Hallituksessa on ollut esillä päästöttömien työsuhdeautojen verotusarvon laskeminen 170 eurolla, mikä käytännössä tarkoittaisi nimenomaan sähköautojen verotusarvon laskua. Mietin että tuo kyllä räjäyttäisi sähköautojen kysynnän. Jos aiemmin on kiinnostanut 25 tonnin VW Golf, niin tuo 170 euron lasku aiheuttaisi sen, että suht samaan hintaan saisi 40 tonnin VW ID.3:n, jos työnantaja on niitä firmoja jotka ainoastaan vähentävät palkasta verotusarvon (osa tietysti vähentää leasingmaksun tai osan siitä, jolloin tilanne on toinen). Eri asia on tietysti se, että pystyvätkö autotehtaat vastaamaan kysyntään, kun toimitusajat ovat nykyäänkin pitkiä. Toisaalta firmoilla saattaa olla kattohinta tavallisen työntekijän leasingautolle, esim. omalla työnantajallani se on 38 tonnia.
(On tietysti vielä monta mutkaa matkassa ennen kuin tuollainen tuki menee nykyhallituksessa läpi, mutta toivossa on hyvä elää)