Keskustelua hybridiautoista

Mitähän siellä BMW:n muotoiluosastolla taas tapahtuu erityisesti noiden munuaisten suhteen?



Mikähän tarve tuolle kardaanitunnelille tuolla takapenkillä on?
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tarve tuolle kardaanitunnelille tuolla takapenkillä on?

Täällä sanotaan, että:

"BMW ON KERTONUT, ettei se tee lähitulevaisuudessa enää erilaisia perusrakenteita sähköautoille ja perinteisemmille käyttövoimille. Sen sijaan pienet mallit tehdään etuvetorakenteelle ja suuret takavedolle. Toki nelivetojakin on tarjolla, mutta kaksivetoversiot määrittävät rakenteiden lähtökohdat. "
 
Täällä sanotaan, että:

"BMW ON KERTONUT, ettei se tee lähitulevaisuudessa enää erilaisia perusrakenteita sähköautoille ja perinteisemmille käyttövoimille. Sen sijaan pienet mallit tehdään etuvetorakenteelle ja suuret takavedolle. Toki nelivetojakin on tarjolla, mutta kaksivetoversiot määrittävät rakenteiden lähtökohdat. "
Voihan :naamapalmu
 
Ite kans laitan sen rullaverhon farkun takaluukusta ensimmäiseksi pois autotalliin. Painaakin jonkun verran, ihan turha, itelle ainakin.
Eikä sen tarkoitus tosiaan mitään melua ole estää :thumbsup:
Se verho/hattuhylly vaimentaa melua yllättävän paljon. Ainakin E39 farmari Bemari päästi selvästi enemmän ääniä takapenkille ilman rullaverhoa, rullaverho paikallaan todella hiljainen. Etupenkillä ero ei toki niin selkeä mutta takana kyllä kuulee.
Kaverin hatchback Focuksen takapenkillä ollessa luulin että takaluukku on auki, sieltä puuttuikin tuo huopa tms. hattuhylly. Kyseessä tosin muutenkin meluisa malli.
 
Uusi Skoda Octavia RS on nyt 245 heppainen hybridi:

Edellinen Octavia RS:hän oli aikamoinen hitti aikoinaan. Saa nähdä millainen hintaero tällä uudella tulee olemaan normimallleihin ja perus PHEV-malliin verrattuna. Autoveron takia hintaero voi olla aika kohtuullinen.
Superb iV:lle 204hv:lla luvataan 7.8s. Octavia saa myös tuon 204hv hybriditekniikan niin vähän jää RS amistuning-versioksi kun perusmallit pystyy lähes samaan suorituskykyyn.
 
Että minua ärsyttää Toyotan mainonta. en löytänyt tähän liitettäväksi, mutta näin äsken mainoksen rav phevistä, kutakuinkin näin:

300hv, neliveto, ladatuna 100% sähköllä
300hv, neliveto, lataamatta jopa 50% sähköllä

Uskon että en ole maailman ainut ihminen jolla tämä menee ihon alle, ilmeisesti Toyotan markkinointiosaston mukaan olen kuitenkin potenttiaalisista asiakkaista vähemmistössä, ja enemmistöön tämä puree hyvinkin.

Toyotan logiikalla esim. Ampera, Outlander phev ja ruotsinlaiva kulkevat myös lataamatta 100% sähköllä.
 
Nyt löytyi kyllä latausasemien tarjoajista uus pohjanoteeraus, eparking. Rouva oli bongannut jonkun latauspisteen kaupungin kirjastolta, ja sitä piti tutkia tarkemmin, sähköautoilijat ry:n sovelluksella siitä löytyikin tietoa. Itse appi löytyi app storesta 3 muun samannimisen joukosta, eikä sanallakaan mainittu että tällä on tekemistä lataamisen kanssa. Samaa salamyhkäistä linjaa noudattelee itse appi, joka näyttää latauspisteitä vain kun kartta on zoomattu erittäin lähelle, vähän kauempana indikaattorit vain katoaa.
 
Että minua ärsyttää Toyotan mainonta. en löytänyt tähän liitettäväksi, mutta näin äsken mainoksen rav phevistä, kutakuinkin näin:

300hv, neliveto, ladatuna 100% sähköllä
300hv, neliveto, lataamatta jopa 50% sähköllä

Uskon että en ole maailman ainut ihminen jolla tämä menee ihon alle, ilmeisesti Toyotan markkinointiosaston mukaan olen kuitenkin potenttiaalisista asiakkaista vähemmistössä, ja enemmistöön tämä puree hyvinkin.

Toyotan logiikalla esim. Ampera, Outlander phev ja ruotsinlaiva kulkevat myös lataamatta 100% sähköllä.
Toyotan lanseeraama "itselataava" termi on kyllä purrut hyvin kohdeyleisöön (tekniikasta tietämättömät paikasta A paikkaan B kuskit).
Työpaikalla pari Toyotan hybridillä ajavaa jannua naureskelee naapuripihan plugin hybridille, vie kuulemma 15 litraa/100km kun akku loppuu ja jatkuvasti joutuu kiinnittämään latauspiuhaa.
Toyotamyyjä varmaan aivopessyt nuo, eivät edes itse älyä leikkivänsä piuhan kanssa koko syksyn/talven/kevään kun Toyota on lämmitystolpassa, ilmeisesti Toyota ei sentään ole itsestään lämpeävä?
 
Että minua ärsyttää Toyotan mainonta. en löytänyt tähän liitettäväksi, mutta näin äsken mainoksen rav phevistä, kutakuinkin näin:

300hv, neliveto, ladatuna 100% sähköllä
300hv, neliveto, lataamatta jopa 50% sähköllä

Uskon että en ole maailman ainut ihminen jolla tämä menee ihon alle, ilmeisesti Toyotan markkinointiosaston mukaan olen kuitenkin potenttiaalisista asiakkaista vähemmistössä, ja enemmistöön tämä puree hyvinkin.

Toyotan logiikalla esim. Ampera, Outlander phev ja ruotsinlaiva kulkevat myös lataamatta 100% sähköllä.

Harmi tosiaan että mainostavat noin, kun tuo plugari-Rav on aika ylivoimainen kilpailijoihin verrattuna ihan järkevilläkin mittareilla. Olisi mieluummin sanottu vaikka 60km sähköllä ja sen jälkeen 6.5l/100km.

Näköjään esitteessä sanottukin melko asialisesti:

"Ladattava RAV4 Plug-in -malli pohjautuu itselataavan RAV4 Hybridin edistykselliseen
tekniikkaan ja Toyotan yli kahdenkymmenen vuoden kokemukseen hybriditekno-
logian johtajana. RAV4 Plug-in tarjoaa enemmän tehoa ja parempaa todellista
polttoainetaloudellisuutta kuin mihin ladattavissa SUV-malleissa on totuttu.

Luokkansa edistyksellisin ladattava hybridi erottuu kilpailijoistaan myös EV-ajotilan
avulla. Sen ansiosta auto käyttäytyy pitkälti kuten sähköauto: se kulkee sähköllä jopa 135
km/h:n nopeuteen asti riippumatta siitä, kuinka kovaa kaasupoljinta painetaan. Ilmoitettu
sähköajokantama (WLTP) on jopa 65 km*, mikä tekee RAV4 Plug-in -mallista luokkansa
edelläkävijän."

En keksi tuosta juuri muuta korjattavaa kuin sen, että 300hv yhteistehoa on aika tavanomainen luku noissa.
 
Viimeksi muokattu:
Harmi tosiaan että mainostavat noin, kun tuo plugari-Rav on aika ylivoimainen kilpailijoihin verrattuna ihan järkevilläkin mittareilla. Olisi mieluummin sanottu vaikka 60km sähköllä ja sen jälkeen 6.5l/100km.

Näköjään esitteessä sanottukin melko asialisesti:

"Ladattava RAV4 Plug-in -malli pohjautuu itselataavan RAV4 Hybridin edistykselliseen
tekniikkaan ja Toyotan yli kahdenkymmenen vuoden kokemukseen hybriditekno-
logian johtajana. RAV4 Plug-in tarjoaa enemmän tehoa ja parempaa todellista
polttoainetaloudellisuutta kuin mihin ladattavissa SUV-malleissa on totuttu.

Luokkansa edistyksellisin ladattava hybridi erottuu kilpailijoistaan myös EV-ajotilan
avulla. Sen ansiosta auto käyttäytyy pitkälti kuten sähköauto: se kulkee sähköllä jopa 135
km/h:n nopeuteen asti riippumatta siitä, kuinka kovaa kaasupoljinta painetaan. Ilmoitettu
sähköajokantama (WLTP) on jopa 65 km*, mikä tekee RAV4 Plug-in -mallista luokkansa
edelläkävijän."

En keksi tuosta juuri muuta korjattavaa kuin sen, että 300hv yhteistehoa on aika tavanomainen luku noissa.

Eikö nämä ole vähän ristiriidassa? 306hv 100% sähköllä, mutta silti ei kulje kuin 135kmh vaikka kuinka poljet kaasua? :)

Ja mitä "ladattavaa suvia" enemmän tehoa tuo tarjoaa "kuin on totuttu"? Volvon D6? T8? BMW X5 40e? Mersun hybridit? Porchen hybridit? Vai viitataanko tässä pelkästään siihen outlanderiin?

Onko tuo muuten turvallisuuden suhteen riski? Äkkitilanne tien päällä, ja pitäisi saada tehot käyttöön, mutta kaasua polkemalla niitä et ainakaan saa? Mietin kun esim. tuo bemmi antaa kyllä kaikissa ajotiloissa kaikki tehot kun runttaa kaasun pohjaan - ilmeisesti juurikin tuon turvallisuuden jne vuoksi?
 
Ja mitä "ladattavaa suvia" enemmän tehoa tuo tarjoaa "kuin on totuttu"? Volvon D6? T8? BMW X5 40e? Mersun hybridit? Porchen hybridit? Vai viitataanko tässä pelkästään siihen outlanderiin?
No eroaahan se ainakin Volvoista ja Mersuista siinä, että Rav4 on aina nelivetoinen ja pelkällä sähköllä ajettaessa aika reippaasti enemmän tehoa käytössä. Bemarin ja Porschen speksejä en jaksa tarkastaa miten niihin vertautuu.
Onko tuo muuten turvallisuuden suhteen riski? Äkkitilanne tien päällä, ja pitäisi saada tehot käyttöön, mutta kaasua polkemalla niitä et ainakaan saa?
Oma Passat toimii juuri näin *. Pelkällä sähköllä tuo liikkuu kuitenkin 0-80km/h vauhdeissa yhtä hyvin kuin mikä tahansa 200 heppanen dieselvehje niin kyllä sillä pärjää siinä missä millä tahansa keskivertoautolla. Olisi aika ärsyttävää jos sähköllä ei voisi täyskiihdytyksiä tehdä lainkaan.

* Kunhan akussa on tarpeeksi lämpöä ja jerkkua jäljellä - jos ei niin polttis hyrähtää käyntiin.
 
Eikö nämä ole vähän ristiriidassa? 306hv 100% sähköllä, mutta silti ei kulje kuin 135kmh vaikka kuinka poljet kaasua? :)
Miten niin ei kulje kuin 135km/h? Jos ajat kovempaa, niin polttomoottori käynnistyy.

Onko tuo muuten turvallisuuden suhteen riski? Äkkitilanne tien päällä, ja pitäisi saada tehot käyttöön, mutta kaasua polkemalla niitä et ainakaan saa? Mietin kun esim. tuo bemmi antaa kyllä kaikissa ajotiloissa kaikki tehot kun runttaa kaasun pohjaan - ilmeisesti juurikin tuon turvallisuuden jne vuoksi?
Jotenkin tuntuu, että kuvailemiasi "äkkitilanteita tien päällä" tulee enemmän tai ainoastaan bmw/audi kuskeille.
 
Superb iV:lle 204hv:lla luvataan 7.8s. Octavia saa myös tuon 204hv hybriditekniikan niin vähän jää RS amistuning-versioksi kun perusmallit pystyy lähes samaan suorituskykyyn.

Näinpä. Silti tässä on potentiaalinen hitti, koska myös hintaero voi jäädä autoveron takia hyvin pieneksi "tavis" hybridiin liittyen. Jos varusteet ja ulkonäkö on parempaa, voi moni valita hybridi-RS:n helposti.
 
Miten niin ei kulje kuin 135km/h? Jos ajat kovempaa, niin polttomoottori käynnistyy.
Alkuperäisessä tekstissä oli kohta "Sen ansiosta auto käyttäytyy pitkälti kuten sähköauto: se kulkee sähköllä jopa 135
km/h:n nopeuteen asti riippumatta siitä, kuinka kovaa kaasupoljinta painetaan."

