@HengaHox
Sullako on Tesla Model 3? Jos niin mikä versio ja onko ollut vikoja tms puutteita
Performance malli on mulla. Yhden kerran auto sanoi että tehot on rajoitettu, taisi olla viikon sisällä toimituksesta, mutta näytön buuttaamisella meni pois eikä ole näkynyt sen jälkeen.
Yksi mikä yllätti hieman on se että ei ole kattokahvoja
Kuskinpenkillä istuvalle siitä ei tietenkään ole haittaa. Pelkääjän paikalla on itselle ainakin sopivasti tehty käsinoja siihen oveen ja keskikonsolin käsinoja on hyvässä paikassa joten minua ei se ole haitannut. En matkustajiltakaan ole valitusta sen puoleen kuullut.
Toinen mikä tuossa P mallissa on niin niissä jarrujen keskiössä on sellanen uloke, mikä aiheuttaa sen että täytyy varmistaa vanteita ostettaessa että joko vanteen keskiö on tarpeeksi iso, tai että vanteeseen on koneistettu sellainen ura jotta se sopii. Tätä ei siis ole muissa kuin ns. Performance + mallissa missä on ne isommat punakaliperiset jarrut. Myöskään kaikki 18 tuuman vanteet eivät mahdu jarrujen päälle, joten jos välttämättä on pakko saada 18 tuuman vanteet niin pitää varmistaa että sopii. Itse olen hommanut 19 tuumaset talveksi.
Automaattiset pyyhkijät ei aina toimi täydellisesti joka olosuhteessa, suurin epäkohta on ollut sen toiminta pimeässä. Tosin uusin päivitys auttoi siihen hieman. Oletan että nyt kun kuulemma käyttävät jotain koneoppimista siinäkin, niin toiminta paranee tulevaisuudessa.
Automaattisia pitkiä minulla ei aikaisemmin ole ollut, joten en tiedä toimiiko muissakin autoissa se samalla tavalla, mutta jos esim rekka on mäen takana, niin multa sammuu pitkät ihan ok. Sitten kun rekka sammuttaa pitkät ja sen ajovalot jää mäen taakse eli rekasta näkyy vaan ne himmeät äärivalot, niin sitten mun pitkät menee takaisin päälle jos se rekka ei ilmesty ajoissa sieltä mäen takaa. Eli saa välillä manuaalisestikin sammutella niitä pitkiä ettei sokaise rekkakuskeja. Vaikka en rekoista perusta ollenkaan, niin mielummin olen sokaisematta jos sen ansioista eivät ajaisi minun kaistalle.
Toinen asia mikä on mulle positiivinen mutta ei välttämättä vastaantulijoille on se, että ajovalot on mun mielestä hemmetin hyvät. Tämän takia aina välillä joku vilkuttelee mulle valoja vaikka mulla on lyhkäset päällä. Jossain testissäkin taidettiin todeta että siinä on hyvät valot joten täysin luulosairas en usko olevani.
Muita absoluuttisen positiivisia asoita voisin kirjoittaa rutkasti mutta niitä ei kysytty
Sanon lyhyesti että en mistään hinnasta ajaisi enää muulla autolla, paitsi ehkä tulevalla roadsterilla tai cybertruckilla kakkosautona. Polttikset on mulle tässä kohtaa menneen talven lumia