Keskustelua hybridiautoista

Sen luottokortin lisäkulut saa leipoa hintaan lisäksi ihan lain mukaan. Jos pikalatauspömpelissä on vaiheoehtoina luottokorttimaksu, tai appsin lataaminen, rekisteröinti, henkilötietojen antaminen sotuineen, ja laskutus 10% alhaisemmalla hinnalla, niin kukaan ei rekisteröidy.

Eihöhän noiden appien tarkoitus ole ensisijaisesti se että sillä saadaan asiakas "sitoutettua" yhtiön palveluihin, eivätkä mene kilpailijalle.. tai näin tuo ainakin teoriassa toimii, käytännössä ei tietysti ollenkaan sähköauton latauksessa.

Tekstarilla aloittaminen on mahdollista varmaan jokaisella latausoperaattorilla ilman rekisteröitymistä. Hinta on tosin kalliimpi. Aika moni rekisteröityy
 
Mielenkiintoinen uutuus Citroenilta. Vaikuttaisi aika halvalta kauppakassilta lyhyille työmatkoille kaupunkiin.

Nopeusmittari nousee enintään 45 kilometriin tunnissa. Amia onkin verrattu ennemmin katettuun sähköskootteriin kuin autoon.

Näppärän Amista tekee se, että sen 5,5 kWh:n litium-ioni-akun täyttämiseen riittää kolmen tunnin lataus tavallisesta 220 V:n pistorasiasta. Lataus riittää noin 70 kilometrin matkalle

Amin vuokra maksaa 19,99 euroa kuukaudessa ja yhteiskäyttöauton vuokra 0,26 euroa minuutissa. Käyttäjien pitää maksaa lisäksi 2644 euron aloitusmaksu.

 
Onko kaikkien 9 asunnon autot samassa katoksessa vai jokaisen asunnon yhteydessä oma katos?
Autokatos on erillinen rakennus kaikille autoille. En ole varma meneekö jokaisen lämmityskulut omaan mittariin, mutta epäilen kovasti että ei mene.

Olisko nyt paras ratkaisu:
- Yksivaiheinen latausasema omalla mittarilla ja sen manuaalisella luennalla ensimmäisille käyttäjille määrään x asti? (*)
- Kun tarve kasvaa ja johdotus uusitaan, niin liitetään lataus suoraa asunnon omaan mittariin sähkökeskuksessa ja samalla päivitettäisiin yhtiön sähköliittymä (jos tarvitsee)?

Toimisiko esimerkiksi säädettävä 16A/24A/32A type-2 latausasema 16A tilassa olemassa olevassa johdotuksessa / mitä edellyttää johdoilta ja sulakkeelta?

(*) Miten tulisi huomioida autopaikkamaksuun jo sisältyvä lämmityksen sähkökulu?

Kantsisi vetää vaan jokaiselle paikalle kunnon kaapelointi, varsinkin jos sinne tulee nyt joku 1,5 millineliön kaapeli. Kerran se vain kirpaisee.
En oikein usko että tässä yhtiössä menee läpi tällaisten tarpeettominen uudenajan hömpötysten kustannukset. Taitaa osalla olla jo se viimeinen auto hankittuna. Asuntojen arvon säilyttämiseksi kuitenkin pitää olla näyttää jokin ratkaisu lataamiseen mahdollisille ostajille. Sen varjolla suunnittelen saavani itselle latauksen ensialkuun plugarille.
 
Mielenkiintoinen uutuus Citroenilta. Vaikuttaisi aika halvalta kauppakassilta lyhyille työmatkoille kaupunkiin.
Eikös tuo sopisi erinomaisesti mopoautoksi maaseudulle, jos lähitaajama on max 20 km päässä. Oletetaan 5v kuoletus auton arvolle: 5v x 12kk x 20€/kk + 2644e aloitusmaksu on 3844 €. Samaan hintaan saa lähes 10v vanhoja 80tkm ajettuja mopoautoja.
 
Eikös tuo sopisi erinomaisesti mopoautoksi maaseudulle, jos lähitaajama on max 20 km päässä. Oletetaan 5v kuoletus auton arvolle: 5v x 12kk x 20€/kk + 2644e aloitusmaksu on 3844 €. Samaan hintaan saa lähes 10v vanhoja 80tkm ajettuja mopoautoja.
Mietin ihan samansuuntaisia. Ei autoveroa ja vakuutukset varmaan aika luokkaa Mikki Hiiri.

PSA:lle pointseja, kun testaavat hieman erilaisia vesiä autoillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Autokatos on erillinen rakennus kaikille autoille. En ole varma meneekö jokaisen lämmityskulut omaan mittariin, mutta epäilen kovasti että ei mene.

Olisko nyt paras ratkaisu:
- Yksivaiheinen latausasema omalla mittarilla ja sen manuaalisella luennalla ensimmäisille käyttäjille määrään x asti? (*)
- Kun tarve kasvaa ja johdotus uusitaan, niin liitetään lataus suoraa asunnon omaan mittariin sähkökeskuksessa ja samalla päivitettäisiin yhtiön sähköliittymä (jos tarvitsee)?

Toimisiko esimerkiksi säädettävä 16A/24A/32A type-2 latausasema 16A tilassa olemassa olevassa johdotuksessa / mitä edellyttää johdoilta ja sulakkeelta?

(*) Miten tulisi huomioida autopaikkamaksuun jo sisältyvä lämmityksen sähkökulu?

En oikein usko että tässä yhtiössä menee läpi tällaisten tarpeettominen uudenajan hömpötysten kustannukset. Taitaa osalla olla jo se viimeinen auto hankittuna. Asuntojen arvon säilyttämiseksi kuitenkin pitää olla näyttää jokin ratkaisu lataamiseen mahdollisille ostajille. Sen varjolla suunnittelen saavani itselle latauksen ensialkuun plugarille.

Kustannusten jaosta lisääntyneeseen sähkönkulutukseen voisi esimerkiksi käyttää 12 kWh akku, ladataan tyhjästä täyteen 255 päivänä vuodessa eli vuosittain menee 3060 kWh tästä vähentää lämmitykseen menevän talvikuukausina työpäivinä 2.3 kW teholla 2h päivässä 304 kWh. Näiden perusteella latausmaksua laskutetaan 23 €/kk jos laturin yhteydessa on mittari niin tasataan kerran tai kaksi vuodessa.

Nykyisten lämmitystolppien syöttö mahdollisesti ketjutettu, en tiedä löytyykö latausasemia missä ketjutettu kytkentä mahdollinen.

Plugarin kanssa kaikista halvin ratkaisu voisi olla nykyisen kellokytkimen poistaminen ja shukolla lataaminen, autosta/laturista latausteho rajoitettuna 8 A. Yhtälailla kaapeleita kuormittaa, kuin lohko+sisätila.

Onko pääkeskustila kuinka lähellä tätä autokatosta?

Noin pienessä yhtiössä jos muutoksia ruvetaan tekemään kannattaa suoraan pyrkiä tekemään valmiudet jokaisen asunnon 3-v 16A latausasemalle, jolloin täyssähkäriäkin pystyy järkevästi lataamaan.
 
Noin pienessä yhtiössä jos muutoksia ruvetaan tekemään kannattaa suoraan pyrkiä tekemään valmiudet jokaisen asunnon 3-v 16A latausasemalle, jolloin täyssähkäriäkin pystyy järkevästi lataamaan.
Ainakin minusta tuo riippuu ihan siitä, että mitä siellä voi tehdä muuttamatta mitään ja minkälaista sakkia taloyhtiössä ylipäätään asuu. Jos kyse on jostain Espoon Tapiolan rivarista missä asuu lääkäreitä ja DI:tä, niin aika se ja sama investoida muutama euro, mutta jos kyse on jostain vähän syrjäisemmästä paikasta ja asukkaat pelkkiä eläkeläisiä, niin kannattaa ottaa eka helpot ja halvat ratkaisut.

Jos johdotus ja sulakkeet riittävät siihen, että kaikille saa 1-vaihe 16A latauksen ilman, että tarvitsee tehdä mitään muuta kuin ohittaa kellokytkin, niin silloin en investoisi euroakaan, vaan ainoastaan valtuuttaisin jokaisen itse ostamaan sen sähköasennuksen joka ohittaa kellokytkimen.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin minusta tuo riippuu ihan siitä, että mitä siellä voi tehdä muuttamatta mitään ja minkälaista sakkia taloyhtiössä ylipäätään asuu. Jos kyse on jostain Espoon Tapiolan rivarista missä asuu lääkäreitä ja DI:tä, niin aika se ja sama investoida muutama euro, mutta jos kyse on jostain vähän syrjäisemmästä paikasta ja asukkaat pelkkiä eläkeläisiä, niin kannattaa ottaa eka helpot ja halvat ratkaisut.

Jos johdotus ja sulakkeet riittävät siihen, että kaikille saa 1-vaihe 16A latauksen ilman, että tarvitsee tehdä mitään muuta kuin ohittaa kellokytkin, niin silloin en investoisi euroakaan, vaan ainoastaan valtuuttaisin jokaisen itse ostamaan sen sähköasennuksen joka ohittaa kellokytkimen.

Vastaavaa ratkaisua ehdotinkin, muutoksilla tarkoitin ettei kannata tolppia lähteä muuttamaan ellei vaihtoehtona ole kunnon 3-vaiheinen latausasema. Yhtiön kokoon viittasin, kun isommissa kerrostaloissa näitä lataus/lämmitystolppia tehdään missä erona lämmitystolppaan on teollisuuspistorasia ja din-mittari. 9 osakkaan kohteessa latauksen kustannuksista sopiminen voi olla helpommin sovittavissa.
 
Eikös tuo sopisi erinomaisesti mopoautoksi maaseudulle, jos lähitaajama on max 20 km päässä. Oletetaan 5v kuoletus auton arvolle: 5v x 12kk x 20€/kk + 2644e aloitusmaksu on 3844 €. Samaan hintaan saa lähes 10v vanhoja 80tkm ajettuja mopoautoja.

Olis kyllä juuri passeli mopoauto teinille. Voihan sen ostaakkin 6900€:llä. Harmi ettei tuohon saa sovellettua 2000€ hankintatukea kun koskee vain henkilöautoja...
 
Todennäköisesti fake news kuten tuolla ylempänä todettu, mutta joku voisi vaikka varmuuden vuoksi linkata tuohon ripuliin muutaman kerran.
Sain juuri VWn vastauksen: "Arvio nyt varattavissa olevien tuotantomallien tuotannosta on loppuvuosi 2020. Tarkempaa aikataulua ei ole vielä julkaistu."
 
Sain juuri VWn vastauksen: "Arvio nyt varattavissa olevien tuotantomallien tuotannosta on loppuvuosi 2020. Tarkempaa aikataulua ei ole vielä julkaistu."
Irakin tiedotusministeri on tässäkin ketjussa todennut, että valheuutisia ja VW:n softat rokkaa ongelmitta. Tässäkin ketjussa Mii/e-UP/Citigo -väki kehuu kilvan appin toteutusta, joten kyllä itsekin alan taipua erheviestinnän puolelle.

En tiedä pistääkö sarkasmia vai ei. Toivon kaikkien kuitenkin ymmärtävän, ettei tässä nyt ihan vailla sarkasmia liikenteessä olla!
 
Viimeksi muokattu:
Irakin tiedotusministeri on tässäkin ketjussa todennut, että valheuutisia ja VW:n softat rokkaa ongelmitta. Tässäkin ketjussa Mii/e-UP/Citigo -väki kehuu kilvan appin toteutusta, joten kyllä itsekin alan taipua erheviestinnän puolelle.
Ainakaan Mii:lle ei taida olla vielä valmista sovellusta. Ei saa siis vaikka ajastettua puhelimella.
 
Tässäkin ketjussa Mii/e-UP/Citigo -väki kehuu kilvan appin toteutusta, joten kyllä itsekin alan taipua erheviestinnän puolelle.

Suoraan sanoen tuo perus mymii appi on kyllä ihan täyttä skeidaa. Seat Connectia ei vielä ole täällä julkaistu, mutta odotukset eivät ole hirveän kummoiset.
 
Suoraan sanoen tuo perus mymii appi on kyllä ihan täyttä skeidaa. Seat Connectia ei vielä ole täällä julkaistu, mutta odotukset eivät ole hirveän kummoiset.

Ihan kauheaa kuraa on kanssa tuo e-upin softa ja volkkarin weconnect. Tuo logiikka ylipäätään miten lataus säädetään on jotain aivan käsittämätöntä. Lisäksi autoa ei saa mitenkään näyttämään akun varausta prosentteina.
 
Melkein jo tällä otannalla voisin sanoa, että uutiset ID.3:n softan keskeneräisyydestä voivat hyvinkin pitää paikkansa :lol:
 
Ihan kauheaa kuraa on kanssa tuo e-upin softa ja volkkarin weconnect. Tuo logiikka ylipäätään miten lataus säädetään on jotain aivan käsittämätöntä. Lisäksi autoa ei saa mitenkään näyttämään akun varausta prosentteina.

Mä en vaan tajua, miksei noilla miljardilafkoilla ole heittää sitä promillea näiden softien hiomiseen? Varsinkin kun jatkuvasti kasvavissa määrin on tärkeämpää tämä kännykkäsnäppäily ja muu vastaava, miten voi olla, että autoteollisuus Teslaa lukuunottamatta elää jotain Nokian Symbian aikaa. Ei luulisi olevan mikään iso juttu palkata edes yksi UI-suunnittelija, yksi graafikko ja ostaa se Photoshopin lisenssi. Mutta ei, oksennusta pukkaa.
 
Mä en vaan tajua, miksei noilla miljardilafkoilla ole heittää sitä promillea näiden softien hiomiseen? Varsinkin kun jatkuvasti kasvavissa määrin on tärkeämpää tämä kännykkäsnäppäily ja muu vastaava, miten voi olla, että autoteollisuus Teslaa lukuunottamatta elää jotain Nokian Symbian aikaa. Ei luulisi olevan mikään iso juttu palkata edes yksi UI-suunnittelija, yksi graafikko ja ostaa se Photoshopin lisenssi. Mutta ei, oksennusta pukkaa.

Niin, ei luulis. Mutta toisaalta bemarin softa on (ainakin IMO) ihan ok näköinen ja ymmärrettävä, mutta siinä on omat ongelmansa: Välissä komentojen perillemeno on epävarmaa, ja yleensä aina se on hidasta. Joku lämmityksen käynnistys voi nopeimmillaan mennä läpi <10sek, mutta joskus se voi viedä minuutin tai pari, tai päätyä virheeseen. Aiemman auton kohdalla auton status ei aina tahtonut päivittyä appiin (tosin ongelmia oli aika harvoin), kun tän uuden 530ex:n kanssa tuo appi näyttää auton statuksen useammin väärin kuin oikein. Mikä helvetti siinäkin on niin vaikeaa... :)
 
Ei luulisi olevan mikään iso juttu palkata edes yksi UI-suunnittelija, yksi graafikko ja ostaa se Photoshopin lisenssi. Mutta ei, oksennusta pukkaa.
Kyllä tuo Volkkarin softan uusin versio on jo ihan tyylikäs ja modernin näköinen. Ongelmat on sitten serveri- ja yhteyspuolella. Vielä viime kesänä ja syksyllä oli useita monen päivän pätkiä kun tuo ei toiminut ollenkaan, koska serverit oli alhaalla tai vastaavaa. Nyt viimeiset 4kk toiminta on ollut jo aika luotettavaa, mutta edelleen komentojen perillemenoon kuluu vähintään 10 sekuntia.

Näin siis Passatin kanssa. Samaa WeConnect -kikkaretta tuo e-Up taitaa käyttää.
 
Nyt on kunnollista, Model Y takakontti:

my.jpg
 
Joistain kuvista olin katsovinani, että Model Y:stä puuttuu kokonaan tavaratilan verho ja myös mahdollisuus siihen. Pitääkö paikkansa?
 
Eihän tuossa näy verhoa tai edes kiskoja sille. Kivat rengaskohinat takaa luvassa, mutta pianhan sen pääsee autolehdistö testaamaan. :kahvi:
 
Eihän tuossa näy verhoa tai edes kiskoja sille. Kivat rengaskohinat takaa luvassa, mutta pianhan sen pääsee autolehdistö testaamaan. :kahvi:
Suoja ei kyllä rengaskohinaa tai muitakaan alustan ääniä estä. Alustan suunnittelu on mennyt silloin persiilleen jos tavaratilan suojalla yritetään hakea meluntorjuntaa äänille.
 
