Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ryssäläinen kalashnikov esitellyt Teslalle haastajan
Tältä näyttää venäläisten "superauto", jonka pitäisi haastaa Tesla
Kovasti tässä odotellaan toyotan sähkistä, 2020 lupailtu. Uskoisin että siellä lähdetää tavismallilla liikkeelle eikä ökyluokalla, lexus merkki toiminee paremmin siihen.Ostan sähköauton kun tulee malli jossa 2kpl moottoria suoraan pyöriin rakennettuna, ja toimii tietysti laturina ja tehoja 2x70 heppaa. Ajomatka pitää olla 700 kilometriä. Veikkaan että tulee 5 vuoden kuluttua.
En oikein itsekään usko tuohon. Reilu 3 vuotta ja pitäisi olla ainakin farmari saatavilla. Se nyt voi onnistuakin, mutta muuten luultavasti aika marginaalista. Ainakin latauspaikkoja täytyisi saada talojen pihoihin ja lisäksi sähköautojen hinnat paljon halvemmiksi, eli halvempi akku.Vuonna 2022-2024 sähköautoissa on jo erittäin laaja valinnanvara.
Miksi ne moottorit pitää olla suoraan pyörässä? Tuollainen napamoottori on ideana kyllä kiehtova, mutta epäkäytännöllinen todellisuudessa.Ostan sähköauton kun tulee malli jossa 2kpl moottoria suoraan pyöriin rakennettuna, ja toimii tietysti laturina ja tehoja 2x70 heppaa. Ajomatka pitää olla 700 kilometriä. Veikkaan että tulee 5 vuoden kuluttua.
Eiköhän siinä taida olla moottorit akselilla, eikä pyörässä.Mitsun Outlander phev. (Ellen ole erehtynyt)
Joku tällainen olisi varmaan ihan kivaMiksi ne moottorit pitää olla suoraan pyörässä? Tuollainen napamoottori on ideana kyllä kiehtova, mutta epäkäytännöllinen todellisuudessa.
Joku tällainen olisi varmaan ihan kiva
Ei ole ainakaan mitään erillisiä vetoakseleita tms. mutta en sitten muuten osaa sanoa onko tämä nyt jotenkin merkittävästi parempi todellisuudessa kun perus moottori ja vetoakselit?
Tuon jousittamattoman massan lisääntymisen lisäksi osa tuosta saavutetusta lisätilasta renkaiden välissä joudutaan kuitenkin uhraamaan tekemällä tuolle moottorille ylimääräistä tilaa, joka lienee kuitenkin se tärkein syy yrittää tunkea ne moottorit sinne pyörän napaan.
Yksi käytännön ongelma on myös se että sähkökaapelit joudutaan vietämään roikkumaan pyöränkoteloihin, sen sijaan että ne olisi kiinteästi asennettuna auton rakenteissa.
Mun mielestä teknisesti parempi ratkoisu olisi jo siirtää tuo täsmälleen sama moottorivaihteistopaketti 10cm keskemmälle ja kiinnittää se kortiin ja siirtää voima pyörään lyhyellä vetarilla. Toisaalta tuon koko sähkömoottori vaihteistopaketin voisi suunnitella myös huomattavasti matalammaksi jos käytettäisiin koko alustan leveys hyödyksi renkaiden välissä.
Lopulta kysymys on siitä miksi se moottori pitäisi saada sinne pyörän napaan? Vetoakselista eroonpääsy ei mielestäni ole mikään järkevä peruste sille, ei nivelöity vetoakseli ole mikään ongelmallinen osa, kuin ehkä jossain erikoiskäytössä, trukissa tms laitteessa jossa tarvitaan todella suurta kääntökulmaa vetävältä pyörältä.
