Siellä on se polttomoottori vähän niinkuin sitä varten, jos tarvitsee ajella missä ei saa ladattua.
Mutta juu, pluggareita saa tyypillisesti ladata tiheään vaikka ajoa ei valtavasti kertyisi.
Weban suhteen olen sijaan eri mieltä oman kokemuksen perusteella (tosin Volvosta, mutta sama homma). Enemmän se sähkölämmitys itsellä säästää bensaa kun ei tarvitse polttaa bensaa lämmöksi, kun mitä sitä kuluttaa rangen lyhentymiseen takia. Kuitenkin jos olen kauas menossa, niin lämpö tulee polttiksen hukkalämmöstä. Jos olet matkalla lähelle, niin rangen menetys ei ole ongelma ja pätkä ajossa webastoa ei haluaisikaan polttaa.
Ajot jotka osuvat juuri siihen rangen rajamaille ovat aika harvinaisia itselle. Ja silloinkin se ero kulutuksessa on aika pieni, kun se lämmön tuotto webastolla kuluttaisi bensaa sekin, eikä toisaalta taas se että pieni pätkä ajetaan bensalla kauheasti kuluta.
Toki jotain tilanteita on, joissa webato olisi parempi, mutta kokonaisuutena en luultavasti vaihtaisi takaisin jos saisin, vaikka miettimään joutuisi.
Tosin millä matikalla jos autossa on 100 km range on siitä jäljellä 20-25 km jos lämmitykseen käytetään 10-15%?