Juu lämmitys käynnistää polttiksen sillon kun ei saa enää vedestä lämpöä. Ihan hyvä asia, että polttis käy. Eipä sitä huomannut, piti kysyä myyjältä parkkihallissa et onks se päällä vai ei ja olihan se. Ei se polttis ainakaan pari viikkoa sitten lämpimällä kelillä koeajolla käynyt kuin hetken liikkeelle lähdöstä tyyliin muutama minuutti (lähdin kylmästä parkkihallista ja pyynti oli 22, laskin myöhemmin risteyksessä 21:een kun lämmin keli niin polttomoottori sammui) ja sit ajelin 60 min sähköillä ev-tilassa Vihdintiet, Kehä 3, motaria, Lepuski, Vanha Turuntie jne. Jäähdytys toimii ilman polttista. 45 km jäi ev-rangea kun parin minsaa päälle tunteroisen ajelin ja tosiaan sportillakin kokeilin kiihdytellä (kylmällä moottorilla vähän karkee ääni kyllä...) ja motarilla rajoitusten mukaan + vähän päälle. Keskikulutus koeajolle oli 1,9 / 100 km.
Huhtikuun alussa tuli ekat koeajoautot plugarina joten kovin talvella
@kuoris et ole ajanut, vai ajoitko itselataavan 230 hp version vai minkä? Toi oli 19" 235/50/19 Michelin Primacyilla ainaskin todella hiljanen ja mukava ajella, erittäin helppo ja rentouttava. Parempi ku Sorento imo, tuntuu ihan yhtä isolta ja helpolta ajossa mutta selkeesti näppärämpi ja reagoivampi / on harpannut tosi paljon eteenpäin Kia tän myötä. Toki mielipidekysymys, mutta ei tota suotta oo kehuttu ulkomaan lehdistöissä ja Youtuberevikoissa. Ite diggaan myös ja kelpas mulle keissiautoksi.