Keskustelua hybridiautoista

Superb iV:lle 204hv:lla luvataan 7.8s. Octavia saa myös tuon 204hv hybriditekniikan niin vähän jää RS amistuning-versioksi kun perusmallit pystyy lähes samaan suorituskykyyn.

Näinpä. Silti tässä on potentiaalinen hitti, koska myös hintaero voi jäädä autoveron takia hyvin pieneksi "tavis" hybridiin liittyen. Jos varusteet ja ulkonäkö on parempaa, voi moni valita hybridi-RS:n helposti.
 
Miten niin ei kulje kuin 135km/h? Jos ajat kovempaa, niin polttomoottori käynnistyy.
Alkuperäisessä tekstissä oli kohta "Sen ansiosta auto käyttäytyy pitkälti kuten sähköauto: se kulkee sähköllä jopa 135
km/h:n nopeuteen asti riippumatta siitä, kuinka kovaa kaasupoljinta painetaan."

Eli se kiihtyy *tun hitaasti tuonne 135kmh vaikka kaasu olisi pohjassa (ev tilassa), jonka saavutettuaan sitten polttis käynnistyy avuksi?

edit: Ja eikös tuon pitäisi kulkea huippunopeutta myös pelkällä sähköllä, kun kerran 100% sähköllä ajaessa on 306hv käytössä? Ristiriitaista viestiä puskee kyllä joo-o.

Jotenkin tuntuu, että kuvailemiasi "äkkitilanteita tien päällä" tulee enemmän tai ainoastaan bmw/audi kuskeille.

Niin se varmaan sieltä katsomosta tuntuu. Kävisit joskus tien päällä, ei tarvisi mutuilla ;)
 
Näinpä. Silti tässä on potentiaalinen hitti, koska myös hintaero voi jäädä autoveron takia hyvin pieneksi "tavis" hybridiin liittyen.
Kuinka niin? Autovero on tavishybridissäkin pieni. Itseasiassa se tulee olemaan vielä pienempi, koska RS:n isot vanteet nostaa väistämättä päästöarvoa.
 
Eli se kiihtyy *tun hitaasti tuonne 135kmh vaikka kaasu olisi pohjassa (ev tilassa), jonka saavutettuaan sitten polttis käynnistyy avuksi?

Eiköhän kiihdy kohtalaisen hyvin, tuonne 135km/h asti jos luvattu pelkällä sähköllä 9s 0-100. Silti olisi minustakin ihan hyvä, jos kaasupolkimessa olisi joku selkeä pykälä, jonka jälkeen polttis heräisi myös ev-tilassa.

Eikö nämä ole vähän ristiriidassa? 306hv 100% sähköllä, mutta silti ei kulje kuin 135kmh vaikka kuinka poljet kaasua? :)

306hv 100% sähköllä toki paskapuhetta.
 
Superb iV:lle 204hv:lla luvataan 7.8s. Octavia saa myös tuon 204hv hybriditekniikan niin vähän jää RS amistuning-versioksi kun perusmallit pystyy lähes samaan suorituskykyyn.
Vähän(paljon) OT, mutta ei tuo nykyisen korimallinkaan RS ole Octavioista nopein, kummallakaan koneella. Bensa RS:lle ilmoitetaan 0-100 6,7s/6,8s korimallista riippuen, normimallin tehokkaimmalle bensakoneelle sama 6,7sek korimallista riippumatta. Diesel puolella sama 184hv/4x4 voimalinja perusmallissa ilmoitettu 7,5sek, diesel-RS 7,7/7,8sek korimallista riippuen. Erot ovat mitättömiä, kyllä, mutta pointti lähinnä siinä että tälläkään hetkellä RS-ocu ei ole se Octavioista nopeimmaksi ilmoitettu, eikä se varmaan tule muutumaankaan.
 
Vähän(paljon) OT, mutta ei tuo nykyisen korimallinkaan RS ole Octavioista nopein, kummallakaan koneella. Bensa RS:lle ilmoitetaan 0-100 6,7s/6,8s korimallista riippuen, normimallin tehokkaimmalle bensakoneelle sama 6,7sek korimallista riippumatta.
Tuo on ainoastaan nelivedon ansiosta. Etuvetoinen normimalli on hitaampi.
 
Edelleen pointtina, että nuo hybridit on molemmat kuitenkin etuvetoisia niin RS:n tulisi olla selvemmin nopeampi kuten nyt.
Mutta tässähän nyt spekuloidaan spekulaatioiden kesken, eihän virallisia arvoja ole sen enempää perus-hybridi Octavian 204hv voimalinjalle, sen enempää kuin yhdellekään 240hv hybridille, Golfille, Cupralle tai tälle Octaviallekaan. Oletus on että 204hv Octavia kiihtyisi nopeammin kuin Superb samalla voimalla, mutta viime viikolla Laakkosen myyjä ei suostunut vahvistamaan että Octavia saisi tasan samoilla spekseillä olevaa voimalinjaa kuin Superbissa, vaikka todennäköistähän se on.
 
Mutta tässähän nyt spekuloidaan spekulaatioiden kesken, eihän virallisia arvoja ole sen enempää perus-hybridi Octavian 204hv voimalinjalle, sen enempää kuin yhdellekään 240hv hybridille, Golfille, Cupralle tai tälle Octaviallekaan. Oletus on että 204hv Octavia kiihtyisi nopeammin kuin Superb samalla voimalla, mutta viime viikolla Laakkosen myyjä ei suostunut vahvistamaan että Octavia saisi tasan samoilla spekseillä olevaa voimalinjaa kuin Superbissa, vaikka todennäköistähän se on.
Se nyt on ihan sama mitä joku Laakkosen myyjä vahvistaa, kun tehdas on ilmoittanut jo marraskuussa uuden mallin julkistuksessa, että moinen on tulossa.
 
Ei se turvaverkko pakollinen ole. Mutta suojaverhon alle voisi jättää herkemmät kamat piiloon. Vaikkei se varkauksia estäkään, ehkä jollekin pirivieterille kynnys murtautua autoon on suurempi, jos näkyvillä ei ole mitään rahanarvoista. Se voi tarkoittaa ihan mitä tahansa, esim. 24 tölkkiä Batterya (kuulin juuri eilen tutulle näin käyneen).
Jonnekin voisi laittaa ne piiloon, vaikka kontista löytyvän kevytpeitteen alle. Itsellä oli joskus muutama tyhjä pantillinen tölkki autossa sisällä näkyvillä ja niiden perässä oli joku mennyt sisään ikkunan läpi ja unohtanut puoliksi juodun lasol pullon tilalle.

dd0596844bf0463abb48e2122cfd697a.jpg
 
Akustoa myöden ilmoitettu Marraskuussa?
Kyllä Neljäs kerta: tällainen on täysin uusi Škoda Octavia

Kentis moottoripuolen kovin uutuus on ladattava hybridiversio iV. 1,4-litraisen TSI-bensiinimoottorin (156 hv) ja sähkökoneen (102 hv) yhteisteho nousee 204 hevosvoimaan. Valmistaja kertoo auton liikkuvan 13 kilowattitunnin ajoakun turvin, muttei kerro onko kyseessä teoreettinen vai käytettävä kapasiteetti. Joka tapauksessa WLTP-mittauksissa Octavia iV kulkee parhaimmillaan 55 kilometriä sähköllä.
 
Uusimmassa TM- lehdessä talvitestejä sähköautoilla. Kovasti hypetetty Tesla Model 3 oli todella surkea rangeltaan jo -9 asteen pakkaskelissä.
"Paperilla toimintamatkaa arvioitaessa Tesla vaikuttaa lähes ylivoimaiselta. Akun energiasisältö sekä ilmoitetut kulutus- ja toimintamatkat ovat huipputasoa. Mutta vaikka se ylsi mittauksessa kohtalaisen hyvään tulokseen, se jäi pakkasessa silti lähes 260 kilometriä ilmoitetusta WLTP-syklin toimintamatkasta. Myös jäljellä olevaa toimintamatkaa arvioiva mittari on ylioptimistinen, aivan viimeisiä kilometrejä lukuun ottamatta. "
 
Uusimmassa TM- lehdessä talvitestejä sähköautoilla. Kovasti hypetetty Tesla Model 3 oli todella surkea rangeltaan jo -9 asteen pakkaskelissä.
"Paperilla toimintamatkaa arvioitaessa Tesla vaikuttaa lähes ylivoimaiselta. Akun energiasisältö sekä ilmoitetut kulutus- ja toimintamatkat ovat huipputasoa. Mutta vaikka se ylsi mittauksessa kohtalaisen hyvään tulokseen, se jäi pakkasessa silti lähes 260 kilometriä ilmoitetusta WLTP-syklin toimintamatkasta. Myös jäljellä olevaa toimintamatkaa arvioiva mittari on ylioptimistinen, aivan viimeisiä kilometrejä lukuun ottamatta. "
Renaultin Zoe ylsi kokonaiseen yhteen tähteen. Todettiin surkeaksi talviautoksi. Kylmääkyytiä kirjaimellisesti.
 
