Eli lataushybridi vaatii polttoainelämmitystä, jotta voi ajaa sähköllä? Eikö tuo ole aika oxymoron. Oma vag lähtöajasta täyteen enne lähtöä ja kabiini lämpimäksi sähköllä, niin ei polttomoottori inahdakaan pakkasilla. Eikö muka Volvosta saa samaa irti?
Webasto on ainakin tuossa mallivuodessa ollut valinnainen lisävaruste, vakiona on sähkölämmitin (HVCH). Long rangeihin ei polttoainelämmitintä enää saa jos nyt oikein muistan. Webasto on tehokkaampi enkä itse näe ongelmaa kuluttaa silloin tällöin kahvikupillista bensaa lämmitykseen kun en pelkällä sähköllä aja kuitenkaan.
"Eikö saa samaa irti" riippuu siis siitä millä valinnoilla auton on ottanut. Jos lämmitin on polttoainekäyttöinen niin ei saa pyhällä hengellä esilämmitystä suoritettua.
Lisäksi oksymoronia en myöskään saa asiasta väännettyä vaikka kuinka yritän, kun kyseessä on hybridi Täyssähköauton lämmittämisen bensalla näkisin sellaisena.
Tuohon kyllä tarvittaisiin keskinopeus kaveriksi, että voisi arvioida "Volvolla voi ajaa pakkasessa sähköllä" asiaa.
Oma Skodani pärähtää polttomoottorilla käyntiin aina moottoritien rampissa viimeistään kun pakkasta on -10 astetta tai enemmän. Jonkulainen hissuttelu onnistuu suurin piirtein kävelyvauhdilla, mutta semmoisella vauhdilla ei matka etene eikä moottoritiellekään ole mitään asiaa liikennettä tukkimaan.
Kyllä se menee ainoastaan sähköllä jos laittaa Pure-moodin eikä paina kickdownia pohjaan, mutta tuossa mallissa on niin pienitehoinen sähkömoottori että moottoritielle liittyminen on kelillä kuin kelillä melko riskialtista ilman polttomoottorin apuja.
Viimeksi muokattu: