Itse ajellut nyt kohta 2v GTE Pasuunalla. Ei lähde eModessa polttis kyllä käyntiin, ellei paina kickdown pykälän yli poljinta. Tai jossain -20c lämpötilassa saattaa käynnistellä polttista kevyemmissökin kiihdytyksissä, mutta ei normaalisti.
Itse ajan todella vähän tuolla automaattisella Hybrid asennolla, jos en lähde pidempään reissuun. Itsellä 85% on kaupunkipyöritystä ja työmaka-ajoa, joista noin 80% menee sähköllä. Töissä auto aina hallissa latauksessa. Kotona ulkona. Säädön itse käsin aina eModen päälle, kun tiedän, että pääsen loppumatkan/koko matkan sähköllä. Ajan aina aluksi battery holdilla tai hybridillä siihen asti, että tiedän sähkön riittävän loppuun asti, jolloin vaihdan eModeen.
2v aikana bensan keskikulutus 3,8l/100km. Ja kilometrejä tullut sen 32 000km Tuohon lukemaan sisältyy kesäisin aika paljon pidempääkin mökkiajoa ja muuta reissaamista.
Jos ajaa enimmäkseen pitkää matkaa, niin ei tämmöistä 10KWh plugaria ole mitään järkeä ostaa, vaikka ei se kulutus kovin korkea ole tyhjälläkäön akulla. Akku tyhjänä maantiellä pääsee alle 7l/100km lukemiin kyllä.