Keskustelua hybridiautoista

Ajoitko ihan tyhjäksi? Itse huomannut, että tuolla pääsee usein matalia nopeuksia (alle 50km/h) useamman kilometrin vielä senkin jälkeen kun sähkörange on jo tippunut nollaan.
Mitä auto näyttää rangeksi näin kesällä kekimäärin täyteen ladattuna? Omassa vähän edellisistä ajoista riippuen 45-48km.

Kyllä se huomioi kaiken energian kulutuksen, mutta tarkkuudesta ei tietenkään mitään tietoa.
Juu, ajoin tarkoituksella matalaa nopeutta, jotta polttomoottoria ei lauottaisi turhaan. Pääsin n. 2 km sen jälkeen kun mittari näytti nollaa. Lähtiessä arvio näytti 46 km. Monesti lukema on ollut 48 km, vaikka aiemmalla ajokerralla toteutunut matka oli 35 km.
 
Juu, ajoin tarkoituksella matalaa nopeutta, jotta polttomoottoria ei lauottaisi turhaan. Pääsin n. 2 km sen jälkeen kun mittari näytti nollaa. Lähtiessä arvio näytti 46 km. Monesti lukema on ollut 48 km, vaikka aiemmalla ajokerralla toteutunut matka oli 35 km.

Itellä näyttää arvioksi 42km täyteen ladattuna. Ostovaiheessa oli jo tiedossa, että akku ei voi olla enää 100% kunnossa. Kuitenkin sen n.40km pääsee pelkällä sähköllä ja se riittä helposti. Auton saa ite täissä laturiin koko päiväksi ja vaimo saa myäs sen 2h pidettyä tolpassa "lämmityksessä".

Kona on jo 16A lataus, joten varsin nopeesti vaikka tuossa lähi marketilla käynnin jälkeen saa ladattua akun.
 
No aika mahdoton ajatus että olisi kallein kun hankintahinta vastaavantehoiseen bensaan sama tai halvempi, varusteet halvempia, kulutus pienempi, käyttövero pienempi, huollot (etenkin jarrut harvemmin).

Tottakai on kallis joo jos vertailu tehdään kuten joku iltasanomat tekee että verrataan vaikka bemarilta 316 ja 330e todeten että onpas hybridi kallis.

Varmana on Hybrid kallein, jos lasketaan kokonais autoilun kuluja ja verrokkina on vaikka PAssat GTE ja perus 1.4TSI passat, johan noilla on hintaeroa 15k€, siinä saa hetken suristella sähköllä, että saa polttoaineissa säästettyä tuon.

Käytettyssä taas keikahtaa ihan päälaelleen koko homma. Samalla hinnalla myydään perus 1.4TSI bensaa ja tuota GTE mallia, jollon hybridi tulee käyttökulujen takia paljonkin halvemmaksi. Aika näyttää mitenkä akku tulee kestämään ja tuleeko muuta hämminkiä auton kanssa.
 
Varmana on Hybrid kallein, jos lasketaan kokonais autoilun kuluja ja verrokkina on vaikka PAssat GTE ja perus 1.4TSI passat, johan noilla on hintaeroa 15k€, siinä saa hetken suristella sähköllä, että saa polttoaineissa säästettyä tuon.

Tottakai, juuri tuota sanoinkin että kun verrataan malliston halvinta jotain 100 heppaista plugariin niin kalliimpaa on, totta.
 
Eikös e upissa ollut keskikonsolissa myös peruutuskamera näyttö ja jotain radioo tms valikoita näkyi myös. Ei siis tarvi puhelinta aina virittää.
Ratissa pikanäppäimiä mutta niistä täällä olikin jo juttua :thumbsup: :)

Tuo perutuuskamera on postimerkin kokoinen ja ainakin omasta mielestä ihan käyttökelvoton. Ei siitä näe mitään. Onneksi ei ole maksullinen lisävaruste :)
 
Mihin sähköautoon kallistuisitte hintaluokassa noin 30 000 euroa? Alkaa olemaan aika paljon autoja tarjolla, joista jokaisessa on omat juttunsa. Pari vuotta vanhoja Nissan Leafejakin saisi vähillä kilometreillä ja isolla valikoimalla ominaisuuksia.
 
Mihin sähköautoon kallistuisitte hintaluokassa noin 30 000 euroa? Alkaa olemaan aika paljon autoja tarjolla, joista jokaisessa on omat juttunsa. Pari vuotta vanhoja Nissan Leafejakin saisi vähillä kilometreillä ja isolla valikoimalla ominaisuuksia.

Riipuu paljon ajoprofiilista ja paljonko tarvitsee tilaa ja tarvitaanko esim. kattotelineitä...kaikissa vaihtoehdoissa hyvät ja huonot puolensa. Jos kotilataus ja ~200km range riittää niin kallistuisin 36kWh Golfiin (näistä tosin pyydetään käytettynä hävyttömän paljon verrattuna uuden hintaan). Jos taas tarvetta pidemmille matkoille ja välilatauksille niin Ioniq 28kWh/38kWh versiona vähän sen mukaan miten pitkää siivua pitäisi päästä (28kWh:ssa parempi pikalataus, mutta luonnollisesti lyhyempi range).
 
Niin, kaikkia kun ei teho kiinnosta tai sillä ei ole väliä. Kauan saatiin noita mopoja sähköautojakin odotella, plugareista vaikea sanoa tuleeko niitä. Vertailukohdat on ne mitkä on omat valintakriteerit, siitä voi huomauttaa mutta ei se vertailusta huonoa tee jos ei vaan ole mitää. 100-heppasta plugaria tarjolla.
Plugareista sähkömoottorit aika maltillisen tehoisia jo nyt, useimmat siinä 100hp tienoilla. Ne huipputehot saadaan kun käytetään sähköä ja polttista molempia. Jos rakenne on rinnakkaishybridi, niin miksei sitten hyödynnetä sitä ja mahdollisteta tätä? Polttiskaan ei näissä voi mikään ihan mopo olla -> 200hp yhteisteho helposti ilman että valmistuskustannukset nousee sen takia.

Sarjahybridissä polttis voisi olla hyvinkin pieni. Rinnakkainen rakenne on nyt se yleisin, olisiko sitten myyvämpi konsepti.

Edit: Voi olla että rinnakkaishybridin pystyy helpommin tekemään nykyisten polttiksiin pohjautuvien autojen pohjalta. Ampera/Volt (sarjahybrideitä) oli muistaakseni ihan omia mallejaan.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, alleviivaat siinä just mun pointtia lisää, että miksi se nyt vaan on joskus vertailtava myös sitä 100 hv bensamottia ja 200 hv plugaria keskenään :)

Uusien kaupassa tässä tapauksessa ei ole yhtään mitään järkeä ostaa hybridiä jos ainoa merkitys on sähköajolla säästö, hintaeroa ei saa ikinä kiinni.
Asia sitten taas aivan eri jos katsotaan että rahaa on vaikka 50k ja sillä pitää saada mahdollisimman paljon autoa, tällöin plugari Verotuksen takia varsin lyömätön.
Myös jos hintaan x pitää saada mahdollisimman tehokas uusi niin plugarit jälleen verotuksen takia aika kovia.
 