Audi E-Tron 55 Quattro voitti, Mesen EQL 400 4Matic toinen. Sitten muut vähän kauempana, Tesla mod3. Kia E-soul, Hyundai Ioniq ja peränpitäjänä Renault
 
Aika erikoista arvioinneissa ja vaikutuksissa pisteisiin; Nuo kalleimmat autot ovat tietenkin niitä, joiden olettaisi sopivan hyvin matkantekoon maanteillä. Arviot TM-testissä kulkivat Audi ja Mese erinomaisia, Hyundai ja Kia hyviä, Renault tyydyttävä ja Tesla välttävä.
 
Uusimmassa TM- lehdessä talvitestejä sähköautoilla. Kovasti hypetetty Tesla Model 3 oli todella surkea rangeltaan jo -9 asteen pakkaskelissä.
"Paperilla toimintamatkaa arvioitaessa Tesla vaikuttaa lähes ylivoimaiselta. Akun energiasisältö sekä ilmoitetut kulutus- ja toimintamatkat ovat huipputasoa. Mutta vaikka se ylsi mittauksessa kohtalaisen hyvään tulokseen, se jäi pakkasessa silti lähes 260 kilometriä ilmoitetusta WLTP-syklin toimintamatkasta. Myös jäljellä olevaa toimintamatkaa arvioiva mittari on ylioptimistinen, aivan viimeisiä kilometrejä lukuun ottamatta. "
Varmasti yks iso asia on se että m3 ei ole ollenkaan lämpöpumppua, imee lämmitykseen huomattavasti energiaa.
 
Eli se kiihtyy *tun hitaasti tuonne 135kmh vaikka kaasu olisi pohjassa (ev tilassa), jonka saavutettuaan sitten polttis käynnistyy avuksi?

edit: Ja eikös tuon pitäisi kulkea huippunopeutta myös pelkällä sähköllä, kun kerran 100% sähköllä ajaessa on 306hv käytössä? Ristiriitaista viestiä puskee kyllä joo-o.

Ei se nyt pelkällä sähkölläkään mikään mopo ole, jotain 9 s 0-100 km/h oli ilmoitettu. Eikä myöskään väitetty, että pelkällä sähköllä ajaessa on kaikki tehot käytettävissä, vaan niin päin, että lataussähkön loputtuakin on perushybriditilassa koko teho saatavilla. Hetkellistähän se huipputeho on, mutta hetken pituus ei käytännön elämässä tule kuitenkaan vastaa (Suomessa).

Mikä hiton hinku noista hevosvoimista on puhua sähkökulkineiden kanssakin, vaikeuttaa vain kaikkea.
 
Mikä hiton hinku noista hevosvoimista on puhua sähkökulkineiden kanssakin, vaikeuttaa vain kaikkea.
Olikohan Hesarin autotoimittaja, joka kirjoitti vanhasta toteamuksesta, että autoa ajetaan väännöllä, mutta autot myydään teholla. Ei lähdetä vääntämään tehon ja väännön suhteista tässä ketjussa, koska sanonnan idea on vain siinä, että alhaalta vääntävä auto on käytännön ajossa miellyttävä, mutta huipputehoja tarvitaan markkinointiin. Tehosta vouhkataan, koska se myy.
 
Eikä myöskään väitetty, että pelkällä sähköllä ajaessa on kaikki tehot käytettävissä, vaan niin päin, että lataussähkön loputtuakin on perushybriditilassa koko teho saatavilla.

Eikö ole väitetty? Jos tuo kuvan liittäminen onnistui, niin minusta tuo kyllä sanoo aika selkeästi että kun lataat, ajat 100% sähköllä ja 306hv + neliveto on käytössä?

Kyllähän MINÄ tiedän että jos haluat tuosta purkista sen 306 jaabbanian ponya irti, niin se vaatii että polttis huutaa samalla hoosiannaa. Mainos kuitenkin selkeästi lupaa että 100% sähköajollakin 306hv olisi käytettävissä.

1583338032984.png
 
Varmasti yks iso asia on se että m3 ei ole ollenkaan lämpöpumppua, imee lämmitykseen huomattavasti energiaa.
Kyllä. M3 ja Teslat muutenkin ovat sielultaan kalifornialaisia autoja. Kyllä niillä talvellakin ajaa, mutta suunnittelun painopiste on ollut muualla. M3 lämpiää kyllä hyvin, mutta koska ilp puuttuu, lämmitys syö reilusti sähköä ja sitä kautta toimintamatkaa. Onneksi latausverkosto on paremmalla tolalla kuin muilla.
 
Varmasti yks iso asia on se että m3 ei ole ollenkaan lämpöpumppua, imee lämmitykseen huomattavasti energiaa.
Oliko missä testiautoista se lämpöpumppu?

Testissä maininta
Suuren matkustamon tehokas lämmitys syö paljon energiaa. Osassa autoista ylläpitolämpöä tuotetaan energiatehokkaammin esimerkiksi lämpöpumppujen avulla. Näin etenkin nollakelin lähettyvillä lämmöntuoton energiatarve pienenee selvästi.
Mutta sitten mistään en löydä mainintaa missä autossa se on.

Edit. Nopea googletus.
Audi E-tron 55 Quattro Kyllä
Hyundai Ioniq Electric Kyllä
Kia e-Soul 64 kWh Kyllä
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Kyllä
Renault Zoe ZE 50 R135 Ei
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor Ei
 
Viimeksi muokattu:
Säädin tuosta testistä omaan makuun noita painotuksia. Eli nostin talviajon 20% ja tiputin lämmityslaitteen 10%. (koska miusta on vähän hassua että lämmityslaitteella on noin suuri painoarvo eli 20%)

Muut jätin ennalleen niin tulokset ois ollut seuraavat.

Untitled.png

 
Ei se talviautotestissä ole kovin hassua? Tärkein varuste ehkäpä?
No omassa käytössä auto on aina esilämmitetty joten lämmityslaitteen tehtäväksi jää lähinnä pitää lämpöä yllä. Sanoinkin tuossa että omaan makuun.

edit. Tänä talvena olen kerran tainnut lähteä kylmällä autolla kun piti äkkiseltään käydä kaupassa...
 
Eikö ole väitetty? Jos tuo kuvan liittäminen onnistui, niin minusta tuo kyllä sanoo aika selkeästi että kun lataat, ajat 100% sähköllä ja 306hv + neliveto on käytössä?

No tuo mainos on toki ihan täyttä tuubaa kaikelta osin. Missä se oikeasti on esillä? Parissakin paikassa se on kuvana nähty ilman kontekstia, mutta mistä konteksti, että pääsee valittamaan oikealle taholle?
 
Juu sehän tuossa täytyy huomata, että lähes kaikki noista on parempia talviautoja ainakin nurkkapyörityksessä, kuin ilman kauko-ohjattavaa webastoa olevat polttikset.
 
Harmi kun ei ollut Miitä tuossa TM:n testissä mukana.


Olisi varmaan todella pätevä talviauto (e-up/mii/citygo) jos lämmitykseen olisi ilp. Lämpöä tuntuu ainakin -9C keleillä tulevan heti, akun kustannuksella. Ja tuulilasi on hetkessä sula lämmityksellä. Akuista ei nyt oo tietoa onko lämmitetty vai ei, vanhemmassa e-up:ssa ei ainakaan. Valotkin on yllättävän hyvät perus halogeeneiksi.

Ohjekirjassa varoitettiin että -27C ja sitä kovemmissa pakkasissa auto ei toimi.

Eikös muuten tuossa zoessa ole ilp? Ja jonkinlainen tyyppivika että menee tilttiin, googlella löytyi jotain proseduureja että herätellään hiustenkuivaajan kanssa ulkolämpöanturia että saataisiin toimintamoodi käännettyä. Ja sitten maagisesti toimii. No, ehkäpä tuollainen huoltovapaa vastuslämmitys on sopiva simppeliin pikkuautoon, mitä vähemmän huoltoa vaativia osia, sen parempi :)
 
No se noissa vähän ihmetyttää, kun siellä on se kompura jo jäähdytykseen, niin miksi sen toimintaa ei saa käännettyä?
 
Olisi varmaan todella pätevä talviauto (e-up/mii/citygo) jos lämmitykseen olisi ilp. Lämpöä tuntuu ainakin -9C keleillä tulevan heti, akun kustannuksella. Ja tuulilasi on hetkessä sula lämmityksellä. Akuista ei nyt oo tietoa onko lämmitetty vai ei, vanhemmassa e-up:ssa ei ainakaan. Valotkin on yllättävän hyvät perus halogeeneiksi.

Ohjekirjassa varoitettiin että -27C ja sitä kovemmissa pakkasissa auto ei toimi.

Eikös muuten tuossa zoessa ole ilp? Ja jonkinlainen tyyppivika että menee tilttiin, googlella löytyi jotain proseduureja että herätellään hiustenkuivaajan kanssa ulkolämpöanturia että saataisiin toimintamoodi käännettyä. Ja sitten maagisesti toimii. No, ehkäpä tuollainen huoltovapaa vastuslämmitys on sopiva simppeliin pikkuautoon, mitä vähemmän huoltoa vaativia osia, sen parempi :)
Voi olla että on ilp. Nopeasti vain googlasin. Sitten ilmeisesti kaikissa muissa on paitsi teslassa.
 
Eikö ole väitetty? Jos tuo kuvan liittäminen onnistui, niin minusta tuo kyllä sanoo aika selkeästi että kun lataat, ajat 100% sähköllä ja 306hv + neliveto on käytössä?

Kyllähän MINÄ tiedän että jos haluat tuosta purkista sen 306 jaabbanian ponya irti, niin se vaatii että polttis huutaa samalla hoosiannaa. Mainos kuitenkin selkeästi lupaa että 100% sähköajollakin 306hv olisi käytettävissä.

1583338032984.png
On tainnut mainosmieheltä unohtua "jopa" edestä. Lukemat pitävät varmaan kutinsa sanalla tavalla kuin toimintamatkan tapauksessa. Auto kulkee kyllä 65 km sähköllä joskus, muttei ainakaan silloin kun otetaan 306 hv moottorille.

Toyota ei tosin kerro sähkömoottorin tehoa edes teknisissä tiedoissaan, joten homma vaikuttaa aika paljon tahalliselta harhaanjohtamiselta.
 
No se noissa vähän ihmetyttää, kun siellä on se kompura jo jäähdytykseen, niin miksi sen toimintaa ei saa käännettyä?
Tätä minäkin mietin. Toki vaatiihan se omia kommenvenkkejään kuten kylmäpuolen kennon ajoittaista sulattelua. Eli ilmastointilaitteen pitää olla vähän monimutkaisempi kuin normaalisti, mutta silti ei luulisi tuon kustannuksen mikään älyttömän suuri olevan (satasia?).
 
Eli ilmastointilaitteen pitää olla vähän monimutkaisempi kuin normaalisti, mutta silti ei luulisi tuon kustannuksen mikään älyttömän suuri olevan (satasia?).
Satanen on huikea summa näissä piireissä jos mietitään, että eräissä sähkäreissä on sisävalaistuskin toteutettu perinteisin hehkuin vs LED ihan vain säästön vuoksi.
 
On tainnut mainosmieheltä unohtua "jopa" edestä. Lukemat pitävät varmaan kutinsa sanalla tavalla kuin toimintamatkan tapauksessa. Auto kulkee kyllä 65 km sähköllä joskus, muttei ainakaan silloin kun otetaan 306 hv moottorille.

Toyota ei tosin kerro sähkömoottorin tehoa edes teknisissä tiedoissaan, joten homma vaikuttaa aika paljon tahalliselta harhaanjohtamiselta.
Varmaan osa kuluttajista voi tosiaan tuon mainoksen perusteella kuvitella saavansa samaan aikaan käyttää 306 hv ja ajaa 100 % sähköllä. Puhtaalla sarjahybridillä (esim. Opel Ampera) näin voisi ollakin. Mainokseen olisi pitänyt kirjoittaa siihen ladattuna riville joko tehon tai sähköajon yhteyteen sana "jopa".

Se mikä Rav4:ssä on hienoa, ja minkä mainoksesta voi saada irti:

1. täydet 306 hv ja 6,2 s 0-100 km/h ovat aina* käytettävissä latasit tai et

2. neliveto on aina käytettävissä latasit tai et

3. vaikket lataisikaan tai matka on pitkä, niin silti sähköajon osuus (eli toiminta ei-ladattavana hybridinä) on Toyotalta odotettavaa tasoa, eli markkinoiden kärkipäätä

*Suomessa, autobahneilla tietyissä tilanteissa voi tulla rajat vastaan akun varauksen, sähköntuoton ja jarrutusten talteenoton suhteen


Toimintamatka on alustavien tietojen mukaan >65 km (WLTP). Akun kapasiteetiksi on ilmoitettu 17,8 kWh. Luultavasti brutto, mutta sitä ne muutkin valmistajat tuntuvat ilmoittelevan plugareiden yhteydessä. Tietääkseni saman hintaluokan katumaastureista ei löydy yhtä suuria akkuja/toimintamatkaa, joten sen suhteen asiat ovat erittäin hyvällä mallilla. En tiedä yrititkö vähätellä toimintamatkaa, kun sanoit "65 km sähköllä joskus". Ja mitä tehoihin tulee, niin RAV4 PHEV:n painoinen WLTP class 3 -auto joutuu testissä käyttämään enimmillään noin:
1,666 m/s2@60 km/h --> 56 kW
Ja
1,055 m/s2@90 km/h --> 53 kW
Jos polkee 306 hv, niin kulutus ei luonnollisesti ole enää normin mukainen.


Toyota Norjan sivuilla kerrotaan sähkömoottoreiden tehoksi 134 kW edessä ja 40 kW takana. Noilla tiedoilla se Suomessa kerrottu 9 s 0-100 pelkällä sähköllä ei olisi temppu eikä mikään. Akkuhan noissa plugareissa rajoittaa tehoa/kiihtyvyyttä, niin sen puolesta Toyotan pitäisi olla nopeimpia kiihtymään sähköllä. Samalla se auttaa pääsemään lähemmäs sitä 100 % sähköajoa, kun kiihtyvyys on ripeää ilman polttistakin. Pakkanen haittaa 100 % sähköajoon pyrkimistä monissa plugareissa. Kuulemma Ravilla täysi sähköajo onnistuu -10C asti.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200305-101252.png
    Screenshot_20200305-101252.png
    401,7 KB · Luettu: 21
Tuo RAV4 plugin ois kyllä kiva. Onneksi hinta on alk. 55K€ niin voi ottaa ostohousut pois..
 
Fiatilta julkaistu nyt tuo uusi Fiat 500 sähköauto, lupailevat kantamaksi 320km (wltp) ja kaupunkiajossa jopa 400km



 
Viimeksi muokattu:
Tuo RAV4 plugin ois kyllä kiva. Onneksi hinta on alk. 55K€ niin voi ottaa ostohousut pois..
Satuin tänään käymään paikallisessa Peugeot-liikkeessä ja kysyin onko ollut e-208:iin kiinnostusta. Myyjä ei suoraan sanonut, että ei, mutta totesi aika hankalan olevan myydä, kun samalla hinnalla saa kaksi polttis-Pösöä.
 
Seat Mii?
"Ohjekirjassa varoitettiin että -27C ja sitä kovemmissa pakkasissa auto ei toimi."

Miten niin? Onko mulle myyty auto joka ei toimi talvella?
 
Satuin tänään käymään paikallisessa Peugeot-liikkeessä ja kysyin onko ollut e-208:iin kiinnostusta. Myyjä ei suoraan sanonut, että ei, mutta totesi aika hankalan olevan myydä, kun samalla hinnalla saa kaksi polttis-Pösöä.

Mii ja kumppanit varmasti myös vieneet potentiaalisia ostajia, vaikka alemman luokan autoja ovatkin. Minua kiinnostelee aika kovastikin tuo e-208...oliko tietoa milloin noita saadaan maahan?
 
Oletko katsonut ulos viime kuukausina?
Juu. Aika monena yönä on hätyytelty tai ylitetty ko. lukema.

Lieneeköhän tuo ihan todellinen ’kova raja’ käynnistymiselle? Onkos muilla sähköautoilla vastaavia?

On kuiten aika harmittava haaste, Ei mikään erikoinen talvi tartte olla, että auto on käyttökelvoton vaikka viikonkin verran aamulla. Olettaen, että tuo suoraan estää käynnistymisen, jota en kyllä usko.
 
Voi olla että akun virranantokyky putoaa liian paljon kun se kylmenee tuohon pisteeseen, eikä autolla voi sitten ajaa. Kuulostaa omituiselta kyllä että se niin huonoksi menisi. Mutta jos siinä on akunlämmitin niin eihän sitten ole probleemaa, laittaa lämpeemään ajoissa että pääsee aamusti liikkeelle
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 278
Viestejä
4 502 625
Jäsenet
74 376
Uusin jäsen
wookie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom