Selitätkö nyt sitten meille tyhmille hybridiuskovaisille,
Minä en ole koskaan haukkunut teitä miksikään "tyhmiksi hybridiuskovaisiksi".
miksi hybridi menee taajama-ajossa pari litraa pienemmällä kuin vastaavantehoinen bensaturbo, mutta kevythybridillä säästää vain pari desiä?
Appes-to-oranges-vertailu.
Vertailet sitä atkins-cycle-priustasi aivan erilaisen otto-cycle-bensiinimoottorin sisältävään eri merkkiseen ja malliseen kevythybridiin, ja sitä aivan erilaiseen puhtaaseen polttomoottoriautoon, etkä myöskään ole etsittänyt mitään viitettä tuon "säästää vain pari desiä"-väitteesi tueksi.
Sulla tuntuu tota mutua ja faktaa olevan kovasti koko ajan lyödä pöytään prosenttien kera, mutta selitystä tälle vissiin ihmeeseen verrattavalle kulutuksen laskulle (ja sen puutteelle kevythybridissä) ei tunnu löytyvän kysymälläkään.
KOKO AJAN olen myöntänyt sen, että se prius voi käyttää moottoriaan keskimäärin hiukan paremmalla hyötysuhteella kuin pelkän polttomoottorin omaava auto ja se selittää tämän eron pelkkää bensiinimootoriin verrattuna.
Ja olen myös myöntänyt, että se kevythybridi ei pysty aina käyttämään sitä ihan niin hyvällä hyötysuhteella, koska moottori joutuu välillä käymään hyvin pienellä kuormituksella tilanteessa jossa prius voisi kytkeä mäntämoottorinsa pois päältä.
Mutta että se ero näiden ei vaan ole niin suuri kuin miksi sitä yrität väittää, ja tämä tuntuu käytännössä ainoastaan kaupunkiajossa. Tämä on pointtini.
Ja mitään viitettä tuon "säästää vain pari desiä" väitteesi tueksi et ole esittänyt.
Eli selitykseni tuohon kevythybridi-osuuteen on se, että mutuilet ja vertaat aivan erilaisia autoja keskenään, teet apples-to-oranges-vertailuita.
Viimeksi muokattu: