Keskustelua hybridiautoista

Ihan vain kysymys, että miksi päädyit tuolla rahalla bemarin hybridiin, että esim. Tesla Model 3 long range tai performance?

Jos toisinpäin kysyy niin puoltaako teslaa muu kuin hyvä hinta/tehosuhde?

Syitä itsellä on monia, täällä pohjoisessa esim. ei ole teslan huoltoa, sen paremmin kuin myyntiäkään. Teslat ei myöskään mitenkään laadullaan loista - vaikka oishan se teltassa kyhätty ameriikanmosse voimalinjansa puolesta hauska auto niin muutenhan sei niin kummoinen esitys ole premiumiin tottuneelle.
 
Jos toisinpäin kysyy niin puoltaako teslaa muu kuin hyvä hinta/tehosuhde?

Syitä itsellä on monia, täällä pohjoisessa esim. ei ole teslan huoltoa, sen paremmin kuin myyntiäkään. Teslat ei myöskään mitenkään laadullaan loista - vaikka oishan se teltassa kyhätty ameriikanmosse voimalinjansa puolesta hauska auto niin muutenhan sei niin kummoinen esitys ole premiumiin tottuneelle.

Itse -05 vuoden 525i:n omistaneena en nyt liputtaisi vielä BMW:n laadun puolesta ihan hirveästi ja näistä uusista ei ole vielä riittävästi tietoa. Ei se ainakaan mitenkään laadukkaalta vaikuttanut, kun maalit rapisi muoviosista ja kankaat irtoili ovipaneeleista. :cigarbeye: Käytännössä kaikki muut puoltaa kyllä sen Model 3:sen ostamista paitsi tuo huollon saatavuus mikä on kyllä niin iso ongelma, että varmaan sen takia jäisi itselläkin hankkimatta. Todennäköisesti katselisin vastaavalla rangella olevaa Kiaa tai Hyundaita.
 
Kerrotko vielä tarkemmin, että mistä mallista nuo rattivaihteet löytyy. Kuulostaa kyllä hullulta, että olisivat sellaiset lisänneet uusiin hybrideihinsä. Pikainen googletus ei tuottanut tulosta.
Onhan nuo pykälät uudessa Corollassa ja RAV4:ssä. Jälkimmäisessä ns. laatikon sporttimoodissa, jossa voi keppiä tökkimällä vaihdella käsin. Eli joka nyt on ihan turha. Camryssä on sama tekniikka niin voi olla siinäkin. Muuten ne ei kyllä ilmene, vaikka kaasua polkeekin. Corollaa en ole ajanut kuin 30min kojot ja ainakaan moottorintien rampilta talla pohjassa normi-D:llä lähtiessä siinä ei mitään pykäliä ilmennyt. Jos noihin ratin läpyköihin koskee niin laatikko siirtyy automaattisesti S:lle ja sittenhän siellä ne on.
 
Aikamoista pippelin venytystä viime sivut oli sitten laturi tai auto...

Ja kyllähän Teslalle on huolto pohjosessakin. Juuri tuli sähköpostia aiheesta:

teslaposti.JPG



Taitaa vielä olla kokonaisia maitakin joissa ei ole Teslan huoltoa/myyntiä niin näissä tapaukisissa näkisin vähän ongelmaksi ks. auton omistamisen.
 
Jos asuu oikeasti pohjoisessa, on ihan yks lysti onko huolto Tampereella vai Helsingissä...Ei voi kyllä mitenkään sanoa, että on pohjoisessakin huolto, jos ne avaa Tampereelle moisen..

Riippunee näkökulmasta. Tampere - jkl väli on pohjosta ja siitä ylöspäin lappia. Jos siellä erämään keskellä asustaa niin eiköhän siitä surauta sitten vaikka Tromsø:n centterille huoltoon tarvittaessa. Aika mukavasti viime vuoden Norjan reissulla Vardon suunnalla niitä Tesloja näkyi ja kyllä sieltä saa tovin ajella huoltoon. Eikä se ole samaa ajamista kuin täällä posottaa suoraa tietä 100kmh mittarissa...

e: Mutta joo maantieteellisesti joku Haaparanta vois olla sellanen mihin sopis vielä yksi. Tiedä sitten onko siellä laskettu, että liian vähän ja liian köyhiä ihmisiä.
 
Eikö Mii lähde liikkeelle jos jarrun vapauttaa vai onko siinä one pedal driving jotenkin mahdollinen?
Ainakin kuukauden kokeilulla Mii ei lähde liikkeelle, kun jarrun vapauttaa. Pysyy siis paikallaan ja auto ei valu taaksepäin. One pedal driving ei taida kumminkaan olla. Lähtö on kumminkin aika nopea, kun vaan painaa kaasua.
 
Lähdetkö aina lappu lattiassa valoista? Itsellä on tosiaan tuo 530ex, ja oliko siinä nyt 85kW ja raskas auto, mutta kyllä se hyvin lähtee paikaltaan... nelivetona myös sähköllä myös liukkailla.

Sähkövehkeet tosiaan liikkuu vaivattomasti, mutta ei se "+250 heppainen" plugaribemari ainakaan jää minnekään sille miille...
Tämä on se ihan normaali ajatus porukalla kun ostaa ensimmäisen automaatin että miksi porukka ei mene. Ei tolla miillä ketään jätetä vaikka kuinka niin uskottelisit, porukka ei vaan niillä polttis/plugareilla lähde aina lappu lattiassa. (se plugari kiskoo kanssa samalla tavalla heti nollasta eteenpäin ilman viiveitä)
Lisäksi plugaria vastaan jäisit miilläsi 9/10 tapauksista jos myös se viereisen kaistan autoilija tietäisi että kisata.
En todellakaan lähde lappu lattiassa Miillä, koska sillä ei tarvitse lähteä. Ero onkin juuri siinä, että tuolla sähkiksellä voi lähteä ihan normaalilla kaasulla liikkeelle, mutta plugarilla / polttiksella yhtä ripeä lähtö vaatii sen, että se polttis huudatetaan sinne lähemmäksi punarajaa. Toisin sanoen kun sillä sähköllä lähtee normaalisti liikkeelle niin ollaan jo kymmenien metrien päässä kun se vieressä oleva plugari/polttis luulee, että tuo lähti kisailemaan ja sitten raivopäänä tullaan perässä tuhatta ja sataa, vaikka todellisuudessa se sähkis lähtis siitä ihan mitään tarkoitusta yrittää kisailla. Tässä tuleekin juuri sen sähkön hienous, että sillä ei tarvitse ajata "kisaamalla" ajaakseen ripeästi. Polttis/plugari taas vaatii sen, että samanlaiseen ripeyteen pitää olla kisaamassa ja konetta kierrättämässä. Referenssiä kun itselläkin kuitenkin on tuon harrasteen muodossa (470hp/600Nm vaparibensa).

Ihan esimerkkinä tuossa oli valoissa 60km/h alueelle vieressä joku 330-sarjan bemari. Siinä kiihdytin ihan normaalisti sinne 70km/h marssinopeuteen mittarin mukaan. Bemari tuosta provosoitui ja oli pakko päästä ohi sen piti nostaa nopeus reilusti toisella sadalle ennen kuin pääsi ohi, koska lähdössä kaula oli noussut sen verran suureksi.
 
Riippunee näkökulmasta. Tampere - jkl väli on pohjosta ja siitä ylöspäin lappia. Jos siellä erämään keskellä asustaa niin eiköhän siitä surauta sitten vaikka Tromsø:n centterille huoltoon tarvittaessa. Aika mukavasti viime vuoden Norjan reissulla Vardon suunnalla niitä Tesloja näkyi ja kyllä sieltä saa tovin ajella huoltoon. Eikä se ole samaa ajamista kuin täällä posottaa suoraa tietä 100kmh mittarissa...

e: Mutta joo maantieteellisesti joku Haaparanta vois olla sellanen mihin sopis vielä yksi. Tiedä sitten onko siellä laskettu, että liian vähän ja liian köyhiä ihmisiä.
Norjassa tuo autojen määrä selittyy ihan sillä, että saavat siihen tukea päälle.
 
En tuota volvon t8 -konseptia ole vielä päässyt koeajamaan, mutta tuttavilla moisia on. Kuulemma liukkaalla tosi vaikea auto ajettavaksi että ei sutisi, ja kun sutii käynnistää aina bensamoottorin avuksi, oli missä tilassa hyvänsä. Kokemusta tosiaan ei ole, kertokaa te joilla on että onko näin?

Jos em. pitää paikkansa, niin ei mielestäni kovin hyvin kyllä Suomen oloihin sovellu tuo kulkine...

Pitää jokseenkin paikkansa. Monilla tullut vaaratilanteita tai vähintäänkin yllätyksiä tuon kanssa liukkailla keleillä. Jopa matka-ajossa vakkarilla ajellessa meinannut lähteä lapasesta EV-moodissa. Ongelmaa ei toki ole, jos pakottaa nelivedon jo polttiksen käyttöön, mutta onko tuo nyt sitten hyvä plugari?
 
En todellakaan lähde lappu lattiassa Miillä, koska sillä ei tarvitse lähteä. Ero onkin juuri siinä, että tuolla sähkiksellä voi lähteä ihan normaalilla kaasulla liikkeelle, mutta plugarilla / polttiksella yhtä ripeä lähtö vaatii sen, että se polttis huudatetaan sinne lähemmäksi punarajaa. Toisin sanoen kun sillä sähköllä lähtee normaalisti liikkeelle niin ollaan jo kymmenien metrien päässä kun se vieressä oleva plugari/polttis luulee, että tuo lähti kisailemaan ja sitten raivopäänä tullaan perässä tuhatta ja sataa, vaikka todellisuudessa se sähkis lähtis siitä ihan mitään tarkoitusta yrittää kisailla. Tässä tuleekin juuri sen sähkön hienous, että sillä ei tarvitse ajata "kisaamalla" ajaakseen ripeästi. Polttis/plugari taas vaatii sen, että samanlaiseen ripeyteen pitää olla kisaamassa ja konetta kierrättämässä. Referenssiä kun itselläkin kuitenkin on tuon harrasteen muodossa (470hp/600Nm vaparibensa).

Ihan esimerkkinä tuossa oli valoissa 60km/h alueelle vieressä joku 330-sarjan bemari. Siinä kiihdytin ihan normaalisti sinne 70km/h marssinopeuteen mittarin mukaan. Bemari tuosta provosoitui ja oli pakko päästä ohi sen piti nostaa nopeus reilusti toisella sadalle ennen kuin pääsi ohi, koska lähdössä kaula oli noussut sen verran suureksi.
Mihin plugariin pohjaat nämä väitteet, että plugariakin pitää kierrättää, että saa ripeän lähdön? Eikös jo Toyotan hybriditkin lähde rivakasti liikkeelle viivalta, kun juurikin se ensimmäinen metri tai kaksi mennään sähköllä. Luulisi että lähes kaikilla plugareillakin menee näin. Jopa oma laiska Outlanderi lähtee pelkällä sähköllä sen verran rivakasti, että usein on auton verran mittaa viereisen kaistan autoon. Ja tämä siis ilman mitään "kisaamis" poljentoja.
 
En todellakaan lähde lappu lattiassa Miillä, koska sillä ei tarvitse lähteä. Ero onkin juuri siinä, että tuolla sähkiksellä voi lähteä ihan normaalilla kaasulla liikkeelle, mutta plugarilla / polttiksella yhtä ripeä lähtö vaatii sen, että se polttis huudatetaan sinne lähemmäksi punarajaa. Toisin sanoen kun sillä sähköllä lähtee normaalisti liikkeelle niin ollaan jo kymmenien metrien päässä kun se vieressä oleva plugari/polttis luulee, että tuo lähti kisailemaan ja sitten raivopäänä tullaan perässä tuhatta ja sataa, vaikka todellisuudessa se sähkis lähtis siitä ihan mitään tarkoitusta yrittää kisailla. Tässä tuleekin juuri sen sähkön hienous, että sillä ei tarvitse ajata "kisaamalla" ajaakseen ripeästi. Polttis/plugari taas vaatii sen, että samanlaiseen ripeyteen pitää olla kisaamassa ja konetta kierrättämässä. Referenssiä kun itselläkin kuitenkin on tuon harrasteen muodossa (470hp/600Nm vaparibensa).

Ihan esimerkkinä tuossa oli valoissa 60km/h alueelle vieressä joku 330-sarjan bemari. Siinä kiihdytin ihan normaalisti sinne 70km/h marssinopeuteen mittarin mukaan. Bemari tuosta provosoitui ja oli pakko päästä ohi sen piti nostaa nopeus reilusti toisella sadalle ennen kuin pääsi ohi, koska lähdössä kaula oli noussut sen verran suureksi.

Ööö mitä ihmettä... 6-7sek nollasta sataan Bemari joutuu lähtemään muka punarajakierroksilla että pärjää vajaakaasulla lähtevälle 12,5sek sähköautolle... ja miten se Mii lähtee hiljaisen arvokkaasti vajaalla kaasulla, kun toisella pitää lähteä renkaat sutaten täydellä kaasulla että kerkeää samaan suorituskykyyn. Jossain perus diisselissä on jo 1500rpm 1,5x vääntö ja samat tehot kuin Mii Electricissä. Erona sitten välitykset.

Sähkiksessä on toki kova vääntö alussa vs polttis, mutta ei se Teslakaan valoista irtoa sen nopeampaa jos sitä kaasua ei oikeasti paina.

Tuollainen kuvittelu Miin ylivertaisesta suorituskyvystä on jotain utopiaa ja nopeampi irtautuminen johtunee ihan siitä että olet nyt tuore sähköautokuski ja tuollainen muka ripeä ajotyyli tuntuu jotenkin oikeutetummalta, kun eihän edes moottori huuda. Automaatilla se polttiksen lähtökin on leikintekoa tuollaisen sähkiksen rinnalla, jos ei ole jokin kytkeytymistä odotteleva DSG.

Tai sitten se Mii on jotain ennen näkemätöntä ja uhmaa sekä pidon, että G-voimien periaatteita kiihtyen etuvedollaan leikiten kuin salama.
 
Jos asuu oikeasti pohjoisessa, on ihan yks lysti onko huolto Tampereella vai Helsingissä...Ei voi kyllä mitenkään sanoa, että on pohjoisessakin huolto, jos ne avaa Tampereelle moisen..

Joo, ei se täältä Oulusta katsottuna aivan hirveesti lämmitä se Tampereen huolto. Sinne on 500km, eli huollossa käynti ei enää päiväseltään onnistu.
 
Tuollainen kuvittelu Miin ylivertaisesta suorituskyvystä on jotain utopiaa ja nopeampi irtautuminen johtunee ihan siitä että olet nyt tuore sähköautokuski ja tuollainen muka ripeä ajotyyli tuntuu jotenkin oikeutetummalta, kun eihän edes moottori huuda. Automaatilla se polttiksen lähtökin on leikintekoa tuollaisen sähkiksen rinnalla, jos ei ole jokin kytkeytymistä odotteleva DSG.

Tai sitten se Mii on jotain ennen näkemätöntä ja uhmaa sekä pidon, että G-voimien periaatteita kiihtyen etuvedollaan leikiten kuin salama.

Vähän noita legendary stories of miiiiiitä lukiessa tuntuu että muu tässä ei ole irronnut kuin kertoja todellisuudesta :).

Varmasti se koppimopedi sähkön väännöllä lähtee valoista ihan kivasti, ja varmasti vielä tuntuu tiukemmalta kuin on (edelleen johtuen siitä että on koppimopo), mutta joku reality check ois varmaan ihan paikallaan.
 
Vähän noita legendary stories of miiiiiitä lukiessa tuntuu että muu tässä ei ole irronnut kuin kertoja todellisuudesta :).

Varmasti se koppimopedi sähkön väännöllä lähtee valoista ihan kivasti, ja varmasti vielä tuntuu tiukemmalta kuin on (edelleen johtuen siitä että on koppimopo), mutta joku reality check ois varmaan ihan paikallaan.

Juu itselläkin Mii tuossa kauppakippona ja kyllä se ihan ripeä on ja pirullista vauhtia pääsee liikenneympyröissä, mutta eipä siitä mitään vastusta ole CLK 55 AMG:lle mikä myös tuossa pihassa lymyää. Tuon sanottua tykkään kyllä Miistä paljon enemmän, kuin yhdestäkään muusta koppimoposta tai edes monista c-segmentin autoista. Ei sitä oikeasti pidä kuitenkaan mennä sekoittamaan ns. premium autoihin vaikka voimalinja kivempi onkin.
 
Jos asuu oikeasti pohjoisessa, on ihan yks lysti onko huolto Tampereella vai Helsingissä...Ei voi kyllä mitenkään sanoa, että on pohjoisessakin huolto, jos ne avaa Tampereelle moisen..
Suomen Väestöllinen keskipiste on jossain pikkaisen Hämeenlinnan pohjoispuolella - reippaasti Tamperetta etelämpänä. Teslan "Tampereen" mesta osuu itseasiassa hyvin lähelle sitä väestöllistä keskipistettä.

Vaasan, Porin, Seinäjoen, Jyväskylän, Tampereen Teslakuskit ja tulevat autojen ostavat tykkäävät varmasti, kun huolto muuttaa heidän näkökulmastaan selkeästi lähemmäs.
 
Kuopio, Vaasa, Oulu, ehkä Turku tarvis huoltopaikkoja jos meinais olla kattava Tesla verkosto. Niin ja Rovaniemi kun pohjoinen reitti/matkailu kasvaa.
 