Eli se kiihtyy *tun hitaasti tuonne 135kmh vaikka kaasu olisi pohjassa (ev tilassa), jonka saavutettuaan sitten polttis käynnistyy avuksi?

edit: Ja eikös tuon pitäisi kulkea huippunopeutta myös pelkällä sähköllä, kun kerran 100% sähköllä ajaessa on 306hv käytössä? Ristiriitaista viestiä puskee kyllä joo-o.

Jotenkin tuntuu, että kuvailemiasi "äkkitilanteita tien päällä" tulee enemmän tai ainoastaan bmw/audi kuskeille.

Niin se varmaan sieltä katsomosta tuntuu. Kävisit joskus tien päällä, ei tarvisi mutuilla ;)
 
Näinpä. Silti tässä on potentiaalinen hitti, koska myös hintaero voi jäädä autoveron takia hyvin pieneksi "tavis" hybridiin liittyen.
Kuinka niin? Autovero on tavishybridissäkin pieni. Itseasiassa se tulee olemaan vielä pienempi, koska RS:n isot vanteet nostaa väistämättä päästöarvoa.
 
Eli se kiihtyy *tun hitaasti tuonne 135kmh vaikka kaasu olisi pohjassa (ev tilassa), jonka saavutettuaan sitten polttis käynnistyy avuksi?

Eiköhän kiihdy kohtalaisen hyvin, tuonne 135km/h asti jos luvattu pelkällä sähköllä 9s 0-100. Silti olisi minustakin ihan hyvä, jos kaasupolkimessa olisi joku selkeä pykälä, jonka jälkeen polttis heräisi myös ev-tilassa.

Eikö nämä ole vähän ristiriidassa? 306hv 100% sähköllä, mutta silti ei kulje kuin 135kmh vaikka kuinka poljet kaasua? :)

306hv 100% sähköllä toki paskapuhetta.
 
Superb iV:lle 204hv:lla luvataan 7.8s. Octavia saa myös tuon 204hv hybriditekniikan niin vähän jää RS amistuning-versioksi kun perusmallit pystyy lähes samaan suorituskykyyn.
Vähän(paljon) OT, mutta ei tuo nykyisen korimallinkaan RS ole Octavioista nopein, kummallakaan koneella. Bensa RS:lle ilmoitetaan 0-100 6,7s/6,8s korimallista riippuen, normimallin tehokkaimmalle bensakoneelle sama 6,7sek korimallista riippumatta. Diesel puolella sama 184hv/4x4 voimalinja perusmallissa ilmoitettu 7,5sek, diesel-RS 7,7/7,8sek korimallista riippuen. Erot ovat mitättömiä, kyllä, mutta pointti lähinnä siinä että tälläkään hetkellä RS-ocu ei ole se Octavioista nopeimmaksi ilmoitettu, eikä se varmaan tule muutumaankaan.
 
Vähän(paljon) OT, mutta ei tuo nykyisen korimallinkaan RS ole Octavioista nopein, kummallakaan koneella. Bensa RS:lle ilmoitetaan 0-100 6,7s/6,8s korimallista riippuen, normimallin tehokkaimmalle bensakoneelle sama 6,7sek korimallista riippumatta.
Tuo on ainoastaan nelivedon ansiosta. Etuvetoinen normimalli on hitaampi.
 
Edelleen pointtina, että nuo hybridit on molemmat kuitenkin etuvetoisia niin RS:n tulisi olla selvemmin nopeampi kuten nyt.
Mutta tässähän nyt spekuloidaan spekulaatioiden kesken, eihän virallisia arvoja ole sen enempää perus-hybridi Octavian 204hv voimalinjalle, sen enempää kuin yhdellekään 240hv hybridille, Golfille, Cupralle tai tälle Octaviallekaan. Oletus on että 204hv Octavia kiihtyisi nopeammin kuin Superb samalla voimalla, mutta viime viikolla Laakkosen myyjä ei suostunut vahvistamaan että Octavia saisi tasan samoilla spekseillä olevaa voimalinjaa kuin Superbissa, vaikka todennäköistähän se on.
 
Mutta tässähän nyt spekuloidaan spekulaatioiden kesken, eihän virallisia arvoja ole sen enempää perus-hybridi Octavian 204hv voimalinjalle, sen enempää kuin yhdellekään 240hv hybridille, Golfille, Cupralle tai tälle Octaviallekaan. Oletus on että 204hv Octavia kiihtyisi nopeammin kuin Superb samalla voimalla, mutta viime viikolla Laakkosen myyjä ei suostunut vahvistamaan että Octavia saisi tasan samoilla spekseillä olevaa voimalinjaa kuin Superbissa, vaikka todennäköistähän se on.
Se nyt on ihan sama mitä joku Laakkosen myyjä vahvistaa, kun tehdas on ilmoittanut jo marraskuussa uuden mallin julkistuksessa, että moinen on tulossa.
 
Ei se turvaverkko pakollinen ole. Mutta suojaverhon alle voisi jättää herkemmät kamat piiloon. Vaikkei se varkauksia estäkään, ehkä jollekin pirivieterille kynnys murtautua autoon on suurempi, jos näkyvillä ei ole mitään rahanarvoista. Se voi tarkoittaa ihan mitä tahansa, esim. 24 tölkkiä Batterya (kuulin juuri eilen tutulle näin käyneen).
Jonnekin voisi laittaa ne piiloon, vaikka kontista löytyvän kevytpeitteen alle. Itsellä oli joskus muutama tyhjä pantillinen tölkki autossa sisällä näkyvillä ja niiden perässä oli joku mennyt sisään ikkunan läpi ja unohtanut puoliksi juodun lasol pullon tilalle.

dd0596844bf0463abb48e2122cfd697a.jpg
 
Akustoa myöden ilmoitettu Marraskuussa?
Kyllä Neljäs kerta: tällainen on täysin uusi Škoda Octavia

Kentis moottoripuolen kovin uutuus on ladattava hybridiversio iV. 1,4-litraisen TSI-bensiinimoottorin (156 hv) ja sähkökoneen (102 hv) yhteisteho nousee 204 hevosvoimaan. Valmistaja kertoo auton liikkuvan 13 kilowattitunnin ajoakun turvin, muttei kerro onko kyseessä teoreettinen vai käytettävä kapasiteetti. Joka tapauksessa WLTP-mittauksissa Octavia iV kulkee parhaimmillaan 55 kilometriä sähköllä.
 
Uusimmassa TM- lehdessä talvitestejä sähköautoilla. Kovasti hypetetty Tesla Model 3 oli todella surkea rangeltaan jo -9 asteen pakkaskelissä.
"Paperilla toimintamatkaa arvioitaessa Tesla vaikuttaa lähes ylivoimaiselta. Akun energiasisältö sekä ilmoitetut kulutus- ja toimintamatkat ovat huipputasoa. Mutta vaikka se ylsi mittauksessa kohtalaisen hyvään tulokseen, se jäi pakkasessa silti lähes 260 kilometriä ilmoitetusta WLTP-syklin toimintamatkasta. Myös jäljellä olevaa toimintamatkaa arvioiva mittari on ylioptimistinen, aivan viimeisiä kilometrejä lukuun ottamatta. "
 
Uusimmassa TM- lehdessä talvitestejä sähköautoilla. Kovasti hypetetty Tesla Model 3 oli todella surkea rangeltaan jo -9 asteen pakkaskelissä.
"Paperilla toimintamatkaa arvioitaessa Tesla vaikuttaa lähes ylivoimaiselta. Akun energiasisältö sekä ilmoitetut kulutus- ja toimintamatkat ovat huipputasoa. Mutta vaikka se ylsi mittauksessa kohtalaisen hyvään tulokseen, se jäi pakkasessa silti lähes 260 kilometriä ilmoitetusta WLTP-syklin toimintamatkasta. Myös jäljellä olevaa toimintamatkaa arvioiva mittari on ylioptimistinen, aivan viimeisiä kilometrejä lukuun ottamatta. "
Renaultin Zoe ylsi kokonaiseen yhteen tähteen. Todettiin surkeaksi talviautoksi. Kylmääkyytiä kirjaimellisesti.
 
Audi E-Tron 55 Quattro voitti, Mesen EQL 400 4Matic toinen. Sitten muut vähän kauempana, Tesla mod3. Kia E-soul, Hyundai Ioniq ja peränpitäjänä Renault
 
Aika erikoista arvioinneissa ja vaikutuksissa pisteisiin; Nuo kalleimmat autot ovat tietenkin niitä, joiden olettaisi sopivan hyvin matkantekoon maanteillä. Arviot TM-testissä kulkivat Audi ja Mese erinomaisia, Hyundai ja Kia hyviä, Renault tyydyttävä ja Tesla välttävä.
 
