Keskustelua hybridiautoista

No jopa Toyota Yaris osaa ilmoittaa että avaimen paristo lopussa? Luulisi että kalliimat myös osaa, vaihtoon menee se 30s ja kerta vuoteen riittää.
Osaa se sitten kun paristo on kokonaan kaput. Mutta ensioireena on aina tuollainen temppuilu.
 
@Yeenoghu

Juuri tulleen tiedon mukaan noin 350-400€ on vaihto tuolle näytölle. Ei paha mutta ei halpakaan.

EDIT: Samalla selvisi että WeConnect on osin/kokonaan alhaalla seuraavat 5 päivää koska Saksassa päivittävät isolla kädellä servereitä sun muita.
 
Hyvä kun sanoit, vaihdoin puhelinta ja on ollu melkoisia haasteita saada seatin appi pelaamaan, luulin et johtuu siitä.
Sain kyllä osittain toimimaan, mut osa toimintoja on tööt, paikannus esim jumittanu auton sijainnin paikkaan, missä se ei ole.
 
Siinä maha missä painitaan. Kävipä lauantaina juurikin tämä 12v akun kuolema Kuga Phevissä. Eli fordissa ainakin niin, että 12v akku tyhjänä ja HV akku täytenä auto on död. No boosterilla sai käyntiin, mutta eipäs ota 12v akku latausta. Ostin vielä ihan akkulaturin ja koitin sillä. Tuli myös opittua, että 12v akkua ladataan aina kun autossa on virrat päällä ja kun HV akkua ladataan pistokkeesta. (source https://www.youtube.com/watch?v=U86rNF164TU). Vähän netistä lueskelin, että saattaa olla tyyppivika, mikä korjataan uudella akulla ja softapäivityksellä. No katsotaan kun pääsee pajalta takaisin.
12V akku oli ok. Vika saatiin korjattua lataamalla akku ja asentamalla softapäivitykset, jotka oli kuulemma unohtuneet tehdä HV akunvaihdon yhteydessä.
 
Uusi hybridiautoilija täällä. Kuinka nopeasti auton pitäisi latautua 3,6kw laturista? Ihmettelen kun alkuun auton lataus näyttäisi onnistuvan noin kolmessa tunnissa, kännykän sovellus näyttää tällöin tehoksi 12a. Kuitenkin noin 30min jälkeen tuo tippuu vain 6a ja latauksessa kestää lähemmäs 5-6h. Vaikuttaako tähän jotenkin, että samassa tolpassa on kaksi autoa? Jännä vain, että alkuun tuota virtaa saa kuitenkin paremmin, vaikka toinenkin auto olisi jo laturissa kiinni. Työpaikan 22kw laturilla menee aina vain noin 2h samalla piuhalla, eli ei pitäisi olla autosta tai piuhasta kiinni.
 
Onko sulla kenties jotain viikottaisia lähtöaikoja siellä, tuo seatti ainakin vaikuttais tekevän niin, että kun on lähtöaika aamuisin asetettu niin laittamalla laturiin se iltapäivästä ei lataa suoraan täyteen, vasta aamuyöllä loput ennen lähtöä/esilämmitystä.

Olen käsityksessä, että ilman näitä aikoja se latais aina suoraan täyteen kunhan vaan saa töpseliä.
 
Lämmitys on kyllä ajastettu, mutta muuten asetuksissa on asetettuna lataus heti ja maksimiteholla. Täytyypä kokeilla miten tuo käyttäytyy jos vähän säädän asetuksia.
 
Lämmitys on kyllä ajastettu, mutta muuten asetuksissa on asetettuna lataus heti ja maksimiteholla. Täytyypä kokeilla miten tuo käyttäytyy jos vähän säädän asetuksia.

Noniin tulin kotiin ja laitoin auton lataukseen ilman mitään ajastettuja lähtöjä tai ilmastointeja. Säädin myös lataustehon Max asetuksesta keskitehon asetukseen. Appin mukaan tämä toimi alkuun hyvin, sain virtaa 9a teholla ja täyteen lataaminen olisi kestänyt noin 3,5h. Kurkkasin sitten noin puolen tunnin päästä uudelleen appia ja yllätys yllätys latausteho oli taas tippunut 6a ja auto on täyteen ladattu vasta kello 21 jälkeen. Pari kertaa kotiin tullessa laturi ei ole myöskään suostunut toimimaan ensimmäisellä yrittämällä, vaan joudun tappelemaan noin 5min johtoa sisään ja ulos ennen kuin laturi ei anna virhettä (punainen rinkula laturissa). Alkaa vaikuttaa siltä, että laturissa on jotain vikaa?
 
Laitoin maskisuojat vasta nyt paikalleen RAV4 plugariin. EV ennusteet alkoi taas palata yli 90 km lukemiin ja todellista ajoakin pääsee vielä n 80 km luokkaa meidän ajoilla. Pidempi seisonta ajossa kuitenkin kylmentää akkua ja helposti putoaa jo 70 km luokkaan silloin.
Kulutusta kertynyt nyt 28 000 km jälkeen 1,6 L ja 14,5 kWh /100 km, eli 4,33 €/100 km, eli yhteensä 1 212,4 €. Jos en olisi ladannut koskaan seinästä, olisi bensaa palanut 5,8 L/100 km, eli 2 923,2 € edestä. Polttoaineessa siis säästönä tullut 1 710,8 €. Aikajana 14 kk. Ehkä vähän laskin kotiinpäin, kun sähkön kesäsiirto on 2,74 c/kWh ja siihen muut lisät sitten. Toisaalta bensaa paloi talvikuukausilla kunnolla suurempi osuus kilometreistä, jolloin siirto on halvempaa vain yöllä.
Jos haluaa verrata tavalliseen hybridiversioon polttoainekustannuksia, niin se kulutti vain 5,3 L/100 km meidän ajamisilla, mutta se on kyllä melkoisen eritapainen auto muutoin verrata. Tai ainakinomasta mielestä. Laitetaan vielä piruuttaan 2 kuvaakin mukaan. Kohta tuo kk kulutus taas ylittää 1,0 L/100 km lukeman saa nähdä kuinka kauan menee, kun kumulatiivinen alkaa nousta 1,6 lukemasta. Sähkönkulutus on ollut jo muutaman kuukauden 20,0 kWh/100 lukemassa. Sehän koskee vain sitä matkaa joka ajettu pelkästään ladatulla sähköllä.
Auto kustansi kuitenkin 8,5k€ enemmän, kuin tavallinen hybridi, niin hetki kyllä menee takaisinmaksuun, jos siltä kantilta yrittää itteään pettää. Muutoksesta toisaalta maksoin erotuksen oikein mielellään omalla kohdalla. Tuollaisiin tämän kesäkauden kulutuksiin kun pääsisi, niin kyllä jo kelpaisi meille. 25.10 on viimeksi kulunut bensaa ollenkaan ja aina se jännittää, että koska moottori taas pärähtää. Toistaiseksi pienin kk kulutus on ollut 0,3 L ja 1770 km ajettu .
 

Liitteet

  • 6C5969F0-E96A-4235-B31E-D4E2DA97E2AF.png
    6C5969F0-E96A-4235-B31E-D4E2DA97E2AF.png
    345 KB · Luettu: 47
  • D0E5665E-6056-405F-8FFA-3931CF09DA4E.png
    D0E5665E-6056-405F-8FFA-3931CF09DA4E.png
    354,2 KB · Luettu: 48
Laitoin maskisuojat vasta nyt paikalleen RAV4 plugariin. EV ennusteet alkoi taas palata yli 90 km lukemiin ja todellista ajoakin pääsee vielä n 80 km luokkaa meidän ajoilla. Pidempi seisonta ajossa kuitenkin kylmentää akkua ja helposti putoaa jo 70 km luokkaan silloin.
Kulutusta kertynyt nyt 28 000 km jälkeen 1,6 L ja 14,5 kWh /100 km, eli 4,33 €/100 km, eli yhteensä 1 212,4 €. Jos en olisi ladannut koskaan seinästä, olisi bensaa palanut 5,8 L/100 km, eli 2 923,2 € edestä. Polttoaineessa siis säästönä tullut 1 710,8 €. Aikajana 14 kk. Ehkä vähän laskin kotiinpäin, kun sähkön kesäsiirto on 2,74 c/kWh ja siihen muut lisät sitten. Toisaalta bensaa paloi talvikuukausilla kunnolla suurempi osuus kilometreistä, jolloin siirto on halvempaa vain yöllä.
Jos haluaa verrata tavalliseen hybridiversioon polttoainekustannuksia, niin se kulutti vain 5,3 L/100 km meidän ajamisilla, mutta se on kyllä melkoisen eritapainen auto muutoin verrata. Tai ainakinomasta mielestä. Laitetaan vielä piruuttaan 2 kuvaakin mukaan. Kohta tuo kk kulutus taas ylittää 1,0 L/100 km lukeman saa nähdä kuinka kauan menee, kun kumulatiivinen alkaa nousta 1,6 lukemasta. Sähkönkulutus on ollut jo muutaman kuukauden 20,0 kWh/100 lukemassa. Sehän koskee vain sitä matkaa joka ajettu pelkästään ladatulla sähköllä.
Auto kustansi kuitenkin 8,5k€ enemmän, kuin tavallinen hybridi, niin hetki kyllä menee takaisinmaksuun, jos siltä kantilta yrittää itteään pettää. Muutoksesta toisaalta maksoin erotuksen oikein mielellään omalla kohdalla. Tuollaisiin tämän kesäkauden kulutuksiin kun pääsisi, niin kyllä jo kelpaisi meille. 25.10 on viimeksi kulunut bensaa ollenkaan ja aina se jännittää, että koska moottori taas pärähtää. Toistaiseksi pienin kk kulutus on ollut 0,3 L ja 1770 km ajettu .
Onko tuon plugarin päivittäinen ajomatka millainen ja tuleeko bensamoottori missä nopeudessa mukaan? Vaikuttaa ainakin ihan lupaavalta autolta itsellekin hommattavaksi, kun sopivaa etsimässä. Camry oli jo 3vrk koeajossa ja sen kulutus omilla ajoilla oli sentään 5L/100km tuntumassa (arkisin n. 50km kaupungissa ja motariakin tulee 120km). Sedani vaan miellyttää silmää enemmän kuin muut korimallit, sääli kun camrystä ei ole plugaria tehty. Pitää ehkä Niroa käydä viikonloppuna vilkuilemassa ja kysymässä mahdollisuutta pidempään koeajoon.
 
Onko tuon plugarin päivittäinen ajomatka millainen ja tuleeko bensamoottori missä nopeudessa mukaan? Vaikuttaa ainakin ihan lupaavalta autolta itsellekin hommattavaksi, kun sopivaa etsimässä. Camry oli jo 3vrk koeajossa ja sen kulutus omilla ajoilla oli sentään 5L/100km tuntumassa (arkisin n. 50km kaupungissa ja motariakin tulee 120km). Sedani vaan miellyttää silmää enemmän kuin muut korimallit, sääli kun camrystä ei ole plugaria tehty. Pitää ehkä Niroa käydä viikonloppuna vilkuilemassa ja kysymässä mahdollisuutta pidempään koeajoon.
Tällaisesta ajosta ne koostuu. Ei tule paljon motareilla poikettua ja keskinopeus on meillä lopulta päätynyt kaikilla autoilla n. 53 km/h lukemaan, kun tarpeeksi ajettu. EV modessa kesällä 135 pystyy ajamaan. Mukava tällä on ajaa pelkästään sähköllä, kun on vähintään 120 kW tehoa käytössä ja auto kiihtyy ihan normaalin auton tapaan esim ohitellessa. 0-100 sujuu 10 sekunnissa ja riittää ihan tarpeeksi, jos haluaa säästöpossuilla. Hybridi tilassa voi sitten ajella vielä kohtuullisella 5,8 L/100 km kulutuksella ja kaikki 225 kW on käytössä haluttaessa. Eli kun akku tyhjenee, tai ei viitti latailla, niin kohtuu kulutuksella pääsee vielä siinäkin. Tai siis meidän ajoilla ja muut ajaa miten parhaiten kelpaa.
Auto kyllä välillä käynnistelee moottoria sähkötilassakin ittellään. Esim huurun poisto tuulilasista käynnistää moottorin ja vakkarilla ajelu tekee joskus äkisti hidastaessaan samaa. Siihenkin alkaa jo tottua, että tämä on plugari, eikä täyssähkö, vaikka tässä se sähkönappi onkin.
 

Liitteet

  • 3CED8623-3F2E-4BEC-A58B-6301CC8D348D.png
    3CED8623-3F2E-4BEC-A58B-6301CC8D348D.png
    354,8 KB · Luettu: 44
  • 55F1463E-3489-4EFD-A307-5B3231BAC8E7.png
    55F1463E-3489-4EFD-A307-5B3231BAC8E7.png
    338,8 KB · Luettu: 44
Viimeksi muokattu:
Onko muuten noissa PHEV/hybrideissä järkeä/tarvetta käyttää maskinsuojaa talvella?
 
Valmistajat katsovat parhaakseen joihinkin autoihin jopa laittaa sähköisiä kaihtimia jäähdyttimen eteen (esim. Kia Niro), joten kyllä heidänkin mielestään konetilaan tulevan jäähdytysilman määrän säätely on hyödyllistä.
 
Valmistajat katsovat parhaakseen joihinkin autoihin jopa laittaa sähköisiä kaihtimia jäähdyttimen eteen (esim. Kia Niro), joten kyllä heidänkin mielestään konetilaan tulevan jäähdytysilman määrän säätely on hyödyllistä.
Juuri näin. Jos tuollaiset kaihtimet on niin sitten en lähtisi laittamaan omia virityksiä, mutta muiden kohdalla luultavasti on hyötyä jos keulasta ainakin osa on tukossa talvella.
 
Valmistajat katsovat parhaakseen joihinkin autoihin jopa laittaa sähköisiä kaihtimia jäähdyttimen eteen (esim. Kia Niro), joten kyllä heidänkin mielestään konetilaan tulevan jäähdytysilman määrän säätely on hyödyllistä.
Kyllä, siitä aktiivisesta säätelystä on hyötyä. Mutta tämä on kovin eri asia verrattuna siihen, että käyttäjä vetelee x% ilmanotosta tukkoon n kuukaudeksi.
 
Lähinnä ajattelin voitelua tms. kun hybridillä tuppaa muutenkin moottori käymään haaleana/kylmänä, sillä lämpömittari näin osoittaa ja pakoputken pää on aivan musta noesta...
 
Jäähdyttäjän kenno ja ilmalämpöpumpun kenno on käsittääkseni keulalla peräkkäin, enkä näe mitään hyötyä talvella niitä jäähdyttää lisää passiivisesti ajoviimalla. RAV4:ssa ei ole mitään vastuksia ilmankierrossa, joten lämmitys hoidetaan nestekierrolla joka tapauksessa. Etuosa ei ole mikään hermeettisesti suljettu ilmatila ja tarvittaessa propellit hoitaa ilmankierron jos lämmöt nousee yli tarpeen. Kaikki etupäätä viilentävä ajoviima vaatii lämpöä takaisin muualta, joten siksi tukin säleikön kylmällä kaudella.
 
No eihän ylipäänsä nykyautojen kanssa mitään maskisuojia tarvitse käyttää.
Ei tarvitse, mutta kyllä oma parilitrainen diesel-Audini hyötyy aivan selvästi maskin osittaisesta peittämisestä kun aletaan pyöriä säännöllisesti -10°C alapuolella. En muista tarkkoja lukuja, mutta jäähdytysneste (ja sisätilat) lämpenee huomattavasti nopeammin, öljy ylipäätään saavuttaa tavoitelämpötilan, ja kohtuu tunnetusti erinäisten huohotinjärjestelmien jäätymisriski pienenee.

Valmistajat katsovat parhaakseen joihinkin autoihin jopa laittaa sähköisiä kaihtimia jäähdyttimen eteen (esim. Kia Niro), joten kyllä heidänkin mielestään konetilaan tulevan jäähdytysilman määrän säätely on hyödyllistä.
Nämä valmistajien omat kaihtimet ovat ymmärtääkseni pääasiassa auton ilmanvastuksen ja siten polttoaineenkulutuksen pienentämiseksi. Toki ne auttavat myös jäähdytysilman sääntelyssä, mutta ensisijainen syy on edellä mainittu.
 
Nämä valmistajien omat kaihtimet ovat ymmärtääkseni pääasiassa auton ilmanvastuksen ja siten polttoaineenkulutuksen pienentämiseksi. Toki ne auttavat myös jäähdytysilman sääntelyssä, mutta ensisijainen syy on edellä mainittu.
Ainakin mondeossa etusäleikkön takana meni säädettävä säleikkö umpeen kylmässä kelissä ja hieman avautu kun moottorin lämpötila nousi säädettyyn. Toki pa-talous tuolla paranee kyllä, kun lämpiää nopeammin optimiin.

Mut tuo plugari rav4 vaikuttaa ihan pätevältä myös, et pitää sitäkin käydä koepotkimassa. Sääli kun noita ei juuri ole pari vuotiaana, niin olisi hinnat hieman houkuttelevampia.
 
Missä plugarissa olis paras range tällä hetkellä? Hintaluokka käytettyyn on luokkaa 25ke
 
Missä plugarissa olis paras range tällä hetkellä? Hintaluokka käytettyyn on luokkaa 25ke

En tiedä 25ke luokasta viimeismpiä faktoja. Uusin Mersun c-malli ja Volvo menevät 90-100 km akulla, mujtgta ne ovat tuplahintaisa. Arvioisin, että 25ke luokassa ei ole vielä yli 50 km malleja.
 
Onko missään koottuna listaa tai jotain sivustoa, missä voisi vertailla nykyisiä ja viimevuosien plugareita?
Kiinnostaisi tietää millä malleilla ja versioilla pystytään pelkkään sähköajoon melko kylmilläkin keleillä.

Työtoverin valitteli hänen plugaristaan:
Tiedossa esim. alle 10km kauppamatka, mihin täysi akku riittäisi varmasti liikuttamiseen ja lämmittämiseen,
niin auto kuitenkin lyö bensapadan tulille lämmitykseen. Tuntuu tosiaan hölmöltä.
Eli millä plugareilla pystyy lähipyöritykset hoitamaan oikeasti sähköllä "aina"?
 
Onko missään koottuna listaa tai jotain sivustoa, missä voisi vertailla nykyisiä ja viimevuosien plugareita?
Kiinnostaisi tietää millä malleilla ja versioilla pystytään pelkkään sähköajoon melko kylmilläkin keleillä.

Työtoverin valitteli hänen plugaristaan:
Tiedossa esim. alle 10km kauppamatka, mihin täysi akku riittäisi varmasti liikuttamiseen ja lämmittämiseen,
niin auto kuitenkin lyö bensapadan tulille lämmitykseen. Tuntuu tosiaan hölmöltä.
Eli millä plugareilla pystyy lähipyöritykset hoitamaan oikeasti sähköllä "aina"?

Volkkarin passat GTE:llä huristelee kyllä ihan mallikkaasti sähköllä, vielä alle 10-asteenkin pakkasissa, kunhan lähtee piuhasta ja on ajastanut lähdön.
 
VW/Skoda/Seat/Cupra PHEV-mallit toimii kyllä täysin sähköllä vielä pakkasellakin. Toki näissäkin on niitä tiettyjä kohtia, joissa se pärähtää tulille se moottori, mutta pakkasraja kulkee siinä jossain -15C paikkeilla.

Nää on aina hyviä vastauksia. "Hyvin pääsee sähköllä, kunhan n määrä ehtoja täyttyy" :D

Niinno, miksi ihmeessä kukaan lähtisi kylmällä autolla jos vaihtoehtona on esilämmitetty kabiini ja täysi akku? Ja pienempi paha se polttiksen 2 litraa viikossa on, kuin jonkun Mitsun Outlanderin "huijaan tässä ulkoista mittaria näyttämään kesät/talvet 15C, et pääsee sähköllä".
 
Ei tarvi juu leonillakaan hissutella, sen näkee nätisti kiekkamittarissa kuinka Power palkki kasvaa kaasua painaessa lähemmäs nollassa lepäävää kierroslukimittarin digineulaa, jonka ylittyessä bensaturbo rävähtäis eloon. Mut se vaatii oikeasti polkemista, sähkövoima riittää risteyksestä kiihdytettäessä maantievauhtiin enemmän kuin hyvin, ei tarvi madella ja olla " se kaveri" joka kääntää muun liikenteen eteen sivutieltä ja jää junnaamaan jonon tulppana.
 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Niihin ehtoihin on yleensä syynsä hybrideissä. :) Jos täysin sähköllä haluaa ajella niin skippaa hybridit suoraan.
Tämä.

Ilmeisesti markkinoilla olisi tilausta ylihinnoitellulle ja -verotetulle, alitehoiselle sähköautolle, jossa on muutama sata kiloa sementtiä hukkapainona konepellin alla ja 50 km range, kun osa tuntuu haluavan käyttää pluggareita juuri tällaisena ;).

Käyttöä varten se polttis siellä on.

Noh, ehkä vähemmän kärjistetysti tämä porukka haluaisi sähköauton range extenderillä, mutta on mennyt ostamaan hybridin.
 
Käyttöä varten se polttis siellä on.

Tämä tuntuu vaan osalle plugareista ajaville olevan kauhean vaikeasti ymmärrettävä asia. "En halua että moottori menee päälle" - niin, et halua et auto toimii sillä tavoin kuin se on suunniteltu toimivan. Siinä sitten viritellään jotain usb-tuulettimia pitämään tuulilasia puhtaana ja ajellaan lapasissa kun kabiinissa on -7C "jottei se polttis menis päälle". Jos haluaa 100% sähköajoa tilanteessa kuin tilanteessa, sitä varten on sähköautot. Plugarit on enemmän tai vähemmän lähinurkkailua halvalla.
 
Plugarit on enemmän tai vähemmän lähinurkkailua halvalla.

Niinhän niiden pitäisi olla, mutta eihän näin ole jos polttomoottori käy. En myöskään laskisi paljoa sen varaan että kaikkien toiminta pohjoisen oloissa olisi kovinkaan tarkkaan mietitty.
 
Tämä.

Ilmeisesti markkinoilla olisi tilausta ylihinnoitellulle ja -verotetulle, alitehoiselle sähköautolle, jossa on muutama sata kiloa sementtiä hukkapainona konepellin alla ja 50 km range, kun osa tuntuu haluavan käyttää pluggareita juuri tällaisena ;).

Käyttöä varten se polttis siellä on.

Noh, ehkä vähemmän kärjistetysti tämä porukka haluaisi sähköauton range extenderillä, mutta on mennyt ostamaan hybridin.
Hyvähän se olisi, jos pystyisi itse päättämään milloin sitä polttista haluaa käyttää. Ärsyttävä se on polttista käyttää muutaman kilometrin matkan ajan, ei ehdi edes lämpeämään. Ei kenenkään etu - ei ole kovin edullista lähinurkkailua, ekologisesta puhumattakaan.

Ihmisillä on eri tarpeita autolle. Täällä nyt tuntuu olevan mentaliteetti, että jos haluat ajaa sähköllä, pitäisi siihen hommata sähköauto. Itse pystyn ajamaan nykyisellä plugarilla pääasiassa kaikki ajot sähköllä, kiitos pakotetun sähkötilan painikkeen. Aiemmassa tuota ei ollut, ja bensaa paloi ihan kiitettävästi kun lämpötila laski nollan tuntumaan.
Talvella range on tuntuvasti pienempi, kun lämmitys syö sähköä reilusti, mutta usein pystyy toisen suunnan ajamaan sähköllä ja toisen sitten bensalla.
 
Käyttöä varten se polttis siellä on.
Tämä tuntuu vaan osalle plugareista ajaville olevan kauhean vaikeasti ymmärrettävä asia. "En halua että moottori menee päälle" - niin, et halua et auto toimii sillä tavoin kuin se on suunniteltu toimivan. Siinä sitten viritellään jotain usb-tuulettimia pitämään tuulilasia puhtaana ja ajellaan lapasissa kun kabiinissa on -7C "jottei se polttis menis päälle". Jos haluaa 100% sähköajoa tilanteessa kuin tilanteessa, sitä varten on sähköautot. Plugarit on enemmän tai vähemmän lähinurkkailua halvalla.
No siinähän vain ei ole mitään järkeä että se polttis lähtee käyntiin kun haluaa käydä kahden kilometrin päässä kaupassa.
Noh, ehkä vähemmän kärjistetysti tämä porukka haluaisi sähköauton range extenderillä, mutta on mennyt ostamaan hybridin.
Ei, vaan haluavat auton, jolla voi ajaa nurkka-ajot puhtaasti sähköllä mutta silti pääsee esim. hiihtolomalla Lappiin ilman ylimääräistä säätöä lataustaukojen kanssa.

Itsellä onneksi Passat GTE hoitaa tämän mallikkaasti 99% ajasta. Ne poikkeukset ovat vain kovat pakkaset, joita täällä etelässä on onneksi harvoin.
 
Ei, vaan haluavat auton, jolla voi ajaa nurkka-ajot puhtaasti sähköllä mutta silti pääsee esim. hiihtolomalla Lappiin ilman ylimääräistä säätöä lataustaukojen kanssa.

Kuulostaa ihan sähköautolta range extenderillä :D Tai siltä mitä sen pitäisi olla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 207
Viestejä
4 655 345
Jäsenet
76 385
Uusin jäsen
Nakzz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom