- Liittynyt
- 10.11.2018
- Viestejä
- 1 843
Huomautus - jätä tällaiset provosoivat trolliviittaukset pois keskustelusta
Jos saat kadulla irti enemmän M3 Super-Performance mallista kuin Nissan Micrasta, niin ajat väärin. Eivät kadut ole leikkimistä varten, mene radalle jos tahdot ajaa lujaa. Tosin älä ihmettele jos se Nissan Micra paahtaa jarrutuksessa ohi..
Tietenkin saa enemmän irti, onko laissa määritelty että rampilla kiihdytettäessä täytyy käyttää vähintään 20 sekuntia siihen, mahdollisesti pysähtyen rampin päähän kun ei olla päästy samaan vauhtiin? Paljon sujuvammin pääsee liittymään kun ei tarvitse miettiä että riittääkö tämä kiihdytyskaista vai ei. Siinä nyt yksi esimerkki. Ylinopeutta ei tarvitse ajaa missään vaiheessa, ja matkanteko on turvallisempaa.
Teslan kiihtyvyydellä ei tee kadulla kyllä yhtikäs mitään turvallista ja nimenomaisesti massaan liittyvät asiat ovat tärkeitä, kun keskustellaan pidosta ja ajo-ominaisuuksista. Ei puhuta mistään 10 km/h -eroista mutkissa, vaan yleisesti huonoissa olosuhteissa ajamisesta. Toki saat auton kuin auton pysymään tiellä tarpeeksi hitaasti ajamalla, mutta ikävä kyllä 0-100 km/h on ainoa tehon mittari, jossa sähköauto "voittaa" tehokkaan ja hyvän polttomoottorivehkeen. Suomessa taas verotus tekee tästä sellaisen yhtälön, että ei puhuta juurikaan saman hintaluokan autoista.
Pointtina on, että kyllä niillä 80-luvun Asconoillakin tiellä pysyttiin, eli ei tuo minusta ongelma ole. Kunhan akustot kehittyvät ja autojen painot tippuvat, niin tilanne muuttuu oleellisesti. Olihan se mukava Taycan Turbo S:llä painaa kaasu pohjaan, mutta mitään muuta iloa siitä ei ole ja tavan 911 Turbo S on paljon parempi auto ajaa muutoin, vaikka ekailla hipaisulla kaikki teho ei olekaan käytössä.
Kaikilla on omat kriteerit että mikä on hyvä ajaa. Itselle se kiihtyvyys, polttomoottorin puute, hinta ja kulut tekee siitä aivan ylivertaisen. Voi olla että se Porsche 911 on parempi ajaa, voit mulle maksaa sen erotuksen ja bensat niin vaihdan heti Porscheen.
Et pysty mieltäni muuttamaan tässä asiassa, ja en minä pysty sinun mielipidettä muuttamaan. Eikä se ollutkaan pointtina. Tässä oli se että sähköpuolella saa halvemmalla parempaa kuin mitä polttispuolella.
En nyt tiedä miksi tässä lähdettiin analysoimaan tätä sen enempää. Itseäni saan syyttää trollien ruokkimisesta