Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja tuossa T6 Volvossa on 250hv muistaakseni moottorissa. Eli 2 litraiseksi varsin korkea viritteinen. Auto painaa 2t. Sitten joku yllättyy kun se kuluttaa kaupungissa akku tyhjänä yli 10 l/100km.
Voisin kyllä käydä joskus kun saavun akku tyhjänä kotiin niin jonkinmoisen lenkin pyörähtää keskustassa T8 lla ja hybridimoodi päällä.RAV4 melko lailla samat suoritusarvot, toki hieman kesympi. Silti sillä pääsee kaupungissa alle kuuden litran akku tyhjänä.
Mikä tässä nyt on niin vaikeeta?
Yksi firma osaa tehdä hybridiauton joka kuluttaa vähän myös akku tyhjänä, toinen ei. Tai sitten sitä toista ei vaan kiinnosta vittuakaan kun WLTP testissä saa kuitenkin yhtä pienet kulutusarvot.
Mitsussa on AUTO ja MANUAL modet noissa laskureissa. Olettaen, MANUAL modessa ei nollaa automaattisesti olikohan se joka latauksen jälkeen vai päivittäin. Mut mistäs sitä tietää...Oma bemu ei suostu näyttämään kwh -kulutusta kuin jokaiselle tankilliselle eli lukema nollaantuu kun auton tankkaa eli pitkän ajan lukemia ei voi seurata. Nyt keväällä pks-pyörittelyssä kuluu noin 22kwh, nykyisellä tankillisella näytti aamulla 22,3kwh.
Ilmeisesti Auto tarkoittaa vaan matkatrippiä eli ~4h seisonnasta nollautuvaa ja Manual sitä mikä nollataan käsin. Voit valita napista kumpi näkyy näytölläMitsussa on AUTO ja MANUAL modet noissa laskureissa. Olettaen, MANUAL modessa ei nollaa automaattisesti olikohan se joka latauksen jälkeen vai päivittäin. Mut mistäs sitä tietää...
Ai se nollaantuu silleen. Okei. Ärsyttää tässä noi asetusten nollaantuminen. Kun Manual moden saa myös sieltä mittariston asetuksista valittua, mutta jossain vaiheessa se aina muuttuu auto modeksi. Mielellään katsoisin pidemmän ajan tilastoja.Ilmeisesti Auto tarkoittaa vaan matkatrippiä eli ~4h seisonnasta nollautuvaa ja Manual sitä mikä nollataan käsin. Voit valita napista kumpi näkyy näytöllä
tilastothan pysyy, näkymää pitää vaan klikkailla takasAi se nollaantuu silleen. Okei. Ärsyttää tässä noi asetusten nollaantuminen. Kun Manual moden saa myös sieltä mittariston asetuksista valittua, mutta jossain vaiheessa se aina muuttuu auto modeksi. Mielellään katsoisin pidemmän ajan tilastoja.
RAV4 melko lailla samat suoritusarvot, toki hieman kesympi. Silti sillä pääsee kaupungissa alle kuuden litran akku tyhjänä.
Mikä tässä nyt on niin vaikeeta?
Yksi firma osaa tehdä hybridiauton joka kuluttaa vähän myös akku tyhjänä, toinen ei. Tai sitten sitä toista ei vaan kiinnosta vittuakaan kun WLTP testissä saa kuitenkin yhtä pienet kulutusarvot.
Voisin kyllä käydä joskus kun saavun akku tyhjänä kotiin niin jonkinmoisen lenkin pyörähtää keskustassa T8 lla ja hybridimoodi päällä.
Kiinnostaa hieman itseäkin kun en ole joutunut tuolla keskustassa akku tyhjänä muistaakseni ajelee. Raportoin tänne kunhan otollinen tilaisuus tulee
tuo on kyllä totta, itse en ollut valmis vielä sähköautoon kun mietin auton vaihtoa aikoinaan. nyt kyllä omilla ajo sykleillä tuo polttis on turhaan keulilla painona vain.Lataushybridit on jo viimeisellä rannalla, ei niihin paljoa panosteta enää. Mersun ja Volvon (för esim) LR mallisarjat ovat viimeiset pullat uunista ulos, tuotekehitys on pelkästään sähköautoa kohti yhä useammilla.
Onko ravin moottoori aktinsson moottori, sillä on hyvin suuri vaikutus polttoaineenkulutukseen...RAV4 melko lailla samat suoritusarvot, toki hieman kesympi. Silti sillä pääsee kaupungissa alle kuuden litran akku tyhjänä.
Mikä tässä nyt on niin vaikeeta?
Yksi firma osaa tehdä hybridiauton joka kuluttaa vähän myös akku tyhjänä, toinen ei. Tai sitten sitä toista ei vaan kiinnosta vittuakaan kun WLTP testissä saa kuitenkin yhtä pienet kulutusarvot.
Onko ravin moottoori aktinsson moottori, sillä on hyvin suuri vaikutus polttoaineenkulutukseen...
Taitaa ainoastaan fordilla olla toyotan lisäksi tuo atkinson-kierrolla varustettu moottori. Näkyy aika hyvin tuossa Tuulilasin kulutustestissä kun samankaltaiset autot ajetaan akku tyhjänä ja 4l/100km on kulutuseroa.Onhan se. Kysymys kuuluukin miksei muilla ole lataushybrideissä sellaista, kun selvästi sillä saadaan sähkömoottorien ja akun kanssa eliminoitua atkinsonin perinteinen pullonkaula, eli huono vääntö alakierroksilla.
Taitaa ainoastaan fordilla olla toyotan lisäksi tuo atkinson-kierrolla varustettu moottori.
Itsellä on myös 5,3 keskikulutus 2022 1.8 farkkucorollalla 1200km ajolla. Koostuu tosin pääasiassa 2 kilometrin kaupunkiajoista, joten moottori ei toimi aivan optimaalisesti. Ensiviikolla tilalle tuleekin -18 avensis, niin näkee taas miten se vanhempi tekniikka imutteli bensiiniäNyt kun kulutuksista puhutaan niin tässä oman Corolla 1.8 hybridin kulutus vajaan 10 000km ajalta. Aika harvakseltaan on ajoa ja ajo vähäsen kaupunkia, suurin osa maantiellä 80-100 rajoituksilla. Aika perus kulutus perus bensavermeelle.
Laskettu tankkauksilla Spritmonitor appsiin, tuolla kuvan rekkarikoodilla voi sitten vaklailla enemmän jos jotakuta kiinnostaa.
Toisaalta ne Toyotat on ihan lutkuja. Liekkö menee alle 10s 0-100.Toyota on juurikin lähtenyt sillä kulmalla että vaikka akku olisi tyhjä niin kulutus ei nouse tähtitieteelliseksi. Polttomoottori on tosiaan atkinson työkierrolla. Myöskin hyötysuhde 2.5l koneessa mitä käytetään Camryssä ja Rav4:ssa on 41% kun yleensä perinteinen polttomoottori muilla tuppaa pyörimään 25-30% tienoilla.
Kyllä nuo siihen reiluun 8s saa menemään.Toisaalta ne Toyotat on ihan lutkuja. Liekkö menee alle 10s 0-100.
Eikä siinä kunhan tietää mitä saa.
Kyllä nuo siihen reiluun 8s saa menemään.
Kyllä nuo siihen reiluun 8s saa menemään.
juu tuo plugari liukkaampi peli sitten nuo tavalliset 8s +Tässä taitaa olla juuri kyse siitä, miten auto on suunniteltu. Päälleliimattu sähköistys veronkierto ja malliston päästötavoitteet mielessä vs. pitkän kehittelyn tuloksena syntynyt fiksumpi ja järkevämpi hybridiauto. Ei vanhempikaan Outlander mitään mahdottomia kuluta kuin vain kovilla pakkasilla ja motarivauhdeissa.
6.2s menee: Toyota RAV4 (XA50) 2.5 Plug-in Hybrid AWD Technical Specs, Dimensions
Taitaa nyt olla vain joillain keskustelijoilla turhan vahvat premium-lasit silmillä
Ainakin Rav4 Phev lähtee kuin herne lutkusta (muoviputki + kumihanskan sormi), eli 6,0 s 0-100.Toisaalta ne Toyotat on ihan lutkuja. Liekkö menee alle 10s 0-100.
Eikä siinä kunhan tietää mitä saa.
Hieman keskimääräistä suurempi kulutus. Vastaavien autojen ka. on 4,96 l/100 km. Sinulla tosin ei ole vielä vuosi pyörähtänyt ympäri, eli huhtikuun loppupuolen, toukokuun sekä kesäkuun alkupuolen kulutukset tullevat laskemaan kulutuksesi noin 5,2-tasolle.Nyt kun kulutuksista puhutaan niin tässä oman Corolla 1.8 hybridin kulutus vajaan 10 000km ajalta. Aika harvakseltaan on ajoa ja ajo vähäsen kaupunkia, suurin osa maantiellä 80-100 rajoituksilla. Aika perus kulutus perus bensavermeelle.
Laskettu tankkauksilla Spritmonitor appsiin, tuolla kuvan rekkarikoodilla voi sitten vaklailla enemmän jos jotakuta kiinnostaa.
Jep, ja sehän siirtyy asteittain pois Atkinson-kierrosta mitä enemmän kuormaa koneelle tulee. Eli lappu lattiassa ajossa kone on ihan normaalissa Otto-kierrossa.Toyota on juurikin lähtenyt sillä kulmalla että vaikka akku olisi tyhjä niin kulutus ei nouse tähtitieteelliseksi. Polttomoottori on tosiaan atkinson työkierrolla. Myöskin hyötysuhde 2.5l koneessa mitä käytetään Camryssä ja Rav4:ssa on 41% kun yleensä perinteinen polttomoottori muilla tuppaa pyörimään 25-30% tienoilla.
Eihän sillä nelivedolla teekkään mitään, mutta talvella tasamalla et saa jäämään jumiin kuten etu/takaveto jää.Toyotalla vikatikki laittaa 50hv sähkömoottori taka-akselille. En oikein jaksa uskoa tuon neliveto-ominaisuuksiin noin vähillä tehoilla kun ei tuo Minin taka-akselilla oleva 90hv/200nm mikään raketti ole.
Toyotalla on sitten erikseen ne tehoversiot, normaalissa perheautossa pääpaino on luotettavuus.Ei sentään. 1.8 Corolla Hybrid Farkku ottaa 11 sekuntia 0-100 km/h. 2.0 malli menee tuohon 8.1 sekuntiin.
Toyotalla on sitten erikseen ne tehoversiot, normaalissa perheautossa pääpaino on luotettavuus.
11s perheautolle on aivan riittävästi ja tuo 8s on jo todella hyvin.
Ihmisillä lähtenyt vähän lapasesta nämä 0-100 ajat kun jokainen sähköauto menee 6s tai alle ja reilusti tuossa 50k€ hintaluokassa.
Kyllä saattaa tuo 1.8 122hp jäädä aika nuhaiseksi jos auto pakattu täyteen varsinkin tuossa 80-120 alueella.Toyotalla on sitten erikseen ne tehoversiot, normaalissa perheautossa pääpaino on luotettavuus.
11s perheautolle on aivan riittävästi ja tuo 8s on jo todella hyvin.
Ihmisillä lähtenyt vähän lapasesta nämä 0-100 ajat kun jokainen sähköauto menee 6s tai alle ja reilusti tuossa 50k€ hintaluokassa.
Juu tämä oli vaan vastauksena kun joku väitti, että 1.8 ja 2.0 Corollat lähtevät molemmat 8 sekunnissa nollasta sataan.
Tuo 1.8 Corollankin 11 sekuntiakin on hieman hämäävä, koska se lähtee kuitenkin paikaltaan aika ripeästi sähköavustuksen ja turboviiveen poissaolon ansiosta. 80 km/h jälkeen kiihtyvyys hieman hyytyy sitten, mutta kuitenkin yllättäen 80-120 km/h ohituskiihtyvyys on silti ihan ok, taas varmasti noiden viiveiden poissaolon vuoksi.
Tuo 2.0 tuntuu sitten jo oikeasti ripeältä kaikissa Suomen nopeusrajoitusolosuhteissa.
Ei ainakaan gte passatilla kulutus ole tähtitieteellinen vaikka akku olis loppu. Siellä 6 litran pinnassa.
Mä ajoin 8v 110hv mk3 mondeolla ja se meni 12s 0-100, kertaakaan ei jäännyt ohittaminen tai ramppiin kiihdyttäminen kesken koska kun tietää rajoitteet niin osaa ennakoida hieman.Kyllä saattaa tuo 1.8 122hp jäädä aika nuhaiseksi jos auto pakattu täyteen varsinkin tuossa 80-120 alueella.
Ajan suht säännöllisesti 95hp Hyundailla, ja tutuilla maantiepätkillä yksikään rekka ei jää ohittamatta tehon puutteen takia. Ts. jokainen ohituspaikka on ohituspaikka riippumatta autosta, jolla ajan. Jos näin ei ole, niin jotain tieliikennelainsäädännön kohtaa rikotaan ronskisti: joko turvaväliä, tai turvamarginaalia vastaantulijaan, tai nopeusrajoitusta.
Sehän ei kai tyhjennä kokonaan sitä akkua aivan loppuun että aina on vähän hybriditoimintaan sähköä (vaikka range olisikin siis 0).
Eihän sitä akkua aina ole vähän jäljellä minkään pyhän hengen avulla, vaan akun loppuessa GTE mallit lataa sitä polttomoottorin avulla, eli siihen palaa bensaa. GTE malleissa lämmitys toimii täysin sähköisesti.Sehän ei kai tyhjennä kokonaan sitä akkua aivan loppuun että aina on vähän hybriditoimintaan sähköä (vaikka range olisikin siis 0).
tyhjentääkö muut hybridit ihan nollaan? vahvasti epäilen.
Ehkä hitusen provosoivaa tekstiä mutta jaetaanpa kokemuksia. Entäpä kun ne maantien harvat ohituskaista sattuu olemaan ylämäkeen ja se 95hv ei jaksa liikuttaa autoa siinä määrin että ehtisit siitä rekasta kaistalla ohi?
Aiemmin tuli enemmän ajettua ja tuollaiset alkoivat hiukan häitsemään.
Nykyään toki kilometrejä niin vähän että aivan yksi ja sama. Etenkin valtaväylät on silti kyllä niin tukossa hitaammin liikkuvia autoja että tuollaisella saattaisi tulla vähän ikävä, jos sitä joutuisi joka viikko esim. ajamaan.
Vaan makuasioita sano, se mikä toista ahdistaa, ei aiheuta toiselle minkäänlaisia tuntemuksia.
En nyt oikein tiedä mitä haet, mutta siinä toyotassahan on myös etuakselilla tehoa.Toyotalla vikatikki laittaa 50hv sähkömoottori taka-akselille. En oikein jaksa uskoa tuon neliveto-ominaisuuksiin noin vähillä tehoilla kun ei tuo Minin taka-akselilla oleva 90hv/200nm mikään raketti ole.
Eihän sitä akkua aina ole vähän jäljellä minkään pyhän hengen avulla, vaan akun loppuessa GTE mallit lataa sitä polttomoottorin avulla, eli siihen palaa bensaa. GTE malleissa lämmitys toimii täysin sähköisesti.
Tästä huolimatta pitkällä matkalla kulutus jotain 5-5,5l/100km tyhjällä akulla.
Siinä ei ole hitustakaan provosointia. Provosointia on ikuinen jankkaus siitä, miten sadat hepat ja sekuntien erot kiihtyvyyksissä olisivat jotenkin ehdottomia asioita ja turvallisuustekijöitä.
Asia liittyy sikäli omalla kohdallanikin hybrideihin, että eräs toinen vakituisesti ajossa olevista autoista on 225xe. Sitä nopeampiakin autoja olen ajanut suht säännöllisesti. Suorituskyky on puhtaasti nautintotekijä.
Maantien ohituskaista on ohituspaikoista helpoimpia, koska sen pystyy aina ennakoimaan 100% tarkkuudella. Kyltti kertoo jo kilometrin ennakkoon, että kohta ohitetaan. Jos ja kun ohituskaista lähtee ylämäkeen, niin rekka on joka tapauksessa häviävässä roolissa vrt. jopa siihen 95-heppaiseen Hyundaihin. Siitä pääsee ohi ilman mitään ongelmaa. Se ei vaadi kuin sen, että hoksottimet on hereillä: ajoitat kiihdytyksen siten, että satanen on mittarissa jo siinä ohituskaistan alkuvaiheessa ja lopun ohitusta ei tarvitsekaan kuin pitää vauhtia yllä. Niin jyrkkää ylämäkeä ei saa asetusten perusteella Suomen maanteille rakentaakaan, etteikö tuolla Hyundailla saisi pidettyä satasen matkavauhtia yllä.
Jos ajaa säännöllisesti ympäri maata, eli ei tunne paikkoja, niin sitten voi tulla eteen tilanteita, joissa nopeammalla autolla saa satunnaisen ohituksen tehtyä enemmän erityisesti, jos ei välitä hetkellisestä reippaasta ylinopeudesta. Mutta kuten alkuperäisessä viestissä sanoin: omilla tasan tarkkaan tutuilla Itä-Suomen maanteillä jokainen ohituspaikka on ohituspaikka autosta riippumatta. Tiedän usein jo kilometritolkulla ennen sitä ohitusta, että missä ohitus tulee tapahtumaan. Siis jo paljon ennen kuin olen saanut sitä rekkaa edes kiinni. Tunnen ne tiukemmatkin paikat jo ennakkoon, ja tarvittaessa kerään niihinkin nopeuseron ohitettavaan jo valmiiksi. Sitten paikan auetessa ohitus tehdään, tai jos vastaantulijat sekoittaa niin ei tehdä. Auton suorituskyky ei vaikuta ohitustapahtuman kestoon mitenkään.
Ainakin oma tuttu Passat GTE farkun omistaja kertoi että matkajossa menee noin 7, kun akku loppuu. Tiedä sitten onko yksilöissä, ajossa tai käyttäjissä noin suuria eroja. Toki tuokaan ei mikään mahdoton kulutus ole ja vielä talvelta, mutta omistaja ei ollut lukemaan tyytyväinenJuu eli vastaus lähinnä siihen väitteeseen, että kulutus nousee korkealle kun hybridiakku on "loppu", niin ei tosiaan nouse.