- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 389
Vastaanhangoittelijan viimeisin korahdus; Pätevä varmaankin lajissaan.
Tässä on uusi Toyota Prius – sähköajoa liki 100 km
Tässä on uusi Toyota Prius – sähköajoa liki 100 km
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuohan näyttää jopa aika hyvältä ja hevosvoimiaki tarvittaessa entisaikojen hot hatchien luokkaa.Vastaanhangoittelijan viimeisin korahdus; Pätevä varmaankin lajissaan.
Tässä on uusi Toyota Prius – sähköajoa liki 100 km
1.6T taitaa olla sen verran janoinen, että ei oikein pärjäisi taloudellisuudessa. Isompana menetettynä mahdollisuutena pitäisin sitä, että eivät saaneet vapariplugareiden suorituskykyä olennaisesti paremmaksi kuin vastaavien HEV-mallien.Tuohan näyttää jopa aika hyvältä ja hevosvoimiaki tarvittaessa entisaikojen hot hatchien luokkaa.
Tuollaista aerodynaamista ja polttismoodissa kuitenkin taloudellista tehoplugaria olenkin odotellut. Hyundai/Kilta menetetty mahdollisuus kun eivät ole istuttaneet 1.6T hybridiä vastaavaan koriin.
Vapaastihengittävissä 1.6 ei ole sähkömoottoreissa kovinkaan suurta tehoeroa. 32 kw vs 44 kw. Yhteistehoksi ilmoittavat saman molemmille malleille, mutta olen ymmärtänyt Ioniq PHEV:in menevän epävirallisesti rivakammin sataseen.1.6T taitaa olla sen verran janoinen, että ei oikein pärjäisi taloudellisuudessa. Isompana menetettynä mahdollisuutena pitäisin sitä, että eivät saaneet vapariplugareiden suorituskykyä olennaisesti paremmaksi kuin vastaavien HEV-mallien.
Asiallisen näköinen kampe ja koska on Toyota niin varmaan aika pomminvarma kapistus.Vastaanhangoittelijan viimeisin korahdus; Pätevä varmaankin lajissaan.
Tässä on uusi Toyota Prius – sähköajoa liki 100 km
Kävin koeajamassa Honda Jazz hybridiä. Ennakkotietojen mukaan pitäisi kulkea taajamanopeuksissa pelkällä akulla 2km, mutta mittareita tarkkaillessa näin miten akku oli täysi ja 40km/h tasaisella vauhdilla loivaan alamäkeen kului tyhjäksi noin 500 metrin matkalla... Oletan että akunvaihto on lähellä tuossa yksilössä?
Pyysin myyjäliikettä mittaamaan akun kunnon niin että jos saan paperin käteen minkä mukaan akku on hyvässä hapessa niin ostan auton. Tuolla saisi huonon akun nimittäin helposti virhevastuun piikkiin.
Seuraavana päivänä soittivat kertoen tarinaa miten auto on ihan kunnossa, mutta akun kuntoa ei kuulemma ole mitään tapaa selvittää. Yllätys.
Käsittääkseni akun kunnon pystyy selvittämään ja nyt vaan haluttiin myydä sorkkaeläin säkissä?
Kiitoksia tiedosta! Seuraavan kerran hybridiä hankkiessa voin laittaa kaupan toteutumisen ehdoksi tuolla tehdyn akkutestin. On vielä luotettavampi ulkopuolisen suorittamana!Akun kunnon pystyy tarkastuttamaan E-expert korjaamoilla.
Kun jättää kamuxit ja rintajuopot ja vastaavat jobbarit pois ja ostaa maahantuojalta niin ei ole pahaa sanottavaa autokauppiaista.Kiitoksia tiedosta! Seuraavan kerran hybridiä hankkiessa voin laittaa kaupan toteutumisen ehdoksi tuolla tehdyn akkutestin. On vielä luotettavampi ulkopuolisen suorittamana!
Omien kokemusten mukaan ei ole autokauppiasta epärehellisempää ammattikuntaa edes olemassa.
Piti siirtyä sähköautoilijaksi, mutta Ioniq 5:n toimitusaika venyy ja venyy ja en ainakaan itse jaksa kahta vuotta odottaa autoa. Näillä näkymin seuraavaksi autoksi tulee Mini Countryman nykyisen Countrymanin tilalle. Yksityisleasingin hinta nousee ja auto on tuttu, jotain uusia juttuja tulee itselleni kun nykyinen on karvalakkimalli ja uudessa olisi sitten vähän enemmän varusteita. Juttelin myyjän kanssa ja kuulemma Miniltä olisi tulossa pari sähköautomallia vuoden kahden sisään ja sen jälkeen plug-in Countryman lähtee kokonaan mallistosta pois.
Ääni Rellun Captur e techille. 40-50km kantama pakkasista riippuen.Mikä olisi se the auto kun työmatka 35km/suunta ja budjetti 35k€? Työpaikalla latausmahdollisuus.
Mites noissa toimii lämmitys? Sähköllä vai bensalla?Ääni Rellun Captur e techille. 40-50km kantama pakkasista riippuen.
Vastukset löytyy, eli sähköllä lämpiää.Mites noissa toimii lämmitys? Sähköllä vai bensalla?
Mikä olisi se the auto kun työmatka 35km/suunta ja budjetti 35k€? Työpaikalla latausmahdollisuus.
Löytyy myös kotoa.Kotona siis ei ole latausmahdollisuutta?
Mun mielestä keskeisin kysymys PHEV:in kanssa on se, että haluatko sähköauton aggregaatilla jolloin saat sähköauton edut (esim. vaihteettomuus) ja polttomoottorin edut (esim. nopea tankkaus) vaiko polttomoottoriauton sähköavusteisena poimien molempien tekniikoiden haitat?Löytyy myös kotoa.
Mites nuo Passatit tai 530e Bemarit?
Maksaako vain merkki, miten 100tkm ajetut, onko akut jo menettänyt kapasiteettinsa?
Sikäli kysymys ei ole kovin keskeinen tuossa 35k€:n hintaluokassa että ykköskategorian tuotteita ei käytännössä ole tarjolla. Tai no ehkä uusimmat Mitsut, mutta niissä alkaa näkyä se että tekniikka on 10 vuotta vanhaa. Käytettynä varmaan ok ostos alle 20k€:n hintaluokassa. Halvemmista i3 rex ja ampera toki olisivat myös hyviä vehkeitä tuohon käyttöön.Mun mielestä keskeisin kysymys PHEV:in kanssa on se, että haluatko sähköauton aggregaatilla jolloin saat sähköauton edut (esim. vaihteettomuus) ja polttomoottorin edut (esim. nopea tankkaus) vaiko polttomoottoriauton sähköavusteisena poimien molempien tekniikoiden haitat?
Kun kerran lataus löytyy molemmista päistä niin pitäisin noita suhteellisen hyvinä vaihtoehtoina. Lämpenevät sähkövastuksilla ja varmaan kulkevat hieman paremmin sähköllä kuin vaikka Prius, jossa on varsin heikko sähkömoottori ja lisäksi haittapuolena ilppi. Bemarin pitää olla kai aika uusi (luokkaa 2020->) että range on minkäänlainen.Mites nuo Passatit tai 530e Bemarit?
Tuo 10 vuotta vanha tekniikka Mitsuissa on jännä heitto ajatellen sitä, että se polttomoottorin ympärille rakennettu sähköavusteinen PHEV on tuplasti vanhempi ja tekniikaltaan haukutuin tapa toteuttaa PHEV? Eli ne sähkö- ja polttomoottorin huonot puolet yhdistettynä?Sikäli kysymys ei ole kovin keskeinen tuossa 35k€:n hintaluokassa että ykköskategorian tuotteita ei käytännössä ole tarjolla. Tai no ehkä uusimmat Mitsut, mutta niissä alkaa näkyä se että tekniikka on 10 vuotta vanhaa. Käytettynä varmaan ok ostos alle 20k€:n hintaluokassa. Halvemmista i3 rex ja ampera toki olisivat myös hyviä vehkeitä tuohon käyttöön.
Kerro toki lisää noista tuplasti vanhemmista (eli 20 vuotta sitten tehdyistä) pheveistäTuo 10 vuotta vanha tekniikka Mitsuissa on jännä heitto ajatellen sitä, että se polttomoottorin ympärille rakennettu sähköavusteinen PHEV on tuplasti vanhempi ja tekniikaltaan haukutuin tapa toteuttaa PHEV? Eli ne sähkö- ja polttomoottorin huonot puolet yhdistettynä?
2019 malleista (isompi akku ja atkinson polttis) alkaen löytyy Mitsuja tuohon 35k € vaikkakin todella hyvin hintansa nähtävästi säilyttäneet. Keväällä tulossa pienempi ASX PHEV joka vaikuttaa mielenkiintoiselta autolta.
Löytyy myös kotoa.
Mites nuo Passatit tai 530e Bemarit?
Maksaako vain merkki, miten 100tkm ajetut, onko akut jo menettänyt kapasiteettinsa?
Kehtaisin Opel Grandlandia tuohon suositella. Itselläni on moinen nelivetoversio, ja eilen viimeksi menin 35km pätkän pelkällä sähköllä. Vuoden 2020 mallit menevät tuohon mainitsemaasi hintaluokkaan, ja itse olen ainakin tavattoman paljon tykännyt. Tehoa ja vääntöä riittää, ja nelivedolla ei jää paikalleen raapimaan. AGR-penkit ovat tavattoman mukavat, ja ainakin omasta mielestäni on kovin mukava auto ajaa muutenkin. Ei välttämättä paras lajissaan (varmasti tulee eriäviä mielipiteitä), mutta tällaisiin pätkäajoihin ollut oikein hyvä, ja ainakin yksi mitä kannattanee käydä koeajamassa.Mikä olisi se the auto kun työmatka 35km/suunta ja budjetti 35k€? Työpaikalla latausmahdollisuus.
Juuri optimi-tilanne hybridiauton käytölle. Itsellä vähän vanhempi phev eli töpselilataus-hybridi, saksalainen laatumerkki. Loistava auto ajaa ja mukava kuin mikä, mutta akku vähän nafti näin talvella arkiajoon. Tämä auto tuli hankittua muutama vuosi sitten, oikeastaan perheen lisäyksen ja toisaalta mielenkiinnosta sähköautoilun maailmaan. Porttiteoria siitä että hybridistä tekee mieli vaihtaa seuraavaksi sähköön pitää omalla kohdalla paikkansa, ja ainakin arkiajoissa ärsyttää maksaa "turhaan" bensasta, sähkömoottorin ollessa niin ylivoimainen ajomukavuudeltaan (käytännössä viiveetön vaste) ja jo äänimaailmaltaankin.Ja siis toki pidempiäkin pätkiä tulee Grandlandilla ajeltua, eikä pelkästään nurkka-ajoa. Siksi tämä hankittiinkin että kaupunkipyörittelyyn riittää sähkö, ja pidemmillä matkoilla sitten polttis. Usein tulee ajeltua paikkoihin missä latausmahdollisuuksia ei käytännössä ole, niin plugari oli tähän tilanteeseen hyvä valinta. Ajotietokoneen mukaan viimeisen 6000km polttoainekulutus on ollut jotain 2,5l/100km. Lukema olisi toki pienempi, jos mukana ei olisi paria ~1300km keikkaa sekä muutamia 100-300km reissuja.
Amperahan on about halvin plugari Virallista WLTP-lukemaa ei ole, mutta menee oikeasti tuon 50km.Harmi vaan sinänsä, että kun se varmasti riittävä wltp-lukema olisi siellä 50km nurkilla, niin auton hankinta jossa tuo lukema täyttyisi karkaa aivan pilviin siihen nähden miten paljon tuosta konkreettisesti rahallisesti hyötyisi.
Esimerkkejä on mielestäni löydettävissä molempiin suuntiin. Jos hybridillä haluaa ajaa arkiajot pelkällä sähköllä niin käyttökokemus ei välttämättä vastaa hintapistettä eli esim. lämmitys voi olla hieman heikko ja/tai suorituskyky vaisu.Tällä hetkellä vastaavan kokoisen sähköauton vs hybridi hintaero on aika valtava, hankintahinnassa säästää hybridinä hurjan määrän rahaa, mikä itsessään perustelee jo monen ostopäätöksiä.
Jos hybridillä haluaa ajaa arkiajot pelkällä sähköllä niin käyttökokemus ei välttämättä vastaa hintapistettä eli esim. lämmitys voi olla hieman heikko ja/tai suorituskyky vaisu.
Ehkä poikkeuksia löytyy, mutta ei ne VAGitkaan sähköllä kulje jos akuston lämpötila alle -10c ?Tämä on varmasti totta ja vältettävissä jos tietää mitä ostaa. Itselleni vaan tuli aikoinaan yllärinä, että esim. VAG hybridit on "ainoat" fiksut. Sähköllä voi ajaa aina. Lämmintä tulee aina. Suorituskyky on sen ~110 hevosta mikä riittää taajama-ajoon mallikkaasti. Sitten on näitä jotka pöräyttää polttista jos lämpöä haluaa tai jos tehon tarve on yli 20kW. Jotkut BMW:n hybridit sen 15km plugarirangensa kanssa talvisin ovat aika surkuhupaisia. Mersullakin osataan tehdä, mutta siinä se koko voimalinja on vähän sellainen päälleliimattu niissä vanhemmissa vehkeissä. Uusimmat toki best of both worlds pitkälti.
Pakko tähän kommentoida taas Grandlandin osalta. Totta on, että pakkassäällä se pyöräyttää polttiksen käyntiin päivän ensimmäisessä lähdössä, ja kuluttaa 0,1l polttoainetta kokonaisuudessaan, mutta siitä eteenpäin kaiken tekee sähköllä (kunhan akkua riittää). Toki syö rangea jos haluaa kabiinin tulikuumaksi, mutta ei ainakaan nelivetoversiossa tehoa puutu pelkällä sähköllä ajettaessa. Sähkömoodin saa pakotettua päälle (kunhan polttis on alun käynnistyksen jälkeen sammunut), ja tehoa per akseli on se +80kW. Normaalisti sähkömoodissa takavetoinen, mutta vähän reippaammin kun polkee, tulee etuakselikin mukaan. Jos aivan vähämielisenä kenkii sähkömoodissa yllättävässä tilanteessa, höräyttää polttiksen päälle että saadaan täydet 220kW irti, mutta tässä olen onnistunut vuoden aikana vasta kaksi kertaa. Edelleen, eihän tuo täydellinen ole, ja moni ei edes Opeliin päin katsoisi, mutta on tuossa moni juttu ihan näppärästi toteutettu.Tämä on varmasti totta ja vältettävissä jos tietää mitä ostaa. Itselleni vaan tuli aikoinaan yllärinä, että esim. VAG hybridit on "ainoat" fiksut. Sähköllä voi ajaa aina. Lämmintä tulee aina. Suorituskyky on sen ~110 hevosta mikä riittää taajama-ajoon mallikkaasti. Sitten on näitä jotka pöräyttää polttista jos lämpöä haluaa tai jos tehon tarve on yli 20kW. Jotkut BMW:n hybridit sen 15km plugarirangensa kanssa talvisin ovat aika surkuhupaisia. Mersullakin osataan tehdä, mutta siinä se koko voimalinja on vähän sellainen päälleliimattu niissä vanhemmissa vehkeissä. Uusimmat toki best of both worlds pitkälti.
Ehkä poikkeuksia löytyy, mutta ei ne VAGitkaan sähköllä kulje jos akuston lämpötila alle -10c ?
Ja puhut akuston lämpötilasta etkä ulkolämpötilasta? Kyllä mulla muistikuva ainakin Volkkarin/Skodan pitäneen tuota -10c akuston lämpötilaa rajana.Kulkee, -27 ast ilman esilämmitystä niin pelkällä sähköllä liikkuu.
Ja puhut akuston lämpötilasta etkä ulkolämpötilasta? Kyllä mulla muistikuva ainakin Volkkarin/Skodan pitäneen tuota -10c akuston lämpötilaa rajana.
Ei ole, joissakin autoissa menee pitkään sen ison akun kylmenemiseen. Faktaa löytyisi toki manuaalista, mutta melkoisen työn takana sellainen löytää ellei autoa omista.No jos auto yön ulkona -27 ast, ilman piuhaa ni eiköhä se akku ole yhtä kylmä kuin ambient
Eli johonkin omakohtaiseen kokemukseen yhdestä VAGista nojaten julistat ”tämä on varmasti totta ja vältettävissä jos tietää mitä ostaa. Itselleni vaan tuli aikoinaan yllärinä, että esim. VAG hybridit on "ainoat" fiksut. Sähköllä voi ajaa aina. Lämmintä tulee aina. ”Eli auto jos yön yli on kolmenkympin pakkasessa niin akku on lämpimämpi kuin -10? Jos 14h seisoo ulkona.
Eli johonkin omakohtaiseen kokemukseen yhdestä VAGista nojaten julistat ”tämä on varmasti totta ja vältettävissä jos tietää mitä ostaa. Itselleni vaan tuli aikoinaan yllärinä, että esim. VAG hybridit on "ainoat" fiksut. Sähköllä voi ajaa aina. Lämmintä tulee aina. ”
Mutuilut mutuiluna, kyllä tuohon VAGin omistaja faktat käyttöoppaasta löytää (muille oppaan hankkiminen tehty kyllä työlääksi, jostain FB-ryhmästä luultavasti löytyis näppärästi).
Tarkempi ryhmän nimi? Tässä Golfin GTE:n käyttäytymistä -10c ja -27c eli ”täyssähkön” rajana tuo -10c ja akku ylipäänsä käytettävissä -27c asti:No näitä kokemuksia voit tulla lukemaan esim gte facebook ryhmästä, tervetuloa mukaan. En jaksa mutuilla kun tietoakin on saatavilla.
Ainakin itselläni karsi VAG-laiset kokonaan listalta se öljynvaihtoväli 15 tkm / vuosi. Ei sillä etten autoa haluaisi huoltaa, päinvastoin. Moni asia varmasti kunnossa VAG-laisissa, en ole niitä käytännössä kovinkaan paljoa itse ajanut. Pidän jotenkin heikompina autoina ja muotoilu ei miellytä. Makuasioita tietty viimeinen.
En itse sanoisi että jokin valmistaja pitäisi kokonaan jättää väliin. Vähän priorisointikysymys millaisia autoja haluaa ajaa ja mitä siitä haluaa maksaa. Hinta-laatu -suhde on tosi henkilökohtainenkin asia. Mutta joo, henk. koht. samaa mieltä kanssasi pääosin. Skoda on tuossa konsernissa se ainoa järkevä vaihtoehto, audi kun on vain se luksus-volkkari.VAGgikakit kannattaa jättää suosiolla välistä. Visuaalisesti siistejä yms. mutta mekaanisesti laadutonta paskaa. Parempia vaihtoehtoja on olemassa noitten hintaluokassa.
Tämä on varmasti totta ja vältettävissä jos tietää mitä ostaa. Itselleni vaan tuli aikoinaan yllärinä, että esim. VAG hybridit on "ainoat" fiksut. Sähköllä voi ajaa aina. Lämmintä tulee aina. Suorituskyky on sen ~110 hevosta mikä riittää taajama-ajoon mallikkaasti. Sitten on näitä jotka pöräyttää polttista jos lämpöä haluaa tai jos tehon tarve on yli 20kW. Jotkut BMW:n hybridit sen 15km plugarirangensa kanssa talvisin ovat aika surkuhupaisia. Mersullakin osataan tehdä, mutta siinä se koko voimalinja on vähän sellainen päälleliimattu niissä vanhemmissa vehkeissä. Uusimmat toki best of both worlds pitkälti.
Tarkempi ryhmän nimi? Tässä Golfin GTE:n käyttäytymistä -10c ja -27c eli ”täyssähkön” rajana tuo -10c ja akku ylipäänsä käytettävissä -27c asti:
VW Golf GTE 2015
Avataan tähän nyt VW:lta loppuvuodesta tulossa olevan pistokehybridi Golf GTE:n palsta, autohan jakaa tekniikan samoin myös loppuvuodesta esiteltävän Audi A3 sportback e-tronin kanssa ja tulevaisuudessa myös mahdollisesti Seat Leon Verden kanssa • Plug-in-hybrid: teho 150 kW (204 hv)...www.autostadium.fi
Edit: tässä lisää - ”koskeeko vain GTE:tä” :
Vw Golf GTE cold issue
www.speakev.com
Ootko ollu tyytyväinen? Paljonko sun akku ottaa sähköö vastaan? Mulla on -17 vuosimalli samasta autosta ja range oli kyllä pieni pettymys. Mulla ottaa tyhjästä täyteen 10,4 kWh, joten alkuperäisestä nettokapasiteetista ollaan tipahdettu jonkin verran. Muuten kyllä erinomainen auto ollut ja dieselin kulutus auton massaan nähden (2,5t) suorastaan erinomainen.Tuli hankittua Audi Q7 e-tron (-18) ja nyt reilun kuukauden ollut ajossa. Rangea lupailevat 50km, mutta todellisuudessa 35km, mikä kyllä riittää mainiosti arkiajot keskustassa pyörittämään. Omaan tarpeeseen bonuksena tämä malli on vielä diesel-versiona, niin matka-ajot menevät kohtuu kulutuksella (6,5L/100km) täydellä lastilla. Jälkeenpäin ainoastaan harmittaa, ettei tullut hankittua aikaisemmin.
Täytyy osoittaa tietämättömyyttäni, mutta mistä tuon tiedon löytää? Latailen vielä ainakin toistaiseksi ilmaiseksi, joten en ole kiinnittänyt tuohon asiaan lainkaan.Ootko ollu tyytyväinen? Paljonko sun akku ottaa sähköö vastaan? Mulla on -17 vuosimalli samasta autosta ja range oli kyllä pieni pettymys. Mulla ottaa tyhjästä täyteen 10,4 kWh, joten alkuperäisestä nettokapasiteetista ollaan tipahdettu jonkin verran. Muuten kyllä erinomainen auto ollut ja dieselin kulutus auton massaan nähden (2,5t) suorastaan erinomainen.
Menee tyhjällä akulla latauspisteelle ja katsoo lopuksi paljonko meni sähköä. Tai sitten kotona lataillessa laittaa mittarin pistorasian ja laturin väliin (tässä varmaan tulee mitattua kapasiteetin lisäksi myös laturin häviö..).Täytyy osoittaa tietämättömyyttäni, mutta mistä tuon tiedon löytää? Latailen vielä ainakin toistaiseksi ilmaiseksi, joten en ole kiinnittänyt tuohon asiaan lainkaan.
Itse autoon olen ollut tyytyväinen, mutta kyllä tuo hybridi on omalla kohdalla toiminut porttiteoriana täyssähköön - Q8 e-tronia odotellessa.
Muutamia huonoja puolia, joka jäänyt vaivaamaan:
- Auton ovet ovat todella hyvin tiivistetty ja nyt tiivisteet ja saranat narisevat (kaipaa todennäköisesti vain huoltoa)
- avaimeton kulku puuttuu, joka oli edellisessä A6:ssa
- ajon aikainen latauksen pakotus
- Järjestelmä osaa ladata navin avulla sähköä vain minimimäärän, mutta sitä ei pysty pakottamaan päälle täyteen latinkiin. Volvossa tämä on on parempi
edit:
Jostain luin jonkun artikkelin, että akun kapasiteettia voisi käydä mittaamassa ja Audilla pitäisi akkutakuun myötä säilyttää tietty määrä kapasiteetista 8 vuotta ja 160 000km. Täytyy käydä vilkaisemassa tarkemmin, että mitkä ne kriteerit on.
Menee tyhjällä akulla latauspisteelle ja katsoo lopuksi paljonko meni sähköä. Tai sitten kotona lataillessa laittaa mittarin pistorasian ja laturin väliin (tässä varmaan tulee mitattua kapasiteetin lisäksi myös laturin häviö..).
Akkutakuuta olisi itselläkin vielä jäljellä ja olinkin kerran jo yhteydessä k-autoon. Uhkailivat että jos eivät totea akkua ”vialliseksi” niin joudun maksamaan jonkin älyttömän useamman tonnin laskun heidän mittailuistaan. Eivät kuitenkaan kertoneet että mitkä mahtavat olla heidän kriteerit akuston vialliseksi toteamiseksi.
Netissähän epävirallisissa lähteissä lukee, että jos kapasiteetti on 70% tai alle alkuperäisestä niin pitäisi mennä takuuseen. En ole vielä toistaiseksi jaksanut vängätä k-auton kanssa asiasta sen enempää.
Laittelin k-autolle viestiä, että akun kunto huolettaa. Katsotaan minkälaisen vastauksen antavat.
Tuossa nyt varmaan toimisi periaatteessa mikä vaan bensa-auto kun kilometrit on noin pienet. Minkä takia erityisesti hybridi kiinnostaa? En mieltäisi noita mitenkään omaksi ryhmäkseen eli pitäisin ihan kaikkia automaattivaihteisia bensa-autoja samalla viivalla ja valitsisin mieleisen.Tässä ajatellut, että josko keväällä vaihtelisi -07 farkku-Astran johonkin uudempaan autoon. Alkaa tuo sen verran jo lahoamaan/ruostumaan käsiin, että saanee käyttää määrän x että saisi kesällä taas katsastukseen.
Toyotallahan on pitkä kokemus itselataavista hybrideistä, mutta muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Kotona/töissä ei ole latausmahdollisuutta (vain töpselipaikat), joten plugari tai sähkö ei oikein toimi. Vaikkakin ajojen puolesta varmaankin riittäisi, vuodessa ehkä jotain 10 - 15 000 km tulee ajeltua (pääasiassa työmatkoja, vajaat 10 km/suunta).
Tässä ajatellut, että josko keväällä vaihtelisi -07 farkku-Astran johonkin uudempaan autoon. Alkaa tuo sen verran jo lahoamaan/ruostumaan käsiin, että saanee käyttää määrän x että saisi kesällä taas katsastukseen.
Toyotallahan on pitkä kokemus itselataavista hybrideistä, mutta muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Kotona/töissä ei ole latausmahdollisuutta (vain töpselipaikat), joten plugari tai sähkö ei oikein toimi. Vaikkakin ajojen puolesta varmaankin riittäisi, vuodessa ehkä jotain 10 - 15 000 km tulee ajeltua (pääasiassa työmatkoja, vajaat 10 km/suunta).