Juuri ennen joulua 2020 Kuga PHEV St-line X, kaikki varusteet paitsi kattoluukku (saako edes Suomessa?) 90% ajosta n. 90km työmatkaa, josta 60km 100km/h, mahdollisuus ladata työpaikalla. Bensan kulutus 4.7l/100km koko ajalta, akku ladattu 90% täyteen ennen lähtöjä. Jonkin verran myös kaupunkiajoa, tällä pakkasella kuitenkin lähinnä bensiinimoottorilla mennyt alle 5km siirtymät, vaikka toki esilämmitetty piuhan päässä. Auto on tilava, mukava ajaa. Massan toki tuntee varsinkin kaarteissa, mutta ei mitenkään pahasti. Latausluukku, bensaluukku toimivat hyvin, vaikka räntä sateessakin ladattu niin ei ole jäätynyt kiinni.
Ainoa huono asia, että auto kävi pinnoituksessa ja kuivumassa ollessaan 12 voltin akku otti ja kuoli. 19.1 vasta huoltoaika ja pahoin pelkään, etteivät ole edes tajunneet tilata akkua valmiiksi, toivottavasti löytyy varastosta. Ja myös kuumottaa onko jotain muutakin vikaa aiheuttanut, kun moottorin vikavalo paloi auton lähdettyä käytiin boosterin avustuksella
Kuga PHEV 12volt battery draining overnight anyone get...
eli tuossa ketjussa viesti #4 tavalla oirehti tyhjensi akun.
Vaimo ei ole tykännyt kaistavahdista, tykkää ajaa autoa itse. Meidän ensimmäinen auto, missä adaptiivinen vakkari, molemmat tyytyväisiä sen toimintaan. Itse en ole vielä ajanut pimeällä moottoritiellä niin en osaa sanoa miten hyvin nuo ledi valot sitten reagoi vastaantuleviin, vaimo tykkää tuotakin itse säätää jostain syystä.
E: ja ostettiin siis esittelykäytössä ollut n. 15tkm ajettu auto, uuden vastaavan hinnasta n. 10t€ pois.