Jaa-a, kaikki on mahdollista. Esim nämä Mitsun Phevit on juuri tuota luokkaa, mutta saivat 17-vm ylöspäin sen EV napin jolla estetään polttiksen käyttö pelkkään lämmitykseen (ainakin tiettyyn pisteeseen saakka). En tiedä, mutta epäilen että Kiassa vastaava optio löytyy myös.Ei kai se Kia voi vieläkin olla niin paska, että plugarina vaatii 2020-luvulla polttista, jotta kabiiniin tulee lämpöä? Jos jossain Miissä on 5 vai 7kW vastukset lämmittämässä kabiiniin hetkessä lämpimäksi, kuten about jokaisessa vagisaa, niin ei kai se Kia enää toteuta samaa skeidaa mitä oli Optima plugareissa, jossa joku mietti virittämään 12v ulostuloon jotain propellia ettei polttis pärähtäisi viileällä.
Just edellisellä sivulla paasaat miten plugarimiehet kieltää kaikki ongelmat ja suunnittelukukkaset (joista et muuten vieläkään kertonut että mitä ne kyseiset kukkaset nyt oikein on?). En kyllä yhtään viestiä nähnyt missä olisi väitetty että plugarien akut olisi jotenkin parempia?En ole kyllä väittänyt niitä plugareiden akkuja sen paskemmaksi, kuin muitakaan. Osa hybridien omistajista vaan väitti, että niiden 12V-akut olisi parempia, kuin polttisten vastaavat, joka nyt täällä sinunki myöntämänä todettiin, ettei pidä paikkaansa. Ihan vastaavalla tavalla polttisautojenkin akkujen ikää voidaan jatkaa ylläpitolaturilla(tai saattohoitaa), kunhan saa johon nokkaan. Pienikapasiteettinen akku noin keskimäärin muutenkin on lyhyempi-ikäinen, jos akun sisuskalut ovat muutoin verrannollisia yhdistettynä Suomen ilmastoon.
Ja koska näiden kanssa tulee paljon puljattua, niin tiedän kyllä että varsinkin saksalaiset tuuttaa noita paskasti suunniteltuja päästökyhäelmiä markkinoille. Vaikka henkilökohtaisesti olenkin sitä mieltä että saksalaisissa autoissa koko kilpien väli on yhtä lapsusta, ei nämäkään ratkaisut suoranaisesti ole mitään suunnitteluvirheitä, vaan enemmänkin vaan edesauttaa sitä käyttäjävirheen johdosta aiheutettua halvaantumista.
Tämäkin on ihan miten sen ottaa, käyttäjälle ilmiselvä vika on saksalaisinsinöörille suunniteltu ominaisuus...