Uusimmassa TM- lehdessä talvitestejä sähköautoilla. Kovasti hypetetty Tesla Model 3 oli todella surkea rangeltaan jo -9 asteen pakkaskelissä.
"Paperilla toimintamatkaa arvioitaessa Tesla vaikuttaa lähes ylivoimaiselta. Akun energiasisältö sekä ilmoitetut kulutus- ja toimintamatkat ovat huipputasoa. Mutta vaikka se ylsi mittauksessa kohtalaisen hyvään tulokseen, se jäi pakkasessa silti lähes 260 kilometriä ilmoitetusta WLTP-syklin toimintamatkasta. Myös jäljellä olevaa toimintamatkaa arvioiva mittari on ylioptimistinen, aivan viimeisiä kilometrejä lukuun ottamatta. "
Varmasti yks iso asia on se että m3 ei ole ollenkaan lämpöpumppua, imee lämmitykseen huomattavasti energiaa.
 
Eli se kiihtyy *tun hitaasti tuonne 135kmh vaikka kaasu olisi pohjassa (ev tilassa), jonka saavutettuaan sitten polttis käynnistyy avuksi?

edit: Ja eikös tuon pitäisi kulkea huippunopeutta myös pelkällä sähköllä, kun kerran 100% sähköllä ajaessa on 306hv käytössä? Ristiriitaista viestiä puskee kyllä joo-o.

Ei se nyt pelkällä sähkölläkään mikään mopo ole, jotain 9 s 0-100 km/h oli ilmoitettu. Eikä myöskään väitetty, että pelkällä sähköllä ajaessa on kaikki tehot käytettävissä, vaan niin päin, että lataussähkön loputtuakin on perushybriditilassa koko teho saatavilla. Hetkellistähän se huipputeho on, mutta hetken pituus ei käytännön elämässä tule kuitenkaan vastaa (Suomessa).

Mikä hiton hinku noista hevosvoimista on puhua sähkökulkineiden kanssakin, vaikeuttaa vain kaikkea.
 
Mikä hiton hinku noista hevosvoimista on puhua sähkökulkineiden kanssakin, vaikeuttaa vain kaikkea.
Olikohan Hesarin autotoimittaja, joka kirjoitti vanhasta toteamuksesta, että autoa ajetaan väännöllä, mutta autot myydään teholla. Ei lähdetä vääntämään tehon ja väännön suhteista tässä ketjussa, koska sanonnan idea on vain siinä, että alhaalta vääntävä auto on käytännön ajossa miellyttävä, mutta huipputehoja tarvitaan markkinointiin. Tehosta vouhkataan, koska se myy.
 
Eikä myöskään väitetty, että pelkällä sähköllä ajaessa on kaikki tehot käytettävissä, vaan niin päin, että lataussähkön loputtuakin on perushybriditilassa koko teho saatavilla.

Eikö ole väitetty? Jos tuo kuvan liittäminen onnistui, niin minusta tuo kyllä sanoo aika selkeästi että kun lataat, ajat 100% sähköllä ja 306hv + neliveto on käytössä?

Kyllähän MINÄ tiedän että jos haluat tuosta purkista sen 306 jaabbanian ponya irti, niin se vaatii että polttis huutaa samalla hoosiannaa. Mainos kuitenkin selkeästi lupaa että 100% sähköajollakin 306hv olisi käytettävissä.

1583338032984.png
 
Varmasti yks iso asia on se että m3 ei ole ollenkaan lämpöpumppua, imee lämmitykseen huomattavasti energiaa.
Kyllä. M3 ja Teslat muutenkin ovat sielultaan kalifornialaisia autoja. Kyllä niillä talvellakin ajaa, mutta suunnittelun painopiste on ollut muualla. M3 lämpiää kyllä hyvin, mutta koska ilp puuttuu, lämmitys syö reilusti sähköä ja sitä kautta toimintamatkaa. Onneksi latausverkosto on paremmalla tolalla kuin muilla.
 
Varmasti yks iso asia on se että m3 ei ole ollenkaan lämpöpumppua, imee lämmitykseen huomattavasti energiaa.
Oliko missä testiautoista se lämpöpumppu?

Testissä maininta
Suuren matkustamon tehokas lämmitys syö paljon energiaa. Osassa autoista ylläpitolämpöä tuotetaan energiatehokkaammin esimerkiksi lämpöpumppujen avulla. Näin etenkin nollakelin lähettyvillä lämmöntuoton energiatarve pienenee selvästi.
Mutta sitten mistään en löydä mainintaa missä autossa se on.

Edit. Nopea googletus.
Audi E-tron 55 Quattro Kyllä
Hyundai Ioniq Electric Kyllä
Kia e-Soul 64 kWh Kyllä
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Kyllä
Renault Zoe ZE 50 R135 Ei
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor Ei
 
Viimeksi muokattu:
Säädin tuosta testistä omaan makuun noita painotuksia. Eli nostin talviajon 20% ja tiputin lämmityslaitteen 10%. (koska miusta on vähän hassua että lämmityslaitteella on noin suuri painoarvo eli 20%)

Muut jätin ennalleen niin tulokset ois ollut seuraavat.

Untitled.png

 
Ei se talviautotestissä ole kovin hassua? Tärkein varuste ehkäpä?
No omassa käytössä auto on aina esilämmitetty joten lämmityslaitteen tehtäväksi jää lähinnä pitää lämpöä yllä. Sanoinkin tuossa että omaan makuun.

edit. Tänä talvena olen kerran tainnut lähteä kylmällä autolla kun piti äkkiseltään käydä kaupassa...
 
Eikö ole väitetty? Jos tuo kuvan liittäminen onnistui, niin minusta tuo kyllä sanoo aika selkeästi että kun lataat, ajat 100% sähköllä ja 306hv + neliveto on käytössä?

No tuo mainos on toki ihan täyttä tuubaa kaikelta osin. Missä se oikeasti on esillä? Parissakin paikassa se on kuvana nähty ilman kontekstia, mutta mistä konteksti, että pääsee valittamaan oikealle taholle?
 
Juu sehän tuossa täytyy huomata, että lähes kaikki noista on parempia talviautoja ainakin nurkkapyörityksessä, kuin ilman kauko-ohjattavaa webastoa olevat polttikset.
 
Harmi kun ei ollut Miitä tuossa TM:n testissä mukana.


Olisi varmaan todella pätevä talviauto (e-up/mii/citygo) jos lämmitykseen olisi ilp. Lämpöä tuntuu ainakin -9C keleillä tulevan heti, akun kustannuksella. Ja tuulilasi on hetkessä sula lämmityksellä. Akuista ei nyt oo tietoa onko lämmitetty vai ei, vanhemmassa e-up:ssa ei ainakaan. Valotkin on yllättävän hyvät perus halogeeneiksi.

Ohjekirjassa varoitettiin että -27C ja sitä kovemmissa pakkasissa auto ei toimi.

Eikös muuten tuossa zoessa ole ilp? Ja jonkinlainen tyyppivika että menee tilttiin, googlella löytyi jotain proseduureja että herätellään hiustenkuivaajan kanssa ulkolämpöanturia että saataisiin toimintamoodi käännettyä. Ja sitten maagisesti toimii. No, ehkäpä tuollainen huoltovapaa vastuslämmitys on sopiva simppeliin pikkuautoon, mitä vähemmän huoltoa vaativia osia, sen parempi :)
 
No se noissa vähän ihmetyttää, kun siellä on se kompura jo jäähdytykseen, niin miksi sen toimintaa ei saa käännettyä?
 
Olisi varmaan todella pätevä talviauto (e-up/mii/citygo) jos lämmitykseen olisi ilp. Lämpöä tuntuu ainakin -9C keleillä tulevan heti, akun kustannuksella. Ja tuulilasi on hetkessä sula lämmityksellä. Akuista ei nyt oo tietoa onko lämmitetty vai ei, vanhemmassa e-up:ssa ei ainakaan. Valotkin on yllättävän hyvät perus halogeeneiksi.

Ohjekirjassa varoitettiin että -27C ja sitä kovemmissa pakkasissa auto ei toimi.

Eikös muuten tuossa zoessa ole ilp? Ja jonkinlainen tyyppivika että menee tilttiin, googlella löytyi jotain proseduureja että herätellään hiustenkuivaajan kanssa ulkolämpöanturia että saataisiin toimintamoodi käännettyä. Ja sitten maagisesti toimii. No, ehkäpä tuollainen huoltovapaa vastuslämmitys on sopiva simppeliin pikkuautoon, mitä vähemmän huoltoa vaativia osia, sen parempi :)
Voi olla että on ilp. Nopeasti vain googlasin. Sitten ilmeisesti kaikissa muissa on paitsi teslassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 166
Viestejä
4 651 839
Jäsenet
76 401
Uusin jäsen
juusoha

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom