Zigh
Tittelitön
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 5 091
Niin, menee tarvittaessa. Mutta kun se menee myös ei-tarvittaessa. Miksi ihmeessä sen moottorin pitää mennä päälle kun lähden hitaasti köröttelemään kauppaan -11 asteen pakkasessa, mutta ei -10 asteen pakkasessa? Ajoakusta saatava teho riippuu akun, ei ympäristön lämpötilasta.Se polttomoottorihan lähtee käyntiin, kun sille on tarvetta.
Eli Passattisi ei hoida asiaa mallikkaasti, kun on pakkasta? Eikös se nimenomaan ole mallikasta toimintaa, että pakkasella polttomoottori menee tarvittaessa päälle?
On tuossa toki varmaan joku logiikka taustalla, mutta ei se oikein silti aukene ja voisi se fiksumpikin olla. Eihän täyssähköautotkaan lopeta starttaamista -10 asteen lämpötilassa, miten plugari eroaa tästä mitenkään?
Kyllä se pystyisi päättelemään sen siltä pohjalta millaisia tehoja ajoakusta yritetään saada ulos (hidas kaupunkiköröttely vs. maantienopeudet).Sehän noissa ruukaa olla, että kun se auto ei voi tietää milloin lähdetään lappiin 800km siirtymää tekemään ja milloin ajellaan 2km kaupalle.