Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niinhän se lukee. Päteekö tälläiset ehdot EU-alueella?
Suomessa Toyotien akkutakuut koskevan vain Toyota Finlandin maahantuomia autoja. Lukee niissä hybrid akkujen takuuehdoissa.
Ei tietenkään Suomen maahantuoja anna mitään takuuta, mutta valmistajan takuun on lain mukaan oltava voimassa koko EU-alueella.Suomen maahantuoja ei anna tuota takuuta tuontiautoille tietääkseni, eli joudut sitten Ruotsin vastaavan kanssa tappelemaan siitä. Voin olla väärässä, mutta näin muistelen kun tutkin asiaa vuosi sitten.
Kyse on siitä 10v/350tkm Toyotan akkutakuusta joka on voimassa aina vuoden kerrallaan kun sen käyttää Toyotalla akkutestissä. Tätä ei Suomen maahantuoja anna tuontiautoille.Ei tietenkään Suomen maahantuoja anna mitään takuuta, mutta valmistajan takuun on lain mukaan oltava voimassa koko EU-alueella.
Tosin ilmeisesti Toyota itse myöntää EU:ssa vain 5v ja 100 000 km akkutakuun, joka ei tuossa esimerkkitapauksessa paljon lämmitä.
Tehdäänkö tuo akkutesti aina huollossa vai pitääkö teettää erikseen?
Corollan kohdalla Eco-tilassa adaptiivinen vakkari toimii pehmeämmin ja sen vuoksi tuota tulee käytettyä. Kaasupoljinvaste taas huononee omasta mielestäni eli ennen puoltaväliä ei tapahdu oikein mitään ja sitten tuleekin niskat nitkauttava nykäys (siinä määrin kun se näillä tehoilla on mahdollista).
@Zetbo
Yleiseen takuukeskusteluun:
Itselataavaa hybridiä, ainakaan Toyotaa, en huolestuisi ulkomaantuonnista takuumielessä. Hyvin epätodennäköisessä tilanteessa menee se pari touhutonnia ja sitten on ainakin taas uusi akku. PHEV Priusta kyllä harkitsisin tarkemmin, koska suurempi akku on huomattavasti kalliimpi vikaantuessaan.
Pienen akun hyöty on juuri siinä ettei sen vaihto paljoa maksa ja onnistuu tee se itse mieheltä parissa tunnissa.
Minua kiinnostaisi tuo "ei paljon maksa" Toyota Hybridin akku?
Löytyiskö joku lähde tai linkki mistä voisi katsoa hintoja?
Ostin Mitsubishin Outlander PHEV (Active Plus varustelu) 2021 mallin ja nyt kotona käsikirjaa lueskellessa aloin pohtimaan pitääkö myyjän puheet ajoakun lämmittämisestä laturilla paikkaansa kun sanoi, että autosta puuttuu ajoakun lämmitysjärjestelmä mutta se lämmitetään laittamalla auto lataukseen.
Ellen käsikirjaa väärin ymmärtänyt niin tuo ajoakun lämmitysjärjestelmä, joka paremmin varustelluista malleista löytyy, toimii juurikin tuolla tavalla eli laittamalla auton lataukseen. Mikäli asia on näin niin miten tästä karvalakkimallista saadaan akku kovilla pakkasilla lämpimäksi? Odotetaan että bensakone tuottaa tarvittavan lämmön? Sen venäläisen Webaston tuohon asennutin, onkohan siitä asian suhteen iloa?
PS: ihan bensa-autoa lähdin ostamaan, mutta tuli sen verran hyvä tarjous tästä hybridistä niin sokkona hyppäsin leikkiin mukaan. 10v olisi tällä tarkoitus ajella noin 15 000km/vuosi ja päivittäin noin 15km työmatka-ajoa mielellään pelkällä akulla - voiko tuon sössiä niin että akku kärsii liiaksi? 10A-laturilla latailen aina kun tarvetta, onko väliä lataanko täyteen kun akku 10%, 30% tai vaikka 60% eli löytyykö joku tekninen sweatspot akun eliniän kannalta?
Lainaus käsikirjasta:
![]()
Akkuhan lämpenee joka tapauksessa kun akkua ladataan. Lämmitin kytkeytyy pois päältä kun akku on optimaalisessa lämpötilassa. Silloin latauskin sujuu nopeammin ja akku tarjoaa enemmän kapasiteettia. En sanoisi että lämmitys menee hukkaan vaikka se olisi päällä kesälläkin, kun ei se turhaan lämmitä jos lämmitystarvetta ei ole. Okei, onhan se hieman hukkaan heitettyä kun akku jäähtyy latauksen jälkeen jos ei ole lähdössä ajamaan, mutta sitten kävisi niin että kylmä akku ei lataudu oikeasti täyteen lämpötilan vaikutuksesta ja ajaessa huomaatkin että miksi prosentit tippuvat liian nopeasti kun se kylmänä jaksoikin latautua vain 80% SoC asti tms.Vaikuttaa aika tyhmältä järjestelmältä. Eihän ajoakkua kannata lämittää, jos autolla ei ole tarkoitus lähteä ajamaan. Kyseessä on energian tuhlaus.
Eli (ilman tuota akun lämmitysjärjestelmää) mun kannattaa toimia samoin kuin tekisin lohkolämmittimen kanssa? Ajottaisin latauksen siten, että se loppuu niillä paikkeilla kun autolla oon liikkeelle lähdössä? Ja sisälämmityksen ja bensamoottorin hoitais webasto? Vaikea ehkä ajottaa jos akkua esim. 90% jäljellä.Akkuhan lämpenee joka tapauksessa kun akkua ladataan. Lämmitin kytkeytyy pois päältä kun akku on optimaalisessa lämpötilassa. Silloin latauskin sujuu nopeammin ja akku tarjoaa enemmän kapasiteettia. En sanoisi että lämmitys menee hukkaan vaikka se olisi päällä kesälläkin, kun ei se turhaan lämmitä jos lämmitystarvetta ei ole. Okei, onhan se hieman hukkaan heitettyä kun akku jäähtyy latauksen jälkeen jos ei ole lähdössä ajamaan, mutta sitten kävisi niin että kylmä akku ei lataudu oikeasti täyteen lämpötilan vaikutuksesta ja ajaessa huomaatkin että miksi prosentit tippuvat liian nopeasti kun se kylmänä jaksoikin latautua vain 80% SoC asti tms.
Ostin Mitsubishin Outlander PHEV (Active Plus varustelu) 2021 mallin ja nyt kotona käsikirjaa lueskellessa aloin pohtimaan pitääkö myyjän puheet ajoakun lämmittämisestä laturilla paikkaansa kun sanoi, että autosta puuttuu ajoakun lämmitysjärjestelmä mutta se lämmitetään laittamalla auto lataukseen.
Ellen käsikirjaa väärin ymmärtänyt niin tuo ajoakun lämmitysjärjestelmä, joka paremmin varustelluista malleista löytyy, toimii juurikin tuolla tavalla eli laittamalla auton lataukseen. Mikäli asia on näin niin miten tästä karvalakkimallista saadaan akku kovilla pakkasilla lämpimäksi? Odotetaan että bensakone tuottaa tarvittavan lämmön? Sen venäläisen Webaston tuohon asennutin, onkohan siitä asian suhteen iloa?
PS: ihan bensa-autoa lähdin ostamaan, mutta tuli sen verran hyvä tarjous tästä hybridistä niin sokkona hyppäsin leikkiin mukaan. 10v olisi tällä tarkoitus ajella noin 15 000km/vuosi ja päivittäin noin 15km työmatka-ajoa mielellään pelkällä akulla - voiko tuon sössiä niin että akku kärsii liiaksi? 10A-laturilla latailen aina kun tarvetta, onko väliä lataanko täyteen kun akku 10%, 30% tai vaikka 60% eli löytyykö joku tekninen sweatspot akun eliniän kannalta?
Lainaus käsikirjasta:
![]()
Vaikuttaa aika tyhmältä järjestelmältä. Eihän ajoakkua kannata lämittää, jos autolla ei ole tarkoitus lähteä ajamaan. Kyseessä on energian tuhlaus.
Periaatteessa kyllä. Vielä parempi se olisi jos akussa olisi nestekierto ja lämmönvaihdin että esilämmittämällä akkua lämmität samalla lämpövarastoa josta voidaan ottaa lämpöä sisätiloihin eikä tarvitse esilämmittää erikseen moottoria sekä akkua. Niin kuulemma Teslakin tekee ja varmaan muutkin, että kylmällä suurin osa latausenergiasta käytetään itse asiassa akun lämmittämiseen eikä sen lataamiseen - sen nettovaikutus on että range kasvaa nopeammin kuin pelkästään lataamalla, kun lämmin akku jaksaa luovuttaa enemmän kilowattitunteja.Eli (ilman tuota akun lämmitysjärjestelmää) mun kannattaa toimia samoin kuin tekisin lohkolämmittimen kanssa? Ajottaisin latauksen siten, että se loppuu niillä paikkeilla kun autolla oon liikkeelle lähdössä? Ja sisälämmityksen ja bensamoottorin hoitais webasto? Vaikea ehkä ajottaa jos akkua esim. 90% jäljellä.
Sinänsä kiva systeemi jos työnantaja kieltää auton lataamisen: "en lataa vaan lämmitän akkua"![]()
Periaatteessa kyllä. Vielä parempi se olisi jos akussa olisi nestekierto ja lämmönvaihdin että esilämmittämällä akkua lämmität samalla lämpövarastoa josta voidaan ottaa lämpöä sisätiloihin eikä tarvitse esilämmittää erikseen moottoria sekä akkua. Niin kuulemma Teslakin tekee ja varmaan muutkin, että kylmällä suurin osa latausenergiasta käytetään itse asiassa akun lämmittämiseen eikä sen lataamiseen - sen nettovaikutus on että range kasvaa nopeammin kuin pelkästään lataamalla, kun lämmin akku jaksaa luovuttaa enemmän kilowattitunteja.
Näyttäis tuo Remote Control olevan kaikissa varustelutasoissa eli se lämmittää mitä kaikkea? Sähkömoottorit, akut ja sisätilaa? Jääkö mulla tuon webaston tehtäväksi lämmittää bensamoottori? Toki täällä napapiirillä -30c pakkaset aika yleisiä niin pitäähän tuon bensakoneen lämmin olla ennen starttia, tuntuu vaan että menee silti kenties rahat hukkaan webaston kanssa. Jostain tosin luin, että jotkut käyttävät paukkupakkasilla webastoa ihan sisätilan lämmittämiseen kun autosta loppuu puhti omasta takaa, mene ja tiedä.Mulla ei ole kuin auton oma Remote Control eli etäkäyttöinen ja ajastettava sähkövastuslämmitys enkä ole ajatellut mitään muuta hankkia. Talvella moottorin on ihan hyvä käynnistyä rauhassa kotona tai työpaikan pihassa ja käydä lämpimäksi, versus tilanne jossa akku on finaalissa ja moottori käynnistetään vain muutama kilometri kotoa.
Näyttäis tuo Remote Control olevan kaikissa varustelutasoissa eli se lämmittää mitä kaikkea? Sähkömoottorit, akut ja sisätilaa? Jääkö mulla tuon webaston tehtäväksi lämmittää bensamoottori? Toki täällä napapiirillä -30c pakkaset aika yleisiä niin pitäähän tuon bensakoneen lämmin olla ennen starttia, tuntuu vaan että menee silti kenties rahat hukkaan webaston kanssa.
Tässä ei kaiketi ole perinteistä automaattivaihteistoa vaan 1 eteen ja 1 taakse (sähkömoottorit) + bensakoneelle oma vaihde jos hyppää leikkiin mukaan? Kuulostaa sen verran yksinkertaiselta että vaihteisto tässä tuskin tulee pettämään mitä ite 2000-luvun alkupuolen automaatti autojen kanssa opin pelkäämään.
Lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen sijasta päädyin tuohon webastoon eli kyllä sillä bensakone ja sisätila lämmitetään. Sikäli mikäli tuon voi laittaa hurisemaan kesken ajon niin tuohan on just hyvä kun voi varautua esilämmittämään polttomoottorin pidemmillä matkoilla.Ei mitsun etälämmitys lämmitä kuin sisätiloja. Toki siitä sitten vähän vuotaa lämpöä polttomoottorillekin, sitten kun se käynnistyy. Plugareissa polttikselle tulee joka tapauksessa kylmiä kylmäkäynnistyksiä ihan toimintaperiaatteen vuoksi. Ensin kun ajat 20 km sähköllä ja menet polttikselle, niin sitten se polttomoottori on jo taas jääkalikka, vaikka ennen lähtöä se olisikin esilämmitetty. Pelkkä webaston tilaus ei kerro oikeastaan yhtään mitä se sitten tekee. Oletus nykyään on varmaan pelkkä sisätilojen lämmitys ja siinä heitit rahasi vaan hukkaan tuon auton kanssa.
Kuulostaa aika turhalta kikkailulta. Olen noin neljä vuotta aika aktiivisesti seurannut Outlanderiin liittyviä foorumeita ja ryhmiä, ei niissä ole tainnut ikinä olla kellään ongelmia polttiksen kanssa. Ja kuten jo todettu, plugarissa se polttis ehtii jää(h)tymään alkulämmityksen jälkeen useasti matkan aikana.Lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen sijasta päädyin tuohon webastoon eli kyllä sillä bensakone ja sisätila lämmitetään. Sikäli mikäli tuon voi laittaa hurisemaan kesken ajon niin tuohan on just hyvä kun voi varautua esilämmittämään polttomoottorin pidemmillä matkoilla.
Nettiautosta äkkiseltään katsottuna on jopa 16" renkailla noita, etten näkis mitään estettä 17" renkaille.Lisää pohdittavaa Mitsubishi Outlander PHEV:n osalta - renkaat ja niiden koko. Mukana tuli speksien mukaiset 18" aluvanteet kesärenkaille, mutta talvirenkaita ei ja ne yleensä ymmärtääkseni 16" aluvanteet. Käsikirja ohjeistaa näin:
Onkohan mitään estettä hankkia 17" vanteet ( 6,5x17, 5x114,3, et 38, 67,1 keskireikä), mennä lähimpään rengasliikkeeseen ostamaan sopivat nastarenkaat ja saada niihin nuo rengaspaineanturit? Edellinen auto 2000-luvun alusta, silloin alle laitettiin sellaiset renkaat "jotka siellä mahtuu pyörimään" eli en näistä mitään ymmärrä.
Tuli tätä kirjoitellessa tämmöiseen törmättyä eli kaiketi onnistuisi:
![]()
2021 Mitsubishi Outlander - Wheel & Tire Sizes, PCD, Offset and Rims specs
Wheel size, PCD, offset, and other specifications such as bolt pattern, thread size (THD), center bore (CB), trim levels for 2021 Mitsubishi Outlander. Wheel and tire fitment data. Original equipment and alternative options.www.wheel-size.com
Rekisteriotteesta pitäisi löytyä tyyppihyväksytyt vanteet joita saa suoraan käyttää, ja tuossa listassahan on myös 17" vanne. Useimmiten ne kokorajoitukset tulee siitä ettei esim 16" vanne mahdu paikalleen ongelmitta jarruosien takia, ellei ole sopivan sirolla rakenteella, mitä Mitsun omat vanteet ilmeisesti on kun sellaisia tarjotaan. Hankit vain tuon listan mukaiset 17" vanteet ja 215/65 talvirenkaat ja kovaa ajoa.Lisää pohdittavaa Mitsubishi Outlander PHEV:n osalta - renkaat ja niiden koko. Mukana tuli speksien mukaiset 18" aluvanteet kesärenkaille, mutta talvirenkaita ei ja ne yleensä ymmärtääkseni 16" aluvanteet. Käsikirja ohjeistaa näin:
Onkohan mitään estettä hankkia 17" vanteet ( 6,5x17, 5x114,3, et 38, 67,1 keskireikä), mennä lähimpään rengasliikkeeseen ostamaan sopivat nastarenkaat ja saada niihin nuo rengaspaineanturit? Edellinen auto 2000-luvun alusta, silloin alle laitettiin sellaiset renkaat "jotka siellä mahtuu pyörimään" eli en näistä mitään ymmärrä.
Tuli tätä kirjoitellessa tämmöiseen törmättyä eli kaiketi onnistuisi:
![]()
2021 Mitsubishi Outlander - Wheel & Tire Sizes, PCD, Offset and Rims specs
Wheel size, PCD, offset, and other specifications such as bolt pattern, thread size (THD), center bore (CB), trim levels for 2021 Mitsubishi Outlander. Wheel and tire fitment data. Original equipment and alternative options.www.wheel-size.com
Mä tein niin, että vaihdoin 18” talvirengassetin 19” R3 settiin. Aika mukavat on ajella, eikä tunnu miltään lötköiltä alla. Eikös tuo Outlanderkin paina ihan kunnolla, niin en oikein saa langanpäästä kiinni, että miksi pitäisi näihin plugareihin laittaa mitään pullarenkaita. RAV4 plugariin on 235/55-19 ainakin omasta mielestä loistava kumi myös talvella. 2,8 bar oli koko talven keskimäärin paineet R3:ssa ja hyvää pitoa mukavilla ajo-ominaisuuksilla. Toistaiseksi myös pisin trippi sähköllä 91,8 km ajettu R3:lla. Ajotuntumasta pelkkää hyvää yhdeltä talvelta, eikä mitään tunnetta, että sortuisi alta.Nettiautosta äkkiseltään katsottuna on jopa 16" renkailla noita, etten näkis mitään estettä 17" renkaille.
Langanpäänä raha vaikkakin huono paikka säästää. Nyt löysin hyvän tarjouksen 245/45/19 setistä jossa vanteiden et 50. Onkohan isompia ongelmia tiedossa kun valmistaja suosittelee 235/50 ja vanteiden et 38?Mä tein niin, että vaihdoin 18” talvirengassetin 19” R3 settiin. Aika mukavat on ajella, eikä tunnu miltään lötköiltä alla. Eikös tuo Outlanderkin paina ihan kunnolla, niin en oikein saa langanpäästä kiinni, että miksi pitäisi näihin plugareihin laittaa mitään pullarenkaita. RAV4 plugariin on 235/55-19 ainakin omasta mielestä loistava kumi myös talvella. 2,8 bar oli koko talven keskimäärin paineet R3:ssa ja hyvää pitoa mukavilla ajo-ominaisuuksilla. Toistaiseksi myös pisin trippi sähköllä 91,8 km ajettu R3:lla. Ajotuntumasta pelkkää hyvää yhdeltä talvelta, eikä mitään tunnetta, että sortuisi alta.
Mä tein niin, että vaihdoin 18” talvirengassetin 19” R3 settiin. Aika mukavat on ajella, eikä tunnu miltään lötköiltä alla. Eikös tuo Outlanderkin paina ihan kunnolla, niin en oikein saa langanpäästä kiinni, että miksi pitäisi näihin plugareihin laittaa mitään pullarenkaita. RAV4 plugariin on 235/55-19 ainakin omasta mielestä loistava kumi myös talvella. 2,8 bar oli koko talven keskimäärin paineet R3:ssa ja hyvää pitoa mukavilla ajo-ominaisuuksilla. Toistaiseksi myös pisin trippi sähköllä 91,8 km ajettu R3:lla. Ajotuntumasta pelkkää hyvää yhdeltä talvelta, eikä mitään tunnetta, että sortuisi alta.
235 leveillä renkailla 55 % profiili on melko kaukana mistään matalaprofiilista ja leveyden lisääntyessä pysyy ilmapatja taas maltillisena, vaikka profiilin prosentit hieman pieneneekin. Ajossa tulee vähän tietysti sellainen kompromissi valittua, jottei ihan lötköä, eikä toisaalta mitään kivijyrääkään kiinnosta ajella. Omalla kohdalla siis pidän 235/55-19 vielä varsin notkeana renkaana.
Volvo alle nyt ja vaihtaa sitten joskus mersuun, kun on paremmin saatavilla, jos tekee mieli?Volvo V60 T8 pähkäilyn alla, kuinkas nuo lämmitys/viilennys sydeemit noissa toimii. Webastollahan lämpiää talvella sekä moottori että sisätila??? Kuinkas kesähelteet, saako etäohjauksella/ajastuksella viileäksi?
Suht soiva peli muuten taitaa tuo volvon T8 olla, vaihtoehton olis mersun uus C-sarjan plugari mutta sitä joutus ootteleen tovin käytettyjen markkinoille kun ei vielä ole edes saatavilla. Siinä kutkuttelis se luvattu jopa yli 100 km sähkörange jolla nyt pärjäis omat päivittäiset ajelut, se ~50 km range on siinä ja tässä
Sovelluksella onnistuu helposti ajastukset ja käynnistykset.Volvo V60 T8 pähkäilyn alla, kuinkas nuo lämmitys/viilennys sydeemit noissa toimii. Webastollahan lämpiää talvella sekä moottori että sisätila??? Kuinkas kesähelteet, saako etäohjauksella/ajastuksella viileäksi?
Suht soiva peli muuten taitaa tuo volvon T8 olla, vaihtoehton olis mersun uus C-sarjan plugari mutta sitä joutus ootteleen tovin käytettyjen markkinoille kun ei vielä ole edes saatavilla. Siinä kutkuttelis se luvattu jopa yli 100 km sähkörange jolla nyt pärjäis omat päivittäiset ajelut, se ~50 km range on siinä ja tässä
Volvo V60 T8 pähkäilyn alla, kuinkas nuo lämmitys/viilennys sydeemit noissa toimii. Webastollahan lämpiää talvella sekä moottori että sisätila??? Kuinkas kesähelteet, saako etäohjauksella/ajastuksella viileäksi?
Suht soiva peli muuten taitaa tuo volvon T8 olla, vaihtoehton olis mersun uus C-sarjan plugari mutta sitä joutus ootteleen tovin käytettyjen markkinoille kun ei vielä ole edes saatavilla. Siinä kutkuttelis se luvattu jopa yli 100 km sähkörange jolla nyt pärjäis omat päivittäiset ajelut, se ~50 km range on siinä ja tässä
Saattoi johtua RF renkaista? Vakaata menoa normi renkailla.Koeajoilla bemarista jäi vähän levoton olo.
Jatkan eri vaihtoehtojen henkistä läpikäyntiä. Sen pohjalta: onko keskustelijoilla kokemuksia uudesta Tekniikan Maailman vertailunkin voittaneesta Honda Jazzista?
Mitä ajattelit tehdä lämmityksen suhteen, perus lohko+sisätila, weba vai raakana tulille ja antaa lämmetä? Itsellä kaksi duuni-liisari octaviaa takana, ja kolmas, ehkä, edessä ja politiikka pakottaa plugariin, niin vaihtoehtoja kartoittamassa. Saako PHEViä sähköllä lämpimäksi jos akussa on virtaa?Varusteet: Etuistuinten säädettävä reisituki, lämmitettävät takapenkit, selkämpi keskinäyttö ja toiminnot sekä myös Skodan malli, en halunnut farmari-autoa enkä normaalia pystyperää mutta halusin suuren takaluukun. Lisäksi tykkäsin Skodan ajettavuudesta ja sisätiloista enemmän
Saako PHEViä sähköllä lämpimäksi jos akussa on virtaa?
Olemme kohtalon tovereita. Minä jouduin myös työsuhdeautoilussa siirtymään Skodan PHEV:iin. Sitä ei pysty akkusähköllä esilämmitämään. Vaihtoehdot ovat perinteien lohkolämmitin + sisäpitoke tai talvipaketti jossa tulee webasto.
Jatkan eri vaihtoehtojen henkistä läpikäyntiä. Sen pohjalta: onko keskustelijoilla kokemuksia uudesta Tekniikan Maailman vertailunkin voittaneesta Honda Jazzista?
Vain koeistumisen verran. Olen 180 cm pitkä ja vissiin melko pitkäjalkainen, kun tässä(kään) B-segmentin autossa ei saanut järkevää ajoasentoa. Joko joutuu ajamaan lattialta tai sitten jalat melkoisen koukussa. Penkin säätövara ei riitä tarpeeksi kauas.
Sama ongelma on ollut monessa muussakin B-segmentin autossa. Oikeastaan vain Fordeissa ja VAGin pikkuautoissa tuntuu olevan kuskin paikka suunniteltu keskimittaisillekin.
Ajoasentokin on aika yksilöllistä.
Itse noin 175cm ja tähän mennessä kaikissa autoissa, jopa vanhassa yariksessa ja cliossa, on jäänyt penkkiin hyvin säätövaraa niin alaspäin kuin taaksekkinpäin.
Tosin oma mieleinen ajoasento on lähempänä rallikuskeja, eli kädet on koukussa ja keskikonsolin/näytön nappeihin pitää yltää hartioiden irtoamatta penkistä.
Joku muu taas voi tykätä ajaa kädet suorana jolloin penkki pitää olla paljon taaempana.
Kannattaa siis käydä ihan itse koeistumassa ja koeajamassa. Jos itse tykää autosta ja sattuu mahtumaan budjettiin niin laittaa sen, eikä kuuntele muiden mielipiteitä.