Ostin Mitsubishin Outlander PHEV (Active Plus varustelu) 2021 mallin ja nyt kotona käsikirjaa lueskellessa aloin pohtimaan pitääkö myyjän puheet ajoakun lämmittämisestä laturilla paikkaansa kun sanoi, että autosta puuttuu ajoakun lämmitysjärjestelmä mutta se lämmitetään laittamalla auto lataukseen.
Ellen käsikirjaa väärin ymmärtänyt niin tuo ajoakun lämmitysjärjestelmä, joka paremmin varustelluista malleista löytyy, toimii juurikin tuolla tavalla eli laittamalla auton lataukseen. Mikäli asia on näin niin miten tästä karvalakkimallista saadaan akku kovilla pakkasilla lämpimäksi? Odotetaan että bensakone tuottaa tarvittavan lämmön? Sen venäläisen Webaston tuohon asennutin, onkohan siitä asian suhteen iloa?
PS: ihan bensa-autoa lähdin ostamaan, mutta tuli sen verran hyvä tarjous tästä hybridistä niin sokkona hyppäsin leikkiin mukaan. 10v olisi tällä tarkoitus ajella noin 15 000km/vuosi ja päivittäin noin 15km työmatka-ajoa mielellään pelkällä akulla - voiko tuon sössiä niin että akku kärsii liiaksi? 10A-laturilla latailen aina kun tarvetta, onko väliä lataanko täyteen kun akku 10%, 30% tai vaikka 60% eli löytyykö joku tekninen sweatspot akun eliniän kannalta?
Lainaus käsikirjasta: