- Liittynyt
- 01.02.2017
- Viestejä
- 789
No sitä että on yritetty ajaa pelkällä sähköllä etupäässä ilman että polttomoottori on ajettu kunnolla kuumaksi pidemmäksi aikaa. Säännöllisesti.Mitä mieltä olette BMW X1 Xdrive 25 hybridistä?
Vuosimalli 2020 ja uudemmat, sekä ajettu alle 50tkm kiikarissa.
Vaimo ihastunut tuollaiseen ja noita löytyy nettiautosta ruotsista tuotuina tänne melkoisesti.
Sen olen huomannut että näissä bemmin kolmesylinterisissä on nokissa ollut ruostetta, mutta mitä se sitten käytännössä tarkoittaa ja vaikuttaa? Onko jotain tyyppivikoja?
Jos kylmä moottori aina joskus vähän käy, pikkuhiljaa kylmässä koneessa ylirikas seos ei pala täydellisesti ja bensiiniä ja varsinkin siinä olevaa etanolia pääsee moottoriöljyn sekaan. Ja etanoli on hyvää imemään kosteutta itseensä.
Polttoainepitoinen öljy ensinnäkin voitelee huonosti ja se etanolin kosteus(+mahdollinen muu kerääntyvä kosteus) ruostuttaa.
Kuumassa koneessa vähitellen öljyn seassa oleva polttoaine haihtuu huohottimen kautta imusarjaan ja siitä palamaan.
Lataushybridien ongelma. Sillä tossa taannoin utelin näkeekö lataushybrideistä sähköllä versus polttomoottorilla ajetut kilometrit jostain tripistä. Osaa välttää pääasiassa sähköllä ajettuja.