Se 'pelko' monimerkkikorjaamoissa on, että uusissa autoissa huolto on suurimmalta osalta asioiden tarkastuksia. Keksittynä esimerkkä vaikka jakopää, sen kunnon tarkastaminen kuuluu monella merkillä huolto-ohjelmaan. Jos monimerkkikorjaamo sen katsoo ja myöhemmin se pettääkin, niin korvaako moottorin korjauksen tarkastuksen tehnyt korjaamo vai takuu? Kuluttaja voi jäädä ikävään välikäteen, jos molemmat yritykset levittelevät käsiin ja siirtävät vastuuta itseltään pois. Kuluttajariitalautakunnalta voi pyytää näkemystä, mutta sen odottelussa voi kestää vuoden verran ja jos autoa tarvii ennen sitä, niin korjaus pitää maksaa itse. Lautakunnan päätös ei myöskään sido ketään ja vuoden jälkeen voi olla tilanteessa, että jos oikeasti haluaa rahansa takaisin, niin pitäisi joku haastaa oikeuteen. Siinä riskeeraa paljon rahaa ja yhä on epäselvää kuka on se oikea taho maksamaan.
Toinen juttu on, kerta hybridiketjussa ollaan, niin korkeajänniteakun tarkastus. Pitkien akkutakuiden vaatimus on, että ne säännöllisesti testataan valmistajan spekseillä. Epäilen, että useimmilla monimerkkikorjaamoilla on oikeita laitteita siihen.
Useat kuluttajat tykkäävät käydä yhdellä tiskillä juuri sen takia, että on selvä taho joka vastaa asioista. Goodwillikin toimii paremmin kun on näyttää täysi sarja merkkikorjaamon leimoja.
Offtopic: ihmiset ovat laiskistuneet muutenkin. Kun tehdään keittiö tai kylppäriremppaa, niin se halutaan ostaa avaimet käteen toimituksella yhdeltä myyjältä. Neuvotellaan kerralla hinta ja aikataulu ja myyjän ongelmaksi jääköön eri toimijoiden kilpailutus ja tarkempi aikataulutus. Kuluttajaa ei kiinnosta yksittäisen alihankkijan töpeksintä, myyjää vastaa siitä, että aikataulu pitää alkuperäisellä hinnalla. Ongelmatilanteissa kanssa otetaan siihen alkuperäiseen myyjään yhteyttä ja hän hoitakoon asiat.