Tarinan opetus on siis se että jos ostatte autoa niin käykää se huoltokirja läpi, pätee jokaiseen liikkeeseen ja autoon.Kuten @hybroidi myös minä soitin pariin merkkihuoltoon ja sain ihan saman vastauksen. Korkeajänniteakun osalta tehdastakuu on vielä voimassa sen alkuperäisen 7v / 150 tkm, mutta muuten ei. Itsellä ylitykset oli ihan reiluja ja jo ensimmäinen huolto oli kolme tonnia yli.
--
Kaiken kaikkiaan oli kyllä aivan vitunmoinen savotta. Ostin auton nyt edellisen syyskuun lopussa, huomasin suunnilleen kolme viikkoa ostosta tämän ylityksen ja soitin heti seuraavana päivänä Sakan myyjälle. Hän lupasi laittaa asian eteenpäin jälkimarkkinointiin, mutta kun kuukauteen en kuullut mitään. Soitin perään, mutta en saanut vastausta. Sitten laitoin vielä pari viestiä perään, mutta niihinkään ei vastattu. Loppuvuodesta oli elämässä sen verran muita kiireitä, että unohtui potkia Sakaa asiasta, mutta alkuvuodesta muistin taas asian ja yritin jälleen ottaa myyjään yhteyttä. Vasta tässä vaiheessa huomasin, että Sakalla oli nettisivuillaan ihan virallinen reklamaatiolomake, jonka laitoin samantien vetämään. Sieltä sainkin sitten muutamassa päivässä vastauksen... että heillä on kovasti kiirettä, asia on ohjattu takaisin myyjälle ja hänen päällikölleen. Taas pommitin heitä lisää, mutta kivimuuri pysyi vaiti. Loppuviimein laitoin uudestaan reklamaatioväelle viestiä, että onkos se sitten kuluttajariitalautakuntaan seuraavaksi ja kas kummaa, hämmästykseni oli suuri kun pari päivää myöhemmin myyjä soitti takaisin minulle. Valitteli "kiireitä" (lol), mutta ei tietenkään edes pahoitellut mitään.
Olin ehdottanut hyvitykseksi joko heidän omaa SakaVarma - lisätakuuta "kaupan päälle" siihen asti kun auton tehdastakuu olisi pitänyt kestää, tai 1500€ hinnanalennusta. Kuulemma tuo SakaVarma ei vaan onnistu, mutta "päällikön kanssa käytiin asia läpi ja voidaan antaa 1000€ hinnanalennus". En jaksanut alkaa sen enempää vänkäämään, vaan otin sen vastaan. Tosin nyt sitten venaillaan kuinka helvetin kauan heillä kestää sen käsittelemisessä....
Tarinan opetus: ÄLKÄÄ VITTU IKINÄ OSTAKO SAKALTA MITÄÄN ja JOS OSTATTE KIA/HYUNDAI AUTOJA NIIN KATSOKAA OIKEASTI SE HUOLTOKIRJA LÄPI.
Ei se liike välttämättä tiedä itsekään että joku huolto on myöhästynyt.