Laitoin maskisuojat vasta nyt paikalleen RAV4 plugariin. EV ennusteet alkoi taas palata yli 90 km lukemiin ja todellista ajoakin pääsee vielä n 80 km luokkaa meidän ajoilla. Pidempi seisonta ajossa kuitenkin kylmentää akkua ja helposti putoaa jo 70 km luokkaan silloin.
Kulutusta kertynyt nyt 28 000 km jälkeen 1,6 L ja 14,5 kWh /100 km, eli 4,33 €/100 km, eli yhteensä 1 212,4 €. Jos en olisi ladannut koskaan seinästä, olisi bensaa palanut 5,8 L/100 km, eli 2 923,2 € edestä. Polttoaineessa siis säästönä tullut 1 710,8 €. Aikajana 14 kk. Ehkä vähän laskin kotiinpäin, kun sähkön kesäsiirto on 2,74 c/kWh ja siihen muut lisät sitten. Toisaalta bensaa paloi talvikuukausilla kunnolla suurempi osuus kilometreistä, jolloin siirto on halvempaa vain yöllä.
Jos haluaa verrata tavalliseen hybridiversioon polttoainekustannuksia, niin se kulutti vain 5,3 L/100 km meidän ajamisilla, mutta se on kyllä melkoisen eritapainen auto muutoin verrata. Tai ainakinomasta mielestä. Laitetaan vielä piruuttaan 2 kuvaakin mukaan. Kohta tuo kk kulutus taas ylittää 1,0 L/100 km lukeman saa nähdä kuinka kauan menee, kun kumulatiivinen alkaa nousta 1,6 lukemasta. Sähkönkulutus on ollut jo muutaman kuukauden 20,0 kWh/100 lukemassa. Sehän koskee vain sitä matkaa joka ajettu pelkästään ladatulla sähköllä.
Auto kustansi kuitenkin 8,5k€ enemmän, kuin tavallinen hybridi, niin hetki kyllä menee takaisinmaksuun, jos siltä kantilta yrittää itteään pettää. Muutoksesta toisaalta maksoin erotuksen oikein mielellään omalla kohdalla. Tuollaisiin tämän kesäkauden kulutuksiin kun pääsisi, niin kyllä jo kelpaisi meille. 25.10 on viimeksi kulunut bensaa ollenkaan ja aina se jännittää, että koska moottori taas pärähtää. Toistaiseksi pienin kk kulutus on ollut 0,3 L ja 1770 km ajettu .