- Liittynyt
- 06.11.2016
- Viestejä
- 2 016
On tuo parempi suoritus, näyttää vain n. 500 000km ajetulta.
Mistä kohdasta tarkalleen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On tuo parempi suoritus, näyttää vain n. 500 000km ajetulta.
Taisin tähän ketjuun jo joskus aiemmin kommentoidakin, mutta ainakin neliveto-Grandland kiihtyy omiin tarpeiisini oikein mukavasti sähköllä: 0-50km/h 3,4s ja 0-100km/h 10,7s (nämä jonkun toisen usean otannan perusteella mitattuja arvoja - sama jamppa mittasi 0-100km/h 5,3s sporttimoodilla). Moottoritietä en täällä ei-pk-seudulla käytä kaupungin sisäisiin siirtymisiin, ja kun motarille menen, polttis saa laulaa omia laulujaan eikä sähköisellä kiihtyvyydellä ole siinä enää merkitystä. Ennen motarille liittymistä toki lämmitän polttista useamman kilometrin ajan, joten ei sitä tule kylmänä survaistua täysille kierroksille.
Itse en kykene tuomitsemaan käyttäjiä näistä ongelmista. Kaikki nykyautoissa on ikäänkuin automaattista. Ovet aukeaa itsestään, valot, lämmittimet, ilmastointi, vaihteet. Penkki säätyy käyttäjän mukaan ja huoltokin varataan suurinpiirtein kuskin tietämättä. Kaikenlaiseen omistajan säätämiseen suhtaudutaan negatiivisesti oli kyseessä sitten mekaaninen tai ohjelmallinen muutos. Kaiken tämän jälkeen auton käyttäjä ei kuitenkaan saisi käyttää sitä "auto" tai "hybrid" tilaa autossaan joka on oletuksena käytössä?
Huollossa:
"Etkai sä nyt jumalauta ole ajanut pelkkää työmatkaa tällä autolla!!!!?"
Tästä johtuen käytetyt plugarit tulevat olemaan melkoisia riskipesäkkeitä, "pommeja" ostaa joskus silloin, kun me suomalaiset olemme tottuneet automme käytettyinä hankkimaan (keski-ikä jotain 13v?).
Itse en kykene tuomitsemaan käyttäjiä näistä ongelmista. Kaikki nykyautoissa on ikäänkuin automaattista. Ovet aukeaa itsestään, valot, lämmittimet, ilmastointi, vaihteet. Penkki säätyy käyttäjän mukaan ja huoltokin varataan suurinpiirtein kuskin tietämättä. Kaikenlaiseen omistajan säätämiseen suhtaudutaan negatiivisesti oli kyseessä sitten mekaaninen tai ohjelmallinen muutos. Kaiken tämän jälkeen auton käyttäjä ei kuitenkaan saisi käyttää sitä "auto" tai "hybrid" tilaa autossaan joka on oletuksena käytössä?
Huollossa:
"Etkai sä nyt jumalauta ole ajanut pelkkää työmatkaa tällä autolla!!!!?"
Ihmisten "arkipäivän tyhmyys" tiivistyy hyvin esimerkiksi tämmöisissä arjen esimerkeissä:
Tiettyä maalaisjärjen totaalista puuttumista ei kannata ikinä aliarvioida
Sama keissi kuin itsellä, sama tekniikka ja sama ikä, mut 6tkm alhaisemmat kilsat..
Asiantuntija väittää: 70 prosenttia lataushybridien moottoreista kärsii ruostumisongelmista – Markon 3-vuotiaan BMW:n moottori käyttökieltoon!
Kun lataushybridillä ajetaan sähköllä, polttomoottori ei käy lainkaan. Tämä saattaa tietää monelle autolle ja auton omistajalle isoja ongelmia.moottori.fi
Asiantuntija väittää: 70 prosenttia lataushybridien moottoreista kärsii ruostumisongelmista – Markon 3-vuotiaan BMW:n moottori käyttökieltoon!
Kun lataushybridillä ajetaan sähköllä, polttomoottori ei käy lainkaan. Tämä saattaa tietää monelle autolle ja auton omistajalle isoja ongelmia.moottori.fi
Hybridien moottorit ruostuvat sisältä päin.
Asiantuntija väittää: 70 prosenttia lataushybridien moottoreista kärsii ruostumisongelmista – Markon 3-vuotiaan BMW:n moottori käyttökieltoon!
Kun lataushybridillä ajetaan sähköllä, polttomoottori ei käy lainkaan. Tämä saattaa tietää monelle autolle ja auton omistajalle isoja ongelmia.moottori.fi
Hybridien moottorit ruostuvat sisältä päin.
Näinpä. Plugareita ollut kuitenkin jo aika pitkään myynnissä ja ajossa ja vasta nyt näiden BMW-moottoreiden kohdalla on alkanut kuulua mahdollisista ongelmista.En ole kyllä kuullut, että Voltista tai Amperasta olisi kone ruostunut, vaikka niillä ajetaan todella paljon pelkällä sähköllä.
Ihmisten "arkipäivän tyhmyys" tiivistyy hyvin esimerkiksi tämmöisissä arjen esimerkeissä:
Tiettyä maalaisjärjen totaalista puuttumista ei kannata ikinä aliarvioida
Mää vaan polkemassa lisää kaasua...Ensin hyytyi lämmitys ja seuraavaksi huomasin, ettei auto pystynyt enää pitämään vakionopeussäätimelle määrittelemääni nopeutta. Kaasua piti polkea reilusti, että auto jaksoi mennä satasen vauhtia, Ant-Wuorinen kertoo.
Melko pian auton perästä alkoi tupruttaa vaalea savua. Se sai kuljettajan jo hieman huolestumaan.
Tältä näyttää reilu 60tkm ajetun Grandland Xn öljykorkin alla:
Bensakone ei ole pyörähtänyt käyntiin nyt pariin viikkoon, vaan kaikki ajot hoituneet sähköllä.
Kuvaamisen jälkeen ajoin sporttimoodilla pakotettuna bensakone päällä työmatkan moottoritien osuuden ~15km.
Täytynee ottaa tavaksi vaikka kerran viikkoon jos ei muuten kone laisinkaan pyörähdä tulille.
No ei kyllä näytäOn tuo parempi suoritus, näyttää vain n. 500 000km ajetulta.
No ei kyllä näytä
Värin muutos ei ole merkki kulumasta...
Eihän oleKyllä siitä on jo pinta lähtenyt kuoriutumaan…
Siltä se minustakin näyttää, joko pinta lohkeilee tai sitten on pistesyöpymää. Noista selvästi näkyvistä ihan oikealla näkyy selvästi olevan pistesyöpymää. Lopun alkua.Kyllä siitä on jo pinta lähtenyt kuoriutumaan…
2017 330e, 210tkm. Auttaisiko vanha kunnon RVS käsittely? Olisihan se jännä ottaa sit jälkeen -kuva....
Minun silmiini ei näy niin paljoa kulumaa kuin Nubzor:n kuvassa.
Minun mielestä näyttää voiteluongelmalta enemmän, kuin hybridin käynnistelyyn liittyvältä. Tuossakin rullanokat, jotka jo itsessään pitäisi vähentää tuota nokkien kitkaa. Viittaisi siis ihan moottorin tyyppivikaan. Vai onko nämä nykyöljyt sitten huonompia kuin ennen? Ainakin notkeampia luokituksia käytetään.
Mitenkä noiden lataushybridien moottorit ns sisäänajetaan? Ja onko noissa pakotettu konetta käymään edes jollain aikavälillä?
Eli voiko sillä autolla ajaa vaikka kaksi vuotta ilman että se lähtee käymään ja sitten joskus käännyt moottoritielle ja se hyrähtää käymään yläkerta rutikuivana
Outlanderissa on myös toi pakotettu polttoainejärjestelmän huolto, olikohan 3 kk välein. Silloin pitää tankata myös 15 litraa uutta gasoa tankkiin. Yleensä lämmittelee tyhjäkäynnillä hetken, ennen kuin alkaa nostelemaan kierroksia polkimen mukaan. Tiedä sitten, jos sille motarille lähtis heti poljin pohjassa, että iskeekö täydet kierrokset heti. "Punaraja" ainakin Outlanderissa on aika alhaalla olikohan 4500 kierrosta minuutissa.Mitenkä noiden lataushybridien moottorit ns sisäänajetaan? Ja onko noissa pakotettu konetta käymään edes jollain aikavälillä?
Eli voiko sillä autolla ajaa vaikka kaksi vuotta ilman että se lähtee käymään ja sitten joskus käännyt moottoritielle ja se hyrähtää käymään yläkerta rutikuivana
"Punaraja" ainakin Outlanderissa on aika alhaalla olikohan 4500 kierrosta minuutissa.
Siksi vähän ihmettelin noita TM:n yli 16s aikoja esim. DS 7:lle, jossa on ihan sama tekniikka kuin tuossa Grandlandissa. Oma persdyno sanoo että kyllä se nyt aika paljon nopeammin liikahtaa. Edellinen auto Passat GTE ja sekin meni yhdellä etuakselin sähkömoottorilla johonkin 13-14 sekuntiin 0->100.Taisin tähän ketjuun jo joskus aiemmin kommentoidakin, mutta ainakin neliveto-Grandland kiihtyy omiin tarpeiisini oikein mukavasti sähköllä: 0-50km/h 3,4s ja 0-100km/h 10,7s (nämä jonkun toisen usean otannan perusteella mitattuja arvoja - sama jamppa mittasi 0-100km/h 5,3s sporttimoodilla).
Tuossa TMn mittauksessa on ollut pakko mennä jotain mönkään.Siksi vähän ihmettelin noita TM:n yli 16s aikoja esim. DS 7:lle, jossa on ihan sama tekniikka kuin tuossa Grandlandissa. Oma persdyno sanoo että kyllä se nyt aika paljon nopeammin liikahtaa. Edellinen auto Passat GTE ja sekin meni yhdellä etuakselin sähkömoottorilla johonkin 13-14 sekuntiin 0->100.
Relluissa on sama 3 kk, jolloin pitää tankata reilummin. Tästä asiasta joku poltti rellufoorumilla päreensä kun oli kerrotusti kummallinen tapa pyrkiä pitämään tankki täynnä ja tankkasi tuota sitten vähän väliä muutamalla litralla, niin auto ei noita tankkauksia rekisteröinyt ja alkoi 3kk jälkeen valitella että tankattava uutta polttoainetta.Outlanderissa on myös toi pakotettu polttoainejärjestelmän huolto, olikohan 3 kk välein. Silloin pitää tankata myös 15 litraa uutta gasoa tankkiin. Yleensä lämmittelee tyhjäkäynnillä hetken, ennen kuin alkaa nostelemaan kierroksia polkimen mukaan. Tiedä sitten, jos sille motarille lähtis heti poljin pohjassa, että iskeekö täydet kierrokset heti. "Punaraja" ainakin Outlanderissa on aika alhaalla olikohan 4500 kierrosta minuutissa.
Tämän jutun loppupuolella alkaa tuntumaan siltä että kyse on aivan jostain muusta ongelmasta kuin siitä ettei polttomoottoria käytetä ja ajetaan sähköllä. Polttomoottoria on käytetty paljon:Maahantuoja ja auton myyjä korvasivat Teemun Minin venttiilikoneiston parin tonnin remontin – auton nokka-akseli oli syöpynyt ja ruosteessa
Lataushybridit kärsivät venttiilikoneistojen ruostumisongelmista. Teemun Minin venttiilikoneiston uusiminen maksoi noin 2 000 euroa.moottori.fi
BMW/Mini
Ei mitään mairittelevia lukemia hybridille. Minkälaista ajoa on jos saan kysyä? Vaikuttais aika lyhyille päivämatkat. Olihan tämä plugari, lataatko sitä?Juu tässä vuoden kulutustilastot spritmonitorista
Ei mitään mairittelevia lukemia hybridille. Minkälaista ajoa on jos saan kysyä? Vaikuttais aika lyhyille päivämatkat. Olihan tämä plugari, lataatko sitä?
Dieselissä kiinteät kulut on tietty korkeita.Pääasiassa alle 10km/suunta matkoja taajamanopeuksilla. Kotona en voi ladata, joten lataan julkisilla asiointien yhteydessä.
Eihän käyttöön nähden ollut fiksua hankkia phev, mutta vaihtoehto olisi ollut diesel ja se vasta huono olisikin ollut.
Halusin Countrymanin ja noilla kahdella tekniikalla se oli saatavana.
Liian yksinkertainen, ei ylittäisi uutiskynnystä. Autouutiseen on jotenkin saatava mukaan sana lataushybridi tai sähköauto, sekä joku ongelma, muuten se ei kiinnosta ketään eikä kannata edes uutisoida. (Lisäksi tuntemattoman ihmisen etunimi pitää mainita otsikossa, se on niin oleellinen tieto.)'Huonosti suunniteltu moottori' saattaisi olla totuudenmukainen, mutta yksinkertaistettu johtopäätös.
2022 vm. Ford Kuga 2,5 Hybrid (HEV) 190hv CVT AWD ST-Line X (täyshybridi ei ladattava siis), tuli heitettyä reissu Ruotsin kautta Norjaan ja takaisin. Ajettuna 2983km joista sähköisiä eli moottori sammuksissa 982km. Kononaiskulutus 5.0l/100km.
Enno varma on sama mutta varmaan saman tyylinen ainakin. 2.5 litranen bensa atkinssoni turbottomana ja sitten taisi olla 2 sähkömoottoria kytkettynä kaikki yhteen siihen cvt hässäkkään.Onko näissä sama tekniikka kuin Toyo/Lexuksissa? Toi Toyotan 2,5l HEV voimalinja on kyllä erittäin pätevä.