Juu itselläkin Mii tuossa kauppakippona ja kyllä se ihan ripeä on ja pirullista vauhtia pääsee liikenneympyröissä, mutta eipä siitä mitään vastusta ole CLK 55 AMG:lle mikä myös tuossa pihassa lymyää. Tuon sanottua tykkään kyllä Miistä paljon enemmän, kuin yhdestäkään muusta koppimoposta tai edes monista c-segmentin autoista. Ei sitä oikeasti pidä kuitenkaan mennä sekoittamaan ns. premium autoihin vaikka voimalinja kivempi onkin.
Sitä en yhtään epäile, etteikö tuo pesisi kaikki kokoluokkansa polttikset mukavuudessa, kun ajattelee millaisia niiden 1l päristelijät on tai varsinkin millaisia noiden pikkukinnereiden automaatit on. Uskon myös että tuo on mukava taajama pyörityksessä.

Sullakun on tuollainen autokattaus, niin laitanpa kyssärin. Saat kutsun kaverin mökille 150km päähän (mihin tuolla Miillä ilmeisesti pääsee yhdellä latungilla) viikonlopuksi. Ajo pääasiassa 80-100km/h maantietä. Kummalla lähtisit?
 
Sitä en yhtään epäile, etteikö tuo pesisi kaikki kokoluokkansa polttikset mukavuudessa, kun ajattelee millaisia niiden 1l päristelijät on tai varsinkin millaisia noiden pikkukinnereiden automaatit on. Uskon myös että tuo on mukava taajama pyörityksessä.

Sullakun on tuollainen autokattaus, niin laitanpa kyssärin. Saat kutsun kaverin mökille 150km päähän (mihin tuolla Miillä ilmeisesti pääsee yhdellä latungilla) viikonlopuksi. Ajo pääasiassa 80-100km/h maantietä. Kummalla lähtisit?

Todennäköisesti Miillä tai Voltilla :cigarbeye: Riippuu siitä paljon tavaraa täytyy pakata. Kyllä Merssulla tuli tehtyä viime kesänä joku 1000 km reissu ja siitä se ajatus sitten lähtikin Voltin hankintaan ja Mii tuli sitten ostettua, kun sen käyttökulut 10 vuodelle lähestylkoon 1:1 edellisen diesel kipon kanssa. Sanotaan näin, että matkustusmukavuudessa järjestys on Volt, CLK ja Mii. Nurkka-ajossa Mii ehdoton ykkönen ja mutkaiselle asfalttitielle CLK. Totuus on kuitenkin se, että varmaan tuo CLK menee myyntiin, saa nyt nähdä meneekö kaupaksi. Sille ei vaan itselle ole enää niin käyttöä ja sitten nurkista löytyy vielä Ural (sivuvaunutsyntappi). On vähän kamelin selkä katkennut moottoriajoneuvojen rassaamiseen ja harrastukset menneet enemmän tuonne oluen panemisen suuntaan. Voipi jopa käydä niin, että CLK ja Ural vaihtuvat ihan tuliterään Uraliin, se vaan on niin hauska peli silloin kun toimii ja ei kuse puntteja öljyyn :beye:
 
Viimeksi muokattu:
Suomen Väestöllinen keskipiste on jossain pikkaisen Hämeenlinnan pohjoispuolella - reippaasti Tamperetta etelämpänä. Teslan "Tampereen" mesta osuu itseasiassa hyvin lähelle sitä väestöllistä keskipistettä.

Vaasan, Porin, Seinäjoen, Jyväskylän, Tampereen Teslakuskit ja tulevat autojen ostavat tykkäävät varmasti, kun huolto muuttaa heidän näkökulmastaan selkeästi lähemmäs.
Juu en mä sanonu et huono sijainti. Mutta kun sanottiin et ”onhan nyt pohjoisessakin huolto”, niin siihen totesin ettei Tampere ole pohjoista ja jostain Rovaniemeltä on ihan se ja sama lähteä aamulla ajamaan huoltoon Tampereelle, tai Helsinkiin.
 
Vähän noita legendary stories of miiiiiitä lukiessa tuntuu että muu tässä ei ole irronnut kuin kertoja todellisuudesta :).

Varmasti se koppimopedi sähkön väännöllä lähtee valoista ihan kivasti, ja varmasti vielä tuntuu tiukemmalta kuin on (edelleen johtuen siitä että on koppimopo), mutta joku reality check ois varmaan ihan paikallaan.
Taitaa vaan ottaa koville monen saksalaisen premium auton omistajalle kun saa katsella tuollaisen 15 kilon kipon perävaloja ;)

Kaikki ei vaan tajua, että puhun arkiliikenteestä ja siellä ajamisesta ja siellä syntyvistä eroista. En siitä, että autoilla oikeasti kisattaisiin kilpaa viivalla.
 
Aikamoista pippelin venytystä viime sivut oli sitten laturi tai auto...

No ei voi kyllä muuta sanoa. Ja mitä tuohon Bemarin plugarin ihannointiin tulee, niin aika susi oli ainakin kaverin 330e. Pajalla vähän väliä. Milloin ei ladannut ja milloin mitäkin.

Ihan ok auto se tavallaan oli, mutta onnettoman kokoisella akulla, eikä sovi kovin kummoisiin sähköajoihin. Ja varsin epäluotettava tekniikka ainakin siinä yksilössä.
 
No ei voi kyllä muuta sanoa. Ja mitä tuohon Bemarin plugarin ihannointiin tulee, niin aika susi oli ainakin kaverin 330e. Pajalla vähän väliä. Milloin ei ladannut ja milloin mitäkin.

Ihan ok auto se tavallaan oli, mutta onnettoman kokoisella akulla, eikä sovi kovin kummoisiin sähköajoihin. Ja varsin epäluotettava tekniikka ainakin siinä yksilössä.

Uusi malli toki on paljon parempi ainakin akun koon puolesta, mutta en tiedä noista muista ongelmista.
 
Taitaa vaan ottaa koville monen saksalaisen premium auton omistajalle kun saa katsella tuollaisen 15 kilon kipon perävaloja ;)

Kaikki ei vaan tajua, että puhun arkiliikenteestä ja siellä ajamisesta ja siellä syntyvistä eroista. En siitä, että autoilla oikeasti kisattaisiin kilpaa viivalla.

Mua lähinnä naurattaisi jos jokin auto lähtisi kisailemaan valoissa.
 
Taitaa vaan ottaa koville monen saksalaisen premium auton omistajalle kun saa katsella tuollaisen 15 kilon kipon perävaloja ;)

Kyllä mä olen huomannut saman efektin, että jostain syystä tuo normiripeä lähtö (eli käytännössä sama kuin automaattipolttis) on jotenkin ärsyttävä piirre monelle autoiljalle, varsinkin jos on jotain saksalaista siellä alla. Ei tuo Mii koppimopoa ihmeellisempi peli ole, mutta muiden aggressiivinen suhtautuminen siihen yllätti kyllä itsenikin. Varsinkin jostain syystä nuo bemarit tykkää ohittaa ja tulee heti eteen "opettamaan liikenettä" melko usein.
 
Taitaa vaan ottaa koville monen saksalaisen premium auton omistajalle kun saa katsella tuollaisen 15 kilon kipon perävaloja ;)

Kaikki ei vaan tajua, että puhun arkiliikenteestä ja siellä ajamisesta ja siellä syntyvistä eroista. En siitä, että autoilla oikeasti kisattaisiin kilpaa viivalla.

Siis tuo vehje kiihtyy 0-100kmh yli 12 sek ja meinaat että sillä jätetään valoissa porukkaa? Mitä helvettiä nyt, jotain rajaa näihin sähkärifiilistelyihin. keskiverto tdi kiihtyy puolikaasulla samaa vauhtia kuin tuo lämä pohjassa.

En siis ole sähkiksiä vastaan, päinvastoin mutta tuollainen täysin epärealistinen sekoilu missä tyyliin miillä jätetään valoissa äm femmat ja 911 porschet on jotain niin typerää että ei voi olla kommentoimatta.
 
Viimeksi muokattu:
Siis tuo vehje kiihtyy 0-100kmh yli 12 sek ja meinaat että sillä jätetään valoissa porukkaa? Mitä helvettiä nyt, jotain rajaa näihin sähkärifiilistelyihin. keskiverto tdi kiihtyy puolikaasulla samaa vauhtia kuin tuo lämä pohjassa.

En siis ole sähkiksiä vastaan, päinvastoin mutta tuollainen täysin epärealistinen sekoilu missä tyyliin miillä jätetään valoissa äm femmat ja 911 porschet on jotain niin typerää että ei voi olla kommentoimatta.

Kai se joillain vaan päässä naksahtaa ja fanitus sumentaa ajattelukyvyn. Muutenkin on huvittavaa kuinka paljon autokeskusteluissa pyörii tuo kiihtyvyys mukana. Ja samaan aikaan kuinka uskomattoman pieni merkitys sillä on autoilussa verrattuna muihin tekijöihin, esim. mukavuus, tilat, saatavuus tai hinta...
 
Kyllä mä olen huomannut saman efektin, että jostain syystä tuo normiripeä lähtö (eli käytännössä sama kuin automaattipolttis) on jotenkin ärsyttävä piirre monelle autoiljalle, varsinkin jos on jotain saksalaista siellä alla. Ei tuo Mii koppimopoa ihmeellisempi peli ole, mutta muiden aggressiivinen suhtautuminen siihen yllätti kyllä itsenikin. Varsinkin jostain syystä nuo bemarit tykkää ohittaa ja tulee heti eteen "opettamaan liikenettä" melko usein.

Ei tuohon tarvita kuin moottoripyörä niin siellä on kaikki valoissa vähänkään tehokkaat autot aina haastamassa :rofl2:

Toki sillä erotuksella että kukaan ei kyllä tule mun eteen opettamaan mitään.
 
Siis tuo vehje kiihtyy 0-100kmh yli 12 sek ja meinaat että sillä jätetään valoissa porukkaa? Mitä helvettiä nyt, jotain rajaa näihin sähkärifiilistelyihin. keskiverto tdi kiihtyy puolikaasulla samaa vauhtia kuin tuo lämä pohjassa.

En siis ole sähkiksiä vastaan, päinvastoin mutta tuollainen täysin epärealistinen sekoilu missä tyyliin miillä jätetään valoissa äm femmat ja 911 porschet on jotain niin typerää että ei voi olla kommentoimatta.
Kiihtyvydellä 0-100 ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten liukkaasti kulkupeli lähtee valoista. Sitä ei kokeilematta ymmärrä, kuinka paljon merkitystä liikkeellelähdössä on sillä, että moottori vetää heti eikä hetken päästä. Kiihtyvyys tosin sitten laskee varsin nopeasti nopeuden kertyessä pienellä sähkömoottorilla.

Itse asiassa olen jopa sähköpolkupyörällä, 250 watin moottorilla, lähtenyt valoista useammankin kerran ripeämmin kuin viereiselle kaistalle tullut auto. Pyörä kulkee jo sen maksiminsa, kun autossa vielä mietitään, että mitenkäs näitä vaihteita nyt taas vaihdettiinkaan.
 
Sen verran tiedän, että eräällä autoilufoorumilla sama aihe nousi yhden henkilön toimesta esiin ja muisti kyllä joka ikisessä ketjussa siitä valittaa (kuten monesta muustakin, ihan aiheellisesta, viasta autossaan) ja sitten taas muut T8 omistajat ihmetteli että miten voi olla noin vaikeeta kun heillä ei ole mitään hätää sen takavedon kanssa. :)

Omilla tuttavilla noita on pari (ihan uusi V60 ja muutaman vuoden vanha V90) ja toinen valitteli tuota. Aivan hyvin suurin osa käyttäjistä voi olla tyytyväisiä ja minustakin periaatteessa hyvä idea saada neliveto ilman kardaania. Luulisi kyllä että tuon saisi softaa muuttamalla kuntoon, mutta ei ole tainnut tulla muutosta asiaan sinä aikana kun Volvo on plugareita tehnyt.
 
Onhan nuo pykälät uudessa Corollassa ja RAV4:ssä. Jälkimmäisessä ns. laatikon sporttimoodissa, jossa voi keppiä tökkimällä vaihdella käsin. Eli joka nyt on ihan turha. Corollaa en ole ajanut kuin 30min kojot ja ainakaan moottorintien rampilta talla pohjassa normi-D:llä lähtiessä siinä ei mitään pykäliä ilmennyt. Jos noihin ratin läpyköihin koskee niin laatikko siirtyy automaattisesti S:lle ja sittenhän siellä ne on.

Nyt kun tuli oikeasti kokeiltua, niin olihan niille läpysköille joku tolkullinen käyttökohde. Kepistä kun kepittää ensin S:lle, niin sitten ne läpyskät vaihtavat 'pysyvästi'. Mutta en kyllä ole mieltänyt, että S olisi tuossa sport vaan static. Pakkovaihteita olen useastikin käyttänyt mökkitiellä 20 cm lumessakahlaamiseen, lähinnä siksi, että hidastumiskäyttäytyminen on ennustettavampaa. Sittenkään niiden vaihteluun ei vielä ole ollut tarvetta, vaan se 'ykkönen' tai 'kakkonen' riittää kyllä koko ajan käytettäväksi.

Normaalitilassa (D) jos läpysköillä vaihtaa, niin tauluun tulee vaan hetkeksi D4 tai muu numero, ei se siitä S:lle mene ja palautuu pelkäksi D:ksi sekuntien kuluttua.

Täyskaasukiihdytyksessä pykäliä ei tule, vaan ilmeneminen vaatii nimenomaan äkillisen painalluksen ei-pohjaan.
 
Ainakin kuukauden kokeilulla Mii ei lähde liikkeelle, kun jarrun vapauttaa. Pysyy siis paikallaan ja auto ei valu taaksepäin. One pedal driving ei taida kumminkaan olla. Lähtö on kumminkin aika nopea, kun vaan painaa kaasua.

Ok, e-up lähtee liikkeelle jos jalan nostaa kaasulta.
 
Taitaa vaan ottaa koville monen saksalaisen premium auton omistajalle kun saa katsella tuollaisen 15 kilon kipon perävaloja ;)

Kaikki ei vaan tajua, että puhun arkiliikenteestä ja siellä ajamisesta ja siellä syntyvistä eroista. En siitä, että autoilla oikeasti kisattaisiin kilpaa viivalla.

Kuulostaa siltä että siellä koppimopossa hävettää sen verran istua, että pitää edes yrittää näytellä isoa poikaa lähtemällä joka valoista kumit soiden. Sitten ollaan polleaa poikaa ja naureskellaan muille jotka peeloilee yhtä naurettavasti, joskin hieman jälkijunassa.

Taitaa ottaa koville istua 15 kilon kipossa kuskin paikalla ;)
 
Kuulostaa siltä että siellä koppimopossa hävettää sen verran istua, että pitää edes yrittää näytellä isoa poikaa lähtemällä joka valoista kumit soiden. Sitten ollaan polleaa poikaa ja naureskellaan muille jotka peeloilee yhtä naurettavasti, joskin hieman jälkijunassa.

Taitaa ottaa koville istua 15 kilon kipossa kuskin paikalla ;)

En nyt noin luonnehtisi Miitä, E-Uppia tai CityGota. Sillä vaan on nautinto ajaa taajamassa ja painoa sillä on ihan mukavasti (1235 kg). Se painopistekin on todella alhaalla. Täytyy olla henkisiä ongelmia, jos hävettää ajaa pienellä autolla.
 
En nyt noin luonnehtisi Miitä, E-Uppia tai CityGota. Sillä vaan on nautinto ajaa taajamassa ja painoa sillä on ihan mukavasti (1235 kg). Se painopistekin on todella alhaalla. Täytyy olla henkisiä ongelmia, jos hävettää ajaa pienellä autolla.

Sinäpä sen sanoit. Tärkeää nimenomaan ennen niitä premiumeja päästä täysillä liikkeelle, kun ei riitä normaalin liikennevirran vauhti. Ja nimenomaan niihin sitten kiinnitetään huomiota, ja niistä tullaan raportoimaan forumille kuin jonain pokaaleina...
 
No ei voi kyllä muuta sanoa. Ja mitä tuohon Bemarin plugarin ihannointiin tulee, niin aika susi oli ainakin kaverin 330e. Pajalla vähän väliä. Milloin ei ladannut ja milloin mitäkin.

Ihan ok auto se tavallaan oli, mutta onnettoman kokoisella akulla, eikä sovi kovin kummoisiin sähköajoihin. Ja varsin epäluotettava tekniikka ainakin siinä yksilössä.

Valmistajan 1. sukupolven ladattava hybridi kyseessä. Ostin tuollaisen 2016 ja ajelin sillä reilut 3.5v - jonkin verran kokemusta ko. kulkineesta siis löytyy. Auto kävi pajalla kyllä monta monta kertaa, mutta suurin osa niistä käynneistä oli myyjäliikkeen aikaansaamaa joka ei varsinaisesti tähän ketjuun kuulu. Olin varautunut siihen että kun tuo on vielä bemarilla nuorta tekniikkaa, sen kanssa voi tulla ongelmia. Autoon vaihdettiinkin latausluukku kokonaisuudessaan, sen lataustöpselin lukitusmekaniikan hajottua noin puolentoista vuoden iässä. Samaten auton laturi lakkasi toimimasta ja vaihdettiin, autolla taisi olla tässä kohtaa ikää jo kolme vuotta. Hybriditekniikan kanssa ei muistaakseni muuta ongelmaa ollut, mutta pitää vielä kaivella muistilokeroita.

Autona tuo oli aika lailla mitä odotinkin. Tosi mukava ajaa se voimalinja, dieselmäinen vääntö alhaalta asti, ja auto liikkui minusta tosi vaivattomasti. Pelkällä sähkölläkin se oli normaaliin arkiajoon riittävän nopea,. Miinuspuolena taas sitten akun tyhjettyä kaupunkiajo oli melko "neliskanttista"; auto sammuttelee itseään vähän turhankin agressiivisesti, ja kun polttis tulee uudelleen mukaan se aiheuttaa nykäisyn. Eteneminen oli siis nykivää - joskin joku tavallisemmalla automaattivaihteisella ajanut ei välttämättä tätä edes havainnoisi, ei se niin nykivää ollut kuitenkaan. Sport-tilassa auto oli mielestäni mukavan räyhäkkä, ja urheilullisen tuntoinenkin ajettaessa.

Auton omistusajan keskikulutus oli 3.69l/100km. Latasin autoa ahkerasti kotona ja töissä, julkisilla en kertaakaan.
 
Kuulostaa siltä että siellä koppimopossa hävettää sen verran istua, että pitää edes yrittää näytellä isoa poikaa lähtemällä joka valoista kumit soiden. Sitten ollaan polleaa poikaa ja naureskellaan muille jotka peeloilee yhtä naurettavasti, joskin hieman jälkijunassa.

Taitaa ottaa koville istua 15 kilon kipossa kuskin paikalla ;)
Sä laitat vaan sanoja toisten suuhun, mitään tuollaista kun en ole väittänyt. Ja ei todellakaan ota koville istua tuollaisessa autossa, päinvastoin. Aikaisemmat autot on kuitenkin olleet sen verran hinnakkaita (myös niitä premiumeja), että tiedän mihin verrata. Myös niitä vähintäänkin ripeitä autoja on ollut ja on edelleen, että osaan niihinkin verrata. Olisi varmaan sullekin ollut tuollainen Mii parempi vaihtoehto, niin olisi jäänyt rahaa siihen kunnolliseen laturiinkin, ettei tarvitse täällä perustella sitä muutaman satasen säästöä tilapäislaturin kanssa ladatessa...
 
En nyt noin luonnehtisi Miitä, E-Uppia tai CityGota. Sillä vaan on nautinto ajaa taajamassa ja painoa sillä on ihan mukavasti (1235 kg). Se painopistekin on todella alhaalla. Täytyy olla henkisiä ongelmia, jos hävettää ajaa pienellä autolla.
Toihan tuossa just on, todella nautinnollinen ajettava taajamassa. Samaa mitä kirjoitettu lähes kaikissa arvosteluissa. Vielä kun tuohon olisi saatu se ratin etäisyyssäätö niin ajoergonomia olisi ollut tarpeeksi hyvä pidemmillekin siirtymille.
 
Vaidetaan jo hieman aihetta näistä millisekunneista. Ehkä se taistelu elitilasta on kovaa siellä kehäkolmosen sisällä. Pitää olla aina ensimmäinen seisomassa seuraavassa punaisessa valossa. Veikkaan että normi EV omistaja ole ensimmäisenä kiinnostut paljonko siihen 0 - 100 kuluu aikaan vaan ihan jostain muusta.

ID.3 softan vaikeudet ovat kaikkien tiedossa. Nyt VW aloittaa ensimmäisenä tuotannon uudestaan Zwickaun tehtaalla, jotta konsernin päästörajat pysyvät kurissa. Jos kiinnostaa millaiset ovat uuden mallin ominaisuudet, vilkaise tämä 15 min esittely: First peek at VW ID.3 EV owner’s manual reveals cool list of digital features - Electrek

Tuosta on pidempikin 2h versio katsottavissa. Battery Lifen Chris on erikoistunut tähän ID.3:een.
 
Siis tuo vehje kiihtyy 0-100kmh yli 12 sek ja meinaat että sillä jätetään valoissa porukkaa? Mitä helvettiä nyt, jotain rajaa näihin sähkärifiilistelyihin. keskiverto tdi kiihtyy puolikaasulla samaa vauhtia kuin tuo lämä pohjassa.

En siis ole sähkiksiä vastaan, päinvastoin mutta tuollainen täysin epärealistinen sekoilu missä tyyliin miillä jätetään valoissa äm femmat ja 911 porschet on jotain niin typerää että ei voi olla kommentoimatta.
Missasit sen oleellisen. Mii lähtee valoista 0-50 km/h 3,9 sekunttiin. Lisäksi ei ole vaihteistoa riesana. Vanhalla hitaalla CVT-Jazzillakin pystyi valoista lähtiessä jättämään hetkeksi monet ”seisomaan”, joten tuolla onnistunee todella helposti. Näkisin, että kaupunkioloissa Miillä kyllä pystyy vittuilemaan halutessaan aika monelle kipolle.
 
Onko täällä kukaan perehtynyt latausasemien markkinoihin sen enempää? Yritin tuossa toista ketjua aloittaa, mutta kovin on hiljaista ollut. Vai onko lataavilla ajavat tähän mennessä lähinnä kahta kastia:
1) Schuko-lataajia
2) Omakotitalossa asujia, jotka asennuttavat yhden latausaseman ja that's it.
 
Onko täällä kukaan perehtynyt latausasemien markkinoihin sen enempää? Yritin tuossa toista ketjua aloittaa, mutta kovin on hiljaista ollut. Vai onko lataavilla ajavat tähän mennessä lähinnä kahta kastia:
1) Schuko-lataajia
2) Omakotitalossa asujia, jotka asennuttavat yhden latausaseman ja that's it.

Hyvä kun muistutit tästä. Yritin kaivaa aikaisemmin fb:n puolelta yhtä aika kattavaa kertomusta yhdestä toteutuksesta. Ilmeisesti oli aika vaikea löytää urakoitsijaa tekemään latauspisteitä kuormanhallinnalla ilman että mikään provikkaa ottava latausoperaattori on mukana, mutta oli kuitenkin löytynyt ja lopputulos oli hyvä. Juttu oli joko sähköautot nyt tai latausverkosto -ryhmässä.
 
Ei oikein nyt lähde sähköautoilu onnistumaan. Perheelliselle tasan yksi edes jollain tavalla järkevä malli tarjolla - joskin hirveään hintaan ja vuoden toimitusajalla. Eikä silläkään toki kärryä saa vetää.

Miksei vaan voi tulla keskikokoista autoa sellaisilla ominaisuuksilla, ettei mikään yksittäinen asia ole ihan onneton? Ioniq kunnon akulla ja latauksella, e-Niro helposti ostettavana ja max 40 000 euron hinnalla, tai Leaf (62kWh) kunnollisilla penkeillä ja säädöillä, niin mikä jottei.

Nyt lähimpinä omaa ostopäätöstä ovat varmaan Ioniq ja Kona. Kona miellyttää silmää ja se on minusta kaikkinensa mukava auto kuskin paikalta. Mutta kun perheellisenä on vaikea perustella itselleen liian pienen auton ostoa.

Ioniqissa on minusta tilaa selvästi paremmin, tiedä sitten numeroiden valossa. Se ei kuitenkaan autona ole yhtä kiva ja onnettoman hidas pikalataus yhdistettynä nykymittapuulla pienehköön akkuun aiheuttaisi sekin varmasti ostokrapulaa. Ja omalla paikkakunnalla ei edes ole koeajettavana sähköversiota - pelkästään hybridi. Kiinnostaisi tuo kulkupuoli, kun yksi sähköauton kivoja puolia on ripeät nopeuden muutokset, niin miten on laita Ioniqin suhteen. Se kun paperilla on lähinnä sieltä hitaimmasta päästä sähkiksiä.

Kait se pitää vaan sitten hybridien suuntaan kääntyä. Siellä sentään jonkinlaista tarjontaa on. Ärsyttää vaan tuplatekniikkaa raahata mukana.
 
Ei oikein nyt lähde sähköautoilu onnistumaan. Perheelliselle tasan yksi edes jollain tavalla järkevä malli tarjolla - joskin hirveään hintaan ja vuoden toimitusajalla. Eikä silläkään toki kärryä saa vetää.

Miksei vaan voi tulla keskikokoista autoa sellaisilla ominaisuuksilla, ettei mikään yksittäinen asia ole ihan onneton? Ioniq kunnon akulla ja latauksella, e-Niro helposti ostettavana ja max 40 000 euron hinnalla, tai Leaf (62kWh) kunnollisilla penkeillä ja säädöillä, niin mikä jottei.

Nyt lähimpinä omaa ostopäätöstä ovat varmaan Ioniq ja Kona. Kona miellyttää silmää ja se on minusta kaikkinensa mukava auto kuskin paikalta. Mutta kun perheellisenä on vaikea perustella itselleen liian pienen auton ostoa.

Ioniqissa on minusta tilaa selvästi paremmin, tiedä sitten numeroiden valossa. Se ei kuitenkaan autona ole yhtä kiva ja onnettoman hidas pikalataus yhdistettynä nykymittapuulla pienehköön akkuun aiheuttaisi sekin varmasti ostokrapulaa. Ja omalla paikkakunnalla ei edes ole koeajettavana sähköversiota - pelkästään hybridi. Kiinnostaisi tuo kulkupuoli, kun yksi sähköauton kivoja puolia on ripeät nopeuden muutokset, niin miten on laita Ioniqin suhteen. Se kun paperilla on lähinnä sieltä hitaimmasta päästä sähkiksiä.

Kait se pitää vaan sitten hybridien suuntaan kääntyä. Siellä sentään jonkinlaista tarjontaa on. Ärsyttää vaan tuplatekniikkaa raahata mukana.

Kun kaikki noista ovat kuitenkin sellaisia yli neljänkympin autoja, hintaero Model 3:een on sen verran pieni, että ihmettelen sen puuttumista listalta. Model 3 on kuitenkin D-segmenttiä (vs. B/C) ja ihan eri luokkaa autona kuin nuo 20 k€ pikkukippojen sähköversiot.
 
Missasit sen oleellisen. Mii lähtee valoista 0-50 km/h 3,9 sekunttiin. Lisäksi ei ole vaihteistoa riesana. Vanhalla hitaalla CVT-Jazzillakin pystyi valoista lähtiessä jättämään hetkeksi monet ”seisomaan”, joten tuolla onnistunee todella helposti. Näkisin, että kaupunkioloissa Miillä kyllä pystyy vittuilemaan halutessaan aika monelle kipolle.

Juuh, 1.2 Tce meganelle yritti vittuilla, 0-50 mentiin rinnan ja sen jälkeen Mii jäi ihmettelemään eikä sitä motarilla sen koommin näkynyt. Että ei se nyt ihan aikuisten oikeasti mikään raketti ole :facepalm:
 
Ei oikein nyt lähde sähköautoilu onnistumaan. Perheelliselle tasan yksi edes jollain tavalla järkevä malli tarjolla - joskin hirveään hintaan ja vuoden toimitusajalla. Eikä silläkään toki kärryä saa vetää.

Miksei vaan voi tulla keskikokoista autoa sellaisilla ominaisuuksilla, ettei mikään yksittäinen asia ole ihan onneton? Ioniq kunnon akulla ja latauksella, e-Niro helposti ostettavana ja max 40 000 euron hinnalla, tai Leaf (62kWh) kunnollisilla penkeillä ja säädöillä, niin mikä jottei.

Nyt lähimpinä omaa ostopäätöstä ovat varmaan Ioniq ja Kona. Kona miellyttää silmää ja se on minusta kaikkinensa mukava auto kuskin paikalta. Mutta kun perheellisenä on vaikea perustella itselleen liian pienen auton ostoa.

Ioniqissa on minusta tilaa selvästi paremmin, tiedä sitten numeroiden valossa. Se ei kuitenkaan autona ole yhtä kiva ja onnettoman hidas pikalataus yhdistettynä nykymittapuulla pienehköön akkuun aiheuttaisi sekin varmasti ostokrapulaa. Ja omalla paikkakunnalla ei edes ole koeajettavana sähköversiota - pelkästään hybridi. Kiinnostaisi tuo kulkupuoli, kun yksi sähköauton kivoja puolia on ripeät nopeuden muutokset, niin miten on laita Ioniqin suhteen. Se kun paperilla on lähinnä sieltä hitaimmasta päästä sähkiksiä.

Kait se pitää vaan sitten hybridien suuntaan kääntyä. Siellä sentään jonkinlaista tarjontaa on. Ärsyttää vaan tuplatekniikkaa raahata mukana.
Koska ei kannata. Ei noilla mitään rahaa tehdä ja niitä tehdään siksi, että saadaan päästöjä alemmas.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 186
Viestejä
4 654 816
Jäsenet
76 383
Uusin jäsen
Nuori_loiri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom