Kyllä tekee siitä "lainvoimaista" (lol?). Jos autopaikat ovat taloyhtiön, niin taloyhtiö voi tasan tarkkaan määrittää mihin tolppista saa sähköä ottaa.
Kulujen kannalta ongelma on nimenomaan se ettei niitä pysty jyvittämään sähköauton lataajalle näin erittäin yleisesti ottaen ja on se ensimmäinen este lataamiselle. Se jos taloyhtiössä sovitaan toisin on AIVAN TÄYSIN ERI ASIA. Kukaan ei halua maksaa toisten polttoainekuluja.
Sillä ei ole väliä mitä on todettu ja missä, paljonko menee energiaa lämmittämiseen tai perseen raapimiseen. Jos taloyhtiö ei ole antanut lupaa ladata autoa tolpista, niin niitä EI silloin saa ladata. Tikuttelu ei ole kenellekään uutta ja noista kiinni jäädessään ymmärtääkseni taloyhtiö ottaa autopaikan pois, jos ne ovat yhtiön hallinnassa ja perään tulee korjaus- ja käsittelykulut asiaan liittyen.
Nyt alkaa kyllä sinulla menemään aika säälittäväksi tämä typerien esimerkkien etsiminen ja minkään järjen käyttö. Mitä tekemistä webastolla on auton liikkumisen ja sen käyttövoiman kanssa?
Lämmitystolpan hajotessa, jos siitä on ladattu sähköautoa ilman lupaa, niin kulut menevät käyttäjälle ja autopaikka yleensä otetaan pois mikäli paikka on taloyhtiön. Mikä tässä on sinulla nyt niin hankala ymmärtää? T. erään taloyhtiön puheenjohtaja. En väitä olevani nyt mikään erityisasiantuntija, mutta olen oman taloyhtiön latausinfraa selvitellyt ja tiedän mielestäni aika hyvin perusperiaatteet ja lähtökohdat lataamisesta taloyhtiössä.
Mainittakoon vielä se, että em. asiat riippuvat täysin taloyhtiöstä ja sen säännöistä.