- Liittynyt
- 08.02.2017
- Viestejä
- 170
Katos vaan - joitakin kuvia löytyy. Olen vain nähnyt joitakin koeajojuttuja, joissa on tarkkaan varjeltu kojelaudan kohta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näköjaan kahta eri väriä sisustus. Valkoinen ja musta. Ei kyllä muuten mitään erikoista.Eikö sisusta ja kojelauta ole täysin esillä mm. Youtubesta löytyvillä monilla videoilla esittelytilaisuuksista / messuilta?
Ja Netcarshowssa kuvat: Volkswagen ID.3 1st Edition (2020)
Tuossa yksi käräjäoikeuden päätös siitä, että mittarilukeman pienentyminen katsastusvälillä ei ole mitenkään rangaistavaa.
Tuossa em. tapauksessa lukeman pienentymiselle oli tosin luonnollinen selitys.
Mutta se, että myyt auton jollain mittarilukemalla ei ole laitonta, jos et väitä sitä auton todelliseksi ajomääräksi.
Olen minäkin aikoinaan myynyt 100 000 km välein nollaantuvilla mittareilla olleita autoja, ja olen ilmoittanut aina mittarilukemaksi sen, mitä taulussa on ollut, jos ei ole ollut parempaa tietoa.
Sitten olen ostajalle sanonut, että on se voinut pyörähtää ympäri kerran, kahdesti tai jopa kolmesti.
VW ja Seat on samaa firmaa, eli kaikilta vag merkeiltä pitäisi tulla pienipäästöisiä saataville enemmän.Mitähän tuo tarkoittaisi automäärällisesti esim. Wolkkarin kohdalla, että voisivat päästötavoitteet saavuttaa? 2021 on niin lähellä, että melkoiset tarjouskarkelot saa mahdollisesti järjestää jos tavoitteisiin yrittää päästä. Mites Seat, eikö se nyt kuitenkaan ole tuolle listalle pääsemässä?
Tuon mukaan Renault ja Nissan olisi sama valmistaja. Ja yhteensä olisi 11 autovalmistajaa.Raportin mukaan yhdestätoista autonvalmistajasta ainoastaan kolme, Toyota, Volvo ja Renault-Nissan,
Samaa konsernia, mutta eri firmaa // itsenäisiä yhtiöitä. Sitä en tiedä katsotaanko päästöt yrityksittäin vai konsernina, jälkimmäinen olis helpompi.
Noita ”päästökiintiöitä” voi myös myydä. Ilmeisesti Teslat lasketaan Fiatin kiintiöön euroopassa.
Fiat Chrysler pools fleet with Tesla to avoid EU emissions fines | Financial TimesPäästöjähän voi myydä, rahat menee johonkin mikä ei ole vielä selvillä. Nyt kyllä linkkiä miten Tesla ja Fiat frottaa keskenään.
Rumia molemmat, mutta Cybertruck menee rumuudessa edelle ja olisi siis omaan silmään parempi.Neuronilta on tulossa modulaarinen auto, joka muuntuu moneksi. Näyttää ainakin paljon paremmalta, kuin tuo teslan häkkyrä
Neuron EV
![]()
Neuron EV T.ONE: 'World’s First Modular Electric Utility Vehicle' | GearJunkie
Tjaa, kyllä Cybertruck on omaan silmään härskimmän, eli tavallan paremman, näkönen.Neuronilta on tulossa modulaarinen auto, joka muuntuu moneksi. Näyttää ainakin paljon paremmalta, kuin tuo teslan häkkyrä
Neuron EV
![]()
Neuron EV T.ONE: 'World’s First Modular Electric Utility Vehicle' | GearJunkie
Tosiaan, tuohan on näppärää. Ja samalla todistaa että koko ilmastohuijauksessa ei ole mitään muuta kyseessä kuin rahastus sinne johonkin. Mennyt itseltä ohi että Tesla "päästöttömänä" tekee tuota, mutta ei kai siinä sitten mitään.
2020 tulee nuo suht edulliset sähköautot saataville (Mii, e-up) ja GM ev1 tuli 1996. Aika pitkä 24 vuoden aika tuossa välissä. Toivottavasti autot ja laturit kehittyisivät nyt vähän nopeammin.
General Motors EV1 - Wikipedia
Latauspisteitä vaan lisää ja parannella autojen saatavuutta?
Ei noilla olisi mitään ilmaston saastumisen ratkaisua. Aivan toista luokka pienvoimaloissa olisi saada jo pikaisesti modulaarisia pienydinvoimaloitaSähköautojen yleistyessä aletaan tarvitsemaan pieniä voimalaitoksia sinne sun tänne tasaamaan kulutuspiikkejä, jotka on järkevintä toteuttaa dieselillä. Alkaa varmaan syrjäkylien huoltiksillekin kohta jotain 50Kw genuja menemään, jotta voivat pikalatauksia tarjota.
Ei noilla olisi mitään ilmaston saastumisen ratkaisua. Aivan toista luokka pienvoimaloissa olisi saada jo pikaisesti modulaarisia pienydinvoimaloita
Suomessa kehitetään omaa ydinreaktoria – pieni ydinvoimala voisi tulla vaikka joka kaupunkiin
Tässä hyvä esimerkki öljy-yhtiön lobbauksesta. Tätähän Anttonen huutelee kovaan ääneen kaikille ketkä suostuu siitä artikkelin kirjoittamaan ja naureskelee matkalla pankkiin.
Mä en oikein ymmärrä tätä retoriikkaa. Enhän mä missään niin ole väittänyt.Meinaatko että siinä ei ole mitään totuutta?
Eniveis, niin kauan kun jotain tuosta listasta valmistetaan niin syntyy myös bensaa. En tiedä onko se öljy yhtiön ongelma mitä jalostamot sille tekevät..? Kai se bensan hinta tippuu sitten kun kysyntä sakkaa.
Ihan mielenkiinnosta, mikä kaasuautosta teki luokattoman kokonaisuuden?Aiemmin ajoin kaasuautolla, mutta se oli täysin luokattomasti toimiva kokonaisuus.
Työpaikat autoteollisuudessa vähenemässä;
"Uutistoimisto Bloombergin mukaan siirtyminen sähköautoiluun tuo tulevina vuosina merkittäviä irtisanomisia autotehtaille.
Yksi syy työntekijöiden vähentämiseen on sähköautojen yksinkertaisempi kokoaminen — sähköautossa on selvästi vähemmän osia, kuin polttomoottoriautossa.
Bloombergin arvion mukaan maailmanlaajuisesti saattaa olla kyse jopa 80 000:sta työpaikasta.
Vastikään sekä Audi että Daimler ovat kertoneet noin 20 000 työpaikan vähennyksistä.
Suurin osa vähennyksistä tulee Saksaan, Yhdysvaltoihin ja Britanniaan.
Bloombergin arvio perustuu tietoihin, joita on saatu Fordilta, General Motorsilta, Hondalta, Jaguar Land Roverilta, Nissanilta, Teslalta ja Volkswagenilta.
Jutun mukaan vähennykset koskevat myös Kiinaa ja Japania. Esimerkiksi Nissan aikoo vähentää 12 500 työpaikkaa lähivuosina."
Akku on kumminkin kuluva osa ja nyt antavat 8 vuoden takuuta akulle. Toki se akku on jo vähän 8 vuodessa huonontunut, mutta ei vielä niin paljon, että pitäisi korjata. Parempihan se olisi, että kehittäisivät vieläkin pitempään kestävän akun. Ja kun tekniikka menee niin nopeasti eteenpäin, että ei varmaan tarvitsisi muutenkaan tehdä tuota suunnitelmallista hajoamista.Siihen asti väki vähenee kunnes saadaan sähköautokanta riittävän vahvaksi, jonka jälkeen käynnistyy tuotteen suunnitelmallinen huonontaminen, kuten hehkulamppu-huijauksessa...
Oletan, että ainakin Suomessa öljynvaihdot vaihtuvat vuosittaisiin lakisääteisiin akkutarkastuksiin. Yltiöpäisenä optimistina arvioin, että merkkiliikkeiden huoltohinnat nousevat muutoksen yhteydessä vain vähän.Suurin ongelma alalle lienee mitä tehdä valtavalle huolto-organisaatiolle. Sähköautojakin pitää huoltaa, mutta veikkaisin että huoltotarve on 1/3 fossiilisia polttoaineita käyttäviin verrattuna.
Sähköautojen yleistyessä aletaan tarvitsemaan pieniä voimalaitoksia sinne sun tänne tasaamaan kulutuspiikkejä, jotka on järkevintä toteuttaa dieselillä. Alkaa varmaan syrjäkylien huoltiksillekin kohta jotain 50Kw genuja menemään, jotta voivat pikalatauksia tarjota.
Ihan fiksu siirtymä-ajan ratkaisu, niin kauan kun siellä syrjäkylillä näkyy pikalataaja korkeintaan kerran viikossa. Suurin ongelma on, että tuo ratkaisu tuottaa essonbaarisetiä iltalehtien palstoille kirjoittamaan "mä NÄIN kun DIESELakkregaatti käynnisty kun SÄHKÖautoilija tuli lataamaan!".
Ihan fiksu siirtymä-ajan ratkaisu, niin kauan kun siellä syrjäkylillä näkyy pikalataaja korkeintaan kerran viikossa. Suurin ongelma on, että tuo ratkaisu tuottaa essonbaarisetiä iltalehtien palstoille kirjoittamaan "mä NÄIN kun DIESELakkregaatti käynnisty kun SÄHKÖautoilija tuli lataamaan!".
Sitten toisaalta voi myös huoltoasemien väheneminen tuoda polttiksille ongelmia syrjäkylille, varsinkin jos ajot vain omassa pitäjässä. Kanistereita pitää roudata.Ei tarvitse kovin syrjässäkään olla, niin ikälopun sähköverkon kapasiteeti ei vain riitä, jos useampi auto tulee pikalataukselle. Onhan se varavoima myös sähkökatkon yllättäessä hyvä myyntivaltti. Kumpi sitten on järkevämpää rakentaa, kallis akkupaketti latausvirtaa antamaan, vai genu, josta virtaa riittää muuhunkin?
Eihän tuo ole mikään kovin paha mopolla tai skootterilla. 10km yhteen suuntaan. Luulin että olisi ollut tuplat matkaa. Ja jos ei riitä, niin tankkaa heti ison kanisterin myös täyteen ja tankkaa kotona lisää.Sitten toisaalta voi myös huoltoasemien väheneminen tuoda polttiksille ongelmia syrjäkylille, varsinkin jos ajot vain omassa pitäjässä. Kanistereita pitää roudata.
Iso yhtiö lopetti kunnan ainoan bensiiniaseman – moponuoret ajavat nyt 20 kilometriä hakeakseen bensaa: "Ihan älytöntä"
Tai sitten ei sahaa tuollaisia matkoja tyhjänpäiten ja lataa kotipihassaEihän tuo ole mikään kovin paha mopolla tai skootterilla. 10km yhteen suuntaan. Luulin että olisi ollut tuplat matkaa. Ja jos ei riitä, niin tankkaa heti ison kanisterin myös täyteen ja tankkaa kotona lisää.
Ei tuo itseasiassa ole sen epäekologisempaa kuin diesel autokaan, mutta epäilenpä että ei tule suomessa mikään kovin yleinen ratkaisu olemaan. Sähköverkko on kuitenkin melko vahva täällä, ja jos verkko loppuu, niin sen olemassa olevan verkon vahvistaminen on äkkiä saman hintaista kuin jokin aggregaattilaitos.
Jos varoitin on kuivassa niin ei ulkoilma sille mikään ongelma ole. Onhan noita varoittimia usein ullakolla / yläpohjassakin. Toki jos ei ole mitään valmista järjestelmää mihin sen liittää, niin voi joutua vähän askartelemaan.Tämä on vähän off-topiccia, mutta tätä on joku muukin "sähköautoilija" voinut miettiä:
Tuli tuota Tekniikan Maailman sähköautopalo-juttua lukiessa mieleen, että onko kukaan viritellyt ulos palovaroitinta? Latailen omaa hybridiäni talon päädyssä olevassa autokatoksessa, ja siihen voisi laittaa jonkin palovaroittimen joka hälyttäisi sisälle. Vehkeen pitäisi kestää siis ulkoilmaa, ja hälyttää sisälle - mutta mielellään ei ehkä toisinpäin (turhaan häly huutaisi katoksessa kun puuro ottaa hieman lämpöjä sisällä...).
Tekniikan Maailma
Seat Mii Electric laitettu tilaukseen.
Tämä tulee liisarivaihtona niin toimitus on vasta syyskuun lopulla 2021.
Oli näköjään pakko tehdä tilaus nyt jos auton haluaa varmasti tuolloin.
Myyjän mukaan toimitukset on tällä hetkellä 2021 kesän lopulle...