Tuossa uudessa Corollassa on kyllä ainesta myyntihitiksi. Saa nähdä, millaista on hinnoittelu.En muista oliko tähän aiemmin tullut mustaa valkoisella jostain suunnalta, mutta nyt AutoBildin jutun mukaan uusi Corolla on tulossa Suomeen sekä 1.8/122hp että 2.0/180hp hybridiversioina
Aika kiinnostava peli kyllä, mitoissa alkaa olemaan Avensiksen luokassa ja 2.0 hybridi vaikuttaisi todella pätevältä voimalinjalta. Pitääkin harkita jos tuossa olisi seuraava perheauto kun Astra jää vanhaksi. Siihen tosin voi mennä aikaa vielä
Jep. Avensis sedan on helppo vaihtaa Camryyn ja jos tarvitsee isomman peräluukun, niin Corolla farmari. Corolla varmaan silti vähän halvempi. Pikkuautojen luokassa sitten Yaris hybrid, joka onkin aika pieni.Camryyn suuri(n) osa siirtyy ellei farmari ole pakko. Se on kuitenkin hybridinä edullinen ominaisuuksiin nähden.
Mersun uusi sähköauto EQC:
2020 Mercedes-Benz EQC points to a new, electric future - Roadshow
Edestä Saab, takaa Porsche.
Mercedes-Benz B sähkömersu? Kellään kokemuksia ja mielipiteitä mersun täyssähköistä? Vanha rakas Kia vuotaa verta ja vaihtoehtoista kulkuvoimaa käyttävä ajoneuvo hakusessa.
Samaa minäkin päättelin. Bensa-auto säilyy rinnalla jos pitää lappiin lähteä. Kotona lataaminen on vähän niin ja näin. Pitäisi varastosta vetää normaalilla pistokkeella ja roikalla sähköt. Lämpötolpasta ei saa ottaa kun naapurit joutuisi maksamaan. Onko tuo kolmivaihelataus kuinka tärkeä?Jos käyttötarkoitus on ajella rangen rajoissa ja kotona mahis ladata kolmivaiheella niin aivan mahtava auto. Mutta reissun päällä sitä on sitten tosi hidasta ladata. Kuluttaa paljon, kiihtyy tosi hyvin.
Samaa minäkin päättelin. Bensa-auto säilyy rinnalla jos pitää lappiin lähteä. Kotona lataaminen on vähän niin ja näin. Pitäisi varastosta vetää normaalilla pistokkeella ja roikalla sähköt. Lämpötolpasta ei saa ottaa kun naapurit joutuisi maksamaan. Onko tuo kolmivaihelataus kuinka tärkeä?
Tuolla Koreassa on "pikkuisen" reilummin noita latausasemia rivissä , Suomessa yleensä vain 1-2 paikkaa.Kia Niro Electricillä pääsee 500km noin 90km/h maantieajossa eli lähes yhtä pitkälle kuin Konalla.
Hyundai Kona ev:n hintoja odotan tulevan joulukuussa tai aiemmin. Kia Nirosta taas ei ole mitään kuulunut. 2019 varmaan saa ainakin tuota pienempää Kona mallia.Ei ole kyllä vieläkään mitään tietoa koska sähkö Kona tai Niro tulee Suomeen edes myyntiin... ehkä ensi vuonna saatavilla.
Jätä yhteystietosi niin lähetämme lisätietoja toimitusaikatauluista, hinnoista, värimalleista jne. heti kun tietoja on saatavilla.
Keväällä kyselin ja Hyundai Finlandilla oli ennakkotietona, että saatavuus & hinnoittelu selviäisi toukokuussa...Hyundai Kona ev:n hintoja odotan tulevan joulukuussa tai aiemmin. Kia Nirosta taas ei ole mitään kuulunut. 2019 varmaan saa ainakin tuota pienempää Kona mallia.
Kona ev:
Perheen kakkosauto menossa vaihtoon sähköautojen odotettuja saatavuuksia vilkuillessa taitaa jäädä sähköauto väliin tällä kierroksella. Saksasta saisi Ampera-E:n toki noudettua vähän ajettuna tai lokakuun toimituksella, mutta ei ehkä niin suuri himo sähköautoiluun ole.
Ajoahan ei tule paljoa. ~10 000 km pääasiassa kaupungissa ja tuolla max. lenkki on n. 400 km. Sinänsä, varmaan penniäkään ei "oikeasti" kannattaisi laittaa tuohon kiinni, mutta mihinpä autoiluun sitä kannattaisi muutenkaanUutta tai vähän ajettua siis katselette? Millaista ajoa teidän kakkosautolle tulee?