Hurjilta kuulostaa nuo teidän ladattavien hybridien kulutukset akku tyhjänä, eikö nuo regeneroi ollenkaan vai miten tuollaiset lukemat ovat mahdollisia. Meillä on tuollainen 2022 vm. Ford Kuga 2,5 Hybrid (HEV) 190hv CVT AWD ST-Line X (täyshybridi ei ladattava siis) ja sillä on ajeltu nyt vajaa 12tkm ja keskikulutus tuolle matkalle 5.7l/100km. Tuo on tippunut tasaisesti tässä kesällä kun talvella oli korkeampi (6.5l/100km). Nyt kesällä tuollaiset perusajot alle 100km/h vauhdeilla ovat olleet järestään 4-5l/100km.
Kugassa onkin Atkinson kierrolla varustettu polttomoottori, mikä on siis optimoitu hybridikäyttöön.
Minissä taas on sähkörojut heitetty tavallisen polttomoottoritekniikan kylkeen, jolloin akun loputtua tuo vastaa tavispolttista, missä on 500kg ylimääräistä painoa.
Minin omapaino oli muistaakseni 1800kg, mikä on 4,3m eli golf-kokoluokan autolle melkoisesti.
Ajotilat myös vaikuttavat paljon. Motarilla menee menee akku täytenä:
Sport 8l
Mid 7l
Green 6l
Hybriditilaa nykyään välttelen, eli ajan joko sähköllä tai bensalla kun tuolla hybriditilalla ajaessa meni nokka-akselit vaihtoon syöpyneinä 4v/33tkm ajettuina…(löytyy tästä ketjusta aiemmin juttua ja kuvia)