- Liittynyt
- 09.11.2016
- Viestejä
- 281
Mersun uusi sähköauto EQC:
2020 Mercedes-Benz EQC points to a new, electric future - Roadshow
Edestä Saab, takaa Porsche.
Kyllä tämä minusta on tähänastisista hienoin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mersun uusi sähköauto EQC:
2020 Mercedes-Benz EQC points to a new, electric future - Roadshow
Edestä Saab, takaa Porsche.
Mercedes-Benz B sähkömersu? Kellään kokemuksia ja mielipiteitä mersun täyssähköistä? Vanha rakas Kia vuotaa verta ja vaihtoehtoista kulkuvoimaa käyttävä ajoneuvo hakusessa.
Samaa minäkin päättelin. Bensa-auto säilyy rinnalla jos pitää lappiin lähteä. Kotona lataaminen on vähän niin ja näin. Pitäisi varastosta vetää normaalilla pistokkeella ja roikalla sähköt. Lämpötolpasta ei saa ottaa kun naapurit joutuisi maksamaan. Onko tuo kolmivaihelataus kuinka tärkeä?Jos käyttötarkoitus on ajella rangen rajoissa ja kotona mahis ladata kolmivaiheella niin aivan mahtava auto. Mutta reissun päällä sitä on sitten tosi hidasta ladata. Kuluttaa paljon, kiihtyy tosi hyvin.
Samaa minäkin päättelin. Bensa-auto säilyy rinnalla jos pitää lappiin lähteä. Kotona lataaminen on vähän niin ja näin. Pitäisi varastosta vetää normaalilla pistokkeella ja roikalla sähköt. Lämpötolpasta ei saa ottaa kun naapurit joutuisi maksamaan. Onko tuo kolmivaihelataus kuinka tärkeä?
Tuolla Koreassa on "pikkuisen" reilummin noita latausasemia rivissä , Suomessa yleensä vain 1-2 paikkaa.Kia Niro Electricillä pääsee 500km noin 90km/h maantieajossa eli lähes yhtä pitkälle kuin Konalla.
Hyundai Kona ev:n hintoja odotan tulevan joulukuussa tai aiemmin. Kia Nirosta taas ei ole mitään kuulunut. 2019 varmaan saa ainakin tuota pienempää Kona mallia.Ei ole kyllä vieläkään mitään tietoa koska sähkö Kona tai Niro tulee Suomeen edes myyntiin... ehkä ensi vuonna saatavilla.
Jätä yhteystietosi niin lähetämme lisätietoja toimitusaikatauluista, hinnoista, värimalleista jne. heti kun tietoja on saatavilla.
Keväällä kyselin ja Hyundai Finlandilla oli ennakkotietona, että saatavuus & hinnoittelu selviäisi toukokuussa...Hyundai Kona ev:n hintoja odotan tulevan joulukuussa tai aiemmin. Kia Nirosta taas ei ole mitään kuulunut. 2019 varmaan saa ainakin tuota pienempää Kona mallia.
Kona ev:
Perheen kakkosauto menossa vaihtoon sähköautojen odotettuja saatavuuksia vilkuillessa taitaa jäädä sähköauto väliin tällä kierroksella. Saksasta saisi Ampera-E:n toki noudettua vähän ajettuna tai lokakuun toimituksella, mutta ei ehkä niin suuri himo sähköautoiluun ole.
Ajoahan ei tule paljoa. ~10 000 km pääasiassa kaupungissa ja tuolla max. lenkki on n. 400 km. Sinänsä, varmaan penniäkään ei "oikeasti" kannattaisi laittaa tuohon kiinni, mutta mihinpä autoiluun sitä kannattaisi muutenkaanUutta tai vähän ajettua siis katselette? Millaista ajoa teidän kakkosautolle tulee?
Tässä oma vastaus. Kyselin itse tänään auton tilannetta. Ja selvisi että auto on jo Hangossa, ensi viikolla selviää luovutuspäivä.Itselle tulossa tässä kuussa (ainakin luvattu) liisattu sähkö-Ioniq (ei ainakaan vielä ole laivassa tulossa, kun ei ole ilmoitusta tullut).
Tässä oma vastaus. Kyselin itse tänään auton tilannetta. Ja selvisi että auto on jo Hangossa, ensi viikolla selviää luovutuspäivä.
Tässä oma vastaus. Kyselin itse tänään auton tilannetta. Ja selvisi että auto on jo Hangossa, ensi viikolla selviää luovutuspäivä.
Kiitos vinkistä. En ollut noita huomannut ja täytyy seurailla.Jos et ole jo liittynyt, niin Sähköautot - Nyt! ja Hyundai/Kia Sähköautoilijat voivat olla kiinnostavia ja hyödyllisiä ryhmiä Facebookissa.
Täytyy jotain laittaa kun kerran pyydetään.Kun saat kiesin alle, niin laitahan tänne fiiliksiä ja tietoa toimintamatkasta käytännössä.
Toimittajat tekevät mieluummin lehtijuttuja jos on futuristisen näköinen härveli.On kyllä ruma toi bmw, en oikein ymmärrä miksi sähköauton pitää näyttää ”sähköautolta”? Eikä vaan voisi tehdä ihan normaalin näköistä sähköautoa?
Tällä kertaa jopa toivoo, että tuleva BMW:n sähkömalli ei ole yhtään konseptin näköinen Yleensähän konseptit ovat hienopia kuin tuotantomallit, mutta nyt on paha enää rumentaa konseptistaKonseptin ja tuotantomallin hiuksenhienot erot...
Peukku Audille ettei ole lähtenyt liikaa kikkailemaan muotoilussa vain siksi, että se kulkee sähköllä. Äkkiseltään ei osaisi erottaa tuota muista Audeista, mikä on vaan hyvä. Myös kulkupuoli ja toimintamatka vaikuttavat ihan hyviltä.
Ihmettelin vaan, miksi siinä on vaihdeläpykät ratin yhteydessä? Säädetäänkö niillä moottorijarrutuksen määrää sitten? Näin taitaa olla ainakin Kiassa (vai oliko se Hyandaissa)?
...
Ensimmäinen oikeasti hieno sähköauto. Jännä pieni yksityiskohta, että tuon nimi on pelkkä e-tron. Mitenkä muut jatkossa tulevat e-tronit sitten nimetään...
Ja Audi V8.Nimeämisestä, olihan joskus sellanen vekotin kuin Audi quattro.
Peukku Audille ettei ole lähtenyt liikaa kikkailemaan muotoilussa vain siksi, että se kulkee sähköllä. Äkkiseltään ei osaisi erottaa tuota muista Audeista, mikä on vaan hyvä. Myös kulkupuoli ja toimintamatka vaikuttavat ihan hyviltä.
Ihmettelin vaan, miksi siinä on vaihdeläpykät ratin yhteydessä? Säädetäänkö niillä moottorijarrutuksen määrää sitten? Näin taitaa olla ainakin Kiassa (vai oliko se Hyandaissa)?
Samaa kehua ei voi antaa bemarin uudelle konseptille sähköautosta. Näyttää suorastaan rumalta, varsinkin edestä. Ainoa mikä tuossa on mielenkiintoista on se, että väittävät sen tulevan 2021 ja että se olisi level 5 autonominen eli ei tarvitsisi kuskia lainkaan. Todella vaikea uskoa, että tuolla aikataululla tulisi autonominen ajaminen, vaikka testikäytössä kai bemarillakin se on.
The BMW Vision iNEXT in Full Detail
Kia Niro Electricillä pääsee 500km noin 90km/h maantieajossa eli lähes yhtä pitkälle kuin Konalla.[/MEDIA]
Sitä tehdään, mikä myy. Ja SUV myy, "autot" ei. Kuten Ford USA esimerkkinä osoittaa.
Avensista saa vielä ostettua uutena. Mutta tuleva uusi Toyota Corolla farmari on saman kokoinen kuin Avensis ja Corollaan saa myös kaksi hybridi moottoria. Lisäksi tulee sitten isompi Camry.Kaikista kokoluokista on tullut SUV mallit. Ennen menestyksekkäät D-segmentin isommat sedanit on henkitoreissaan; Avensis lopetettiin, Accord aikaa sitten kuollut täältä, Mondeo kituu, Citroenilta odotellaan kuinka monetta vuotta C5 korvaajaa, 508 uudistui pienentymällä melkein C-segmenttiin, Talisman, Passat, Superb ja Mazda 6 ovat ainoita "ei premium" merkkejä, jotka koittavat pysyä elossa kategoriassa. Opelia ei enää kannata mainita.
Kyllähän "autot" myy suurimman osan Euroopassa ja käsittääkseni Kiinassakin ihan hyvin. Mutta keskihinta ja kate katumaastureilla kovempi, niin helpompi laittaa kallista tekniikkaa sisään katteista vähän tinkimällä.
Talisman, Passat, Superb ja Mazda 6 ovat ainoita "ei premium" merkkejä, jotka koittavat pysyä elossa kategoriassa. Opelia ei enää kannata mainita...
Ainoa ongelma, että tuo(-kaan) ei vastaa todellisuutta. Kesällä nopeudet isompia ja talvella taas pakkanen, lämmitys ym. syö matkaa.
Luulisi myös, että "oikeilla" autoilla voitaisiin päästä selvästi parempiin tuloksiin kuin noilla katumaasturikammotuksilla. Etenkin suuremmissa nopeuksissahan ilmanvastus syö noissa tehokkuutta nopeasti verrattuna samankokoiseen "normimalliin". SUV:n paremmilla katteilla lienee vaan helpompi tehdä kilpailukykyinen sähköauto, minkä takia noita nyt tulee tarjolle. Suomessa tätä vielä tukee vahvasti vähänkään isompien polttomoottorien rangaistusvero, minkä takia sähkö-SUV:n hintalisä polttomoottoriseen on tapauksesta riippuen joko olematon tai jopa sähköä suosiva.
Audi näyttää aika paljon korotetulta farmarilta. Ei ainakaan kovin korkealta näytä, eikä maavaraakaan kauheasti ole. Akut tietysti tuo paksuutta auton pohjaan.Vihdoin täällä: Audi E-tron – Saksan toinenkin sähkö-SUV saapui
Audi on juuri esitellyt oman sähkiksensä.
Nuorisollakin näkyy olevan paljon farkku Audeja. Tai vaikka Passat farkkuja. Ja sedanit on lähinnä pikkasen vanhempia Corolla ja Avensis malleja. Näyttää olevan lujaa tekoa, kun ei ole vielä fin kilpiäkään.Sedanit on eläkeläisille ja itäeurooppalaisille.
Kia Niro EV Achieves 301 Miles of Range in Testing
Onhan toi niro kovaluu tehokkuudessa kun 64kwh akulla WLTP 484km Taajaama ajossa jopa yli 600km!