Oli alkuun väärä lainaus.
Kyllä tuolla nettiautossa on aika paljon yli 25k vuoteen ajettu Volkkarin hybrideitä, kun hakee vaikka 2017 vuosimallista lähtien. Jos olisi ahkera lataaja, optimi työmatka ja latausmahdollisuus molemmissä päissä, niin 20k:kin vuoteen alkaa olla maksimi mitä sähköllä voi taittaa? 2 x 50km x 5 pv x 4 vk x 11 kk = 22000. Käytännössä paljon vähemmän jos blugarin on ostanut täyssähköajoon.
Mutta nuo on liisareita, luultavasti firma maksanut bensatkin niin niillä on ajettu 6+ litran keskikulutuksella pääosin bensalla. Toki voisi ajatella, että akku on tässä säästynyt jos on luottoa moottorin kestoon. Mutta ei se moottorin kesto vielä toisenkaan omistajan murheeksi luultavasti jää, jos pitää muutaman vuoden.
Tuossa oli 18 ensimmäisen kuukauden aikana muutama takuunalainen vika. Turbosta mennyt joku venttiili ja tehot pois motarilla, radio/keskipaneli hajonnut ja täysdigitaalinen mittaristo hajonnut tuulilasinpyyhkimien käyttämisen aikana. Johonkin noista sai auto seisoa pajalla 2kk varaosia odottaen. 4000 mailin aikana keskikulutus 6,4 litraa sadalla.