- Liittynyt
- 03.03.2017
- Viestejä
- 1 830
Meinaat että alle 20 eurolla saa tuollaisen kombirasian jossa on supersuko, kun erillinen supersuko maksaa melkein satasen?Supersuko siinä on
Se läppäkannen sininen väri ei tee pistorasiasta supersukoa.
Meinaat että alle 20 eurolla saa tuollaisen kombirasian jossa on supersuko, kun erillinen supersuko maksaa melkein satasen?Supersuko siinä on
Ei mitään ryhmäjohtoa ole saanut vetää niin ettei sitä pysty kuormittamaan johdonsuojan nimellisvirralla mutta silti noita hiiltyneitä johtoja on vintit pullollaan ja kuten sanoin niin jollain paineilmakompuralla tms asennus on voinut toimia ihan hyvin mutta 9-10h yhtäjaksoista 11kW kuormaa on vähän eri juttu.Ei CEE16 rasiaa saa asentaa siten, ettei se kestä virtaluokitustaan. Eli kun vetää oman vedon, se ei mene lämpöeristeissä, eikä vanhoista jakorasioissa.
Käytännössä ajetaan kauppaan, lounaalle, harrastuksiin ja kaikki on 2-14km päässä ja eri aikaan. Nyt mökille yms et se sit tekee sen et kuluu 3l/100km.Nyt näytti keskikulutus 7,6. Mutta siinä käytännössä sitten 3/5 kaupunkia ja 2/5 motaria. Viime pidemmällä maantie reissulla oli just jotain 5,6l/100km kun matkaa oli 400km.
Minkä tyyppisellä ajolla tuo 2,85l/100km siis tullut? Aika tiuhaan oot lataillu kuitenkin, niin siitä oletin tuon kaupunki kruisailuksi "lyhyitä stinttejä".
Edit. ja tuo 7,6 tosiaan käytänössä ilman latauksia
Mitä tuolla tulee tehoksi? joku 350hp ja varmaankin aika reippaat väännöt? Osaako auton tehonäyttö tajuta uudet hevosvoimat?Käytännössä ajetaan kauppaan, lounaalle, harrastuksiin ja kaikki on 2-14km päässä ja eri aikaan. Nyt mökille yms et se sit tekee sen et kuluu 3l/100km.
Asensin bootmod3 stage 1 (98) softan. Lähinnä tulee mieleen, että miten tämä on mahdollista. Että auto kiihtyy eleettömästi kuin juna johonkin 170km/ja ilman kick downia. 2000rpm on jo niin messevästi vääntöä, että siitä sit lähdetään.
Mitä tuolla tulee tehoksi? joku 350hp ja varmaankin aika reippaat väännöt? Osaako auton tehonäyttö tajuta uudet hevosvoimat?
Loppuu omasta takuu tuossa jonkinajan päästä ja pakko se on tuollainen hommata heti.
Ainahan siinä on (tiedostettu) riski kun rupeaa virittämään.Liikaa ei kannata tuosta 330e:stä (tai muista vastaavalla bensakoneella) olevista tehoa repiä. Noita on useampikin tapaus, joissa ohjelmoidun koneen männät sulaneet.
Mistä tiedät paljonko minun rasiani maksoi?Meinaat että alle 20 eurolla saa tuollaisen kombirasian jossa on supersuko, kun erillinen supersuko maksaa melkein satasen?
Se läppäkannen sininen väri ei tee pistorasiasta supersukoa.
Joku Celtic tuning noista sai mäntiä sulamaan pari vuotta sitten. Taisivat saada aika rankkaa käyttöäkin.Liikaa ei kannata tuosta 330e:stä (tai muista vastaavalla bensakoneella) olevista tehoa repiä. Noita on useampikin tapaus, joissa ohjelmoidun koneen männät sulaneet.
No siinä viestissä oli linkki tuollaiseen ihan tavalliseen kombirasiaan ja kerroit asennuttaneesi vastaavan.Mistä tiedät paljonko minun rasiani maksoi?
Jos viimeksi olet tankannut helmikuussa, niin eipä sille polttoainemotille ole paljoa ollut käyttöä. 65k€ tuosta jokseenkin järjetön hinta. Käsittääkseni tuo auton 8” kosketusnäyttö on parhaimmillaan 2000 luvun alkupuolta?Mulla oli just sama tilanne tammikuussa 2020, kun rupesin kattelemaan ittelle plugaria. Täyssähkö on ittellä poissuljettu, koska se ei salli välttämättä seinästä repimistä kesken latauksen, jos on pakko lähteä mihin aikaa vuorokautta tahansa. Eikä puhettakaan, että vähän sitten pystyisi täyttelemään sähköllä kesken ajamisen. Bensa vielä täyttönä onnistuu, muttei lataileminen. 2020 tammikuussa ei ollut kummoisia vaihtoehtoja noilta oikeilta autonvalmistajilta edes olemassa, enkä Teslaa kelpuuta mukaan muutenkaan. Erikoista olettaa, että täyssähköinen kävisi jokaiselle automaattisesti ottaa omaksi kulkineeksi. Meikäläisellä oli ja on ainoa vaihtoehto laittaa plugarit viivalle ja ottaa siitä sitten ittelle paras. Vähän sama tilanne omalla kohdalla, kuin joku ulkopuolinen tulisi 316 BMW kuskille, joka haluaisi vaihtaa M3:een maksamalla 10 K€ lisää, että väärin tehty.
Tykkään ajella tällä RAV4:lla ja mulle sopii plugari erinomaisesti.
Pari tonnia lisää niin saisi 545e bemarin mikä jotain ihan muuta.Jos viimeksi olet tankannut helmikuussa, niin eipä sille polttoainemotille ole paljoa ollut käyttöä. 65k€ tuosta jokseenkin järjetön hinta. Käsittääkseni tuo auton 8” kosketusnäyttö on parhaimmillaan 2000 luvun alkupuolta?
Yksi 419km matka minkä kesäkäytössä isompi akkuisella sähkärillä selvittäisi ilman lataustaKyllä sille aina välillä käyttöä tulee. Vajaa 20 000 km ajettu ja kulutustakin ollut jo 1,9 L/100 km, niin ei meillä pelkällä sähköllä olla vielä liikuttu. Omalla kohdalla täyssähköön siirtyminen tulee mahdolliseksi muutaman vuoden päästä kyllä, muttei nyt. Pääsee kuitenkin nytkin aika paljon puhtaasti sähköllä arkiajot.
BMW:n huomattavasti pienempi tavaratila, Toyotaa lyhyempi ajomatka sähköllä, matalampi maavara, lyhyempi takuu ja epäkäytännöllisyys lapsien kanssa tosiaan ovat jotain aivan muuta. BMW 545e on varmaan amattikoulupudokkaan märkä päiväuni mutta perheelliselle, mökin omistajalle tai harrastavalle ihmiselle RAV4 voi olla parempi vaihtoehto.Pari tonnia lisää niin saisi 545e bemarin mikä jotain ihan muuta.
Kävin ajamassa tuon akkutestin sama reitti, nyt lämpötila +21 celssiusta. Toteutunut ajomatka pelkästään sähköllä oli 51 km.Skoda Superb akkutesti 5.3.2021. Lämpötila -2c. Kova lumisade. Aloitus omakotialuelta. Alkumatka noin 6 km kaupunkialueella, liikennevalopysähdyksiä. Sen jälkeen moottoritie 100 km/h nopeusrajoituksella niin pitkälle kuin pääsee.
Toteutunut ajomatka sähköllä auton matkamittarin mukaan oli 36,1 km
Keskinopeus 52 km/h.
Toteutunut kulutus akun tyhjäksi ajon jälkeen. Ajomatka yhteensä 47 km, 0,45h, sähköä 18,7 kWh/100 km ja bensaa 1,4 l/100km
Paikallinen sähköasennusfirma sen minulle hommasi ja asensi. Oletin että kyseessä supersuko koska vaatimuksena oli jatkuva 16A ja koska se siltä näyttää (sininen. Voi toki olla että ovat vaihtaneet sen halpiksen oikeaan supersukoon, pitäisi katsoa laskun erittely läpi.No siinä viestissä oli linkki tuollaiseen ihan tavalliseen kombirasiaan ja kerroit asennuttaneesi vastaavan.
Mistä saa ostettua kombirasian jossa on valmiiksi supersuko?
Kannattaa tosiaan tarkistaa jostakin että ovat todella vaihtaneet sen rasian jos aiot kuormittaa sitä jatkuvalla 16A virralla. Kyllähän sen pystyy vaihtamaan, mutta hinta on sitten ihan eri ja pistorasian kannen väri ei liity asiaan mitenkään joten siitä sitä ei voi päätellä.Oletin että kyseessä supersuko koska vaatimuksena oli jatkuva 16A ja koska se siltä näyttää (sininen.
Mukavat aloituslukemat jo alkaa olla. Pääsee Dieselin kulutuksiin, ilman lisämaksuja. Kaupunkiajot vielä mukaan, niin pääsee jo 4,5 L lukuihin. Hybridillä ja varsinkin Toyotalla oli joskus melko erikoinen fiilis, kun huomasi, että entinen kaupunkikulutus kääntyi täysin päälaelleen. Vanhalla 2011 RAV4 mallilla meni aina yli 10 L kaupungissa ja melkein tuplatehoisella uusimmalla pääsi 4:lla alkaviin lukuihin. Se oli jotain aivan käsittämätöntä alkuunsa. Eikä aikaisemmin muutenkaan välittänyt kulutuksesta oikeestaan yhtään, mutta nykyään sen seuraamisesta on tullut melkein pakkomielle, että kuinka alas pystyy pääsemään.Taas näitä kulutuspäivityksiä, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
Eka oikeasti pidempi reissu ajettu nyt corolla touring sports 1.8 hybridillä.
Pohjois-Savosta Kilpisjärvelle ja takaisin. Noin 1600km lenkki.
Neljän tankkauksen (tapana tankata kun tankki noin puolillaan) keskiarvona kulutus 4,8L/100km trippimittarin ja tankattujen litrojen mukaan laskettuna. Ei mitään ekotyylin ajoa vaan normaalia matkavauhtia rajoitusten mukaan muun liikennevirran mukana.
Näissä on vaan vähän huono tapa kun alkaa valuttelemaan liikennevaloihin satoja metrejä ennen päämäärää. Takana olevat saattaa ärsyyntyä. Tullut Lexuksella syyllistyttyä tuohon kun koittaa optimoida latausaikoja maksimiin.Mukavat aloituslukemat jo alkaa olla. Pääsee Dieselin kulutuksiin, ilman lisämaksuja. Kaupunkiajot vielä mukaan, niin pääsee jo 4,5 L lukuihin. Hybridillä ja varsinkin Toyotalla oli joskus melko erikoinen fiilis, kun huomasi, että entinen kaupunkikulutus kääntyi täysin päälaelleen. Vanhalla 2011 RAV4 mallilla meni aina yli 10 L kaupungissa ja melkein tuplatehoisella uusimmalla pääsi 4:lla alkaviin lukuihin. Se oli jotain aivan käsittämätöntä alkuunsa. Eikä aikaisemmin muutenkaan välittänyt kulutuksesta oikeestaan yhtään, mutta nykyään sen seuraamisesta on tullut melkein pakkomielle, että kuinka alas pystyy pääsemään.
Hauskoja kilometrejä sinne myös.
Mihin, oi mihin sitä ohjaustehostinta tarvitsee Skodassa moottori sammutettuna, vai onko kaasu-Octaviassa olevinaan erilainen start-stop, joka toimii myös liikkeellä ollessa? Koska bensaversiossa se sammuu vasta kun auto on paikallaan, ja liikkeelle lähtiessä ehtii alamäessäkin valua ehkä puoli metriä jarrun päästäessä niin hyrähtää käyntiin. Vai onko suurinta hupia pyöritellä rattia liikennevaloissa nivelten anellessa lopettamaanohjaustehostinkin menee pois päältä moottorin sammuessa
Joo miettisin että pitäiskö lyhyille kauppareissuille akku ladata vaan 90% täyteen niin saa jarrutustehon talteen ensi kilometreista lähtien. Säästäisi siinäkin! Taloudellisesti kuitenkin lienee parempi laittaa regen nollaan ja antaa rullata niin ei tule muunnoshäviötä.Suosittelen että optiomoitte siellä liikenteessä sen sujuvuuden edelle ja sitten vasta kulutuksen, mikään ei ärsytä niin paljon kuin edessä hidasteleva hybridi/sähköauto kun pitää regeneroida/säästää sähköä
eiköhän se muu tekniikka siinä ympärillä ole vähän parantunut myös, ei apulaitteet kuluta enää sähköä niin paljon + isompi akkuEnsimmäinen akkutesti uudella autolla, entisellä passat gte -17 pääsin sen ~30km kesällä.
Nykyinen siis octavia phev. En tiedä mikä tota noin suurta eroa selittää, akkujen koossa ei kuitenkaan aivan hirveä ero (9.9kwh vs 13kwh).
Mulla ollut joku 3kk F30 330e, ajotietokone näyttää 2.0L/100km. Ajelen lyhyitä matkoja ja auto aina firmassa kiinni latausasemassa. Ajaminen halpaa (varmaan 2e/100km koska töissä ilmaiset sähköt) mutta auto oli toki kallis (27ke)Käytännössä ajetaan kauppaan, lounaalle, harrastuksiin ja kaikki on 2-14km päässä ja eri aikaan. Nyt mökille yms et se sit tekee sen et kuluu 3l/100km.
Asensin bootmod3 stage 1 (98) softan. Lähinnä tulee mieleen, että miten tämä on mahdollista. Että auto kiihtyy eleettömästi kuin juna johonkin 170km/ja ilman kick downia. 2000rpm on jo niin messevästi vääntöä, että siitä sit lähdetään.
Tottakai. Toki jos se takana oleva haluaa päästä niihin edessä oleviin punaisiin seisomaan pidemmäksi aikaa niin sitten se joko menee ohitse tai on voi voi.Suosittelen että optiomoitte siellä liikenteessä sen sujuvuuden edelle ja sitten vasta kulutuksen, mikään ei ärsytä niin paljon kuin edessä hidasteleva hybridi/sähköauto kun pitää regeneroida/säästää sähköä
Sammuu jo jonkin verran ennen kuin auto pysähtyy. Ei tuosta nyt niin hirveästi haittaa ole, mutta ärsyttäähän se jos tulee tilanne jossa melkein pysähdyt valoihin, mutta sitten vaihtuvatkin justiinsa vihreiksi ja pitäisi heti kääntää risteykseen, varsinkin kun ei se sammutusautomatiikka ihan raketin lailla sitä autoa uudestaan käyntiin saa.Mihin, oi mihin sitä ohjaustehostinta tarvitsee Skodassa moottori sammutettuna, vai onko kaasu-Octaviassa olevinaan erilainen start-stop, joka toimii myös liikkeellä ollessa? Koska bensaversiossa se sammuu vasta kun auto on paikallaan, ja liikkeelle lähtiessä ehtii alamäessäkin valua ehkä puoli metriä jarrun päästäessä niin hyrähtää käyntiin. Vai onko suurinta hupia pyöritellä rattia liikennevaloissa nivelten anellessa lopettamaan
Kulutusmittarivirhe pitää huomioida. Jos käyttää kymmentä prosenttia, niin netoksi tulisi 70 km / 100 * 12,7 kWh/100 km * 1,1 = 9,8 kWh.^^Tulkitsenko oikein että pääsit siis 70km? Aika pieneksi jäisi akun nettokapasiteetti 12.7*0.7=~9kWh.
Skoda ilmoittaa tuolle uudemmalle akulle netoksi 10.4kWh ja vanhassa Passatissa se on ollut 8.7kWh eli uudessa on enemmän puskuria. Miltäs Passatissa näyttivät nuo atk:n lukemat kun olit päässyt sen ~30km?
Tuolta sen voi ostaa ja sieltä näkee myös ohjeet kuinka homma menee: bootmod3 B48 B46 - BMW Fxx Gxx 120i 125i 220i 225i 320i 330i 330e 420i 430i 520i 530i X3 X4 20i 25i 30i TuneHetkinen, siis bootmod3 on siis joku jonka voi softata itse? Nyt alkoi kiinnostamaan, mistäs tuo nimenomaan stage 1 98 hommataan?
Auto on vm 2017 mutta laakkoselta haettuna sai 2v BPS takuun, jonka ehdoista siis ei ole tietoa. Kannattaneekohan virittää
Omassa autossa (bensa toki) kulutusmittari näyttää 0-0,2 desiä liikaa, ei siis koskaan liian vähän. Tämä yli 100tkm tankkauksista laskettuna. Nollaan siis mittarin aina tankatessa ja pidän siitä exceliä.Kulutusmittarivirhe pitää huomioida. Jos käyttää kymmentä prosenttia, niin netoksi tulisi 70 km / 100 * 12,7 kWh/100 km * 1,1 = 9,8 kWh.
Vieläkin jää 0,6 kWh vajaaksi vs. ilmoitettu 10,4 kWh. Lopun selittänee se, että auto todennäköisesti olisi liikkunut vielä muutamia kilometrejä sähköllä vaikka range näyttikin 0 km.
Juu 70km pääsin, ehkä hitusen enemmän olisi vielä mennyt vaikka range näytti 0km. En muista paljon se passatissa oli, ainoa muistissa oleva ajo on toukokuun alusta jolloin lämpötila oli 8c ja lukemat 26,2km/25,2kwh.^^Tulkitsenko oikein että pääsit siis 70km? Aika pieneksi jäisi akun nettokapasiteetti 12.7*0.7=~9kWh.
Skoda ilmoittaa tuolle uudemmalle akulle netoksi 10.4kWh ja vanhassa Passatissa se on ollut 8.7kWh eli uudessa on enemmän puskuria. Miltäs Passatissa näyttivät nuo atk:n lukemat kun olit päässyt sen ~30km?
12,7 kWh/100 km on tajuttoman kova lukema. Sillä pesee jo Teslan ja muutkin sähköautot samassa kokoluokassa. Mulla on tuolla RAV4 plugarilla päässyt parhaimmillaan n. 16 kWh/100 km. Kesäiset ajot kyllä näyttää sujuvan plugareillakin oikein mainiosti ja saa hienosti kirittyä kulutusta talvea vasten pienemmäksi. Mulla on nyt syyskuusta lähtien kertynyt kulutus 1,9 L/100 km ja kesää on vielä edessä kunnolla. Pidemmät reissut alkanu jo melkein nyppiä, että pitää lähteä. No 1 vuosi täyteen ja sitten saa jäädä kyttääminen. Kevyesti kulkee Skoda ja onnea ja menestystä sille.Juu 70km pääsin, ehkä hitusen enemmän olisi vielä mennyt vaikka range näytti 0km. En muista paljon se passatissa oli, ainoa muistissa oleva ajo on toukokuun alusta jolloin lämpötila oli 8c ja lukemat 26,2km/25,2kwh.
330e on kyllä upea vehje vaikkei olekaan mikään ultimaattinen säästöpossu eikä yritäkään olla. Facelift f30 malleista tuntuisi liikenteessä olevan joku +50% noita plugareita.Mulla ollut joku 3kk F30 330e, ajotietokone näyttää 2.0L/100km. Ajelen lyhyitä matkoja ja auto aina firmassa kiinni latausasemassa. Ajaminen halpaa (varmaan 2e/100km koska töissä ilmaiset sähköt) mutta auto oli toki kallis (27ke)
Hetkinen, siis bootmod3 on siis joku jonka voi softata itse? Nyt alkoi kiinnostamaan, mistäs tuo nimenomaan stage 1 98 hommataan?
Auto on vm 2017 mutta laakkoselta haettuna sai 2v BPS takuun, jonka ehdoista siis ei ole tietoa. Kannattaneekohan virittää
Itselle tulossa Skoda IV Style syksyllä enkä kyllä aikonut kulutusta mitenkään seurata ja ajamista himmailla......Kesäiset ajot kyllä näyttää sujuvan plugareillakin oikein mainiosti ja saa hienosti kirittyä kulutusta talvea vasten pienemmäksi. Mulla on nyt syyskuusta lähtien kertynyt kulutus 1,9 L/100 km ja kesää on vielä edessä kunnolla. Pidemmät reissut alkanu jo melkein nyppiä, että pitää lähteä. No 1 vuosi täyteen ja sitten saa jäädä kyttääminen. Kevyesti kulkee Skoda ja onnea ja menestystä sille.
19 astetta on talvella ollut hyvä ja tänään piti nostaa jo 24 asteeseen, kun alkoi olla hieman vilpoista. Ei pystyny pitämään 22 asteessa.Itselle tulossa Skoda IV Style syksyllä enkä kyllä aikonut kulutusta mitenkään seurata ja ajamista himmailla.
Lämpöpyyntö kesät/talvet 22 astetta, ilmastointi aina päällä, penkin- yms. lämmittimet tarpeen mukaan päälle, nopeus rajoitusten mukaan (vakkariin tai mittariin +5-+7 km/h enemmän kuin sallittu), aina yöksi autotallissa latautumaan, bensaa menee sitten mitä menee, kuitenkin vähemmän kuin nyt.
Minulla on tuo sama ollut nyt vuoden. Supeb IV siis. Autoilusta en tietenkään ole maksanut mitään kun työsuhdesopimuksesta on kysymys. Laturissa aina kun auto on parkissa. Keskikulutus vuoden aikana on ollut noin 4-5 litraa / 100 km. Niin ja lataussähköstäkään en maksa mitään omasta pussista.Itselle tulossa Skoda IV Style syksyllä enkä kyllä aikonut kulutusta mitenkään seurata ja ajamista himmailla.
Lämpöpyyntö kesät/talvet 22 astetta, ilmastointi aina päällä, penkin- yms. lämmittimet tarpeen mukaan päälle, nopeus rajoitusten mukaan (vakkariin tai mittariin +5-+7 km/h enemmän kuin sallittu), aina yöksi autotallissa latautumaan, bensaa menee sitten mitä menee, kuitenkin vähemmän kuin nyt.
Outoa että VW/Skoda ei siis ole vieläkään laittanut mittareita näyttämään edes sinnepäin oikein. Kaikilla VW/Skoda logollisilla pirsseillä joilla olen ajanut on niin nopeusmittari kuin kulutusmittarikin olleet lähinnä viitteellisiä. 100 alueella saa ajella vähintään 120 mittarissa että ollaan oikeassa satasessa, ja kulutusmittariin pitää lisätä vähintään 0,5L/100km lisää että on lähelläkään oikeaa kulutusta.Minulla on tuo sama ollut nyt vuoden. Supeb IV siis. Autoilusta en tietenkään ole maksanut mitään kun työsuhdesopimuksesta on kysymys. Laturissa aina kun auto on parkissa. Keskikulutus vuoden aikana on ollut noin 4-5 litraa / 100 km. Niin ja lataussähköstäkään en maksa mitään omasta pussista.
Vakkariin saa plussata 10-15 km/h kun on tienpäällä. Sen verran tuo ajotietokone valehtelee gps-nopeuteen verrattuna että kun tuon verran kun laittaa plussaa niin tienpäällä ei tule sakkoja ja matka joutuu.
Olen kyllä todella paljon autosta tykännyt. Itseäni ei hirveästi lyhyt 25km range haittaa kun valtaosa ajoista menee sen sisään. Sitten kun lähden heittämään 200km reissua seututeille niin selviän 4,5-4,7 L/100km lukemilla.330e on kyllä upea vehje vaikkei olekaan mikään ultimaattinen säästöpossu eikä yritäkään olla. Facelift f30 malleista tuntuisi liikenteessä olevan joku +50% noita plugareita.
Menee yllättävän pienellä vaikka ei latailisi ollenkaan, reilu 6l/100km mikä on aika hyvin raskaaahkolle ja kohtuu tehokkaalle.
Takuu loppuu ainakin koneen ja voimansiirron osalta siihen hetkeen kun softaat, vaikka poistaisit softan.
Todennäköisyys että hajoaa on kyllä aika minimaalinen jos ei kokoajan lappulattiassa ajele. Tuossa oleva bensakone on ilmeisen varma tekele.