Tämänpäiväisestä reissusta hieman dataa. Jokaista etappia en huomannut taltioida.
Tuossa on aamupalan jälkeisen matkan tietoja. Enimmäkseen maantietä ja 100km/h kehätietä. Ehkä kymmenisen kilometriä 60km/h aluetta ja nimellisesti kaupunkiajoa, suunnilleen pari kilometriä. Lämpötila oli siinä -8C paikkeilla. Auto näyttää lämpimämpää kun savuttiin kohteeseen, mutta ilmatieteen laitoksesta voi tarkistaa Vantaan lämpötilat siinä klo 11 aikoihin, sen mukaan -7,9C
Keskinopeus 75km/h
Saman välimatkan viimeiset 50km meni hieman pienemmällä kulutuksella, siihen 50km matkaan mahtuu suurin osa tuosta 60km/h ajosta
Päivän viimeisellä etapilla alkoi lämpötilat alkoi laskemaan -10C -> -14C. Kulutus oli 204wh/km. Keskinopeus 80km/h
Taas viimeiset 50km tällä etapilla menee pienemmällä kulutuksella, koska ne viimeiset kilometrit ovat taajamaa.
Jos verrataan tuohon norjalaisten testiin niin sellasessa 5-10 asteen pakkasessa pääsee aikalailla heidän tulokseen. Tosin heillä oli LR eikä Performance, mutta sähkökiuas kuitenkin molemmissa, ei ilppiä.
Laskeskelin kuluja kun tuolla toisessa ketjussa siitä keskusteltiin:
Tuli ajettua 522km ja sähköä kului 28,65€ edestä. Oikeasti hieman vähemmän, sillä akku ei ollut tyhjä kotiin saapuessa, mutta yksinkertaisuuden vuoksi lasken että kaikki sähkö kului mitä ladattiin. Sisältää sähkön mikä oli kotona ladattu ennen lähtöä. Eli seassa on kotisähköä, Superchargeria sekä Fortumin julkisesta laturista ladattua sähköä.
100km hinnaksi tulee siis 28,65/5,22 = 5,4885 Pyöristetään 5,5€
Vertailun vuoksi entisen vakkariaseman nyky polttoainehinnoilla 95E10 1,544€/L ja dieseli 1,434€/L saisi bensiiniä kulua 3,562L/100km tai dieseliä 3,835L/100km