Niin, alleviivaat siinä just mun pointtia lisää, että miksi se nyt vaan on joskus vertailtava myös sitä 100 hv bensamottia ja 200 hv plugaria keskenään :)
Voi koittaa verrata, mutta vähän sama kuin vertailisi wltp lukemaa. Ei niin yksinkertaista. Hankintahinnan vertailu onnistuu helposti mutta käyttökulutkin riippuu jo ajoprofiilista :)
 
Yksittäisenä casena on varmasti järkevä vertailla vaikka mitä, mutta mitään yleistevää "hybridit on kalleimpia" tyyppisiä johtopäätöksiä ei ole oikein järkevä tehdä, kun se vertailu on aika monimutkaista. Varsinkin kun hybridin alle mahtuu kaikkea käytännössä varageneraattorilla varustetusta sähköautosta miedosti sähköavustettuun polttomoottiriautoon, joka ei liiku metriäkään pelkällä sähköllä. Tai jos oikein pilkkua viilataan, niin mahtuuhan sinne vielä kaasu-bensa hybridit ja jonkun määritelmän mukaan kaikki start-stopilla varustetut polttomoottoriautotkin (lue: kaikki uudet autot) on hybridejä.

Yleispätevästi ei sähköautoja, hybridejä ja polttiksia voi kalleusjärjestykseen laittaa vaan autosta ja mallista riippuen mikä tahansa voi olla kallein tai halvin.
 
Itse odottelen jos bemari laittaisi 45e tekniikkansa 300 tai 500 sarjaan, siinä olisi plugari mitä olen odottanut.
Taitaa tosin olla täyssähkö alla ennenku sellainen, jos koskaan tapahtuisi.
 
545e tulee viikkojen kuluessa listalle, ei tosin saa farkkuna kuten 530e.
 
Meikän kiinteä latausyksikkö

IMG-20200701-WA0008.jpegIMG-20200701-WA0006.jpeg
 
Hienon näköinen. Sulla oli Passat niin herää kysymys, että kuinka paljon hyötyä on latausajassa tuolla vs. normaalilla schukolla?

Muutenkin olen sitä mieltä, että normaali 16a sulakkeen päässä oleva töpseli antaa riittävästi virtaa 95 % tilanteisiin, mihin sähköautoilija törmää, jos tapana on ladata joka yö.

Bilteman työkalupidike muuten on juuri sopivan kokoinen Type 2 laturin pitelemiseen:

20200701_225522.jpg

20200701_225536.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hienon näköinen. Sulla oli Passat niin herää kysymys, että kuinka paljon hyötyä on latausajassa tuolla vs. normaalilla schukolla?

Muutenkin olen sitä mieltä, että normaali 16a sulakkeen päässä oleva töpseli antaa riittävästi virtaa 95 % tilanteisiin, mihin sähköautoilija törmää, jos tapana on ladata joka yö.

Lähinnä vaivattomuutta ja turvallisuutta tuolla haetaan. Tuon vakio mööpelin käyttö on aika annelista.

tolla lataa 2h40min akun täyteen käyttämällä 16A tai sitten voi käyttää vaikka 6A latausta yön yli. Pääasiassa on 6A latauksella jos yön lataa.

ohjaamassa on EVSE Wallbox
 
No eihän toi turvallisempi ole kun DC vikavirtasuoja puuttuu. Ja DC vikavirtasuoja erikseen hommattuna kokonaisuuden hinta lähenee jo valmista latausasemaa joka sisältää kaiken. Taitaa noissa autovalmistajien omissa suko latureissa olla DC vvsk joka taas helposti puuttuu kiinalaisten virityksistä.
 
Lähinnä vaivattomuutta ja turvallisuutta tuolla haetaan. Tuon vakio mööpelin käyttö on aika annelista.

tolla lataa 2h40min akun täyteen käyttämällä 16A tai sitten voi käyttää vaikka 6A latausta yön yli. Pääasiassa on 6A latauksella jos yön lataa.

ohjaamassa on EVSE Wallbox
Kerrotko tarkemmin, onko tuossa siis kotelo, EVSE-wallbox ja Type-2 johto? Paljonko maksoi osat yhteensä?
 
@jarhu vaikka Teslan takuu paperilla on hieno niin kannattaa liittyä noihin Tesla ryhmiin fabossa ja lukea. Kyllähän ne akun vaihtaa mutta muuten saa vääntää kättä. Kannattaa myös katsoa mikä se akkutakuu oikeasti on. Teslalle on ok vaikka akusta on enää 70% jäljellä.

Eipä ole ainakaan vielä valittamista. Noin viikko sitten Mobile Service tuli käymään kotona ja takuukorjasi pikkuvian parkkipaikalla vartissa.
 
No eihän toi turvallisempi ole kun DC vikavirtasuoja puuttuu. Ja DC vikavirtasuoja erikseen hommattuna kokonaisuuden hinta lähenee jo valmista latausasemaa joka sisältää kaiken. Taitaa noissa autovalmistajien omissa suko latureissa olla DC vvsk joka taas helposti puuttuu kiinalaisten virityksistä.

Aika hyvin näät kuvasta seinien läpite sisällä olevaan keskukseen, kun voit laukoo moisen olettamuksen. Tallin keskuksessa on ihan asian mukaiset laitteet.

Vvsk
 
Oletetaan että menty siitä mistä aita on kaatunut kunnes toisin todistetaan. ;)

Vikavirtasuojakytkin - RCCB B EV 2P 40A 30mA Joo ei taviksen paljon kannata ite rakennella jos ei jostaki saa lähes ilmatteeksi. 349e VVSK ilman alennuksia ja alvia. Sitte päälle vielä 100e type2 johto ja 60e EVSE wallbox ohjain.
 
Kerrotko tarkemmin, onko tuossa siis kotelo, EVSE-wallbox ja Type-2 johto? Paljonko maksoi osat yhteensä?

Oletetaan että menty siitä mistä aita on kaatunut kunnes toisin todistetaan. ;)

Vikavirtasuojakytkin - RCCB B EV 2P 40A 30mA Joo ei taviksen paljon kannata ite rakennella jos ei jostaki saa lähes ilmatteeksi. 349e VVSK ilman alennuksia ja alvia. Sitte päälle vielä 100e type2 johto ja 60e EVSE wallbox ohjain.


Tuo "kotelo" on vain jakorasia. (7€) Type-2 johto teurastettu rikkinäisestä laturista (0€) EVSE WB (55€)

autotalliin tarvi type-b vvsk (265€) ja 4-pole kontaktori (24€) Näillä evällä on mahd. käyttää myös 3-vaihe latausta.

Jää tuosta siis muutama euro vielä vaivanpalkkaa ja saa sellasen kuin haluaa (sattuu tulemaan)
 
Tuo "kotelo" on vain jakorasia. (7€) Type-2 johto teurastettu rikkinäisestä laturista (0€) EVSE WB (55€)

autotalliin tarvi type-b vvsk (265€) ja 4-pole kontaktori (24€) Näillä evällä on mahd. käyttää myös 3-vaihe latausta.

Jää tuosta siis muutama euro vielä vaivanpalkkaa ja saa sellasen kuin haluaa (sattuu tulemaan)
Tarvitseeko kiinteä Type 2 töpseli aina kalliin b-tyypin vikavirtasuojan, vaikka siis vain lataisi yhdellä vaiheelle max. 16A?

Tämä lukee Seskon lataussuosituksessa, mutta se ei ihan aukea minulle:
Kaikki sähköajoneuvoja vaihtosähköllä syöttävät latauspisteet on suojattava mitoitustoimintavirraltaan enintään 30 mA vikavirtasuojilla. Vaatimus koskee myös kotitalouspistorasioita, joita käytetään sähköajoneuvon lataukseen. Jos vikavirtasuojat asennetaan lämmittämättömiin tiloihin, niiden pitää kestää riittävästi pakkasta (merkintä –25 °C lumihiutalesymbolin sisällä).
Varsinaisten sähköauton latauspistorasioiden suojauksessa vikavirtasuojan on oltava tyyppiä B, mutta tyypin A vikavirtasuoja sallitaan silloin, kun käytetään soveltuvia laitteita, joilla varmistetaan poiskytkentä tasasähkövikavirran ylittäessä 6 mA. Osaan latauslaitteista tämä tasasähkövikavirtasuojaus on integroitu valmiiksi.

Noi suomalaisten sähkötarvikekauppojen hinnat ovat aivan järkyttäviä ilman ammattilaisalennuksia. Esim. tyypin a vikavirtasuojan ja kulutusmittarin saa paljon halvemmalla Amazon.de, mutta tyypin b suojaa en sieltä löytänyt. EDIT: Paitsi että hakusana "residual current typ b" auttoi. Esim. tuossa: Type B, 63A, 30mA, -25°C, 129€+posti. 2P 4P 63 Amp Btyp10KA FI-Schutzschalter 230 V 400 V 30 mA Fehlerstromschutzschalter Tor D6B-63-4-polig 300 mA_63A: Amazon.de: Baumarkt
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitseeko kiinteä Type 2 töpseli aina kalliin b-tyypin vikavirtasuojan, vaikka siis vain lataisi yhdellä vaiheelle max. 16A?

Tämä lukee Seskon lataussuosituksessa, mutta se ei ihan aukea minulle:


Noi suomalaisten sähkötarvikekauppojen hinnat ovat aivan järkyttäviä ilman ammattilaisalennuksia. Esim. tyypin a vikavirtasuojan ja kulutusmittarin saa paljon halvemmalla Amazon.de, mutta tyypin b suojaa en sieltä löytänyt.

Tarvii olla b tyypin vikavirta, muuten pahimmassa tapauksessa auton akun jännite voi karata talon sähköverkkoon ja siitä ei hyvä heilu.
 
No aika kauan saa ajaa puhtaasti sähköllä että haukkuu hintansa tällaisessa tilanteessa. Ajoprofiiliin sovittaminen vaan pahentaa tilannetta.

Hieman mietin että vastaanko koska en ole erimieltä kanssasi jos puhtaasti kuluja verrataan. Ja monta viestiä jo samaan suuntaan, niin kerron alla ihan konkreettisen esimerkin itsestäni jottei mene liikaa toisteluksi. Oikeastaan halusin vain sanoa että samasta autosta hybridin vertaaminen suoraan ei-hybridi versioon on vaikeaa koska mielestäni sen verran erilaisia kulkineita hyvine ja huonoine puolineen. Jokainen valitsee sellaisen auton jonka tarvitsee, haluaa ja johon on varaa.

Itse valitsin plugarin koska sattui sen verran mielenkiintoinen (leasing *) tarjous kohdalle että sain käytännössä samaan rahaan enemmän autoa mitä muuten olisin saanut. Toki sähköajo hyvine puolineen painoi myös vaakakupissa. Täyssähkö kiinnostaisi mutta vielä ei ole markkinoilla itselle sopivaa autoa.

* Nyt GTE:n hintojen tipahdettua maahantuonnin takia tämä vaikuttaakin jo todella hyvältä diililtä. Tätä en toki osannut ennustaa.
 
ID.3 1ST -lanseerausmalliston hinnat julkaistiin 17.6. kaikkialla Euroopassa. Auton varustetiedot ja tekniset tiedot löytyvät rakennusautomaatista. Autoja on myös edelleen saatavissa syksyn toimituksiin.
Tarjolla on kaksi vaihtoehtoista toimintatapaa:

1) Toimitukset alkavat syyskuussa
Ensimmäisissä syksyllä toimitettavissa autoissa ei ole vielä aktivoituna App Connect -toimintoja eikä Max-varusteluversion HUD-tuulilasinäytön lisätyn todellisuuden ominaisuuksia. Nämä ominaisuudet päivitetään autoihin ohjelmistopäivityksellä vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana. Autojen toimitus alkaa syyskuun aikana.


2) Toimitukset loppuvuodesta
Edellä mainitut toiminnot saadaan aktivoitua loppuvuonna toimitettaviin autoihin. Näin ollen hieman pidempään autoa odottavat eivät tarvitse näitä päivityksiä erikseen.
Tällainen tupsahti sähköpostiin. Hivenen itseasiassa yllätyin, sillä oletin, että ensierä olisi loppuunmyyty aikaa sitten. Tai sellaisen mielikuvan viestinnästä sain? Mutta joo, hivenen hieromista tuntuu ohjelmiston kanssa oikeasti olevan.
 
Tällainen tupsahti sähköpostiin. Hivenen itseasiassa yllätyin, sillä oletin, että ensierä olisi loppuunmyyty aikaa sitten. Tai sellaisen mielikuvan viestinnästä sain? Mutta joo, hivenen hieromista tuntuu ohjelmiston kanssa oikeasti olevan.
Itse olen hieronut kauppaa näistä jäljelle jääneistä. Id3 plus ja model 3 välillä itse epäröin tällä hetkellä. Kävin koeajamassa Model 3 ja olihan se todella hyvä ajaa.
 
Pk-seudulla itse olen ajanut useasti sen luvatun 60km.
Joko B-tyypin suoja tai sitten A-tyypin suoja ja sen kaveriksi joku tämmönen hoitamaan 6mA DC vikavirta DC Monitoring Module

Joo joku vvsk ja sitten kaveriksi vaikka tämä id charger niin on aika jees :) Eikä välttämättä tarvis mitää ku ottaa syötön tohon laturiin suoraan voimavirtapistorasiasta roikalla :thumbsup:

Kaunishan se ei ole noin mutta autotallissa niin väliä.
 
Itse olen hieronut kauppaa näistä jäljelle jääneistä. Id3 plus ja model 3 välillä itse epäröin tällä hetkellä. Kävin koeajamassa Model 3 ja olihan se todella hyvä ajaa.

Olet kai lukenut nuo parit Tesla ketjut kuitenkin? M3 on varmasti hyvä ajettava, en ole itse ajanut. Muu laatu tai paremminkin sen puute voi käydä harmittamaan kun auto on vähän sinnepäin kasattu tehtaalla ja takuuasioiden käsittely ei ihan parhaasta päästä.
 
Olet kai lukenut nuo parit Tesla ketjut kuitenkin? M3 on varmasti hyvä ajettava, en ole itse ajanut. Muu laatu tai paremminkin sen puute voi käydä harmittamaan kun auto on vähän sinnepäin kasattu tehtaalla ja takuuasioiden käsittely ei ihan parhaasta päästä.
Olen kyllä seurannut tarkkaan Teslan laatua jo S:n alkuajoista myöhempiin X, 3 ja Y malleihin, joten ongelmakohdat on kyllä tiedossa. Tietämättä niitä valinta olisi kyllä aika selvä itselle. Voi olla että venytän vielä omaa valintaa myöhemmäksi. Melkein olin jo valmis ostamaan ID.3, mutta model 3 koeajon jälkeen luulen että odotan että pääsen ensin testaamaan ID.3:sta.
 
Teslan kanssa näppien polttamisen voi välttää sillä, että ottaa liisarin. En tosin tiedä millaisilla ehdoilla niitä nykyisin irtoaa - ei ehkä kovin hyvillä ehdoilla, kun tuntuvat käyvän kaupaksi muutenkin?

Teslan myyntiluvut ovat ottaneet vähiten hittiä korona-epidemiasta - perinteiset autovalmistajat ovat kärsineet paljon pahemmin, joten Teslalla ei varmaan ole yhtä suuria tarpeita hintojen alennuksiin ja hyvien leasing-diilien tarjoamiseen.

Huippuhyvät liisarisopimuksethan ovat usein se tapa millä autovalmistajat lisäävät myyntiä ja kysyntä uhkaa sakata.
 
Olikos jollai muullakin ongelma sen Seat connect apin kanssa? Ei anna laittaa kilometrejä herjaa Soap.enrollment.9025? Tuestakaan ei saatu apuja vielä.
 
Meillä meni kyllä ekalla kerralla onnistuneesti homma. Ekana siis esimmin aktivointi ja vin koodin rekisteröinti seatille. Tuossa meni pari päivää että tuli vahvistus sähköposti sieltä. Sen jälkeen auton käyttöönotto softassa niin että ensiksi auto käyntiin, varmuuden vuoksi pieni ajolenkki, kotiin ja auto seis ja sammuksiin avaimesta. Avain kuitenkin vielä sisällä eli radio jää soimaan. Sitten connectiin vin numero ja sen jälkeen total distance kilometrit. Kilometrit kannattaa kattoa kun tulee autolla pihaan koska sammuksissa ei saa ajotietokonetta enään rullattua. Tällä tavalla siis kertaheitolla onnistui aktivointi.
 
Itse odottelen jos bemari laittaisi 45e tekniikkansa 300 tai 500 sarjaan, siinä olisi plugari mitä olen odottanut.
Taitaa tosin olla täyssähkö alla ennenku sellainen, jos koskaan tapahtuisi.


545e tulee (sedanina) vuoden lopussa.

Kolmoseen samaa voimalinjaa ei ole suunnitelmissa.

nevermind tähän olikin jo yllä vastattu :)
 
Meillä meni kyllä ekalla kerralla onnistuneesti homma. Ekana siis esimmin aktivointi ja vin koodin rekisteröinti seatille. Tuossa meni pari päivää että tuli vahvistus sähköposti sieltä. Sen jälkeen auton käyttöönotto softassa niin että ensiksi auto käyntiin, varmuuden vuoksi pieni ajolenkki, kotiin ja auto seis ja sammuksiin avaimesta. Avain kuitenkin vielä sisällä eli radio jää soimaan. Sitten connectiin vin numero ja sen jälkeen total distance kilometrit. Kilometrit kannattaa kattoa kun tulee autolla pihaan koska sammuksissa ei saa ajotietokonetta enään rullattua. Tällä tavalla siis kertaheitolla onnistui aktivointi.

Kokeiltu mutta herjaa tuota ihme juttua. Mut kai ne maanantaina osaavat sitten jo auttaa.
 
Kuulostaa kyllä poikkeuksellisen surkealta ohjelmistolta. Miksi sinne esim jotain kilsoja pitää syöttää, kai se appi nyt autolta ne saa?
En bemarin connected drivelle tosiaan mitään 5/5 anna mutta ei se nyt noin älytön ole ja yhdistyminen vei sen aikaa ku vin näppäili appiin.
 
Kuulostaa kyllä poikkeuksellisen surkealta ohjelmistolta. Miksi sinne esim jotain kilsoja pitää syöttää, kai se appi nyt autolta ne saa?
En bemarin connected drivelle tosiaan mitään 5/5 anna mutta ei se nyt noin älytön ole ja yhdistyminen vei sen aikaa ku vin näppäili appiin.

Hyvin toimi bemarilla aikoinaan appi ja Volvon appi laitettiin jo liikkeessä kuntoon ennen kuin autoa tuli ajettua metriäkään :) :thumbsup:
 
Kuulostaa kyllä poikkeuksellisen surkealta ohjelmistolta. Miksi sinne esim jotain kilsoja pitää syöttää, kai se appi nyt autolta ne saa?
En bemarin connected drivelle tosiaan mitään 5/5 anna mutta ei se nyt noin älytön ole ja yhdistyminen vei sen aikaa ku vin näppäili appiin.

Tuo on käytännössä "salasana" siinä missä auton VIN on käyttäjätunnus. Voishan tuo kyllä olla paljon fiksumpikin, mutta näiden autojen ohjelmisto on vielä Nokia-aikakaudella miljoonine alihankkijoineen..
 
Tuo on käytännössä "salasana" siinä missä auton VIN on käyttäjätunnus. Voishan tuo kyllä olla paljon fiksumpikin, mutta näiden autojen ohjelmisto on vielä Nokia-aikakaudella miljoonine alihankkijoineen..
Varsin typerän kuuloinen systeemi kun se voisi olla ihan että auto kysyy onko tämä yhteys ok kuten vaikka esim bemarissa. Tuo että joutuu parikin päivää venata jotain sähköpostivahvistusta on kyllä nykyaikana jotain ihan käsittämätöntä.
Nojoo, eikai tuolla väliä sen jälkeen kun on saanut kerran yhdistettyä.
 
Tuo että joutuu parikin päivää venata jotain sähköpostivahvistusta on kyllä nykyaikana jotain ihan käsittämätöntä.
Nojoo, eikai tuolla väliä sen jälkeen kun on saanut kerran yhdistettyä.

Se odottaminen on sitä, että ne tehtaalla aktivoi se eSIMin. Itsellä kesti alle vuorokausi.
 
eSIMiä aktivoidessa tuli kyllä mieleen, että tämän varmaan olisi jotenkin fiksumminkin asiakkaan suuntaan voinut hoitaa. Seat Connect meni ekalla läpi, mut tuli huomattua laatueroja ios ja android appeissa. Android-versio kusi jotenkin käyttäjien rekisteröitymisessä/kirjautumisessa, kun haluttiin vaihtaa auton ”omistaja” eSIMille. Applella onnistui, Androidilla ei. Tarve tuli alunperin siitä, että kummassakaan appissa ei toiminut rinnakkaiskäyttäjät - Ko. toiminnallisuus on sittemmin ”aktivoitunut” käytettäväksi, ei olla jaksettu tehdä sille mitään, kun yksilläkin tunnareilla toimii.

Onko muille tripletin omistajille tullut jotain vastaan maalipinnan kanssa? Katselin, että konepellin alapuolella on aika tuuheat valumispisarat. Ei nuo nyt ulkonäköä sinänsä haittaa, mutta ei ole hetkeen näin paskaa suoritusta nähnyt. Toki liikaa maalia on aina parempi kuin liian vähän...
 
eSIMiä aktivoidessa tuli kyllä mieleen, että tämän varmaan olisi jotenkin fiksumminkin asiakkaan suuntaan voinut hoitaa. Seat Connect meni ekalla läpi, mut tuli huomattua laatueroja ios ja android appeissa. Android-versio kusi jotenkin käyttäjien rekisteröitymisessä/kirjautumisessa, kun haluttiin vaihtaa auton ”omistaja” eSIMille. Applella onnistui, Androidilla ei. Tarve tuli alunperin siitä, että kummassakaan appissa ei toiminut rinnakkaiskäyttäjät - Ko. toiminnallisuus on sittemmin ”aktivoitunut” käytettäväksi, ei olla jaksettu tehdä sille mitään, kun yksilläkin tunnareilla toimii.

Onko muille tripletin omistajille tullut jotain vastaan maalipinnan kanssa? Katselin, että konepellin alapuolella on aika tuuheat valumispisarat. Ei nuo nyt ulkonäköä sinänsä haittaa, mutta ei ole hetkeen näin paskaa suoritusta nähnyt. Toki liikaa maalia on aina parempi kuin liian vähän...

Mulla on ainakin täysin virheetön maalipinta. Tosin vielä kolme kuukautta valmistumisen jälkeen ovista valui valkoista vahamaista kotelosuojaa helman päälle. Lähtee pyyhkäisemällä tai vaikka hieman tärpätillä tehostetulla rätillä
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 091
Viestejä
4 657 769
Jäsenet
76 342
Uusin jäsen
maissihiutale

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom