Helpompi on pesettää se auto jossain muualla kuin pesukadulla, jossa auton täytyy olla vapaalla.
En nyt varsinaisesti näe tälle mitään syytä jos uusissa softa osaa suojata akkua...minkä ikäisessä Priuksessa tuo ongelma oli saatu aikaiseksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Helpompi on pesettää se auto jossain muualla kuin pesukadulla, jossa auton täytyy olla vapaalla.
Ei vaan tuo 70% on se yleinen raja-arvo jolloin se akku katsotaan olevan "loppu" ja johon asti noita lataussyklejä mitataan.Onko tuo 70% jokin valmistajan määrittelemä raja, jolloin akku tulee vaihtaa? Vai voiko sen ajaa ns. ihan loppuun? Onko olemassa jotain raja-arvoa, jolloin T8 kieltäytyy täysin liikkumasta ennenkuin käy akkupaketin vaihdossa? Näkeekö Volvoissa tuon jäjellä olevan todellisen kapasiteetin/latauskerrat valikoista, vai pitääkö pyytää huoltoa lukemaan?
Anteeksi tyhmät kysymykseni.
Jos ostaa tuon hintaluokan autoja, on yleensä myös olla käsitys rahan arvosta.
Omassa tapauksessa:Polttoainekulut, ei mitään merkitystä.
Verot, käsitys rahan arvosta.
Tämä selvä.
Ei ne polttoainekulut ole niin kovin merkittävä osuus. Jos nyt ajatellaan vaikka 8l/100km mitä tuollainen plugari todennäköisesti kuluttaa jos sitä ei ikinä lataa.. tarkoitaa 20tonnia vuoteen ajavalle ~2700ePolttoainekulut, ei mitään merkitystä.
Verot, käsitys rahan arvosta.
Tämä selvä.
kyllähän tuollainen 30k€ on vähän eri asia kuin 1,5k€...Ok, eli siinä menee raja kun rahalla on ja ei ole merkitystä. Aina sitä oppii.
Mä tykkään säästää 1500€/vuosi jos se on vain valinta. Ajattelen sillee oudosti että se on kumulatiivista.
“No further new developments are planned,” Schäfer said at the show. “The investments have been made, to that extent, we are using them.” In other words, new hybrid powertrains that go beyond the electric ranges of the current models will not be coming.
![]()
Daimler is done with plug-in hybrids - electrive.com
Daimler’s focus on battery-electric vehicles also has an impact on plug-in hybrids. The Stuttgart-based carmaker is no longer planning any new developments here. Suppliers such as ZF,www.electrive.com
Vikiv:n postaus toisesta ketjusta.
Onko johonkin laitettu alin hyvänkelin nopeusrajoitusmerkki ja mikä se on ? (tarkoitain sitä merkkiä jonka jälkeen pitäisi ajella , jos ei jotain syytä, niin vähintään sitä vauhtia)
Ei sitä tarinaa OL3:sen kahvihuoneen kahvipaketin hintavertailusta ole ihan tuulesta temmattu. Helppo tarttua tuttuun turvalliseen ja kaikille tunnettuun itemiin ja nysvätä siitä pennin säästöjä kun samalla moninkertaisia summia palaa turhaan kontekstissa jota ei ymmärretä tai johon haluta/osata kiinnittää huomiota.Vai tuleeko tuossa nyt jokin sellainen ilmiö että kun puhutaan isommista summista mitä itse pystyy hahmottamaan, niillä ei ole enää merkitystä?
Saa olla aikamoinen ameeba että onnistuu saamaan hybridin akun niin loppuun pesukadulla että menee pilallePriusChatista löytyy tarinoita, että ovat onnistuneet rampauttamaan vanhemmista Priuksista akun, kun mennyt varaus liian alhaiselsi pesukadulla.
Uudempien autojen pitäisi suojatoimena sammua, jos liian alas mennään.
Jokatapauksessa tuossa helposti mennään sen alueen ulkopuolelle, jossa auto sitä akun varausta haluaisi pitää (40-60%) ja siitä tulee rasitusta akulle.
