- Liittynyt
- 12.01.2021
- Viestejä
- 890
Mä olen ajellut syyskuusta asti RAV4 plugarilla ja kun kerran Webasto on, niin laitan päälle lähtiessä ajamaan. Kauppareissun aikana saa puhista ohjelmansa loppuun, eikä mitään ongelmia. Moottori ei juurikaan turhia käynnistele ja 1,2 L/100 km on talviajolla 10 000 km jälkeen. Sähkönkulutus 23,9 kWh/100 km on enemmän kuin vanhalla oli kertynyt, mutta tasoittavaa kautta ei vielä ole, niin eiköhän tuo samaa kuluta, kuin 2020 mallikin. Webasto on kuitenkin tajuttoman hyvä juttu RAV4 plugariin, jossa pelkkä ILP lämmityksessä. Mulla on siis nappi kojelaudassa, enkä ole ostanut mitään puhelinkäynnistys lisenssejä, joten saa käyntiin vain autoon mentyä.Huomasin tuossa sattumalta Kia Optimassani, että jos Eberiä laulattaa ajaessa, polttis ei hörähdäkään ollenkaan käyntiin lämmitystä varten.
Jäin miettimään, että olisikos siinä mitään järkeä, että nimenomaan lyhyemmät ajot (eli suunnilleen sen sähkörangen) talvella ajelisikin aina Eberi päällä? Ainakin polttoaineen kulutuksen kannalta vaikuttaa järkevältä, kun eihän tuo syö kun pari-kolme desiä bensaa tunnilta. Käynnistysakkua toki Eberi syö, mutta plugarissahan sen pitäisi latautua suoraan ajoakusta.
Mutta aiheuttaako tällainen jatkuva käyttö sitten jotain ongelmia sille Eberille?
Mietteitä?
Eli tällainen nappi kojelaudassa ratin vieressä. Ei näy silmiin, mutta käsi menee helposti automaattisesti oikeaan paikkaan ja vihreä valo loimittaa tarpeeksi himmeästi, että päällä on.
Webasto ThermoConnect (TCON2) käyttöpainike
www.esconet.fi
Viimeksi muokattu: