Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko muilla muuten pöllitty hybrideistä katalysaattoreita? Itseltä lähtenyt kahdesti...lähtee Prius myyntiin
Nyt kyllä täytyy kysyä että minkälaisessa slummissa asut?
Meillä täällä omakotitaloalueella on yhden kerran 13 vuoden aikana tullut vierashenkilö kokeilemaan auton ovien lukititusta kadulla olleesta autosta. Poliisit olivat paikalla 10 minuutissa ja seuraavana päivänä kaikki kadun asukkaat tiesivät tarkat detaljit tapauksesta. Muita yrittäjiä ei ole näkynyt...
Jos et uutisia ole sattunut lukemaan, niin kattivarkaudet räjähti pandemian aikana. 2021 varastettiin tyyliin 2100, kun 2020 ilmoitettiin 700. Pelkästään Länsi-uudellamaalla huhtikuuhun 2022 mennessä oli lähtenyt jo yli 100.
Ja pari päivää sitten pääsin pk-seudulla Kehä 3:sta pääosin 50.7km, ennenkuin polttis pärähti päälle. Parina muunakin päivänä yli 48km päässyt. Eli kokolailla luvatun verran.Täällä ekat 15tkm bemun X3 30e:llä meni ajotietokoneen mukaan 1.7l/100km keskikulutuksella.
Eli aika hyvin omaan ajoprofiiliin sopii hybridi.
Ja pari päivää sitten pääsin pk-seudulla Kehä 3:sta pääosin 50.7km, ennenkuin polttis pärähti päälle. Parina muunakin päivänä yli 48km päässyt. Eli kokolailla luvatun verran.
2000kgKuinka painavaa perävaunua sillä saa vetää?
Niinkuin tuollaisessa tuulipukukikottimessa olisikin kallistuksen tunnistuksella oleva hälytin.Periaatteessa sopivan herkkä kallistusanturihan pitäisi alkaa huutamaan jos joku alkaa kammeta auton nurkkaa ylös.
Ei kai ne sitä kattia ilman tunkkia sieltä autosta irti saa. Joku priuskin on melko matala kikotin.
Aika vähän on hälyttimiä suomessa myytävissä autoissa, ei kuulu edes minkään "premium" valmistajan vakiovarusteisiin jos puhutaan Priuksen kokoluokasta.Niinkuin tuollaisessa tuulipukukikottimessa olisikin kallistuksen tunnistuksella oleva hälytin.
Priusin katti on ihan kusipäisen hintainen, jos varashälyttimet on noin kalliita, niin ihmekö tuo ettei niitä ole autoissa.Aika vähän on hälyttimiä suomessa myytävissä autoissa, ei kuulu edes minkään "premium" valmistajan vakiovarusteisiin jos puhutaan Priuksen kokoluokasta.
Rahalla toki saa vaikka mitä, mutta miksi investoida riskiin joka ei yleensä toteudu? Auton vakuutus korvaa noita varkauksia.
Ps. se kunnon varashälytin maksaa enemmän kuin katalysaattori.
Hitsauttaa sen katin kiinni putkeen tangoilla niin ainakin hidastaaIlmeisesti uudemmissa Corollissa ainakin olisi katalysaattori vaikeammassa paikassa lähempänä moottoria, kuin vanhemmissa Priuksissa.
Sitten yksi vaihtoehto on asentaa pohjaan suojapelti joka varkaan pitää leikellä ensin tieltä että pääsisi käsiksi katalysaattoriin. Karkottanee ainakin kiireisimmät hämäräheikit, kunhan muistaa pultata suojapellin lukkopulteilla tms. tavalla ettei sitä irrotella ihan pelkällä pulttiavaimella.
Tuollainen suojapelti ei varmaan maltaita maksa, ja näppärämpi väsännee helpohkosti itsekkin.
puukkosahalla menee ne tangotkin kohtuu helposti. Pelli levy on paljon vittumaisempiHitsauttaa sen katin kiinni putkeen tangoilla niin ainakin hidastaa
Eräät älyn kalifit kävivät läpi parkkipaikalla kymmenkunta autoa(varastanut osasta katit ja vain nostellen muita) ennen kuin poliisi saapui ja otti herrat kiinni. Samoin useita oli muun varkauden ja murron kohteena kunnes taas poliisi yllätti, jolloin sen kertainen kopla ehti liueta.Pikatunkilla nuo nostaa auton ylös ja puukkosahalla/rälläkällä katti irti ja lipettiin. Kovin kauaa operaati ei kestä.
Niinkuin tuollaisessa tuulipukukikottimessa olisikin kallistuksen tunnistuksella oleva hälytin.
Ei kaikille ole halvemmissa kikottimissa täys kaskoa,etenkääk minimi omavastuulla, joten omaksi tappioksihan tuo jää..
Hitsauttaa sen katin kiinni putkeen tangoilla niin ainakin hidastaa
Pitäsköhän huvikseen kokeilla, mitä 4v/36tkm ajetusta Countryman phev:stä tarjotaan...
Pitäsköhän huvikseen kokeilla, mitä 4v/36tkm ajetusta Countryman phev:stä tarjotaan...
Nythän olisi oiva tilaisuus saada ylihinta lataushybridistä ja ostaa sitten roskis-hinnoiteltu diesel tilalle…
Sama kai tuo olisi maksaa phev 6,5l/100km bensaa kuin saman verran dieseliä. Tietty tankillisella pääsisi 1000km, eikä 400-450km…
Luulis PHEV:llä nyt lähelle sen 900km pääsevän jos tuo Corollan perushybridi menee ~42L (muistaakseni) pikkutankillaan sen lähemmäs 800km.
Vai miten pieniä maitotölkkejä nuo PHEV:ien bensatankit on?
Luulis PHEV:llä nyt lähelle sen 900km pääsevän jos tuo Corollan perushybridi menee ~42L (muistaakseni) pikkutankillaan sen lähemmäs 800km.
Vai miten pieniä maitotölkkejä nuo PHEV:ien bensatankit on?
Luulis PHEV:llä nyt lähelle sen 900km pääsevän jos tuo Corollan perushybridi menee ~42L (muistaakseni) pikkutankillaan sen lähemmäs 800km.
Vai miten pieniä maitotölkkejä nuo PHEV:ien bensatankit on?
Aika monessa lataushybridissä on melko pieni bensatankki (tuota Corollan luokkaa) ja lisäksi melko suuri kulutus tyhjällä akulla.
Toyotan ja osassa Kian lataushybrideissä kulutus pysyy kuosissa akku tyhjänäkin.
Aika monessa lataushybridissä on melko pieni bensatankki (tuota Corollan luokkaa) ja lisäksi melko suuri kulutus tyhjällä akulla.
Toyotan ja osassa Kian lataushybrideissä kulutus pysyy kuosissa akku tyhjänäkin.
Passat GTE kulutus parhaimmillaan 4,9l/100km kun lähti akku tyhjänä ajamaan matkaa, eli ei se nyt kovin suuri ole kulutus..
Aika monessa lataushybridissä on melko pieni bensatankki (tuota Corollan luokkaa) ja lisäksi melko suuri kulutus tyhjällä akulla.
Toyotan ja osassa Kian lataushybrideissä kulutus pysyy kuosissa akku tyhjänäkin.
diesel hybridissä vaan verot on aika isot verrattuna bensahybridiinTuli hankittua Audi Q7 e-tron (-18) ja nyt reilun kuukauden ollut ajossa. Rangea lupailevat 50km, mutta todellisuudessa 35km, mikä kyllä riittää mainiosti arkiajot keskustassa pyörittämään. Omaan tarpeeseen bonuksena tämä malli on vielä diesel-versiona, niin matka-ajot menevät kohtuu kulutuksella (6,5L/100km) täydellä lastilla. Jälkeenpäin ainoastaan harmittaa, ettei tullut hankittua aikaisemmin.
Valitettavasti näin. Toinen vaihtoehto oli XC90 T8 enkä tykännyt sen rangesta taikka takavetoisuudesta sähköllä, niin päädyin Audiin. Sinänsä tuo käyttövoimevero hybridissä on vähän hönö, kun päästään pienempiin lukuihin kuin bensalla kulutuksen osalta, mutta suottapa tästä kitistä tämän enempää, kun tilanne ei tule muuttumaan.diesel hybridissä vaan verot on aika isot verrattuna bensahybridiin
Passat GTE kulutus parhaimmillaan 4,9l/100km kun lähti akku tyhjänä ajamaan matkaa, eli ei se nyt kovin suuri ole kulutus..
-17 GTE passatista kuukauden vajaa 3vuoden ajon jälkeen tosiaan itsekkin vaihdoin Ioniq5. Passatissa haukut lähtee K-auton huollon suuntaan (tyyppivika ruostetta polttoaineputkessa, korjaus omasta kukkarosta kun ei oltu kuulemma kuultukkaan asiasta huoltoneuvojan mukaan, mutta vajaa kk korjauksesta tulee laadunparannuskamppis autolle vaikka putki jo vaihdettu) Lisäksi takajarrulevyt ruostuvat jatkuvasti kun niitä ei voi normiajossa käyttää. Ja VW:n WeConnect appi oli ihan turha eikä 90% ajasta toiminut, eikä sillä voinut edes webastoa ohjata. Autosta vaihdoin pois koska tuli 160tkm mittariin ja akkutakuu loppui. Oli jo kertaalleen laadunparannuskamppiksessa avattu akkukotelo ja johdot+kotelo meni vaihtoon kosteusvaurion takia 159tkm kohdalla. Toki auto seisoi pajalla joulukuussa 3vko ja sijaisautona pienin seat ibiza eli sekin K-auton syyksi.Taitaa Passat GTE olla ainoa nykyvolkkari josta en ole kenenkään koskaan kuullut sanovan mitään negatiivista. Toki pari joilla tuollainen on ollut ovat vaihtaneet aika nopeasti täyssähköön. Eli porttiauto.
Kyllähän se vähän riippuu siitä mihin koppaan se t8 on pultattu kiinni. Joku yli 2 tonnin xc90 möhkäle nyt vaatii energiaa liikkumiseen, mutta kyllähän tuonkin kulutus pieni on jos sitä ei pelkästään vittuillessaan vertaa johonkin puolta pienempään kopperoon. Jos vertailtavaksi ottaa minkä tahansa samankokoisen auton, niin pieni se kulutus on akku tyhjänäkin.Juu toiset osaa toiset ei. Volvolla esim varsinkin T8 malleissa bensankulutus hyppää aika rapeaksi kun akku on tyhjä.
Samaa mietin tässä että ois varmaan uusi malli isolla akulla käytävä tilaa. Nyt on - 19 T8. On tuo autona vaan niin hyvä että taidan ajella lisää. Varsinkin kun uudessa tuo vajaa tehoinen sähkömoottori vaihdettu tuplaten tehokkaampaan. Ensi kesälle lupaili toimitustaItsellä iski taas autokuume lomien aikana, ja sehän yleensä johtaa siihen että pihalla on nyt uusi(uudehko) auto. Tarkoitus oli hankkia uusi Volvo V60 recharge, mutta niiden toimitusaika on tällä hetkellä 14 kuukautta. No myyjä ehdotti että ostaisin käytetyn sen ajaksi, ja ne sitten ostaa sen takaisin kun uusi tulee. Löysin Turusta vm 2020 V60 T8 twin enginen jolla oli ajettu vaan 16k km. Katsotaan sitten paljon ne tarjoaa vaihdossa kunhan tilaan sen uuden. Kilometrejä tulee kuitenkin ajettua alle 10k vuodessa.
Kyllähän se vähän riippuu siitä mihin koppaan se t8 on pultattu kiinni. Joku yli 2 tonnin xc90 möhkäle nyt vaatii energiaa liikkumiseen, mutta kyllähän tuonkin kulutus pieni on jos sitä ei pelkästään vittuillessaan vertaa johonkin puolta pienempään kopperoon. Jos vertailtavaksi ottaa minkä tahansa samankokoisen auton, niin pieni se kulutus on akku tyhjänäkin.
XC90 kokoluokassa ei ole tosiaan hyviä pihejä verrokkeja, mutta XC60 T6 voidaan jo verrata hyvin esim. Toyota RAV4 plugariin. Suoritusarvot samaa luokkaa, samoin kokoluokka sama. Toinen menee akku tyhjänä 5 litralla, toinen syö 7-8.
En ole saanut V60 T6:n kulutusta kertaakaan ylittämään 7 litraa vaikka olen ajanut pitkiä pätkiä loma/mökkireissuilla ilman latausta. Kutosella se tosin aina alkaa, viidellä ei mene lataamatta mitenkään.
Kannattaa sitten varmistaa että tulee se MY24 malli jos nyt tilaat. Siinä on nimittäin isompi/nopeampi sisäinen laturi, ja tietääkseni sen specsit/hinnat ei ole vielä auki Suomessa.Samaa mietin tässä että ois varmaan uusi malli isolla akulla käytävä tilaa. Nyt on - 19 T8. On tuo autona vaan niin hyvä että taidan ajella lisää. Varsinkin kun uudessa tuo vajaa tehoinen sähkömoottori vaihdettu tuplaten tehokkaampaan. Ensi kesälle lupaili toimitusta
V60 varmaan onnistuukin vielä XC60 on otsapinta-alaltaan sen verran isompi, että litran kulutusero maantie/motarivauhdissa on helposti perusteltu.
Juuri tuossa katsoin Cuprassa viimeinen "akku tyhjänä" lähtö, keksinopeus 102km/h, matka-aika 2h 32min, kulutus 5.3l/100km. Akku täynnä toiseen suuntaan kulutus oli 4.6l/100km. Eli ei ainakaan tämä plugari tee mitään Outlandereita ja kuluta 10l/100km settiä. VAGilla on sentään tämä plugarius kohtuullisen hyvässä hallussa.