Keskustelua hybridiautoista

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
329
Kautta aikain on ollut malleja jossain on julkaisun yhteydessä päätetty jättää ritilä pois lamppujen välistä ja lähes poikkeuksetta faceliftin yhteydessä sellainen on lisätty (mieleen tuli fiat ritmo, umpikeula passat, audi a2).. Joten aika aran asian kanssa ollaan tekemissä!
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
203
Peugeoteissa sapelihammas-ulkonäkö on todella hyvä, saa nähdä miten tuo vain kestää aikaa. Riippuu paljon siitä, mikä tulee jatkossa olemaan trendi, ritilä vaiko umpimuovikeula.
Saa nähdä mitä Mersun EQS:n naamioteippien alta paljastuu :hmm: Sen verranhan jo tiedetään, että keula on kirjaimellisesti umpinainen, autossa ei ole konepeltiä avattavaksi.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
459
Taitaa tuo Audin keula olla samalla psykoosiasteikolla, kuin BMW:n ylisuuret munuaiset -> kapitalisoidaan sillä merkin näkyvyyttä maksimit ja tehdään "erottuvaa designia". Skoda on perinteisin noista ja ID.4 taas neutraalein, joka vaan näyttää mitään tunteita herättämättä.
Lähes kaikki autot saa ilman peräpeilin mallimerkintää. Miksiköhän ilman nokan merkintää ei saa autoja? Esim mersussa melkein kaikissa nykyisissä nokassa oleva puoli metriä korkea mersun merkki on olut yksi syy välttää koko merkkiä. Bemarin uusista malleista ei tietysti kannata edes mainita mitään...
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 105
Tarkoittaisikohan hän sitten sitä suurta eturillin mersumerkkiä?
Ei S-mersussa ole sellaista isoa edessä. Mut toki jos ei tykkää Mersun muotoilusta, niin sitten ei tykkää, mutta pienen yksityiskohdan takia merkin välttäminen kuulostaa vain tekosyyltä. En tiedä onko montaakaan merkkiä joita saisi tilattua ilman että siinä edessä on jotain logoa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
315
Ei S-mersussa ole sellaista isoa edessä. Mut toki jos ei tykkää Mersun muotoilusta, niin sitten ei tykkää, mutta pienen yksityiskohdan takia merkin välttäminen kuulostaa vain tekosyyltä. En tiedä onko montaakaan merkkiä joita saisi tilattua ilman että siinä edessä on jotain logoa.
Juuri näin. Itse jätin Porsche Taycan Turbo S ostamatta ja ostin Toyota Auriksen, kun en tykkää Porschen merkistä!

Mersut jäisi kauppaan monesta syystä, mutta iso merkki ei ole yksi niistä. Tietenki meitä on moneen junaan.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
349
No nytpä pääsee kukin itse päättämään, kaatuuko EQS:n hankinta siihen keulamerkkiin vai ei.


Ensimmäisten hetkien jäljiltä vaikuttaa tyylikkäältä. Maski on ison tähden lisäksi täynnä pieniä tähtiä, joten Mercedes-kammoisille tämä ei ainakaan ole. Näköjään Maybachista tuttu kaksivärimaalaus on saatavilla tähänkin. Takavalojen noi piirrokselliset ledit jäi myös mieleen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 670
Luonnossa tuo EQS voisi olla kivempi kuin kuvissa. Koska hintaa ei ole tullut ulos niin ja se lienee alkaen 90k perusmalli, niin katsellaan.

Video

Edit. Plussaa että saa 22kw laturin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 402
Erikoinen ratkaisu kaartaa toi kaksivärimaalaus noihin pyöränkaariin. Näyttää kummalliselta. Olisi paljon hienomman näköinen, jos jatkuisi suorana valojen linjaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
370
No nytpä pääsee kukin itse päättämään, kaatuuko EQS:n hankinta siihen keulamerkkiin vai ei.


Ensimmäisten hetkien jäljiltä vaikuttaa tyylikkäältä. Maski on ison tähden lisäksi täynnä pieniä tähtiä, joten Mercedes-kammoisille tämä ei ainakaan ole. Näköjään Maybachista tuttu kaksivärimaalaus on saatavilla tähänkin. Takavalojen noi piirrokselliset ledit jäi myös mieleen.
Jotenkin tulee tuosta keulan profiilista mieleen Honda Civic :D
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 105
Mersu lupaa Level 3 autonomiaa, 60 km/h asti. Eli kuski saa irroittaa katseen tiestä ja katsoa vaikka elokuvaa, kunhan on valmis järjestelmän hälyttäessä ottamaan ohjat. Onkos tuo nyt sitten edistyksellisin mitä tulee olemaan tänä vuonna myynnissä?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
436
Jotenkin tulee tuosta keulan profiilista mieleen Honda Civic :D
Aivan sama ajatus. Kumma, jos asia ei ole käynyt suunnittelijoiden mielessä. En kyllä ymmärrä tätä Mersun nykylinjaa. Kojelaudat näyttöineen näyttävät japanilaisilta pelilaitteilta, ja näköjään ulkokuoreenkin haetaan vaikutteilta samalta suunnalta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 383
Katumaasturimuodin järjettömyyttä kuvaa hyvin se, että katumaasturimuotoiltu EQA 250 vie 17.7kWh/100km, kun taas sulava EQS 450+ vie 15.7kWh 100km 500kg suuremmasta painostaan huolimatta! kyseessä siis WLTP-lukuja joissa on lataushäviöt mukana.
Tämä. Mutta minkäs teet, kun katumaastureista on tehty "seksikkäitä" ja aerodynaamisemmat mutta yhtä tilavat tila-autot on lähes hävinneet markkinoilta. Mikä valmistaja lähtee tätä trendiä ekana kääntämään, vastuullisuuden nimissä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 841
Tämä. Mutta minkäs teet, kun katumaastureista on tehty "seksikkäitä" ja aerodynaamisemmat mutta yhtä tilavat tila-autot on lähes hävinneet markkinoilta. Mikä valmistaja lähtee tätä trendiä ekana kääntämään, vastuullisuuden nimissä?
Niiinpä. Onhan se suorastaan koomista, että ensimmäinen kunnon sähköfarmari tulee sellaiselta merkiltä kuin Porsche :lol:
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
349
Jotenkin se EQA näyttää ärsyttävän tyhmältä. Siis sellaiselta että se ihan varmasti myy kyllä todella hyvin ja se ärsyttää vielä enemmän, kunnes joku päivä yleisyytensä takia totun siihen ja lopulta sopeudun. Takaa katsoen se näyttää pullistuneelta Peugeot 208:lta. Tässä crossover-luokassa Audin tekeleet näyttää ehkä vähän paremmalta.

En ole mikään intohimoinen crossover-vihaaja, mutta kieltämättä on erittäin virkistävää nähdä sellaisia autouutuuksia kuin EQS, uusi Civic, jne. Crossovereissa ei niinkään ota päähän se itse autoluokka, koska niillekin voi olla paikkansa, vaan se miten ne suosionsa takia syö tieltään muita tarpeellisia korimalleja.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
329
Mersua katsoessa joku häiritsi, nyt tajusin että jos ajattelen mersun merkin sijaan tuohon opelin merkin, niin sehän näyttää vanhalta vectralta tai ainakin kävisi sellaisesta :)
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
480
Tämä. Mutta minkäs teet, kun katumaastureista on tehty "seksikkäitä" ja aerodynaamisemmat mutta yhtä tilavat tila-autot on lähes hävinneet markkinoilta. Mikä valmistaja lähtee tätä trendiä ekana kääntämään, vastuullisuuden nimissä?
Eiköhän tämäkin sykli tukahdu kuin luonnostaan, kun tietty saturaatiopiste on saavutettu. Kyllähän noista alkaa olla trendikkyys jo aika kaukana ja erottuminen joukosta todella vaikeaa.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
98
Eiköhän tämäkin sykli tukahdu kuin luonnostaan, kun tietty saturaatiopiste on saavutettu. Kyllähän noista alkaa olla trendikkyys jo aika kaukana ja erottuminen joukosta todella vaikeaa.
Mä taas kun en pääse noilta makuulaveteilta nousemaan edes kunnolla ylös, niin on vaikea kyllä ymmärtää, että joku suostuu jonkun farkun, tai sedanin ottamaan. Vuoteen 95 asti ajelin ensin Corolla 4WD sportswagonilla ja Camryllä, mutta siitä asti RAV4 ja Land cruiser. Aika rajoittunutta on kyllä tuollainen ajattelu, että ”The Auto” olisi vain nuo makuulavetit ja muut vaihtelee trendin vaihtuessa kaikkea mahdollista sesongin mukaan. Vai pitäisikö tuollainen ymmärtää jotenkin jo fakkiutuneisuudeksi. Paras auto ittelle on kuitenkin oma auto.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 105
Mä taas kun en pääse noilta makuulaveteilta nousemaan edes kunnolla ylös, niin on vaikea kyllä ymmärtää, että joku suostuu jonkun farkun, tai sedanin ottamaan.
Niin, kyllähän autojen suunnittelukin seuraa toki terveystrendejä. Mutta kyllä ihmisen pitäisi alhaalta ylös päästä, muuten tuo kyllä tulee näkymään vanhetessa vielä pahemmin kun et tuoliltakaan enää pääse ylös. Itse palasin kyllä ihan mielelläni SUVista sedaniin (koska farkkuja ei vielä ole), itseasiassa jokainen viimeinen neljä autoani on ollut erilainen, hatchback -> farmari -> suv -> sedan. Koen itseasiassa mukavaksi ajaa taas matalalla, siinä on omat etunsa näkyvyyden suhteen myös (siinä missä SUVissa omansa).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 383
Niin, kyllähän autojen suunnittelukin seuraa toki terveystrendejä. Mutta kyllä ihmisen pitäisi alhaalta ylös päästä, muuten tuo kyllä tulee näkymään vanhetessa vielä pahemmin kun et tuoliltakaan enää pääse ylös. Itse palasin kyllä ihan mielelläni SUVista sedaniin (koska farkkuja ei vielä ole), itseasiassa jokainen viimeinen neljä autoani on ollut erilainen, hatchback -> farmari -> suv -> sedan. Koen itseasiassa mukavaksi ajaa taas matalalla, siinä on omat etunsa näkyvyyden suhteen myös (siinä missä SUVissa omansa).
Terveystrendeillä ei ole mitään osaa eikä arpaa siinä, että tila-autot on dumattu epäseksikkäiksi "soccer mom" autoiksi. Ei auton tarvitse olla iso SUV jotta sieltä näkee hyvin ja penkille pääsee istumaan huonollakin selällä.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 105
Terveystrendeillä ei ole mitään osaa eikä arpaa siinä, että tila-autot on dumattu epäseksikkäiksi "soccer mom" autoiksi. Ei auton tarvitse olla iso SUV jotta sieltä näkee hyvin ja penkille pääsee istumaan huonollakin selällä.
Viittasin tähän sedan/farmari josta Euroshopperi puhui, en tila-autoista. Tila-autot on kuolemassa tosiaan tuohon "soccer mom" väitökseen (vaikka useimmat socker momit jenkeissä ajaa kyllä SUVilla..), mikä on sääli, koska ne on todella näppäriä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
349
En tavallaan pitäisi mahdottomana sitä, että jonkun ihmeen kautta tila-autot tekisivät uudelleen paluun. Esimerkiksi sillä kiinalaisella (Maxxis tms?) sähköautovalmistajalla taisi olla sellainen jo tilattavissa. Mihinkään maailmanvalloitukseen on tietenkin pitkä matka, mutta hain takaa vastaavaa ilmiötä kuin muodissa, jossa välillä joku vanhentunut ja rumaksi mielletty muoti-ilmiö nousee uudelleen pintaan. Ehkä joku päivä käytännöllisyys tekee vastaavan tempun.

Isot SUV:t on toki asia erikseen, mutta pienemmissä crossovereissa ollaan jo siinä pisteessä, että eri autoluokat sekoittuu aiempaa enemmän ja valikoimasta löytyy crossovereita, jotka yhä vähemmän ja vähemmän enää eroavat mm. hatchbackeista siinä mielessä, miten ne vielä viitisen vuotta sitten erosivat. Tietyllä tavalla ympyrä sulkeutuu, ja asiakas voi saada huonolle selälleen auton, joka on kuin hatchback mutta aavistuksen korotetumpi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 816
No tila-autohan on kätevä jos tarvii paljon tilaa, mutta ei nelihenkisellä perheellä mitään erityistä tarvetta millekään tila-autolle ole.

Mun mielestä tämä että ihmiset ostavat näitä korkeampia autoja on tavallaan seurausta siitä että henkilöautot ovat madaltuneet. Eihän tuo madaltuminen mitenkään yhtäkkiä ole tapahtunut, mutta jos pistää vierekkäin jonkun 80 luvun henkilöauton ja uuden crossoverin, niin ei esim niiden maavarassa merkittäviä eroja ole, vaikka corssoverissa hieman korkeammalla istutaankin.

Uskon myös monen päätyvän noihin korkeimpiin siksi että ajatellaan että niissä olisi pidempi ja siten mukavempi jousitus. Jousitushan on toinen jonka suhteen autot ovat kehittyneet jo pitkään selvästi epämukavemmaksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 344
Siinä on kiva kaksoisstandardi, henkilöautot ovat madaltuneet ja pohjat muovitettu, koska ilmanvastus ja sen minimoiminen.

Mitä tekee ostaja, ja autoteollisuus? Ostaja haluaa korkeampia autoja, tehtaat tekee äs uu veetä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
549
Niiinpä. Onhan se suorastaan koomista, että ensimmäinen kunnon sähköfarmari tulee sellaiselta merkiltä kuin Porsche :lol:
Toihan ei edes ole farkku vaan shooting brake. Sekin on jännä, että tavaratatila on todella pieni auton kokoon nähden. Panamera Sport Turismossa oli jo 520 litraa (mikä sekin vastaa lähinnä keskikoista farkkua).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 006
Luonnossa tuo EQS voisi olla kivempi kuin kuvissa. Koska hintaa ei ole tullut ulos niin ja se lienee alkaen 90k perusmalli, niin katsellaan.

Video

Edit. Plussaa että saa 22kw laturin.
Videolla mainittiin heti kärkeen että tämä on kilpailija Model S:lle. Täytyy sanoa että Model S vaikuttaa lähinnä Dacialta verrattuna tuohon. :rofl:
 
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
331
Mersusta ei löydy samanlaista kokoonpanoon paneutumista ja käsityön määrää mm. viimeistelyn osalta, kuin Teslassa saa.
Aina voi vitsailla. Mersulta löytyy 100 vuoden kokemus luotettavien autojen valmistuksesta, jotka ovat myös teknologia kärkiryhmässä. Itse ajelin 15 vuotta mersuilla ja nyt kun vuoden ollut alla uusi Skoda Superb hybridi, niin olen oikeasti vasta ymmärtänyt, että mitä tarkoittaa laatu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 670
Aina voi vitsailla. Mersulta löytyy 100 vuoden kokemus luotettavien autojen valmistuksesta, jotka ovat myös teknologia kärkiryhmässä. Itse ajelin 15 vuotta mersuilla ja nyt kun vuoden ollut alla uusi Skoda Superb hybridi, niin olen oikeasti vasta ymmärtänyt, että mitä tarkoittaa laatu.
Ajelin vuoden verran E-sarjan 2017 mallilla.
Tekniikka ja muu kyllä toimi ongelmitta mutta elektroniikka taitaa olla se heikoin lenkki. Siihen piti tehdä multimedian uusi johtosarjan asennus, ei tullut kuluja koska takaisinkutsu, samalla sitten matrix ledejä korjattiin ja onneksi otin takuun, muuten olisi ollut 1600€ keikka mutta maksoin vain 100€.
Edellisessä Seatissa oli sentään 0 vikaa mutta tässä oli tuollaista pientä mutta ei kumminkaan suurta. Huollot ovat kyllä kalliita marmorilla koska huoltokirja digitaalinen.
Muuta vikaa ei ollut ja autolla oli ajettu 100tkm kun ostin ja myin pois kun 135tkm ajettu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 670
Luulin Sandyn olevan kartalla asioista mutta tuntuu että ei ihan taida ollakaan kun ei saa edes navia VWlla toimimaan. Toki muutakin valittaa mutta silti tuntuu oudolta jos työkseen tätä tekee ja eikä saa menua edes näkyviin.

Tuntuu että ei halua edes ymmärtää muuta kuin USA ja Teslan tapaa.

 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
2 067
Luulin Sandyn olevan kartalla asioista mutta tuntuu että ei ihan taida ollakaan kun ei saa edes navia VWlla toimimaan. Toki muutakin valittaa mutta silti tuntuu oudolta jos työkseen tätä tekee ja eikä saa menua edes näkyviin.

Olikos tämä gubbe ehkä saanut kannustimia jonkun toisen valmistajan toimesta?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
349
Softan puolella Mersu on niin pahasti jäljessä että Teslalla tuskin on mitään hätää pitkään aikaan.
Millä tavalla "niin pahasti jäljessä"? Ainakin tähän asti Mercedeksen uusimpia käyttöliittymiä on usein kehuttu, eikä tuo EQS:n laite huonolta vaikuta.

Sisätiloiltaan EQS vaikuttaa olevan Teslaa edellä, mutta täytyy vielä odotella, josko Model S:n facelift olisi kohentanut laatuvaikutelmaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 383
Sisätiloiltaan EQS vaikuttaa olevan Teslaa edellä, mutta täytyy vielä odotella, josko Model S:n facelift olisi kohentanut laatuvaikutelmaa.
Toisaalta jos miettii niin Tesla Model S on ehkä ensimmäinen jenkkiauto koskaan, jota vastaan mikään saksalainen valmistaja lähtee kilpailemaan. Rapakon toisella puolella tehdyt autot ei ole päässeet ikinä näin lähelle yleismaailmallista laatutasoa. Auton jenkkistatus ei ole ollut kummoinenkaan painolasti jos miettii Teslan menestystarinaa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
1 086
Toisaalta jos miettii niin Tesla Model S on ehkä ensimmäinen jenkkiauto koskaan, jota vastaan mikään saksalainen valmistaja lähtee kilpailemaan. Rapakon toisella puolella tehdyt autot ei ole päässeet ikinä näin lähelle yleismaailmallista laatutasoa. Auton jenkkistatus ei ole ollut kummoinenkaan painolasti jos miettii Teslan menestystarinaa.
Model S kilpailuvaltit eivät ole laadussa tai sisustassa vaan jossain ihan muualla. Esim rengasmelu on täysin luokaton tuon luokan autoksi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
399
Kävin tuollaista model 3 performancen faceliftiä kokeilemassa ja tässä muutamia fiiliksiä.

-suorituskyky, tämän uskon monelle olevan riittävä syy tämän hankintaan. samaan rahaan ei vaan saa toistaiseksi mitään vastaavaa.
-vaikutti hiljaisemmalta ja alusta mukavammalta kuin aiemmin kokeilemani
-infotainment toimiva mutta kaikki toiminnot näytönkautta todella perseestä, varmaan tähän tottuisi mutta miksi pitäisi kun ei ole pakko. Jatkuvat piippaukset syystä tai toisesta ärsyttäviä mutta ne varmaan saa jotenkin pois.
-erittäin typerän näköinen keulasta edelleen.
-sisusta ankea ja vähän halpis mitä ei saa varustelullakaan paikattua. Uutena kirkkaan valkoiset penkit on tosin aika näyttävän näköiset
-värivalikoima tosi rajallinen niin sisälle kuin ulos
-monet toiminnot toimi vähän miten sattuu, esim liikennevalotunnistus niin siihen en luottaisi hetkeäkään. mokasi noin 50% valoista, etenkin tilanne missä oli mahdollisuus kääntyä tai mennä suoraan ei vaan onnistunut systeemiltä.

Kokonaisuutena siis ihan hyvä auto mutta koeajon jälkeen kun hyppäsi takaisin omaan autoon niin tuli fiilis että ei, ei tullut kauppoja. Ite koen että jos ei ole aivan myyty koeajon jälkeen niin turha miettiä sen enempää.
Muistutti kyllä taas itseä että seuraava auto on lähes 100% varmuudella täyssähkö, kunhan itseä miellyttävä löytyisi, BMW i4 vaikuttaa lupaavalta mutta saa nähdä.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
98
Aika mielenkiintoisia uutuuksia tulee kyllä markkinoille. VW ID6 on kyllä noissa etu- ja takakuvissa melkein kuin merkkilogoa vaihtamalla RAV4. Omaan silmään nämä oikeat autonvalmistajat tekee kyllä hyvää jälkeä desing osastoilla ja saavat helposti asiakkaat siirtymään noihin sähköisiin versioihin juuri sen vuoksi. Toivotaan vain, ettei mikään tekninen scientologia ala valtaamaan liikaa tilaa ja pysyisi käytettävyys mielummin vaikka sillä mummo/vaari tasolla, jonka hallitsee vain yksinkertaisesti käynnistämällä ja lähtemällä ajamaan. Nappuloita ja viiksiä saisi mielellään olla ja vaikka ihan aidoilla kumisaappailla lähteä joskus tarpeessa ulkoilemaan. Autonimiset kumisaappaat tietysti voisi olla kyllä hyvät.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 505
Kävin koeajamassa vw id.4. Ihan miellyttävä iso auto. Jotenkin jäi sellainen kuva, että tehoa saisi olla enemmänkin. Kevyempi id.3 oli varmaan vähän pirteämpi. Ainakin tuossa 4 mallissa on isot renkaat ja kuopat ei paljoa tuntuneet. Kitkat oli vielä alla.

Nyt noita uusia id.4 autoja on nettiauton puolellakin ainakin pari kpl myynnissä, eli ostaja saisi auton nopeastikin, jos vaan varusteet (ja hinta) on sopivat.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
128 290
Viestejä
2 500 952
Jäsenet
49 946
Uusin jäsen
Eleperhonen

Hinta.fi

Ylös Bottom