Oman osansa tekee sekin. Kun Tesla ei muutenkaan hiljaisimmasta päästä hintaryhmässä ole, mielenkiinnolla seuraten jos se jätetään avoimeksi kuinka täällä meillä media ottaa sen vastaan, talven murjomilla asfalteilla.
 
Mä en vaan tajua, miksei noilla miljardilafkoilla ole heittää sitä promillea näiden softien hiomiseen? Varsinkin kun jatkuvasti kasvavissa määrin on tärkeämpää tämä kännykkäsnäppäily ja muu vastaava, miten voi olla, että autoteollisuus Teslaa lukuunottamatta elää jotain Nokian Symbian aikaa. Ei luulisi olevan mikään iso juttu palkata edes yksi UI-suunnittelija, yksi graafikko ja ostaa se Photoshopin lisenssi. Mutta ei, oksennusta pukkaa.

Autoissa tuo IT- puoli on verrattain tuore juttu ja isot laivat kääntyvät hitaasti. Onhan esimerkiksi juuri VW ilmoittanut investoivansa useita miljardeja seuraavien vuosien aikana pelkästään softan tekemiseen ja tarkoituksena on, että talossa on tulevaisuudessa tuhansia henkilöitä pelkästään softaa tekemässä.
 
Itse aina repinyt sen verhon ensimmäisenä pois ja sen jälkeen se on seissyt tallissa siihen saakka kun auto mennyt vaihtoon.

Mutta pitäisihän tuossa turvaverkko olla matkustamon ja tavaratilan välillä? Lie kai pakollinenkin varuste(?). Kuvassa ei näy mitään kiinnikkeitä sille edes.
 
Ei se turvaverkko pakollinen ole. Mutta suojaverhon alle voisi jättää herkemmät kamat piiloon. Vaikkei se varkauksia estäkään, ehkä jollekin pirivieterille kynnys murtautua autoon on suurempi, jos näkyvillä ei ole mitään rahanarvoista. Se voi tarkoittaa ihan mitä tahansa, esim. 24 tölkkiä Batterya (kuulin juuri eilen tutulle näin käyneen).
 
Ei se turvaverkko pakollinen ole.
Ok. Ei kyllä tulis mieleen ostaa farmaria tai tila-autoa, johon ei saa turvaverkkoa.
Mutta suojaverhon alle voisi jättää herkemmät kamat piiloon. Vaikkei se varkauksia estäkään, ehkä jollekin pirivieterille kynnys murtautua autoon on suurempi, jos näkyvillä ei ole mitään rahanarvoista. Se voi tarkoittaa ihan mitä tahansa, esim. 24 tölkkiä Batterya (kuulin juuri eilen tutulle näin käyneen).
Mulla on kontissa aina semmonen irtopeitto (joku vanha viltti), jonka voi laittaa päälle jos jotain pitää saada piiloon.
 
Kyllä tuo Volkkarin softan uusin versio on jo ihan tyylikäs ja modernin näköinen. Ongelmat on sitten serveri- ja yhteyspuolella. Vielä viime kesänä ja syksyllä oli useita monen päivän pätkiä kun tuo ei toiminut ollenkaan, koska serverit oli alhaalla tai vastaavaa. Nyt viimeiset 4kk toiminta on ollut jo aika luotettavaa, mutta edelleen komentojen perillemenoon kuluu vähintään 10 sekuntia.

Näin siis Passatin kanssa. Samaa WeConnect -kikkaretta tuo e-Up taitaa käyttää.

WeConnect saatu nyt aktivoitua e-upiin, kun saivat simmin päälle. Eiköhän tuossa nyt aika selkesti ole esillä ne tiedot/toiminnot joita tarvitsee. Eli latauspaikan valinta, lämmitys manuaalisesti ja molempien ajastukset. Ainoastaan oheiskäyttäjän hyväksyminen oli sellainen mitä en heti sovelluksesta huomannut, piti käydä oikein webbisivulla hyväksymässä se, jonka jälkeen tietysti huomasin sovelluksessakin sen.
 
Ite kans laitan sen rullaverhon farkun takaluukusta ensimmäiseksi pois autotalliin. Painaakin jonkun verran, ihan turha, itelle ainakin.
Eikä sen tarkoitus tosiaan mitään melua ole estää :thumbsup:
 
Uusi Skoda Octavia RS on nyt 245 heppainen hybridi:

Edellinen Octavia RS:hän oli aikamoinen hitti aikoinaan. Saa nähdä millainen hintaero tällä uudella tulee olemaan normimallleihin ja perus PHEV-malliin verrattuna. Autoveron takia hintaero voi olla aika kohtuullinen.
 
Nopsaan katsottuna tuo uusi RS kiihtyy huonommin samoilla hepoilla kuin ei-hybridi. Mitä vähän ihmettelen. Josko siitä tulee myös 2.0 koneella varustettu plugin tarjolle niin saa kiihtyvyyden kohilleen :)
 
Mitähän siellä BMW:n muotoiluosastolla taas tapahtuu erityisesti noiden munuaisten suhteen?



Mikähän tarve tuolle kardaanitunnelille tuolla takapenkillä on?
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tarve tuolle kardaanitunnelille tuolla takapenkillä on?

Täällä sanotaan, että:

"BMW ON KERTONUT, ettei se tee lähitulevaisuudessa enää erilaisia perusrakenteita sähköautoille ja perinteisemmille käyttövoimille. Sen sijaan pienet mallit tehdään etuvetorakenteelle ja suuret takavedolle. Toki nelivetojakin on tarjolla, mutta kaksivetoversiot määrittävät rakenteiden lähtökohdat. "
 
Täällä sanotaan, että:

"BMW ON KERTONUT, ettei se tee lähitulevaisuudessa enää erilaisia perusrakenteita sähköautoille ja perinteisemmille käyttövoimille. Sen sijaan pienet mallit tehdään etuvetorakenteelle ja suuret takavedolle. Toki nelivetojakin on tarjolla, mutta kaksivetoversiot määrittävät rakenteiden lähtökohdat. "
Voihan :naamapalmu
 
Ite kans laitan sen rullaverhon farkun takaluukusta ensimmäiseksi pois autotalliin. Painaakin jonkun verran, ihan turha, itelle ainakin.
Eikä sen tarkoitus tosiaan mitään melua ole estää :thumbsup:
Se verho/hattuhylly vaimentaa melua yllättävän paljon. Ainakin E39 farmari Bemari päästi selvästi enemmän ääniä takapenkille ilman rullaverhoa, rullaverho paikallaan todella hiljainen. Etupenkillä ero ei toki niin selkeä mutta takana kyllä kuulee.
Kaverin hatchback Focuksen takapenkillä ollessa luulin että takaluukku on auki, sieltä puuttuikin tuo huopa tms. hattuhylly. Kyseessä tosin muutenkin meluisa malli.
 
Uusi Skoda Octavia RS on nyt 245 heppainen hybridi:

Edellinen Octavia RS:hän oli aikamoinen hitti aikoinaan. Saa nähdä millainen hintaero tällä uudella tulee olemaan normimallleihin ja perus PHEV-malliin verrattuna. Autoveron takia hintaero voi olla aika kohtuullinen.
Superb iV:lle 204hv:lla luvataan 7.8s. Octavia saa myös tuon 204hv hybriditekniikan niin vähän jää RS amistuning-versioksi kun perusmallit pystyy lähes samaan suorituskykyyn.
 
Että minua ärsyttää Toyotan mainonta. en löytänyt tähän liitettäväksi, mutta näin äsken mainoksen rav phevistä, kutakuinkin näin:

300hv, neliveto, ladatuna 100% sähköllä
300hv, neliveto, lataamatta jopa 50% sähköllä

Uskon että en ole maailman ainut ihminen jolla tämä menee ihon alle, ilmeisesti Toyotan markkinointiosaston mukaan olen kuitenkin potenttiaalisista asiakkaista vähemmistössä, ja enemmistöön tämä puree hyvinkin.

Toyotan logiikalla esim. Ampera, Outlander phev ja ruotsinlaiva kulkevat myös lataamatta 100% sähköllä.
 
Nyt löytyi kyllä latausasemien tarjoajista uus pohjanoteeraus, eparking. Rouva oli bongannut jonkun latauspisteen kaupungin kirjastolta, ja sitä piti tutkia tarkemmin, sähköautoilijat ry:n sovelluksella siitä löytyikin tietoa. Itse appi löytyi app storesta 3 muun samannimisen joukosta, eikä sanallakaan mainittu että tällä on tekemistä lataamisen kanssa. Samaa salamyhkäistä linjaa noudattelee itse appi, joka näyttää latauspisteitä vain kun kartta on zoomattu erittäin lähelle, vähän kauempana indikaattorit vain katoaa.
 
Että minua ärsyttää Toyotan mainonta. en löytänyt tähän liitettäväksi, mutta näin äsken mainoksen rav phevistä, kutakuinkin näin:

300hv, neliveto, ladatuna 100% sähköllä
300hv, neliveto, lataamatta jopa 50% sähköllä

Uskon että en ole maailman ainut ihminen jolla tämä menee ihon alle, ilmeisesti Toyotan markkinointiosaston mukaan olen kuitenkin potenttiaalisista asiakkaista vähemmistössä, ja enemmistöön tämä puree hyvinkin.

Toyotan logiikalla esim. Ampera, Outlander phev ja ruotsinlaiva kulkevat myös lataamatta 100% sähköllä.
Toyotan lanseeraama "itselataava" termi on kyllä purrut hyvin kohdeyleisöön (tekniikasta tietämättömät paikasta A paikkaan B kuskit).
Työpaikalla pari Toyotan hybridillä ajavaa jannua naureskelee naapuripihan plugin hybridille, vie kuulemma 15 litraa/100km kun akku loppuu ja jatkuvasti joutuu kiinnittämään latauspiuhaa.
Toyotamyyjä varmaan aivopessyt nuo, eivät edes itse älyä leikkivänsä piuhan kanssa koko syksyn/talven/kevään kun Toyota on lämmitystolpassa, ilmeisesti Toyota ei sentään ole itsestään lämpeävä?
 
Että minua ärsyttää Toyotan mainonta. en löytänyt tähän liitettäväksi, mutta näin äsken mainoksen rav phevistä, kutakuinkin näin:

300hv, neliveto, ladatuna 100% sähköllä
300hv, neliveto, lataamatta jopa 50% sähköllä

Uskon että en ole maailman ainut ihminen jolla tämä menee ihon alle, ilmeisesti Toyotan markkinointiosaston mukaan olen kuitenkin potenttiaalisista asiakkaista vähemmistössä, ja enemmistöön tämä puree hyvinkin.

Toyotan logiikalla esim. Ampera, Outlander phev ja ruotsinlaiva kulkevat myös lataamatta 100% sähköllä.

Harmi tosiaan että mainostavat noin, kun tuo plugari-Rav on aika ylivoimainen kilpailijoihin verrattuna ihan järkevilläkin mittareilla. Olisi mieluummin sanottu vaikka 60km sähköllä ja sen jälkeen 6.5l/100km.

Näköjään esitteessä sanottukin melko asialisesti:

"Ladattava RAV4 Plug-in -malli pohjautuu itselataavan RAV4 Hybridin edistykselliseen
tekniikkaan ja Toyotan yli kahdenkymmenen vuoden kokemukseen hybriditekno-
logian johtajana. RAV4 Plug-in tarjoaa enemmän tehoa ja parempaa todellista
polttoainetaloudellisuutta kuin mihin ladattavissa SUV-malleissa on totuttu.

Luokkansa edistyksellisin ladattava hybridi erottuu kilpailijoistaan myös EV-ajotilan
avulla. Sen ansiosta auto käyttäytyy pitkälti kuten sähköauto: se kulkee sähköllä jopa 135
km/h:n nopeuteen asti riippumatta siitä, kuinka kovaa kaasupoljinta painetaan. Ilmoitettu
sähköajokantama (WLTP) on jopa 65 km*, mikä tekee RAV4 Plug-in -mallista luokkansa
edelläkävijän."

En keksi tuosta juuri muuta korjattavaa kuin sen, että 300hv yhteistehoa on aika tavanomainen luku noissa.
 
Viimeksi muokattu:
Harmi tosiaan että mainostavat noin, kun tuo plugari-Rav on aika ylivoimainen kilpailijoihin verrattuna ihan järkevilläkin mittareilla. Olisi mieluummin sanottu vaikka 60km sähköllä ja sen jälkeen 6.5l/100km.

Näköjään esitteessä sanottukin melko asialisesti:

"Ladattava RAV4 Plug-in -malli pohjautuu itselataavan RAV4 Hybridin edistykselliseen
tekniikkaan ja Toyotan yli kahdenkymmenen vuoden kokemukseen hybriditekno-
logian johtajana. RAV4 Plug-in tarjoaa enemmän tehoa ja parempaa todellista
polttoainetaloudellisuutta kuin mihin ladattavissa SUV-malleissa on totuttu.

Luokkansa edistyksellisin ladattava hybridi erottuu kilpailijoistaan myös EV-ajotilan
avulla. Sen ansiosta auto käyttäytyy pitkälti kuten sähköauto: se kulkee sähköllä jopa 135
km/h:n nopeuteen asti riippumatta siitä, kuinka kovaa kaasupoljinta painetaan. Ilmoitettu
sähköajokantama (WLTP) on jopa 65 km*, mikä tekee RAV4 Plug-in -mallista luokkansa
edelläkävijän."

En keksi tuosta juuri muuta korjattavaa kuin sen, että 300hv yhteistehoa on aika tavanomainen luku noissa.

Eikö nämä ole vähän ristiriidassa? 306hv 100% sähköllä, mutta silti ei kulje kuin 135kmh vaikka kuinka poljet kaasua? :)

Ja mitä "ladattavaa suvia" enemmän tehoa tuo tarjoaa "kuin on totuttu"? Volvon D6? T8? BMW X5 40e? Mersun hybridit? Porchen hybridit? Vai viitataanko tässä pelkästään siihen outlanderiin?

Onko tuo muuten turvallisuuden suhteen riski? Äkkitilanne tien päällä, ja pitäisi saada tehot käyttöön, mutta kaasua polkemalla niitä et ainakaan saa? Mietin kun esim. tuo bemmi antaa kyllä kaikissa ajotiloissa kaikki tehot kun runttaa kaasun pohjaan - ilmeisesti juurikin tuon turvallisuuden jne vuoksi?
 
Ja mitä "ladattavaa suvia" enemmän tehoa tuo tarjoaa "kuin on totuttu"? Volvon D6? T8? BMW X5 40e? Mersun hybridit? Porchen hybridit? Vai viitataanko tässä pelkästään siihen outlanderiin?
No eroaahan se ainakin Volvoista ja Mersuista siinä, että Rav4 on aina nelivetoinen ja pelkällä sähköllä ajettaessa aika reippaasti enemmän tehoa käytössä. Bemarin ja Porschen speksejä en jaksa tarkastaa miten niihin vertautuu.
Onko tuo muuten turvallisuuden suhteen riski? Äkkitilanne tien päällä, ja pitäisi saada tehot käyttöön, mutta kaasua polkemalla niitä et ainakaan saa?
Oma Passat toimii juuri näin *. Pelkällä sähköllä tuo liikkuu kuitenkin 0-80km/h vauhdeissa yhtä hyvin kuin mikä tahansa 200 heppanen dieselvehje niin kyllä sillä pärjää siinä missä millä tahansa keskivertoautolla. Olisi aika ärsyttävää jos sähköllä ei voisi täyskiihdytyksiä tehdä lainkaan.

* Kunhan akussa on tarpeeksi lämpöä ja jerkkua jäljellä - jos ei niin polttis hyrähtää käyntiin.
 
Eikö nämä ole vähän ristiriidassa? 306hv 100% sähköllä, mutta silti ei kulje kuin 135kmh vaikka kuinka poljet kaasua? :)
Miten niin ei kulje kuin 135km/h? Jos ajat kovempaa, niin polttomoottori käynnistyy.

Onko tuo muuten turvallisuuden suhteen riski? Äkkitilanne tien päällä, ja pitäisi saada tehot käyttöön, mutta kaasua polkemalla niitä et ainakaan saa? Mietin kun esim. tuo bemmi antaa kyllä kaikissa ajotiloissa kaikki tehot kun runttaa kaasun pohjaan - ilmeisesti juurikin tuon turvallisuuden jne vuoksi?
Jotenkin tuntuu, että kuvailemiasi "äkkitilanteita tien päällä" tulee enemmän tai ainoastaan bmw/audi kuskeille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom