Hybridi vähän kiinnostaisi, mutta käytännössä vasta auton kanssa eläessä selviää häiritsevätkö ne negatiiviset jutut niin paljon. Koeajo on kuitenkin vain koeajo. Eli alkaako jatkuva latausjohdon kytkeminen pänniä suhteessa hyötyyn, tottuuko ylimääräisen massan muuttamaan ajotuntumaan ja onko menetettyä konttitilaa kaipaillut usein?
Positiivisena sitten tulisi vaivattomampi ja välittömämpi kiihtyvyys pienillä nopeuksilla joissa pienet turbo koneet eivät ole parhaimmillaan, pienet verot sekä mahdollinen polttoainesäästö.
Bemarin 330e ja 530e lähinnä kiikarissa. Haen enemmänkin sellaisten ihmisten kokemuksia jotka ajoittain voivat autoilusta jopa nauttia.
Tosiaan 330e f30 täällä.
Selkeinä negatiivisina asioina on tuo takakontin pienempi koko. Vähän niinkun matalampi se kontti. 530e kontista en tiedä, oletettavasti isompi. Hyvin oon ite selvinny. 2 lätkäkassiakin sinne saanu tungettua, no problemos. Juhannuksena kylmälaukki piti laittaa takapenkille, kun ei korkeutensä puolesta konttiin mahtunut.
Sitten kanssa se 330e bensatankki on noin 40L. Pitempää matkaa kun ajaa, tai jotain keikkaluontaista hommaa niin aika herkässä saa olla tankkaamassa. Pelkällä sähköllä range omassa 2/2016 versiossa siellä hyvällä säällä max 27km. Mutta en sähköautoksi tätä hankkinutkaan.
Yksi "negatiivinen" mikä tulee mieleen, on sellanen takaraivossa kolkuttava huono omatunto. Kun ei laittanutkaan autoa töissä lataukseen, kun ei jaksanut kävellä 150m enemmän parkkipaikalta toimistolle, kun laturit "väärällä" parkkiksella. Itsellä ei siis kotona mahdollista ladata ollenkaan. Mutta nämä molemmat ovat ihan omia huonoja ratkaisuja.
Muutenkin helposti vainoharhaisena tuijottaa kulutusta, vaikka edessä olisi tyhjää, kameratonta saaristopätkää uudella asfaltilla kiiltelemässä.
Nyt selkeästi vähentynyt itsellä tuijottelu ja tuntuu napsahtavan Sportti+ moodille ja vaihteisto manuaalin puolelle aika herkässä näin nätteinä kesäkeleinä. Kattoluukku auki vaan polttamaan päänahkaa. Ei siinä tietty maailmaa pelasta tai bensaa säästä, mutta eipä sitä aina tarvikkaan.
Kaikki muu onkin autossa ollut positiivista. Hyvin vähällä ollut omat negatiiviset kokemukset vuoden yhteiselon jälkeen. Jos selviää pienemmän bensatankin ja pienemmän kontin kanssa, niin varmasti hyvä vaihtoehto. Sellanen ymmärrys mulla, että noissa uudemmissa malleissa tuota rangeakin huomattavasti enemmän kun oma max 27km.
Itse en niin ole huomannut ylimääräistä massaa. Aikasemmin ollut käytössä audin a3 ja a4 variantti. A3 nyt sellanen kisakippo ettei voi verrata, mutta ei toi 330e nyt mitenkään häiritsevästi painavalta ole itselle tuntunut.
Itse en ole päässyt noihin alle 5l/100km kulutuksiin missään vaiheessa. Toisaalta ollut nyt lyhyitä pyrähdyksiä kaupungissa ja moottoritietä, ilman latauksia (kun on se pistoke niiiiiin kaukana). Huitelee lähempänä 7-9L/100km varmaan todellinen kulutus viime kuukauden ajoilla (vajaa 3000km moottoritietä ja kaupunkia pelkästään). Sportti päällä koska miksei ja kesä.