Olen nyt ajellut hetken vm. 12 Opel Amperalla (Chevy Volt) ja onhan se nyt jo selvää, että täyssähkö tulee olemaan seuraava hankinta. Mutta täytyy kyllä sanoa, että GM:N insinöörit on onnistuneet tekemään kymmenen vuotta sitten todella hyvän auton. Sähkörange vaihtelee kelien mukaan n. 25km-70km ja tämäkin auto on vain nelipaikkainen. Tässäkin saa lämmityksen/viilennyksen avaimesta päälle 10min ja löytyy tutkat ja peruutuskamera jne.
Ei toki ole ainoaksi autoksi kolmen lapsen perheelle sopiva, joten meilläkin on tilavampi polttisauto perheen kanssa liikkumiseen. Mutta onhan tuo omaan lyhyeen työmatkan ajoon ihan omiaan ja kauppareissuille myös. Lataan autoa vain kotona. Akkutakuut jne. on toki jo ummessa mutta hankintahinta oli sen verran edullinen, että tuon riskin pystyin ottamaan. Näissä ei kuitenkaan laajoja akkuongelmia ole ollut ja monilla on ajeltu ongelmitta reilusti yli 250tkm. Omalla yksilöllä nyt mittarissa vähän reilu 100tkm.
Mutta tosiaan, vaikka autoon olen toistaiseksi täysin tyytyväinen, niin tunnen itseni sen verran hyvin, että ihmettelen jos en ole sitä vuoden sisällä vaihtanut vähän ripeämpään täyssähköön. Siinä vaan on jotain hienoa, kun käyttöauto kiihtyy hyvin mutta hiljaisuuden saattelemana. Harrastevehkeet siten saavatkin olla äänekkäämpiä ja vielä vähän ripeämpiä
Ei toki ole ainoaksi autoksi kolmen lapsen perheelle sopiva, joten meilläkin on tilavampi polttisauto perheen kanssa liikkumiseen. Mutta onhan tuo omaan lyhyeen työmatkan ajoon ihan omiaan ja kauppareissuille myös. Lataan autoa vain kotona. Akkutakuut jne. on toki jo ummessa mutta hankintahinta oli sen verran edullinen, että tuon riskin pystyin ottamaan. Näissä ei kuitenkaan laajoja akkuongelmia ole ollut ja monilla on ajeltu ongelmitta reilusti yli 250tkm. Omalla yksilöllä nyt mittarissa vähän reilu 100tkm.
Mutta tosiaan, vaikka autoon olen toistaiseksi täysin tyytyväinen, niin tunnen itseni sen verran hyvin, että ihmettelen jos en ole sitä vuoden sisällä vaihtanut vähän ripeämpään täyssähköön. Siinä vaan on jotain hienoa, kun käyttöauto kiihtyy hyvin mutta hiljaisuuden saattelemana. Harrastevehkeet siten saavatkin olla äänekkäämpiä ja vielä vähän ripeämpiä
Viimeksi muokattu: