postasinkin ensin väärään topikkiin. Ei ainakaan ole uudemman päivityksen mukana mitään huononnuksia vanhaan MY20 versioon ja lupaukset rangesta senku lisääntyy.
Ensimmäisen tuhannen kilometrin keskikulutus on minulla 2,2l/100km, ottaen huomioon muutaman pidemmän ajon (HKI - TRE), missä sähköllä ei koko matkaa päässyt. Varsin kohtuulliset lukemat siis. Tyhjällä akulla moottoritienopeuksissa kulutus nousee sinne 6l/100km kohdille, mikä on varsin kohtuullinen ottaen huomioon auton muodon ja ilmanvastuksen.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
798
Parastahan tuossa RAV4:ssa on, että täyssähköisenä ajaessa autolla tehot riittää ihan tavalliseen ajamiseen ja kiihdyttelyt ja ohitukset sujuu ihan heittämällä. Auto/EV tilaa ei nykyään enää ole ollut tarvis käyttää oikeestaan ollenkaan. Kun akku tyhjenee, niin se on sitten taas täystehoinen 306 hp, jota ei ole muistaakseni koskaan tullut ulosmitattua ja kulutus omassa käytössä silloin 5,8 L/100 km ja kaupungissa vähän vähemmän. Omaan käyttöön erinomainen konsepti hybriditekniikkaa ollut tämä plugari.
Saa nähdä tuleeko seuraava versio jo sitten 100 ml rangella sähköllä, kun huhut on ollut tuohon suuntaan. En oikeestaan kaipaa pätkääkään entistä tavan hybridiä nyt plugarin jälkeen.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
196
Parastahan tuossa RAV4:ssa on, että täyssähköisenä ajaessa autolla tehot riittää ihan tavalliseen ajamiseen ja kiihdyttelyt ja ohitukset sujuu ihan heittämällä. Auto/EV tilaa ei nykyään enää ole ollut tarvis käyttää oikeestaan ollenkaan. Kun akku tyhjenee, niin se on sitten taas täystehoinen 306 hp, jota ei ole muistaakseni koskaan tullut ulosmitattua ja kulutus omassa käytössä silloin 5,8 L/100 km ja kaupungissa vähän vähemmän. Omaan käyttöön erinomainen konsepti hybriditekniikkaa ollut tämä plugari.
Saa nähdä tuleeko seuraava versio jo sitten 100 ml rangella sähköllä, kun huhut on ollut tuohon suuntaan. En oikeestaan kaipaa pätkääkään entistä tavan hybridiä nyt plugarin jälkeen.
Minullakin on kotoota lähtiessä aina oletuksena EV-mode päällä (latauspiste löytyy), moottoritiellä olen kokeillut vaihtaa sille auto/EV tilalle, mutta en huomannut minkäänlaista eroa. Tuntuu toimintamalli olevan se, että käyttää aina akun sinne 30% saakka ja sitten menee HV-modella loput. Sinänsä aika iso tuo 30% bufferi siinä, tuntuu aina olevan vähintään 30% kun laittaa "tyhjän" akun lataukseen.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
798
Auto/EV tilassa pyrkii pitämään kylmällä ilmalla moottorin vähän herkemmin käyntivalmiissa lämmössä ja täystehoa pitäisi siis olla tarjolla, jos lyö lapun lattiaan. Muutoinhan se menee sähköllä niin kauan kun akussa riittää puhtia. Akku on 18,1 kWh ja sinne saa tyhjäksi ajettuna ladattua korkeintaan 14,5 kWh luokkaa takaisin, joten hybriditilassa ajoon jää luokkaa 3,5 kWh, jota se sitten pumppaa arviolta 1-3,5 kWh välillä ja tarvittaessa siis tuo 306 hp on silloin yhteistehoa käytössä, kun akku on ”tyhjänä”. Akku täydempänä puhtaaseen sähköajoon saa akusta ulos vain luokkaa 120 kW tehoa, jolla tuo möntti vielä kiihtyy 10 s 0-100km/h. Jos hybridiakku menee oikeasti tyhjäksi, niin se tietää hinauspalvelua ja ei tietääkseni herää millään kotikonsteilla enää. Tosin autossa voi sitten olla jo muutakin vikaa, jos antaa tyhjentää hybridiakun. No näitä worst case skenaarioita tuntuu muutenkin riittävän, että ei siitä sen enempää. Tuo akussa oleva pohjateho on kyllä ihan looginen, jos sillä pitää ottaa tuo 306 hp kiidytellessä käyttöön. Polttis on luokkaa 180 hp alle teholtaan, niin kyllä se tarvii lisää puhtia sähköpuolelta. Vetokoneisto on suht nerokas ja sitä pystyy tosiaan buustaamaan molemmilla moottoreilla, eikä mitään eroa tule, tai huomaa toiminnassa. Ja sama AWD toiminnan suhteen. Se on jatkuvasti päällä huomaamatta oikeestaan mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 714
Tässä nyt käytännössä koko päivän käynyt hybridi Auriksia läpi ja että löytäisi täsmällisesti huolletun yksilön, tuntuu olevan aika toivotonta, valtaosassa huoltovälit ovat ylittyneet enemmän tai vähemmän ja yllättävintä oli että tämä https://www.nettiauto.com/toyota/auris/14214192 on toyota approved vaihtoauto vaikka huoltohistoriassa on 3 vuoden ja 60tkm aukko. :woot:
On kyllä aika mielenkiintoista, kokeeksi tein haun suunnilleen tuossa hinta- ja ikäluokassa ja piti kahlata puolen tusinaa Aurista tosiaan läpi ennen kuin löytyi yksilö jonka huoltohistoria ei näyttänyt heti hasardilta. Meneekö ne asiallisesti huolletut sitten suht nopeasti kaupaksi, että vain tuollaiset jää happanemaan nettiautoon?
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
247
On kyllä aika mielenkiintoista, kokeeksi tein haun suunnilleen tuossa hinta- ja ikäluokassa ja piti kahlata puolen tusinaa Aurista tosiaan läpi ennen kuin löytyi yksilö jonka huoltohistoria ei näyttänyt heti hasardilta. Meneekö ne asiallisesti huolletut sitten suht nopeasti kaupaksi, että vain tuollaiset jää happanemaan nettiautoon?
Toyotan, ja varsinkin tuon ikäisten, tapauksessa sillä ei ole mitään väliä, onko huolto kuukauden myöhässä. Ja saat relax takuun kun viet seuraavalla kerralla huoltoon. Joten jättäisin kauppaan vain ne joissa on skipattu huoltoja kokonaan.
 
Liittynyt
04.01.2022
Viestejä
274
Touojalta saa myös1 3 6 kk auton sisältäen vakuutukset ym ym 1500km per kk ajot

 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 230
On kyllä aika mielenkiintoista, kokeeksi tein haun suunnilleen tuossa hinta- ja ikäluokassa ja piti kahlata puolen tusinaa Aurista tosiaan läpi ennen kuin löytyi yksilö jonka huoltohistoria ei näyttänyt heti hasardilta. Meneekö ne asiallisesti huolletut sitten suht nopeasti kaupaksi, että vain tuollaiset jää happanemaan nettiautoon?
Itse annoin juuri liikkeeseen vaihdossa 120tkm rullatun Corolla-hybridin lähes täydellisellä huoltokirjalla (yksi marginaalisesti pitkäksi mennyt huoltoväli) ja taisi mennä päivässä kaupaksi...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 316
Viestejä
4 329 679
Jäsenet
72 193
Uusin jäsen
Jeffersson

Hinta.fi

Ylös Bottom