Toyotan Hybrid akun voi täyttää itsekkin ennen pesukatua, on tosin aika meluinen toimenpide: 1. D päälle, 2. Jarru pohjaan ja 3. Kaasu pohjaan. Tämä lataa akkua.
Helpompi on pesettää se auto jossain muualla kuin pesukadulla, jossa auton täytyy olla vapaalla.
Kahlasin muutamat C350e 2022 mallin revikat läpi sekä sedan että wagon malleista eikä niissä missään näytetty takakonttia. Tämä on sinänsä erittäin outoa kun wagon revikoissa ei ole siitä tärkeimmästä ominaisuudesta kuvia. Tällaisen tosin löysin: "On the other hand, there is good news for all fans of hybrids and flat trunk floors. The dreadful step in the luggage compartment is now a thing of the past in the PHEVs".Onko siitä jo saatu se akkukyhmy pois?
Onko siitä jo saatu se akkukyhmy pois?
Akku kutistaa tavaratilaa 140 litran verran, eli se madaltaa lattiaa noin 10-12 cm. Tila on kuitenkin tasainen. TM on saamassa farkkuplugarin koeajoon.Onko siitä jo saatu se akkukyhmy pois?
Mielenkiintoinen hybridi , jossa DC lataus 55 kW. Mikä auto tämä on ?Akku kutistaa tavaratilaa 140 litran verran, eli se madaltaa lattiaa noin 10-12 cm. Tila on kuitenkin tasainen. TM on saamassa farkkuplugarin koeajoon.
On kyllä kivoja speksejä tulossa: 95 kW/440 Nm pelkkä sähkömoottori, 25,4 kWh, WLTP noin 100 km, 140 km/h, 11 kW AC ja lisävarusteena 55 kW DC ( latausaika 0,5 h).
Mersun uusi C 300 e, joka ilmestyy katukuvaan vuodenvaihteessa (lokakuussa saattaa päästä koeajolle).Mielenkiintoinen hybridi , jossa DC lataus 55 kW. Mikä auto tämä on ?
Jos yhdelläautolla pärjättävä, niin tuo varmaan monella jo ylittää sen rajan missä pääsee suht vaivatta suurimman osan (>90%) ajoista latauksella.Pääasia on kuitenkin, että tuolla pääsee nyt oikeasti ajamaan oikean auton tavoin myös sähköisessä moodissa. Se sattaa puhutella myös montaa muuta empijää. Olkoonkin, että AWD-mode olisi edelleen / C:stä.
Jälkimmäisiä varten on omat merkit, joita myös käytetään, jos siis noille ajoneuvoille on olemassa sopivampi reitti.Ei ole vielä tullut vastaan ja eikö kyseinen merkki ole ollut olemassa jo useamman vuoden. Saisi sitä käyttää enemmän paikoissa joihin ei sovi traktorit, mopoautot ym.
Merkistö kansainvälisesti yhtenäistetään ja jos voidaan kuvitella että merkille käyttöä, niin on sitten valmiinaMuistaakseni muitakin uusia liikennemerkkejä on joita ei ole koskaan näkynyt missään. Huvikseenko niitä keksitään.
Kuinka moni käyttää moottorin viikoittain kuumaksi? Jos aikoo pitää autoa pidempään jatkuva sähköajo voi aiheuttaa hallaa polttomoottorille. Kosteutta voi kondensoitua moottorin sisälle ja kylmäkäynnistyksissä pääsee bensaa öljyn sekaan, joka ajan kanssa ohentaa öljyä ja heikentää voitelua.
Viime aikoina on saanut yllättävän paljon lukea että plugareiden moottorit on pilalla, kun niitä ei käytetä. Onko jollain antaa jotain oikeita tapauksia, jossa näin on käynyt? Muistan lukeneeni tapauksen uuden mersun kanssa, jossa käyttäjä ei ollut juuri ollenkaan ajanut polttiksen avustuksella ja auto alkoi antaa outoja vikakoodeja. Mutta vanhempien plugareiden polttisongelmiin en ole kyllä törmännyt.
Syy on ehkä siinä, että vanhemmilla plugareilla ei pääse yhtä kauas pelkällä sähköllä ja polttis melkein väkisinkin käynnistyy joka reissulla. Lisäksi kun vanhoissa ei voida lämmittää pelkällä sähköllä, hoitaa matkustamon lämmitys polttiksella samalla koneen käyttämisen lämpimäksi, mikä ehkäisee öljyn ongelmia.Mutta vanhempien plugareiden polttisongelmiin en ole kyllä törmännyt.
Sähän lainasit nimenomaan lausetta jossa tuo syy on mainittu. Merkkihuollossa muakin varoiteltiin asiasta että on tullut vastaan plugineja joissa moottori on ruostunut sisältä kun ollaan ajettu kuukausitolkulla pelkällä sähköllä.En näe tälle mitään syytä jos pärjää useamman viikon kokonaan ilman polttista. Sitten käytän suosiolla enemmän jos näyttää että sähkörange ei ihan riitä.
Sähän lainasit nimenomaan lausetta jossa tuo syy on mainittu. Merkkihuollossa muakin varoiteltiin asiasta että on tullut vastaan plugineja joissa moottori on ruostunut sisältä kun ollaan ajettu kuukausitolkulla pelkällä sähköllä.
Syy on ehkä siinä, että vanhemmilla plugareilla ei pääse yhtä kauas pelkällä sähköllä ja polttis melkein väkisinkin käynnistyy joka reissulla. Lisäksi kun vanhoissa ei voida lämmittää pelkällä sähköllä, hoitaa matkustamon lämmitys polttiksella samalla koneen käyttämisen lämpimäksi, mikä ehkäisee öljyn ongelmia.
Ampera ei olekaan ihan tavallinen hybridi.Kohta 10-vuotiaat Amperat tekevät kaiken mihin vanhat plugarit eivät mielestäsi kykene ja polttisten kanssa ei ole pahempia ongelmia ainakaan vielä 300tkm ajettuna.
Ampera ei olekaan ihan tavallinen hybridi.
BMW. Mua tosiaan varoiteltiin kahdesta eri asiasta; Pidempiaikainen pelkällä sähköllä ajo joka ruostuttaa moottorin, ja sitten ne kylmiltään polkaisut esim. motarin rampilla mikä vie bensaa öljyn sekaan.Mistä merkistä kyse? Luin kyllä lainaamani kohdan, mutta luulen että ongelma ei oikeasti ole polttiksen totaalinen käyttämättömyys vaan se että sitä on käytetty vähän ja liian lyhyissä jaksoissa. Itsekin näen ihan aiheellisena käyttää polttista kuukausittain hieman pidempään ja tähän ovat GM:n insinööritkin päätyneet esim. Amperan kohdalla. Viikottaiseen käyttötarpeeseen en usko, jos sähköajo on todellakin 100% sähköajoa. Kosteuden kondensoituminenhan tapahtuu tunneissa ja en usko että sinne polttiksen sisälle pääsee mainittavasti uutta kosteutta kun sitä ei käytetä eli tuollainen viikottainen käyttö lähinnä vaihtaisi sen pienen kondensoituneen vesimäärän toiseen.
En näe tälle mitään syytä jos pärjää useamman viikon kokonaan ilman polttista. Sitten käytän suosiolla enemmän jos näyttää että sähkörange ei ihan riitä.
Uskon että se on myrkkyä jos polttis käynnistyy vaikka motarin rampilla, mutta ajot ovat niin lyhyitä että sähkörange riittää. Sitä en usko että sähköajon maksimoinnissa olisi mitään huonoa polttikselle niin kauan kun siinä onnistutaan täysin, mutta Tamia lainatakseni 95% keskittyminen on 50% suoritus![]()
BMW. Mua tosiaan varoiteltiin kahdesta eri asiasta; Pidempiaikainen pelkällä sähköllä ajo joka ruostuttaa moottorin, ja sitten ne kylmiltään polkaisut esim. motarin rampilla mikä vie bensaa öljyn sekaan.
Voi tosin olla bemari-spesifi homma, en tiedä mistä merkistä oli alun perin nyt kyse.
Tämä myös kiinnostaisi, että mitä nämä sisältä mätänevät moottorit nyt oikein on? Onko jotain oikeaa linkkiä ja selityksiä, mitä on tapahtunut. Mulla taitaa toistaiseksi olla pisin rupeama 3 viikkoa puhtaasti sähköllä ja vaikka ajoin 7002 km ja tankkasin 37,08 L, niin se oli jo täysin validia polttisajoa kulutuksella 0,53 L/100 km, joka on melkein 1/2:t viralliseen WLTP lukemaan. MUN MIELESTÄ täysin turhaa höpinää mistään ”mätänevistä” polttomoottoreista plugareiden kohdalla. Kerran käyttäminen n. alle1/2-vuotta riittänee ihan hyvin.Viime aikoina on saanut yllättävän paljon lukea että plugareiden moottorit on pilalla, kun niitä ei käytetä. Onko jollain antaa jotain oikeita tapauksia, jossa näin on käynyt? Muistan lukeneeni tapauksen uuden mersun kanssa, jossa käyttäjä ei ollut juuri ollenkaan ajanut polttiksen avustuksella ja auto alkoi antaa outoja vikakoodeja. Mutta vanhempien plugareiden polttisongelmiin en ole kyllä törmännyt.
Tämä oli facessa "Case uusi A-mersu". Oliko se nyt muutaman kuukauden jälkeen kun öljyn laatu alkoi hälyttämään ja paikalle tullut huoltaja kuulemma totesi että moottori käyttämättä liian pitkään ja sekaan pääsee kuitenkin kondensiota sekä suuttimista vuotaa polttoainetta tippa silloin tällöin.Viime aikoina on saanut yllättävän paljon lukea että plugareiden moottorit on pilalla, kun niitä ei käytetä. Onko jollain antaa jotain oikeita tapauksia, jossa näin on käynyt? Muistan lukeneeni tapauksen uuden mersun kanssa, jossa käyttäjä ei ollut juuri ollenkaan ajanut polttiksen avustuksella ja auto alkoi antaa outoja vikakoodeja. Mutta vanhempien plugareiden polttisongelmiin en ole kyllä törmännyt.
Moottori ruostuu muutamassa kuukaudessa ?Sähän lainasit nimenomaan lausetta jossa tuo syy on mainittu. Merkkihuollossa muakin varoiteltiin asiasta että on tullut vastaan plugineja joissa moottori on ruostunut sisältä kun ollaan ajettu kuukausitolkulla pelkällä sähköllä.
Moottori ruostuu muutamassa kuukaudessa ?
Ketjussa jotain arvailuja miksi ruostuu, mutta onko siellä merkkihuollossa kerrottu miksi (oikeasti) ruostuu.
Saisko tuon vian korjattua softalla ?
Siis ihemettely siitä että jos moottoria käyttää muutaman kuukauden välein, niin maalikkona tulee mieleen että sillä olisi ongelmaa vähentävä vaikutus.
Maalikkona tulee edelleen mieleen että onko ohje/varoitus varotoimi, jolla varmistetaan sen polttiksen toimivuus pitkällä juoksulla, eikä niinkään se että niitä olis ruostunut jos alle vuoden sykleissä käytetty.
Daimler (mm. Mercedes-Benz) on ilmoittanut, ettei kehitä enää hybridejä. ZF näkee tulevaisuutta vähintään vuoteen 2030 asti. IAA: Daimler entwickelt Plug-in-Hybride nicht weiter – ZF sieht Zukunft „weit über 2030 hinaus“
Se bensa nyt ei ainakaan parissa kuukaudessa miksikään mene. Ite muuten nykäsin kesällä kiinalaisen 2-tahtiaggregaatin 4v ulkoseisonnan jälkeen käyntiin, jonkun kerran sai nykästä, mutta ei sekään varmaan bensasta johtunut![]()