Keskustelua hybridiautoista

Ainakin jos webastoa jos käyttää noissa niin suositellaan käytettäväksi isompaa 12V akkua.

Voihan siellä olla myös joku vempele joka vuotaa virtaa. Muistan kuulleeni että joskus noissa on ollut ongelmia mm. infotaimentin kanssa joka ei mene ns. kunnolla pois päältä tjms.

Mulla väsähti Lexus IS:stä viime talvena akku, paljon pätkäajoa ja akku oli vanha alkuperäinen, joten ymmärrettävää.
 
Avokilla on Toyota C-HR -20. Pellin alta löytyy keltainen Optima -akku joka tuskin on alkuperäinen eli olisi jo kertaalleen vaihdettu.

Viime talvena se oli jatkuvasti hyvin alle 12V vaikka kuinka ajeli pitempääkin siivua. Webasto ei kauaa pysynyt päällä kun katkaisi sen aina jännitteen notkahtamiseen.

Toukokuussa käytiin pari viikkoa reissussa ja auto makasi parkkiksella sen aikaa, lomalta palatessa jännite nippanappa 10V. Kelit oli ~20'C.
Auto lähti vaivoin hereille, piti sammuttaa kaikki radiot ja ilmastoinnit että heräsi virtoihin. Onneksi sillä pikkuakulla ei starttia pyöritetä.

Eli se kysymys, onkohan tuo vaihdettu Optimakin jo ihan paskana vai onko Toyotassa jotain pahasti pielessä?
Toyota-huollossa olivat sanoneet että täysin normaalia kun kahdessa viikossa tyhjenee mitä en kyllä niele.

Oma Lexus IS -19 pitää parin kuukauden seisomisella hyvin sähköt.

Jos optima akku on laitettu ennen auton päätymistä teille, niin edellinen omistaja on voinut tyhjennellä tuonkin jo piloille, etenkin kun autossa on webasto. Nuo tavan 12v akut ei kauhean montaa totaalityhjennystä yleensä ruukaa kestää, että menevät sitten sellaisiksi että purkautuvat itsekseen tai eivät enää lataudu täyteen.
Ei pitäisi kyllä parissa viikossa tyhjentyä 12v akun missään autossa.
Toki näissä nykyautoissa on tuota "älyelektroniikkaa" niin paljon että joku palikka voi jäädä syömään virtaa vaikka auto on sammutettuna. Etenkin jos autossa on etähallintaa tms. niin sen etähallinnan palikoiden jatkuva herättely syö virtaa.
Myös jos autossa pitää jatkuvasti jotain latauslaitetta, kylmälaukkua, obd-lukijaa, tms. kytkettynä niin nekin saattaa viedä virtaa vaikka auto on sammutettuna.
Iso osa hybrideistä ja täyssähköautoista ei osaa myöskään ladata 12v akkua jos auto on sammutettuna, vaikka korkeajänniteakussa olisi virtaa vaikka kuinka.
 
Volvossa (my - 20) (T8 hybridi siis) oli järkevästi tehty tuo, eli ohjekirjan mukaan latasi aina samaan aikaan 12v akkua kun auto oli piuhassa. Ei tuon kanssa kyllä ongelmia ollut.

Edit. Sitä edellistä bensa Volvoa latailin kyllä akkulaturilla kylmillä keleillä ehkä joka toinen viikko. Webasto kun lauloi päivittäin 2-3 kertaa.
 
Volvossa (my - 20) (T8 hybridi siis) oli järkevästi tehty tuo, eli ohjekirjan mukaan latasi aina samaan aikaan 12v akkua kun auto oli piuhassa. Ei tuon kanssa kyllä ongelmia ollut.

Edit. Sitä edellistä bensa Volvoa latailin kyllä akkulaturilla kylmillä keleillä ehkä joka toinen viikko. Webasto kun lauloi päivittäin 2-3 kertaa.

On kyllä melkoinen vitsi Toyotalta, jollei hybridiakusto osaa "ylläpitää" 12V akustoa edes silloin kun auto on kytkettynä lataukseen. Vaan 12V akun lataus/ylläpito vaatii polttomoottorin käyttöä.

~10 vuotiaassa hybridibemarissakin älytekniikka osaa ylläpitää 12V akkua automaattisesti, kunhan hybridiakustossa on minimissään 10% varausta jäljellä, Oli auto latauksessa tai ei.

:geek:
 
On kyllä melkoinen vitsi Toyotalta, jollei hybridiakusto osaa "ylläpitää" 12V akustoa edes silloin kun auto on kytkettynä lataukseen. Vaan 12V akun lataus/ylläpito vaatii polttomoottorin käyttöä.

~10 vuotiaassa hybridibemarissakin älytekniikka osaa ylläpitää 12V akkua automaattisesti, kunhan hybridiakustossa on minimissään 10% varausta jäljellä, Oli auto latauksessa tai ei.

:geek:

Puhuttiin siis ei ladattavista hybrideistä.
 
Jos tuossa toitsussa tai leksassa on virrat päällä niin 12V akku latautuu, ei tarvitse polttiksen käydä.

Se 10V on todella tarkalla että autoon tulee ne "hybridisähköt". Leksasta laukes kans akku talvella, ilmeisesti yks kenno hajalla jännitteen elämisestä päätellen niin tarkalla oli että heräs henkiin. Biltemasta hain uuden ja pienellä modaamisella mahtui paikallensa, akun pohjan ulokkeet piti vaan mattopuukolla leikata pois.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuossa toitsussa tai leksassa on virrat päällä niin 12V akku latautuu, ei tarvitse polttiksen käydä.

Se 10V on todella tarkalla että autoon tulee ne "hybridisähköt". Leksasta laukes kans akku talvella, ilmeisesti yks kenno hajalla jännitteen elämisestä päätellen niin tarkalla oli että heräs henkiin. Biltemasta hain uuden ja pienellä modaamisella mahtui paikallensa, akun pohjan ulokkeet piti vaan mattopuukolla leikata pois.
Ei ehkä ihan kaikilta moinen onnistu? Esim
miulta , vaikka tykkään tietsikkaa räplätä ja kasata itse.
 
Hienompi reilu. Tuo lasikatto olisi cool !

Rellulla vieläpä tuo hybriditekniikka oman kokemuksen perusteella todella hyvin toimivaa ja kuluttaa vähän sähköä. Varmaan Euroopassa myy enemmänkin, Suomessahan ei Rellut ole niitä suosituimpia autoja.

Se tosin vähän ihmetyttää, että tällä hetkellä Captur on ainoa malli, josta on lataushybridiversio. Luulisi että näistä suuremmista malleista Australista ja Rafalesta kannattaisi ennemmin plugari tehdä. Itsellä juurikin tuo plugari-Captur ja eipä tässä sähköautolle tarvetta ole, kun bensankulutus on noin 1 litra sadalla. Ajoa tulee yleensä 2000-2500 km kuukaudessa mutta pääsääntöisesti sellaisissa pätkissä että ehtii auton ladata aina täyteen ajojen välissä.
 
1617km roadtrip 80-100km/alueelle (tku-kemi-tku) 5,9…6,25l/100km tyhjällä akulla.

En uskaltanut tien päällä ladata kun kaapeli on juuttunut seitsemän kertaa laturiin ja sen takaisin saamiseksi on mennyt aikaa 1h- vuorokausi…

Ei paha kulutus Mini Countrymanille, jossa aerodynamiikka on yhtäläinen tiilen kanssa.
 
Juhannusmökkeilystä paluumatkalla tasan 6l/100km kulutus tyhjällä akulla. Ei kovin huono suoritus kun mittarissa oli rajoitus +10 isommilla teillä, autona C 300e. Edellinen Audi söi samankokoisella bensaturbolla enemmän.
 
Juhannusmökkeilystä paluumatkalla tasan 6l/100km kulutus tyhjällä akulla. Ei kovin huono suoritus kun mittarissa oli rajoitus +10 isommilla teillä, autona C 300e. Edellinen Audi söi samankokoisella bensaturbolla enemmän.
Samanlaista lukemaa täälläkin, 5.8l/100km oli kulutus tyhjällä akulla mökiltä palatessa (140km siivu). Rajoitus+10 vakkarissa ja V60 T8, ei LR malli. Edellinen 280 heppanen Superb söi samanlaisella ajolla reilun litran enemmän.
 
Mites äkkiä hybridiautossa tulee akku käyttöikänsä päähän? Onko esim noin kolmisen vuotta vanha 150tkm ajettu akku jo selvästi heikentynyt? Jjos miettii nyt tätä käytetyn auton ostajan silmin. Ja puhutaan nyt siis keskiarvoista.
 
Sen vähän aikaa mitä mulla oli vuosi sitten 2016 vuosmallin 200tkm ajettu Kia Optima niin pelkällä sähköllä pääsi mun mielestä about sen mitä uutenakin kun aihetta silloin googlasin.
 
Mites äkkiä hybridiautossa tulee akku käyttöikänsä päähän? Onko esim noin kolmisen vuotta vanha 150tkm ajettu akku jo selvästi heikentynyt? Jjos miettii nyt tätä käytetyn auton ostajan silmin. Ja puhutaan nyt siis keskiarvoista.
Ei ihan noin paljoa ajettu, vain kolmasosa, mutta kuitenkin kolme vuotta vanha Grandland AWD, niin pääsee edelleen vähintään saman verran sähköllä kuin uutenakin. Ahkerasti latailtu lähes joka päivä.
 
Mites äkkiä hybridiautossa tulee akku käyttöikänsä päähän? Onko esim noin kolmisen vuotta vanha 150tkm ajettu akku jo selvästi heikentynyt? Jjos miettii nyt tätä käytetyn auton ostajan silmin. Ja puhutaan nyt siis keskiarvoista.
Plugariko kyseessä? Siinä tapauksessa noin isoilla kilsoilla tuskin menty puoltakaan sähköllä eli akku ei välttämättä ole sen kuluneempi kuin selvästi vähemmän ajetussa. Polttomoottorinkin kannalta hyvä vaan että on tullut reippaasti käyttöä. Se tuossa on oikeastaan ainoa miinus, että akkutakuu varmaan päättyy aika pian tai voi olla jo päättynyt.
 
Plugariko kyseessä? Siinä tapauksessa noin isoilla kilsoilla tuskin menty puoltakaan sähköllä eli akku ei välttämättä ole sen kuluneempi kuin selvästi vähemmän ajetussa. Polttomoottorinkin kannalta hyvä vaan että on tullut reippaasti käyttöä. Se tuossa on oikeastaan ainoa miinus, että akkutakuu varmaan päättyy aika pian tai voi olla jo päättynyt.
Syklit kai sitä akkua kuluttaa eikä kilometrit.

Mutta hankala noita taitaa olla kilsoista päätellä. Tuollainen paljon ajettu voi olla jonkun myyntitykin vapaa-autoetu auto, jota ei ole ikinä ladattu, jolloin syklit voivat olla alhaisemmat kuin selvästi vähemmän ajetulla. Tai sitten se on ollut jollain omana työmatkaautona pitkällä työmatkalla, ladattu sekä töissä että kotona ja joka arkipäivä tullut kaksi täyttä sykliä.

Plus että aika paljon taitaa olla valmistajien/mallien välillä kuitenkin eroja Here Are The Best And Worst Electric Cars In Terms Of Battery Degradation (tuolla on pluggareitakin listoilla) Googlettelisin kokemuksia malleittain sitten kun ehdokas on löytynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Plugariko kyseessä? Siinä tapauksessa noin isoilla kilsoilla tuskin menty puoltakaan sähköllä eli akku ei välttämättä ole sen kuluneempi kuin selvästi vähemmän ajetussa. Polttomoottorinkin kannalta hyvä vaan että on tullut reippaasti käyttöä. Se tuossa on oikeastaan ainoa miinus, että akkutakuu varmaan päättyy aika pian tai voi olla jo päättynyt.

Plugari kyseessä juu. Taitaa kyseisellä merkillä (Volvo) olla akkutakuu 160tkm asti, joten vähän enää jäljellä. Vähän mietityttää, että saisiko akustolle tehtyä kuntotarkastuksen ennen kauppoja.
 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Plugari kyseessä juu. Taitaa kyseisellä merkillä (Volvo) olla akkutakuu 160tkm asti, joten vähän enää jäljellä. Vähän mietityttää, että saisiko akustolle tehtyä kuntotarkastuksen ennen kauppoja.

Kunhan ei ole niitä surullisia Volvoja, joissa laukeaa akku ja koko auton toiminta. Oliko näitä jossain V60 tms. malleissa.
 
Kunhan ei ole niitä surullisia Volvoja, joissa laukeaa akku ja koko auton toiminta. Oliko näitä jossain V60 tms. malleissa.
Onko Volvolla muka ollut jotain akkuongelmia? Se yksi jobbarihan koitti mällätyn auton akun saada Volvon piikkiin nostamalla siitä valtavan metelin, mutta ei noita ainakaan mun tietääkseni mitenkään laajemmin ole hajoillut.

Niissä vanhoissa v60 d6 vehkeissähän meni niitä ilmastoinnin kompuroita ihan luikuhihnalla, kunnes tajusivat että se normiauton ilmastointilaitteiden öljy tappaa sen, ja latureita on käsittääkseni mennyt vähän turhan usein.
 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Onko Volvolla muka ollut jotain akkuongelmia? Se yksi jobbarihan koitti mällätyn auton akun saada Volvon piikkiin nostamalla siitä valtavan metelin, mutta ei noita ainakaan mun tietääkseni mitenkään laajemmin ole hajoillut.

Tämähän riittää levittämään internetissä tietoa että V60-malleissa yleisesti laukeaa akku ja koko auton toiminta :)
 
Okei, ehkä tyhmä kysymys - tuli vaihdettua Hyundai Ioniqiin Plug-in hybridiin, ja sähkömoottorin latauksesta kysymys. Kun laitan latauspisteellä pistokkeeseen, lataa vain 0.2 KW ja sitten ei enempää. Sähkömoottorin maksimi-range näytön mukaan on 59 km eli ajettava matka, tuosta ylöspäin ei lukema mene. Onkohan tässä nyt joku asetus päällä joka estää tuon enemmän lataamisen?
 
Okei, ehkä tyhmä kysymys - tuli vaihdettua Hyundai Ioniqiin Plug-in hybridiin, ja sähkömoottorin latauksesta kysymys. Kun laitan latauspisteellä pistokkeeseen, lataa vain 0.2 KW ja sitten ei enempää. Sähkömoottorin maksimi-range näytön mukaan on 59 km eli ajettava matka, tuosta ylöspäin ei lukema mene. Onkohan tässä nyt joku asetus päällä joka estää tuon enemmän lataamisen?
Akku on sähköauton akkuun verrattuna pieni, eikä siinä ole kapasiteettia tuon pidemmön matkan taivaltamiseen.
 
Nykyisissä Vollen hybrideissä on painajainen, joka kätkeytyy sanan ERAD taakse. Se V60 D6 oli ihan auton tuoneen mokailun seuraus, pilasi takuun edellytykset ihan itse.
 
Okei, ehkä tyhmä kysymys - tuli vaihdettua Hyundai Ioniqiin Plug-in hybridiin, ja sähkömoottorin latauksesta kysymys. Kun laitan latauspisteellä pistokkeeseen, lataa vain 0.2 KW ja sitten ei enempää. Sähkömoottorin maksimi-range näytön mukaan on 59 km eli ajettava matka, tuosta ylöspäin ei lukema mene. Onkohan tässä nyt joku asetus päällä joka estää tuon enemmän lataamisen?

Suosittelen ottamaan asioista selvää ennen auton vaihtoa

 
Okei, ehkä tyhmä kysymys - tuli vaihdettua Hyundai Ioniqiin Plug-in hybridiin, ja sähkömoottorin latauksesta kysymys. Kun laitan latauspisteellä pistokkeeseen, lataa vain 0.2 KW ja sitten ei enempää. Sähkömoottorin maksimi-range näytön mukaan on 59 km eli ajettava matka, tuosta ylöspäin ei lukema mene. Onkohan tässä nyt joku asetus päällä joka estää tuon enemmän lataamisen?
Vaihdoit autoon josta et tiedä paljon mitään?
Et lataa moottoria vaan akkua.
Mikä ihme on 0,2 KW?
59 km lienee Max range sähköllä. Talvella 0-35 km riippuen pakkasista.
 
Mites äkkiä hybridiautossa tulee akku käyttöikänsä päähän? Onko esim noin kolmisen vuotta vanha 150tkm ajettu akku jo selvästi heikentynyt? Jjos miettii nyt tätä käytetyn auton ostajan silmin. Ja puhutaan nyt siis keskiarvoista.
Audi Q7 (2018) ja akku toimii, kuten pitääkin. En näe ongelmaa. Jos haluat pienentää riskiä, niin valitset auton, jossa on vielä 1-2 vuotta / 10 000km akkutakuuta jäljellä.
 
Ei viittitä suotta juuttua tuohon kW/kWh asiaan, monilla se menee puhekielessä sekaisin kun asiat ovat vielä uusia suurelle osalle ihmisiä. Asia itsessään ei ole uusi, mutta eipä niihin maallikko ole juuri elämässään keskittynyt; sähkö on sinistä ja sattuu.

kW = teho
kWh= energian määrä

Eli lataat Ioniqqiin 0,2kWh virtaa, sen akkuun ei vain enempää mahdu. Itsekin saatan lipsautella saman virheen puheessa, onneksi sen tarkoitusperän kuuntelijat yleensä tajuaa.
 
Ei viittitä suotta juuttua tuohon kW/kWh asiaan, monilla se menee puhekielessä sekaisin kun asiat ovat vielä uusia suurelle osalle ihmisiä. Asia itsessään ei ole uusi, mutta eipä niihin maallikko ole juuri elämässään keskittynyt; sähkö on sinistä ja sattuu.

kW = teho
kWh= energian määrä

Eli lataat Ioniqqiin 0,2kWh virtaa, sen akkuun ei vain enempää mahdu. Itsekin saatan lipsautella saman virheen puheessa, onneksi sen tarkoitusperän kuuntelijat yleensä tajuaa.
Starttiakkuun?
 
Mahdollisesti, en tunne kys.härpäkettä. Olettaisin kuitenkin AP:n lataavan auton matkalaturilla, eikä kaivelevan 12V pikkuakkua esille. :lonely:
 
Audi Q7 (2018) ja akku toimii, kuten pitääkin. En näe ongelmaa. Jos haluat pienentää riskiä, niin valitset auton, jossa on vielä 1-2 vuotta / 10 000km akkutakuuta jäljellä.

Löytyi yksilö missä akkutakuuta jäljellä vielä ~5 vuotta/60 000km. Tällä uskaltaa jo kaupat tehdä vaikka pari tonnia hinta nousikin autossa.
 
Lexus/Toyota taitaa tarjota aika messevän hybridijärjestelmän takuun että Lexushan se on voittajan valinta. Saksalaisissa "premium" -merkeissä se hybridiakun kunto on varmaan pienin murhe.
 
Ajoakussa lienee 40 kertainen kapasiteetti, joten se 0,2 KW alkaa jo aidosti hämätä.
Jos akku on jo 99% täynnä, sinne voi tuollainen pieni määrä vielä mennä.

Jos luulee että auton pitäisi sähköllä mennä 500km tms, ja taulussa lukee 59km, niin kyllähän sitä asiaa tuntematon voi koittaa ladata.

Näinhän tämä tulee jatkossa olemaan yhä enemmän. Autoista ja niiden tekniikasta kiinnostumattomat ihmiset hankkivat ladattavia autoja, ja pähkäilevät uuden tekniikan kanssa. Ei kaikki fiilistele uutta autoa kuukausikaupalla etukäteen lukemalla manuaalit kannesta kanteen ja etsimällä netistä kaiken mahdollisen taustatiedon. Joillekin auto on vaan välttämätön paha, jonka kanssa on pakko elää kun ei ilmankaan pärjää.
 
Onko Volvolla muka ollut jotain akkuongelmia? Se yksi jobbarihan koitti mällätyn auton akun saada Volvon piikkiin nostamalla siitä valtavan metelin, mutta ei noita ainakaan mun tietääkseni mitenkään laajemmin ole hajoillut.

Niissä vanhoissa v60 d6 vehkeissähän meni niitä ilmastoinnin kompuroita ihan luikuhihnalla, kunnes tajusivat että se normiauton ilmastointilaitteiden öljy tappaa sen, ja latureita on käsittääkseni mennyt vähän turhan usein.

On niissä uudemmissakin murheensa:

ED3F73BC-A599-4BD2-9809-AEC6D34F5075.jpeg
 
On niissä uudemmissakin murheensa:

ED3F73BC-A599-4BD2-9809-AEC6D34F5075.jpeg

Onko Volvolla takuuajat pidentynyt tuon jälkeen? Nykyisin menee täyssähkön ja hybridin akusto takuuseen 8 vuotta luovutuspäivästä tai 160tkm rajaan saakka. Vituiksi tuossa on mennyt kyllä muutakin kuin auton akku jos se edes on alunperin ollutkaan ongelman aiheuttaja..
 
Vielä jos takuu on loppu, auto ei ole mikään tuore enää 7 vuotiaana. Ei sillä, että Kiinalaisia tekeleitä enää itse ottaisin muutenkaan.
 
On niissä uudemmissakin murheensa:

ED3F73BC-A599-4BD2-9809-AEC6D34F5075.jpeg
No en mä koittanut väittää ettei koskaan olisi akku hajonnut mistään plugarivolvosta, mutta ei ne akut niissä mikään yleinen vika ole, toisin kuin niissä ekan polven kompuroissa.

Se että merkkihuolto ei tajua edustamistaan autoista kuin ihan perusteet ei sinänsä ole kenellekään mikään yllätys, ja pätee käytännössä kaikkiin merkkeihin. Jos auto pitää korjata omalla rahalla merkkihuoltoon sitä ei kannata viedä, koska mwrkkihuollon tarkoituksena on toimia paikkana jossa takuuviat korjataan valmistalle kaikkein edullisimmalla tavalla, eikä ammattitaitoisen vikadiagnoosin teko ole tehtaalle yleisesti ottaen edullista.
 
Onko Volvolla takuuajat pidentynyt tuon jälkeen? Nykyisin menee täyssähkön ja hybridin akusto takuuseen 8 vuotta luovutuspäivästä tai 160tkm rajaan saakka. Vituiksi tuossa on mennyt kyllä muutakin kuin auton akku jos se edes on alunperin ollutkaan ongelman aiheuttaja..

Ovat pidentyneet. Olivat tuolloin 5v/100tkm. 2022 alkaen taisi tulla 8v

Hienoa, että tätä vieläkin jaksetaan nostaa tikun nokkaan. Yksi hybridi volvo -case ei ole mennyt putkeen ja nyt kaikki on rikki. :notworthy:

Nostettiin esille yksittäinen V60 tapaus ja toin esille, että oli niitä muitakin. Julkisuuteen tuskin kaikki edes pääsevät.

Vielä jos takuu on loppu, auto ei ole mikään tuore enää 7 vuotiaana. Ei sillä, että Kiinalaisia tekeleitä enää itse ottaisin muutenkaan.

Tuo oli liki kaksi vuotta sitten linkkarista poimittu, eli 5v takuu oli juuri päättynyt.

No en mä koittanut väittää ettei koskaan olisi akku hajonnut mistään plugarivolvosta, mutta ei ne akut niissä mikään yleinen vika ole, toisin kuin niissä ekan polven kompuroissa.

Se että merkkihuolto ei tajua edustamistaan autoista kuin ihan perusteet ei sinänsä ole kenellekään mikään yllätys, ja pätee käytännössä kaikkiin merkkeihin. Jos auto pitää korjata omalla rahalla merkkihuoltoon sitä ei kannata viedä, koska mwrkkihuollon tarkoituksena on toimia paikkana jossa takuuviat korjataan valmistalle kaikkein edullisimmalla tavalla, eikä ammattitaitoisen vikadiagnoosin teko ole tehtaalle yleisesti ottaen edullista.

Valitettavasti uusi tekniikka tarkoittaa kalliita kilometrejä asiakkaille kun saavat tehdä osan testaustyöstä…
 
No nyt on Volvo V60 T6 vm. 2020 ajettu liikkeestä kotio (sähköllä pääsi hienosti). Ekat asiat mitkä pisti silmään (ja korvaan) on lisävarusteiden määrä vaikkei ole edes parasta varustepakettia ja erityisesti se, että miten hiljainen tuo auto on. Vanha auto oli 520d ja pidin sitä hyvin äänieristettynä, mutta tuo Volvo on kyllä varmasti hiljaisin auto missä olen istunut.

Melko paljon kyllä opeteltavaa taas kun merkki vaihtui ja etenkin kun noita lisävempaimia on autossa tolkuton määrä.

Volvo cars (entinen Volvo on Call) vain on vielä Ruotsin asetuksilla ja vaatii ilmeisesti Volvo jälleenmyyjän toimia että se saadaan Suomen asetuksiin.

Hieno oli joka tapauksessa päästellä elämän ekat kilometrit sähkön avulla
 
No nyt on Volvo V60 T6 vm. 2020 ajettu liikkeestä kotio (sähköllä pääsi hienosti). Ekat asiat mitkä pisti silmään (ja korvaan) on lisävarusteiden määrä vaikkei ole edes parasta varustepakettia ja erityisesti se, että miten hiljainen tuo auto on. Vanha auto oli 520d ja pidin sitä hyvin äänieristettynä, mutta tuo Volvo on kyllä varmasti hiljaisin auto missä olen istunut.

Melko paljon kyllä opeteltavaa taas kun merkki vaihtui ja etenkin kun noita lisävempaimia on autossa tolkuton määrä.

Volvo cars (entinen Volvo on Call) vain on vielä Ruotsin asetuksilla ja vaatii ilmeisesti Volvo jälleenmyyjän toimia että se saadaan Suomen asetuksiin.

Hieno oli joka tapauksessa päästellä elämän ekat kilometrit sähkön avulla

Sitten ei bmw:ssä enää häävit äänieristykset ole, sillä tuollaisen diesel taksin takapenkillä istuneena en kaupunkinopeuksissa kuullut etupenkkiläisten puhetta, pelkästään dieselin rouskutuksen. Takaa sitten kontista kuului rengasmelu.

Oli hyvin hämmentävä kokemus kun 2015 XC60 olin ostamassa kun oli hiljaisin auto, missä ikinä olen ollut.
 
Sitten ei bmw:ssä enää häävit äänieristykset ole, sillä tuollaisen diesel taksin takapenkillä istuneena en kaupunkinopeuksissa kuullut etupenkkiläisten puhetta, pelkästään dieselin rouskutuksen. Takaa sitten kontista kuului rengasmelu.

Oli hyvin hämmentävä kokemus kun 2015 XC60 olin ostamassa kun oli hiljaisin auto, missä ikinä olen ollut.
Uudet V60 hybridit ei ole rengasmelun suhteen ei ole hiljaisimpia mahdollisia (varsinkaan 19” kesännakeilla, 18” kitkat selvästi hiljaisemmat). Mutta moottoria en valehtelematta erota onko käynnissä vai ei jos rauhallisesti ajelee, reippaamassa kiihdytyksessä toki jotain kuuluu.
 
Todennäköisesti olen ostamassa Corollan 2.0 vm -21. Miten varmistan, ettei autossa ole sitä ongelmallista lämmönvaihdinta? Lämmönvaihdin on jätetty pois marraskuussa 2020 ja sen jälkeen valmistetuissa. -21 vuosimallin auto voi kuitenkin olla tehty ennen 2020 marraskuuta. Varmin keino olisi tietysti katsoa pellin alle ja todeta asia omin silmin, mutta en tiedä mitä etsiä. Parasta olisi tietysti, jos tuon voisi jotenkin todeta jo ennen autokauppaan menoa. Onko ideoita?
 
Uudet V60 hybridit ei ole rengasmelun suhteen ei ole hiljaisimpia mahdollisia (varsinkaan 19” kesännakeilla, 18” kitkat selvästi hiljaisemmat). Mutta moottoria en valehtelematta erota onko käynnissä vai ei jos rauhallisesti ajelee, reippaamassa kiihdytyksessä toki jotain kuuluu.

Tämä pitää paikkaansa nyt kun enemmän ehtinyt tänään ajamaan. Rengasmelua tulee jonkin verran, mutta moottori on hiljainen ja lasien äänieristys hyvä.
 
Itse itselleni vastaten: auton VIN-koodin saa rekkarilla esim. Motonetin haulla. Sillä voi sitten hakea valmistusvuoden ja kuukauden jollakin VIN decoderilla.
 
Onko missään plugareissa "camping"- toimintoa eli latauksessa ollessaan pitää lämmityksen/jäähdytyksen päällä, eikä pidä ajovaloja päällä?

Minissä kyllä virrat päällä puhallin toimiii, mutta jäähdytys/lämmitys toimivat vain taukolämmitys-toiminnon kautta ja vain 20 min kerrallaan. Tämän lisäksi virrat päällä ajovalot pysyvät päällä.

 
VAGin plugarit ainakin osaa pitää 30min ajan(?) lämmitystä/viilennystä päällä. Aktivoituu painamalla keskinäytöstä tuuletusnamiskaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom