Kyllä Taycan ja e-tron varmaan onkin hienompia kuin Model 3, mutta maksavat myös tuplasti. Niitä kannattaisi ehkä verrata Model S Plaidiin.
Hemmetisti hienompiahan nuo ovat model s verrattuna myös mikä alkaa olemaan tosi vanhentuneen näköinen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä Taycan ja e-tron varmaan onkin hienompia kuin Model 3, mutta maksavat myös tuplasti. Niitä kannattaisi ehkä verrata Model S Plaidiin.
Sai ne sisäpinnat uusiksi mutta ei ulkoa. Säästää aikaa ja rahaa kun ei muuteta koria.Hemmetisti hienompiahan nuo ovat model s verrattuna myös mikä alkaa olemaan tosi vanhentuneen näköinen.
Koeajamassani Model 3:ssa vilkut toimi mielestäni ihan normaalisti viiksen avulla? Pyyhkimiä en kokeillut mutta näytti että sekin olisi onnistunut näyttöön koskematta jos niin olisi halunnut?
Carwow lla taisi olla Polestar2 arvio joskus. Eli puhdas Android Auto käyttis ja selkeästi sulavampi kuin Teslan vastaava.
Jaa-a, käyt tuubista ettii ja katsot. Pointtihan oli vain tämä Teslan "ylivertainen" ohjelmisto-osaaminenTeslan käyttis ei töki yhtään, eli mitenköhän Polestar2 on siitä vielä "selkeästi sulavampi"?
Jos Teslalla olisi ylivertainen ohjelmisto siinä toimisi sadetunnistin ja valojen automaattipitkät.
Ei ne toimi. Omistat Teslan? Niin aika arpoja ne on.Eikös molemmat ominaisuudet löydy? Onko ne sitten täysin käyttökelvottomia?
Eikös molemmat ominaisuudet löydy? Onko ne sitten täysin käyttökelvottomia?
Ei ne toimi. Omistat Teslan? Niin aika arpoja ne on.
Eikös molemmat ominaisuudet löydy? Onko ne sitten täysin käyttökelvottomia?
Aika vähäinen kokemus. Jokainen kuka on omistanut/omistaa Teslan niin tietää kyllä miten hyvä se niiden "äly" on. Teslalla on keskitytty alusta asti FSD toteuttamiseen ja muut toiminnot ovat jääneet raakileiksi.En omista, mutta on harkinnassa. Kokemusta on koeajon verran.
Aika vähäinen kokemus. Jokainen kuka on omistanut/omistaa Teslan niin tietää kyllä miten hyvä se niiden "äly" on. Teslalla on keskitytty alusta asti FSD toteuttamiseen ja muut toiminnot ovat jääneet raakileiksi.
tarkoitatko tätä teslaryhmää mihin saa bannit jos erehdyt arvostelemaan autoa tai oikeastaan mitään siitä?Mitä olen facebookin Tesla-ryhmästä ja muualta omistajien kommentteja lukenut, hyvin suuri osa tuntuu olevan tosi tyytyväisiä autoihinsa.
Riippuu kommentoijasta. Aika nopeasti ne huonot viestit katoaa.Mitä olen facebookin Tesla-ryhmästä ja muualta omistajien kommentteja lukenut, hyvin suuri osa tuntuu olevan tosi tyytyväisiä autoihinsa.
tarkoitatko tätä teslaryhmää mihin saa bannit jos erehdyt arvostelemaan autoa tai oikeastaan mitään siitä?
Se vaan on vastareaktio kaikelle laput silmillä ylistämiselle. Muiden merkkien omistajat ei näe tarvetta kommentoida ajokkiaan foorumeilla, mistäköhän johtuu.Olen ollut huomaavinani, että tälläkin foorumilla on joitakin kirjoittajia jotka ovat ottaneet tehtäväkseen haukkua oikeastaan kaiken Teslan autoissa. Selkeästi herättää tunteita tuo Tesla..
Mitä olen facebookin Tesla-ryhmästä ja muualta omistajien kommentteja lukenut, hyvin suuri osa tuntuu olevan tosi tyytyväisiä autoihinsa.
No ei tarvitse ihmetellä, jos hieman nurinaa aiheuttaa kun lähdetään rakentamaan autoa nollasta ja vähät välitetään vuosien kokemuksien aikana toimivien ratkaisuiden käyttöönotosta. Pelkästään erilaisuuden tavoittelu ei ole syy tehdä asioita erilailla. Autolla ajaminen on prioritetti ja apulaitteiden säätäminen tulee onnistua ilman, että ajamiseen keskittyminen ei herpaannu.En ole varma, Tesla Owners Finland tms se ryhmän nimi oli jota olen selannut läpi.
Olisihan se hyvä myös auton puutteista saada lukea, tosin olen mielestäni lukenutkin kyseisessä ryhmässä myös ongelmista.
Sinänsä ymmärrän myös että jos on henkilöitä jotka ovat Tesla-omistajien ryhmässä vain haukkumassa Teslaa, niin ehkä he ovat väärässä ryhmässä. Olen ollut huomaavinani, että tälläkin foorumilla on joitakin kirjoittajia jotka ovat ottaneet tehtäväkseen haukkua oikeastaan kaiken Teslan autoissa. Selkeästi herättää tunteita tuo Tesla..
No ei tarvitse ihmetellä, jos hieman nurinaa aiheuttaa kun lähdetään rakentamaan autoa nollasta ja vähät välitetään vuosien kokemuksien aikana toimivien ratkaisuiden käyttöönotosta. Pelkästään erilaisuuden tavoittelu ei ole syy tehdä asioita erilailla. Autolla ajaminen on prioritetti ja apulaitteiden säätäminen tulee onnistua ilman, että ajamiseen keskittyminen ei herpaannu.
No voin sanoa ihan oman auton puolesta että ei siihen kosketusnäyttöön ole kovin kiva tökkiä jos tiessä on yhtään epätasaisuutta. Plus että joudut katsomaan sitä näyttöä kun yrität osua oikeaan. Ja mulla on Volvo. Mieluusti ottaisin penkin/ratinlämmittimen fyysisiin nappeihin enkä kosketuspaneeliin. Ilmastointi on ihan sama kun en siihen juuri ikinä koske.Jos kaikki tehtäisiin kuten on tehty aina ennenkin, aika vähän uutta syntyisi. Ehkä ajatuksena on ollut, että automatiikka hoitaa nuo säätämiset kuskin puolesta. Ja ainakin itselle tuntui jo koeajon aikana ihan helpolta se kosketusnäytön käyttö.
Jos kaikki tehtäisiin kuten on tehty aina ennenkin, aika vähän uutta syntyisi. Ehkä ajatuksena on ollut, että automatiikka hoitaa nuo säätämiset kuskin puolesta. Ja ainakin itselle tuntui jo koeajon aikana ihan helpolta se kosketusnäytön käyttö.
Totta tuokin(kokeilemisen osalta). Citroen on kunnostautunut tässä erilaisten teknisten ratkaisujen pioneeriksi aikojen saatossa: esim. kääntyvät ajovalot. Innovaatisten uusien ratkaisujen tulisi parantaa turvallisuutta, eikä mahdollisesti vaarantaa sitä. Itse ihmettelen ettei äänikomentoja ole hyödynnetty? Kuljettajan profiiliin tallennetut äänikomennot, jolla säätää esim. Pyyhkijöiden nopeutta, takalasin lämmitys, huurteenpoisto jne.Jos kaikki tehtäisiin kuten on tehty aina ennenkin, aika vähän uutta syntyisi. Ehkä ajatuksena on ollut, että automatiikka hoitaa nuo säätämiset kuskin puolesta. Ja ainakin itselle tuntui jo koeajon aikana ihan helpolta se kosketusnäytön käyttö.
Kun tähän asti kaikki ovat laittaneet renkaat auton alle, niin laitetaan me neliöt . Joskus sille vaan on joku syy miksi kaikki valmistajat ovat päätyneet samaan ”vanhanaikaiseen” ratkaisuun.Jos kaikki tehtäisiin kuten on tehty aina ennenkin, aika vähän uutta syntyisi. Ehkä ajatuksena on ollut, että automatiikka hoitaa nuo säätämiset kuskin puolesta. Ja ainakin itselle tuntui jo koeajon aikana ihan helpolta se kosketusnäytön käyttö.
Koeajamassani Model 3:ssa vilkut toimi mielestäni ihan normaalisti viiksen avulla? Pyyhkimiä en kokeillut mutta näytti että sekin olisi onnistunut näyttöön koskematta jos niin olisi halunnut?
Teslan käyttis ei töki yhtään, eli mitenköhän Polestar2 on siitä vielä "selkeästi sulavampi"?
Eikös molemmat ominaisuudet löydy? Onko ne sitten täysin käyttökelvottomia?
Onko näissä Skoda Enyaq IV-malleissa jotain erityisen huonoa miksi ei kannattaisi ostamista harkita?
ID.4:n isoin ongelma on range, vaikka lagaavan softan hyväksyisikin. Meneeköhän se edes 200km talvella, vaikka siinä on 77kWh akku?
Perus käyttö on smoothia mutta ne Netflixit ja muut tökkii. Vaikka uusin mcu2 ja hw3 käytössä.Ei ollu koeajolla itselle ongelma toi Teslan pyyhkijöiden säätö. Automaatilla toimivat ja sillä selvä. Viiksestä sai kertapyyhkäisyn painettua.
Myöskin käyttöliittymästä tuli heti laadun tuntu esille kun se reagoi ja on järkevä ruudunpäivitysnopeus. Nykyisessä Volvossakin suurin osa tapahtuu näytön kautta ja ei ole ollut ongelmia operoida sitäkään ajaessa. Hanskat kädessä ei kyllä tullut Model 3:a kokeiltua.
Onhan VWlla selkeä suunnitelma miten kehittää softaa ja mihin se menee. Kyllä ne sen kuntoon saa todennäköisesti vuodessa parissa.Joo, it-alaan liittyvällä foorumilla on ehkä vähän biased otanta ja softa > auto. Suurin osa ihmisistä taas ei voi sietää kovaa rengasmelua, olematonta eristystä, irtoilevaa maalipintaa, vinossa olevia paneeleita ja kaikkea surkeaa laatua, johon Tesla on sortunut kovin pitkään. Ei tuo Volkkarin softa täydellinen ole, mutta aivan hyvin ajaa asiansa ja sitä voi päivittää. VW:n resursseilla saavat sen kyllä kuntoon ennemmin tai myöhemmin, mutta tehtaan yleistä kusemista taas on paljon vaikeampi korjata. Tallista löytyy ID.4 ja hiilikuitumonokokkiin rakennettu urheiluauto, joissa kummassakin on laatuvaikutelma hyvä.
Onhan VWlla selkeä suunnitelma miten kehittää softaa ja mihin se menee. Kyllä ne sen kuntoon saa todennäköisesti vuodessa parissa.
Tuo taitaa olla vielä melko tavanomaista nykyisen automatiikan tasolla. Vasta kun olemme 2+ tai pikemmin 3 luokassa, noihin voi alkaa paremmin luottaamaan. Itse otan näin talviaikaan sen systeemin pois päältä, vaikka moista ratin vääntämisilmiötä noin vahvasti ei ole. Silloin jos säätö olisi suurimmalla, ehkä olisi. Kesälläkin ohjailutasoon puuttuminen siellä alhaisessa asennossa ja kapeammilla asfalteilla myös pois, koska joutuu usein vastaantulijoidenkin takia ajamaan reunaviivan päälle ei viitsi kuunnella varoitusääntä. Autona Hyundai Ioniq.Edellisen sivun automatiikkakeskusteluun liittyen, vieläkö Miin kaistavahti yrittää keilata liikenteenjakajia? Itselläni oli huollon sijaisautona muutaman päivän toisen merkin auto aktiivisella kaistavahdilla varustettuna, ja otin sen ensimmäisen kilometrin jälkeen pois käytöstä. Automatiikka kun ei tajunnut tamppaantuneen lumen ja reunaviivan eroa, ja väänsi vastaan ihan suorallakin tiellä lähemmäs keskiviivaa.
Omassa autossa on pelkkä kaistavaroitin, ja kun itse olen tottunut ajamaan lähellä oikeaa reunaa - lain mukaan ja pois urista - sekin piippaa vähän turhan usein.
Tuo ei ihan niin yksioikoinen asia ole. Aina löytyy paljon niitä jotka ei vaihda kuluvia osia ennen kuin jotain menee pahemmin rikki ja tuo vaikuttaa jo liikenneturvallisuuteen. Harrastajat varmasti keskimääräistä skarpimpia.Onko VW uskaltanut antaa takuun säilyä vaikka autoa ei huoltaisikaan? Minusta ihan hieno kädenojennus Teslalta että jos itse viitsii vaihdella kuluvia osia niin siitä ei rankaista takuun päättämisellä.
Mii Electricin kaista-avustin on edelleen vaarallinen eikä ainakaan Espoon Seat huoltoa kiinnosta sen korjaaminen. Kuulemma kunnossa ja toimii kuten pitää ja on ihan ok, että ajelee silloin tällöin liikenteenjakajia päin.Tuo taitaa olla vielä melko tavanomaista nykyisen automatiikan tasolla. Vasta kun olemme 2+ tai pikemmin 3 luokassa, noihin voi alkaa paremmin luottaamaan. Itse otan näin talviaikaan sen systeemin pois päältä. Kesälläkin ohjailutasoon puuttuminen siellä alhaisessa asennossa ja kapeammilla asfalteilla myös pois, koska joutuu usein vastaantulijoidenkin takia ajamaan reunaviivan päälle ei viitsi kuunnella varoitusääntä. Autona Hyundai Ioniq.
Kun ei sähkäreihin öljyjä vaihdella niin ainoa kriittinen asia minusta on jäähdyystnesteen tason seuranta ja senkin voisi auto tehdä käyttäjän puolesta. En keksi mitä muuta sähkärissä täytyisi huoltaa jotta ei tulis isompia vikoja.Tuo ei ihan niin yksioikoinen asia ole. Aina löytyy paljon niitä jotka ei vaihda kuluvia osia ennen kuin jotain menee pahemmin rikki ja tuo vaikuttaa jo liikenneturvallisuuteen. Harrastajat varmasti keskimääräistä skarpimpia.
Toisaalta tuntuu että useimpia autoja käytetään valohoidossa ihan turhaan vuoden välein, joten VW:n linja käyttää huollossa parin vuoden välein ilman kilometrirajaa mielestäni ihan ok kompromissi jonka kanssa voisin elää.
Just joo, eiköhän tuossa tullut taas sisällöltään aikamoinen rimanalitustrolli?
Teslauskovaisen tunnistaa siitä, että sen mielestä kaiken mahdollisen tunkeminen kosketusnäytön alavalikoihin on ihan ok ratkaisu.
Kenenkään muun mielestä ei ole, esimerkiksi about kaikkien autotoimittajien.
Suodattimien vaihdot, jarrunesteen kunto nyt ainakin. Katsastusten väliä just pidennettiin, ei sielläkään joka vuosi tarvitse ravata. Siitä sinänsä samaa mieltä että ison osan voisi hoitaa etädiagnostiikalla.Kun ei sähkäreihin öljyjä vaihdella niin ainoa kriittinen asia minusta on jäähdyystnesteen tason seuranta ja senkin voisi auto tehdä käyttäjän puolesta. En keksi mitä muuta sähkärissä täytyisi huoltaa jotta ei tulis isompia vikoja.
Edit: Ja liikenne turvallisuus hoidetaan nähdäkseni nytkin jo omatoimisesti ja katsastuksilla. Ei liikenneturvallisuus ja takuuehdot ole mielestäni sidoksissa.
Kun se suodatin on raitisilman suodatin niin en tiedä miksi se vaikuttaisi takuuseen. Oliko siinä sitten jotain perää että jarrut ruostuvat helpommin jos jarrunesteitä ei vaihda. Minulla on romuissa yli 10 vuotta vanhoja jarrunesteitä ja eivät ne jarrusylinterit talven aikana jumiin ruostu. Ja minä puhun nyt kokoajan takuusta. Ei ole minusta autonvalmistajan tehtävä valvoa liikennetuvallisuutta uhkaamalla takuun loppumisella.Suodattimien vaihdot, jarrunesteen kunto nyt ainakin. Katsastusten väliä just pidennettiin, ei sielläkään joka vuosi tarvitse ravata. Siitä sinänsä samaa mieltä että ison osan voisi hoitaa etädiagnostiikalla.
Esim. tässä testissä keskikulutus oli 29,1kWh/100km joka ei kyllä paljoa yli 200km ole jos akkua ei vedä ihan 100%->0%. Eli käytännön range talvella näyttää jäävän 200km luokkaan uutena ja siitä vielä akun degradaatio pois muutaman tuhannen kilometrin jälkeen niin tiukilla ollaan:
Hyvin suurelta osin positiivisia arvioita Teslan Model 3 on käsittääkseni autotoimittajilta saanut. Ovatko he siis väärässä, kun pitävät autosta?
Ei ole tarkoitus trollata, olen miettinyt ID.3/ID.4 ihan vakavasti myös uudeksi autoksi. Lagaavan käyttöliittymän voisi ehkä antaa anteeksi, jos range olisi Model 3 LR luokkaa. Mutta testien perusteella näin ei näytä olevan.
Esim. tässä testissä keskikulutus oli 29,1kWh/100km joka ei kyllä paljoa yli 200km ole jos akkua ei vedä ihan 100%->0%. Eli käytännön range talvella näyttää jäävän 200km luokkaan uutena ja siitä vielä akun degradaatio pois muutaman tuhannen kilometrin jälkeen niin tiukilla ollaan: